Kaupassa kuultua "ota äiti mulle sitten tyttöjen värinen hammasharja, ettei se mee sekaisin *Eetun harjan kanssa"
Kommentit (107)
Sitten se pesee 30 v päästä miehensä rumanvärisellä harjalla vessanpytyn ja pakkaa kamansa ...:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onkin jännä, että lapset huomaavat kyllä jo varhain, että pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi, eikä tässä ole mitään epäselvyyttä. Sitten vasta aikuisiällä tämä menee jotenkin epämääräiseksi.
Joo, toki tiedetään että pari erityyppistä värkkiä löytyy. Mutta ainakaan mun lapsuudessa sillä ei ollut väliä, kummat on. En ymmärrä siis tuota "menee epämääräiseksi", mikä menee?
No nykyäänhän ei ole hyväksyttävää olla tyttöjä tai poikia. Ollaan joko sukupuolineutraaleja tai jotain kolmatta sukupuolta.
Yllättävän usein kuulee tämän väitteen, vaikka sillä ei ole mitään perää. En ole ikinä nähnyt enkä kuullut, että paheksuttaisiin sitä, ettei lapsi ole jotain muuta kuin tyttö tai poika.
Minkä värinen olisi sitten muunsukupuolisen värinen? Onko les bon pakko ottaa sininen ja homoseksuaalin pinkki harja vai onko heille omat sukupuolisuusvärit, jotka eroaa heteroiden väreistä?
Mä ottaisin kyllä mielellään sateenkastenvärisrn harjan.
No sehän on fiksua valita sen värinen harja, ettei sekoitu muihin. Jos tyttö sattuu vielä pitämään esim. pinkistä niin kaikkihan meni juuri kuten piti.
Lapsi on vietävä terapiaan jos luulee olevansa tyttö. Moiset harhat on paras kitkeä heti.
En ala! Tää on väärin, pitäs olla samanväriset vaikka vihreät hammaharjat, ei pinkkiä eikä sinistä, muuten erottaa kumman on!
Muunsujupuolinen ottakoon sen värisen kuin haluaa, jokainen saa silti käyttää tyttöni värejä
Vierailija kirjoitti:
Minkä värinen olisi sitten muunsukupuolisen värinen? Onko les bon pakko ottaa sininen ja homoseksuaalin pinkki harja vai onko heille omat sukupuolisuusvärit, jotka eroaa heteroiden väreistä?
Mä ottaisin kyllä mielellään sateenkastenvärisrn harjan.
Muunsukupuolinen ei ole tyttö eikä poika. Ei voi siis ottaa ”näiden sukupuolten värejä”. Olisi rasistista häntä kohtaan. Pitää ottaa väritön hammasharja.
Minulla on ollut lapsesta asti punainen hammasharja, jopa pahimman teini-iän black metal -vaiheen aikana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelivuotiailla on usein aika "sisäänrakennettuna" tuo erottelu tyttöjen ja poikien väreihin.
Jos näin olisi, näissä ei olisi maantieteellisiä ja ajanjaksoisia eroja. Esim. Punainen on monessa maassa "poikien väri".
Ai? Missä?
Jokainen koodaa oman kulttuurinsa ja näkemyksensä. Jos se on.lapsen mielestä tyttöjen väri, on se niin.
Jokainen ajatelkoot miten haluaa.
Jos 68% pojista valitsee sinisen vaaleanpunaisen sijaan voidaan yleistää sininen sillä kertaa poikien väriksi jne.
Minä tykkää ihanista tyttöjenvärisistä tavaroista . Minä olen tyttö.
Ja sen tulee olla kyllä ihan ookoo tässä sekavassa maailmassa missä erikoisuudentavoittelu ja poikkeavuus alkaa olla normi.
Sori, mut en suostu pienentämään itseäni tai häpeämään sitä että olen selkeästi tyttö.
Kyllä mekin ostamme eriväriset harjat- minä mieluiten punaisen, mies sitten vihreän tai sinisen. Ei tarvi
muistella kumpi oli kumman. Tyttöhän oli fiksu!
Kai tuon mukaan puolustusvoimien naisalokkaillekin pitäisi hankkia tyttöjen väriset maastopuvut...
Minulla on monta lasta ja olen alusta pitäen johdonmukaisesti pyrkinyt opettamaan että ei ole tyttöjen ja poikien värejä ja meillä on puettu lapsia ristiin rastiin eri väreihin. Lapset silti puhuvat itse tyttöjen ja poikien väreistä. Lapset eivät ole tyhmiä, he näkevät ympärillä olevan maailman ja lokeroivat asiat sen mukaan. Jos enemmistö muiden tyttöjen vaatteista on pinkkiä, he pitävät pinkkiä tyttöjen värinä. Ja meillä kyllä luonteiden ja kiinnostuksenkohteiden mukaan hyvin stereotyyppiset tytöt ja pojat, vaikka mitään ei ole erikseen ohjattu ja tarjottu.
Et välttämättä kumpikaan, eikös erilaisia sukupuolia ole nykyään yli 20