Kaupassa kuultua "ota äiti mulle sitten tyttöjen värinen hammasharja, ettei se mee sekaisin *Eetun harjan kanssa"
Huokaus. Jo n. nelivuotiaalle tuputettu tyttöjen ja poikien värit.
Kommentit (107)
Nelivuotiailla on usein aika "sisäänrakennettuna" tuo erottelu tyttöjen ja poikien väreihin.
Tää on nykyihmisille ihan kauhea asia että useimmiten tytöt on tyttöjä ja pojat poikia.
Meidän lapsille oli ainakin pienenä tosi tärkeää että tytöllä on se pinkki harja jossa prinsessa ja pojilla ne dinot tai autot.
Meidän kuopus joka 2-vuotias haluaa ryhmä hau juttuja ja varmaan valitsisi sen mieluummin kuin prinsessan.
Isommille lapsille ei enää ne "tyttö- ja poika"värit ole niin tärkeitä. 15-vuotiaalla pojalla taitaa olla pinkki hammasharja. 9-vuotiaalla tytöllä on nyt vihreä.
Annetaan niiden lasten päättää ne mielivärit ihan itse eikä taivastella jos 4-vuotias pikkutyttö haluaa tyttömäisen harjan.
Vierailija kirjoitti:
Nelivuotiailla on usein aika "sisäänrakennettuna" tuo erottelu tyttöjen ja poikien väreihin.
Jos näin olisi, näissä ei olisi maantieteellisiä ja ajanjaksoisia eroja. Esim. Punainen on monessa maassa "poikien väri".
Mäkin ostan itselleni aina tyttöjen värisen hammasharjan ettei sekotu miehen rumanvärisen kanssa :P.
Vierailija kirjoitti:
Tää on nykyihmisille ihan kauhea asia että useimmiten tytöt on tyttöjä ja pojat poikia.
Meidän lapsille oli ainakin pienenä tosi tärkeää että tytöllä on se pinkki harja jossa prinsessa ja pojilla ne dinot tai autot.
Meidän kuopus joka 2-vuotias haluaa ryhmä hau juttuja ja varmaan valitsisi sen mieluummin kuin prinsessan.
Isommille lapsille ei enää ne "tyttö- ja poika"värit ole niin tärkeitä. 15-vuotiaalla pojalla taitaa olla pinkki hammasharja. 9-vuotiaalla tytöllä on nyt vihreä.Annetaan niiden lasten päättää ne mielivärit ihan itse eikä taivastella jos 4-vuotias pikkutyttö haluaa tyttömäisen harjan.
Mikä tekee pinkistä tyttömäisen?
Ehkäpä tämä väriskaala johtuu jo siitä, minkävärisiä vaatteitakin esim. päiväkotikavereilla on. Omaa lasta viedessä näen tytöillä vain pinkkiä päällä. Pojilla mustaa, vihreää ja sinistä.
Miehellänikään ei ole yhtään pinkkiä vaatetta, ei kyllä minullakaan.
Sille on markkinoitu värit noin. Mutta mitä se haittaa? Pääasia on, että tyttölapsi voisi saada halutessaan vaikka traktoreilla kuvioidun harjan tai poika prinsessoilla. Ei se, että ei saa valita pinkkiä, koska sukupuoli on jotain. Tyttöjenväri on toki typerä ilmaisu, mutta ei se lapsi sitä niin ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isommille lapsille ei enää ne "tyttö- ja poika"värit ole niin tärkeitä. 15-vuotiaalla pojalla taitaa olla pinkki hammasharja. 9-vuotiaalla tytöllä on nyt vihreä.Annetaan niiden lasten päättää ne mielivärit ihan itse eikä taivastella jos 4-vuotias pikkutyttö haluaa tyttömäisen harjan.
Mikä tekee pinkistä tyttömäisen?
Älä jaksa 😅
Piti oikein käydä katsomassa, minkä värinen mun hammasharja on 😅 vihreä. Ja seuraava on sininen. Mutta pinkit farkut on jalassa tällä hetkellä. Oonkohan mä tyttö vai poika 🤔
Tyttö saa valita ja sen valinnan ei pitäisi olla ongelma kellekkään
Aivan oikein. Tyttärillä saa olla hempeitä värejä, jos haluu. Toivottavasti et mennyt sössimään tilannetta jollain typerällä töksäytyksellä!
Pojan pitäisi haluta Frozen-harja ja tytön Autot-harja, että ap olisi tyytyväinen?
Se onkin jännä, että lapset huomaavat kyllä jo varhain, että pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi, eikä tässä ole mitään epäselvyyttä. Sitten vasta aikuisiällä tämä menee jotenkin epämääräiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Se onkin jännä, että lapset huomaavat kyllä jo varhain, että pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi, eikä tässä ole mitään epäselvyyttä. Sitten vasta aikuisiällä tämä menee jotenkin epämääräiseksi.
Joo, toki tiedetään että pari erityyppistä värkkiä löytyy. Mutta ainakaan mun lapsuudessa sillä ei ollut väliä, kummat on. En ymmärrä siis tuota "menee epämääräiseksi", mikä menee?
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ostan itselleni aina tyttöjen värisen hammasharjan ettei sekotu miehen rumanvärisen kanssa :P.
Sama juttu :)) pukeudun aina mustaan, mutta hammasharja on aina pinkki. Erottuu miehen ja teinipojan harjasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, toki tiedetään että pari erityyppistä värkkiä löytyy. Mutta ainakaan mun lapsuudessa sillä ei ollut väliä, kummat on. En ymmärrä siis tuota "menee epämääräiseksi", mikä menee?
No nykyäänhän ei ole hyväksyttävää olla tyttöjä tai poikia. Ollaan joko sukupuolineutraaleja tai jotain kolmatta sukupuolta.
Aijai, kamalaa. Kuinka jaksat elää? Jaksuhali sinne ja tsemppiä! Mutta pakko vielä kysyä: Millä tavalla tämä sinua liikuttaa/on sinulta pois?