Mikä voi olla syynä siihen, että eräs ihminen on laittanut välinsä poikki kokonaan muutamaan sukulaiseen?
oiko se olla jotenkin itsekäs syy vai onko siellä taustalla pakko olla jotain?
Kommentit (26)
Mistähän helvrtistä me se voidaan tietää.
No miksi niitä välejä yleensä poikki laitetaan? Toinen alkaa käymään hermoon?
Voi olla mikä syy tahansa. Kohdeltu kaltoin tai on kohdellut itse kaltoin, eikä kehtaa nähdä.
Narsisti tai tehnyt jonkin rikoksen, että kaikki ei hyväksy ja siksi välit mennyt.
Tai ihan vain jäänyt muiden kiireiden tai välimatkan vuoksi yhteyden pito.
Sukulaiset lainannut rahaa ja ei maksa takaisin.
Minä olen laittanut välit poikki sukulaiseen, joka puhui törkeyksiä äidistäni. Kaikista ei tarvitse pitää, en minäkään kyseisestä kantturasta (siis tästä sukulaisesta) pidä, mutta en silti alennu haukkumaan ketään, varsinkaan henkilön lapsille. Joten heippa vaan, törkimykset.
Syitä voi olla tuhansia. Mitä moisia spekuloimaan. Joko kysyt mieheltä suoraan ja hän kertoo. Tai sitten et kysy ja hän ehkä kertoo joskus itse oma-aloitteisesti.
Niin siis mietin lähinnä, onko jotenkin hälyttävä merkki?
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mietin lähinnä, onko jotenkin hälyttävä merkki?
No hyvänen aika, eihän se mikään hyväkään merkki ole. Mutta kuten sanottu, mahdollisia syitä on miljoonia. On kyllä hälyttävää, jos mies ei kerro, miksi välit ovat poikki. Tosin kannattaa muistaa, että ihmiset myös valehtelevat.
Huono merkki. Tapailin vastaavaa miestä ja paljastui törkeän itsekkääksi hyväksikäyttäjäksi.
Jos se seurusteli sukulaistensa kanssa ja sitten ne erosivat. Kukapa x-kumppaneiden kanssa väleissä pysyisi.
Mä oon katkaissut välit koska isäni on narsisti joka arvostelee aina ja kaikkea ja kaikkia. Raskas, myrkyllinen ihminen. Enkä selittele tätä ihmisille koska useimmat ei kuitenkaan käsitä millaista on kasvaa narsistin kanssa.
Jotainhan vikaa ihmisessä on, jos laittaa välit poikki lähiomaisiin, esim lapsiin tai vanhempiin tai sisaruksiin. Silloin olisi kyllä itsetutkiskelun paikka. Jos ei pysty tulemaan toimeen läheisien kanssa, niin ei varmaan tule toimeen itsensä kanssa myöskään.
Minulla on aggressiivisesti oireileva ikääntyvä täti, jonka raivokohtauksia ei kestä kuulla. Vanhempani on toivonut, etten ota mahdollista muistisairautta puheeksi, tädin viha suuntautuisi häneen.
Toinen vanhempani häpesi ennen homoseksuaalisuuttani niin, että vaati minun salaavan sen heiltä. Täysi-ikäisyyden kynnyksellä tein kuten hän halusi. En ole varsinaisesti katkaissut välejä, mutta eipä kiinnosta tippaakaan olla siihen suuntaan yhteydessä. Jos tulisi jokin syy olla tekemisissä, avaisin tilanteen sukulaisilleni ja sitten katsoisin, mihin se johtaa.
Aloittajan kannattaa katkaista välinsä tuohon tapailemaansa ihmiseen. Ihan siksi että asenne on ilmiselvästi sellainen että ei edes halua ymmärtää toista tuossa asiassa. Ei ole hyvä lähtökohta suhteelle jos suhtautuu kyräilevän epäluuloisesti toiseen. Jos ei ole koskaan tavannut tai joutunut elämään pahasti mieleltään sairaiden ihmisten kanssa, on liian hyväosainen ymmärtääkseen koskaan millaisissa sairaissa perhehelveteissä jotkut joutuu kasvamaan.
Ehkä se mies kertoi väleistä sulle siksi, että asia vaivaa sitä? Luottaa suhun ja on avoin asioissaan?
Mun tätini on aina ollut tahditon ja ilkeä (omasta mielestään "suora ja rehellinen") ja saanut monelle pahan mielen. Nyt hänellä on alkava muistisairaus, joka tekee hänestä vielä törkeämmän. En enää halua tavata häntä tai olla missään tekemisissä, koska siitä tulee vain paha mieli.
Puolison suvussa on perintöriita aiheuttanut kahden veljekesen välirikon. Toinen ehdottomasti halusi perheen mökin itselleen, mutta ilmeisesti muu omaisuus olisi pitänyt jakaa vielä puoliksi, koska "eihän se mökki ole minkään arvoinen". No ei mökki sinänsä (mätä, ei mukavuuksia), mutta mökkitontti on saaressa alle puolen tunnin matkan päässä isosta kaupungista.
Voisiko kyseessä olla ap:n tapauksessa sittenkin niin päin, että sukulaiset ovat panneet kyseiseen henkilöön
välit poikki. Henkilö haluaa tuoda välirikot esiin itselleen parhain päin.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla mikä syy tahansa. Kohdeltu kaltoin tai on kohdellut itse kaltoin, eikä kehtaa nähdä.
Narsisti tai tehnyt jonkin rikoksen, että kaikki ei hyväksy ja siksi välit mennyt.
Tai ihan vain jäänyt muiden kiireiden tai välimatkan vuoksi yhteyden pito.
Tai sitten voi olla vaikka ihan vaan joku typerä pikkuriita, jonka jälkeen kukaan ei halua "antaa periksi ja menettää kasvojaan".
Mahdollisuuksia on lähes yhtä paljon kuin sukujakin.
Kysyn, koska tapailen miestä, joka on pistänyt välit poikki muutamaan sukulaiseen.