Miksi minulle ei juuri olla ilkeitä palstalla?
Olen jo pidemmän aikaa ihmetellyt sitä miksi minua kohtaan ollaan pääasiassa ystävällisiä vaikka jankkaan aina samoista asioista, ja miltei jollain tapaa olen rinnastettavissa ulisijoihin ja k iltti miehiin. Jollain tasolla syyllistän naisiakin tietyistä asioista. Siltikään kaltaiseni uliseva epämies ei ole pahemmin vihamiehiä tai naisia kerännyt, vaan jopa muutamat tyypit aikain saatossa ovat osoittaneet pelottavaa kiinnostusta hahmoani kohtaan. Epäilen kyllä aika usein, että tässä on kyse jostain kiusaamisen tapaisesta jekuttelusta. Yleensähän ulisijat saavat kylmää kyytiä palstalla mammojen toimesta. No joskus minäkin olen saanut, mutta mielestäni yllättävän vähän siihen nähden miten paljon olen palstaillut ja marissut.
Ehkä en ole tarpeeksi näkyvä hahmo verrattuna niihin oletettavasti useisiin tyyppeihin, jotka tehtailevat ulina-aloituksia useita päivässä, ja vetävät mutkat suoriksi provoamistarkoituksessa. Näin ollen en myöskään aiheuta vihastuttavia tunteita kun en ihan niin paljoa ole esillä, ja en ihan niin suoraan halveksu ja arvostele. Tai sitten olen sen verran harmittoman oloinen jannu, että kukaan ei vaivaudu sen suuremmin minulle raivostumaan. Juurikaan kukaan ei viesteihini puutu, mutta olen hämmentynyt viestieni saamista "yläpeukuista".
Terveisin Naispelko26
Kommentit (21)
Tekstisi saavat sinut vaikuttamaan pohdiskelevalta, herkältä ja tietyllä tapaa harmittomalta. Sympaattiselta. Et vaikuta hyökkäävältä, eli et varsinaisesti kuulu näihin kitkeriin ulisijakilttimiehiin. Ehkä tuo pohdiskelevuus saa sinut vaikuttamaan siltä, että vaikka olet lannistuneen oloinen, niin käsittelet asioita kirjoittamalla, eli suuntasi tuntuu kuitenkin olevan eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Et herätä kateutta muissa. Kateus saa ihmiset kohtelemaan kateuden kohdetta ikävästi ja lyttäävästi. Todellisuudessa tällä palstalla harvemmin kiusataan oikeasti heikoimmassa asemassa olevia kuten vaikka kehitysvammaisia. Jos siis joku kertoo olevansa kehitysvammainen ja kertoo elämänsä vastoinkäymisistä, ei häntä vastaan hyökätä, tai jos hyökätään se oN TODELLA harvinaista.
No joo, en varmasti aiheuta kateutta, mutta tuskin ne muutkaan ulisijat aiheuttavat. Ulisijat yleensä saavat aika ärhäkän hyökkäyksen osakseen.
Terveisin Naispelko26
Olet aika söpö etkä provosoiva ollenkaan.
1) Et kirjoita lähimainkaan yhtä provosoivasti kuin osa näistä ns u leista. Heidän kommenttinsa saattavat olla lähes kokonaan asiallisia, mutta tahattomasti tai täysin tarkoituksella mukana on jokin negatiivinen heitto, joka sitten nostattaa ärsytystä. Sama taktiikka, jota osa provoajista käyttää, teksti voi olla melko puhdas sanojensa puolesta, mutta muotoiltu niin, että se on hyvin ilkeä ja alentava.
2) Kommenttisi ovat minusta pohdiskelevia, kykenet tarkastelemaan omaa suhtautumistasi kriittisesti. En tarkoita tällä mitään alentuvaa marttyyrilinjaa, joka on kaukana itsereflektiosta.
3) T rollit todennäköisesti vastaavat myös itselleen, jotta ketju saisi tulta alleen. Jos ei ilkeä aloitus riitä, niin todennäköisyydet onnistumiseen kasvavat, kun kirjoittelee ilkeitä vastauksia, ja sitten vastaa niihin itse + tekee yleistäviä päätelmiä.
4) Monella u lilla tuntuu olevan tarve saada keskustella vastakkaisen sukupuolen kanssa. Huomion hakemistahan se on. Se on henkilöstä kiinni, haluaako sitä huomiota vaikka sitten vänkäämällä ja nahistelemalla, vai keskustelemalla rakentavammin.
Mun piti sanoa tämä jo aikoja sitten, mutta olen tosi tyytyväinen, että olet palannut tänne palstalle kirjoittelemaan nimimerkilläsi. Tulee poikkeuksetta hymy huulille kommenteistasi, enkä yhtään ihmettele sitä että sulla on täällä vahva fanipopulaatio. :D
Hyvää mieltä herättäviä palstahahmoja ei koskaan ole liikaa.
Iloa päivääsi toivottaen
N26
Vierailija kirjoitti:
1) Et kirjoita lähimainkaan yhtä provosoivasti kuin osa näistä ns u leista. Heidän kommenttinsa saattavat olla lähes kokonaan asiallisia, mutta tahattomasti tai täysin tarkoituksella mukana on jokin negatiivinen heitto, joka sitten nostattaa ärsytystä. Sama taktiikka, jota osa provoajista käyttää, teksti voi olla melko puhdas sanojensa puolesta, mutta muotoiltu niin, että se on hyvin ilkeä ja alentava.
2) Kommenttisi ovat minusta pohdiskelevia, kykenet tarkastelemaan omaa suhtautumistasi kriittisesti. En tarkoita tällä mitään alentuvaa marttyyrilinjaa, joka on kaukana itsereflektiosta.
3) T rollit todennäköisesti vastaavat myös itselleen, jotta ketju saisi tulta alleen. Jos ei ilkeä aloitus riitä, niin todennäköisyydet onnistumiseen kasvavat, kun kirjoittelee ilkeitä vastauksia, ja sitten vastaa niihin itse + tekee yleistäviä päätelmiä.
4) Monella u lilla tuntuu olevan tarve saada keskustella vastakkaisen sukupuolen kanssa. Huomion hakemistahan se on. Se on henkilöstä kiinni, haluaako sitä huomiota vaikka sitten vänkäämällä ja nahistelemalla, vai keskustelemalla rakentavammin.
Myönnän syyllistyneeni miltei kaikkiin näistä.
Terveisin Naispelko26
Sinä vaikutat sympaattiselta ja miettiväiseltä, et ilkeältä herjaajalta.
Pahoittelen, jos olemme erehtyneet sinusta. :D
Sinullekin neuvo, jonka olen sanonut useammalle miehelle: juttele naisille. Kaupat ovat täynnä käsittämättömän rumia miehiä, joilla on sievä puoliso.
Olet mukava ihminen etkä kehuskele yhtään millään.
Onnellista oloaan ei pidä tuoda julki tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun piti sanoa tämä jo aikoja sitten, mutta olen tosi tyytyväinen, että olet palannut tänne palstalle kirjoittelemaan nimimerkilläsi. Tulee poikkeuksetta hymy huulille kommenteistasi, enkä yhtään ihmettele sitä että sulla on täällä vahva fanipopulaatio. :D
Hyvää mieltä herättäviä palstahahmoja ei koskaan ole liikaa.Iloa päivääsi toivottaen
N26
En oikein tiedä mistään fanipopulaatioista, mutta hämmentävästi kyllä muutaman kerran olen kuullut kiitosta siitä, että olen palannut. Itse en oikein tiedä onko siinä mitään hyvää, ehkä olisi ollut parempi vaan pysyä poissa. Varsinkin nykyään kun keskustelut on aika rankasti rajoitettuja.
Tuli vähän fiilis, että olet tainnut aiemminkin jo kirjoittaa samankaltaisen viestin. Mutta vastaan samalla tavoin, että ihan kiva jos olen iloa aiheuttanut. Ja iloa päivään myös sinne.
Terveisin Naispelko26
Vierailija kirjoitti:
Sinä vaikutat sympaattiselta ja miettiväiseltä, et ilkeältä herjaajalta.
Pahoittelen, jos olemme erehtyneet sinusta. :D
Sinullekin neuvo, jonka olen sanonut useammalle miehelle: juttele naisille. Kaupat ovat täynnä käsittämättömän rumia miehiä, joilla on sievä puoliso.
No ehkä vähän olette erehtyneet. Miettiväinen ehkä olen, ja ilmeisesti sympaattinen, koska sehän on muiden minusta saama mielikuva johon tuskin minun mielipiteeni vaikuttaa lainkaan.
Ei se rumuus minun ainoa ongelmani ole. Ja eikä minulla oikein ole mitään paikkoja tai mahdollisuuksia jutella naisille kun en heitä missään tapaa. Sitä internettiä olen kokeillut niin huonolla menestyksellä, että en enää edes viitsi yrittää.
Terveisin Naispelko26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Naispelko26
Jos olet tehnyt tuota viimeisen 5kk aikana (sitä ennen en ole palstaa lukenut), niin sitten nimimerkin käyttö kannattaa. Vähäinen provosointi varmaan menee huumorin piikkiin, jos jutut pääosin on fiksuja.
Opeta mullekin toi taito. Musta nimittäin tuntuu että sanoinpa mitä tahansa niin kimppuuni hyökätään.
Vierailija kirjoitti:
Opeta mullekin toi taito. Musta nimittäin tuntuu että sanoinpa mitä tahansa niin kimppuuni hyökätään.
Opettaisin jos tietäisin, että miten se tehdään. Jää seuraamaan keskustelua, ehkä vastaus selviää sinullekin.
Terveisin Naispelko26
Kehuisivatkohan naiset jotakuta naispalstailijaa yhtä vuolaasti...
Olet jotenkin herttainen. Toivoo aidosti, että saisit hyvän loppuelämän. Ja onhan ne pointit joskus aika oivaltavia.
Näkemäni viestit sulta on olleet aika rehellisiä, tyyliltään neutraaleja ja niissä on jotain (järkevää) sisältöä. Kykenet myös itsekriittisyyteen. Kaikki tällainen erottaa sut oikeista palstauleista, joiden kirjoittamisen pääasiallinen motiivi on lähinnä naisten kiusaaminen. Sanot syyllistyneesi samoihin asiohin kuin he, mutta jos olet, enpä ole niitä nähnyt, ja syyllistyneisyytesi on luultavasti verrattain sen verran lievää että sitä pidetään vielä inhimillisenä.
Koska olet mies etkä vaikuta ilkeältä. Sen sijaan ei ole mitään merkitystä oletko ilkeä vai mukava nainen, sinua kohdellaan pskamaisesti. Niin ikävää kuin se onkin, naiset ovat susia toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Naispelko26
Teet niin sitten ilman nimimerkkiäsi, eihän kukaan silloin yhdistä sitä sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Koska olet mies etkä vaikuta ilkeältä. Sen sijaan ei ole mitään merkitystä oletko ilkeä vai mukava nainen, sinua kohdellaan pskamaisesti. Niin ikävää kuin se onkin, naiset ovat susia toisilleen.
Tämä on kyllä luultavasti pääsyy.
Et herätä kateutta muissa. Kateus saa ihmiset kohtelemaan kateuden kohdetta ikävästi ja lyttäävästi. Todellisuudessa tällä palstalla harvemmin kiusataan oikeasti heikoimmassa asemassa olevia kuten vaikka kehitysvammaisia. Jos siis joku kertoo olevansa kehitysvammainen ja kertoo elämänsä vastoinkäymisistä, ei häntä vastaan hyökätä, tai jos hyökätään se oN TODELLA harvinaista.