Mihin vanhat paistinpannut ja posliinimukit saa heittää?
Kommentit (8)
Paistinpannu kuuluu metallinkeräykseen eikä muovista kahvaa tarvitse poistaa.
Posliinit kuuluu sekajätteeseen.
Mä heitin omaan roskikseen, ei kukaan kieltänyt.
Metallit metallinkierrätykseen, ehjät astiat myy tai vie kierrätyskeskukseen, Iittalan myymälät vastaanottavat second hand-myyntiin vanhaa Arabiaa ja jos on kuivajäteastia, niin sinne risat posliinit ja lasit esim. sanomalehteen pakattuna. Päälle teksti "lasia" tai "keramiikkaa". Ne hyödynnetään esim. eristevillan valmistuksessa.
Jos yhtään piittaa planeetan tulevaisuudesta tai lapsistaan, välttää sekajätettä viimeiseen asti.
Joo kiitos tiedosta, minua hämäsi vaan tuo kun paistinpannussa on muovinen kahva.
Vierailija kirjoitti:
Joo kiitos tiedosta, minua hämäsi vaan tuo kun paistinpannussa on muovinen kahva.
Ole hyvä! 😊
Vierailija kirjoitti:
Metallit metallinkierrätykseen, ehjät astiat myy tai vie kierrätyskeskukseen, Iittalan myymälät vastaanottavat second hand-myyntiin vanhaa Arabiaa ja jos on kuivajäteastia, niin sinne risat posliinit ja lasit esim. sanomalehteen pakattuna. Päälle teksti "lasia" tai "keramiikkaa". Ne hyödynnetään esim. eristevillan valmistuksessa.
Jos yhtään piittaa planeetan tulevaisuudesta tai lapsistaan, välttää sekajätettä viimeiseen asti.
Miksi muuten asialliseen vastaukseen pitää laittaa banaali loppujeesustelu? Loppuu kiinnostus koko asiaan tuollaisen tuuban vuoksi.
Eikö niissä ole eri materiaaleja? Paistinpannun kahva on muovia eli kuuluuko se ongelmajätteeseen vaiko sekajätteeseen? Rikkinäinen posliini kuuluu sekajätteeseen.
Ehjän posliinin voi lahjoittaa kierrätykseen. Monesti joku etsii omaan astiastoonsa uutta lasia, mukia, lautasta tai kulhoa koska on rikkonut omansa. Minä olin iloinen kun löysin kierrätyksestä ehjän mutta yksinäisen lasin rikki menneen tilalle.
Kaikki ihmiset eivät tajua, että kiertoon ei tarvi laittaa aina puolta tusinaa tai tusinaa samanlaista astiaa tai aterinta. Ne yksittäisetkin kappaleet voivat pelastaa ihmisen päivän.