Oletteko joutuneet ghostauksen uhriksi tai teettekö näin itse?
Mulle kävi ekan kerran näin ja jäi kyllä varsin hämmentynyt olo. Tapailtiin miehen kanssa aika tiiviisti pari kuukautta. Vikoil treffeillä käytiin leffassa, pussailtiin normaalisti jne. Ja sen jälkeen totaalinen katoaminen.
Ystävällisesti vielä pyysin vain vastaamaan, onko suhde loppu. Ei mitään. Toivotin sitten vain hyvät jatkot. Ei mitään vastausta.
Kiinnostaisi tietää, miksi joku valitsee noin idioottimaisen toimintatavan.
Onko kokemusta tai näkemystä.
Kommentit (73)
Ikävä kyllä ghostaus on tätä päivää.... Todella yleistä. Se on niin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sano, et ghostaaja haluaa jättää jutun avoimeksi, jotta voi muina miehinä palata siihen, jos vaikka joskus tulee yksinäinen olo...
Tämähän on narsistien klassikko - roikotetaan toista, ja sitten taas vähän härkkäistään kun ei ole parempaakaan lähdettä saatavilla. Minulla karuin tapaus (totaalinarsisti) on ottanut yhteyttä vuoden (!) jälkeen katoamisestaan.
Kannattaisi perehtyä vähän siihen mistä kirjoittaa koska narsisti ei käyttäydy noin. Jotain muuta enneminkin on taustalla.
Itse aiheeseen liittyen olen kyllä samaa mieltä kuin muutama muukin kirjoittaja, eli kyllä me miehet olemme ihan kantapään kautta oppimme ottaneet, sinänsä surullista että jotkut miehet sitten näköjään siirtävät oppimansa vahingon kiertoon takaisin teille naisille.
Turhaa sitä on mitään tekosyitä keksiä jos ghostaa jonkun, sehän on vallankäyttöä, osoitus ettei toinen ole ihmisenä minkään arvoinen, henkistä väkivaltaa.
Eri mieltä. Kyllä narsisti roikottaa jos siihen vain saa mahdollisuuden. Toinen ei merkitse mitään, hänet voi siirtää katoamalla syrjään, ja palata jälleen kokeilemaan jäätä sitten kun ei parempaakaan lähdettä irtoa. Juuri tämä on narsistista toimintaa; roikottaa ihmissuhteita oman päänsä mukaan.
Jep. Varsinkin jos ”haistaa verta” = heikkoutta/yksinäisyyttä/sairautta ja saa vainun ”yliotteesta”; toinen tarvitsisi kipeästi ihmistä. Nämä ovat narsistin saalisuhreista karuimpia.
Olen tavallaan ghostannut uuden tuttavuuden/kaverin, kyseessä ei siis ollut romanttinen juttu, vaan samaa sukupuolta oleva uusi tuttavuus. Tutustuin siis uuteen ihmiseen, josta olisi voinut tulla kaveri. Hän vaikutti mukavalta, mutta oli minuun ahdistavuuteen asti liiaksi yhteyksissä. Olen itse vähän sosiaalisesti rajoittunut ja jos joku tulee heti "iholle", esim. viestittelee jatkuvasti ja haluaisi nähdä harva se päivä niin ahdistun. Käyttäydyin kuitenkin niin raukkamaisesti etten saanut sanottua tälle uudelle tuttavuudelle tätä rehellisesti vaan jätin vastaamatta hänen viesteihinsä ja lopulta vastasin tosi niukkasanaisesti... Eli en täysin ghostannut , mutta lähes. Tuntuu pahalta ja vieläkin mietin pitäisikö laittaa näin kuukausia myöhemmin jokin selitys hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sano, et ghostaaja haluaa jättää jutun avoimeksi, jotta voi muina miehinä palata siihen, jos vaikka joskus tulee yksinäinen olo...
Tämähän on narsistien klassikko - roikotetaan toista, ja sitten taas vähän härkkäistään kun ei ole parempaakaan lähdettä saatavilla. Minulla karuin tapaus (totaalinarsisti) on ottanut yhteyttä vuoden (!) jälkeen katoamisestaan.
Kannattaisi perehtyä vähän siihen mistä kirjoittaa koska narsisti ei käyttäydy noin. Jotain muuta enneminkin on taustalla.
Itse aiheeseen liittyen olen kyllä samaa mieltä kuin muutama muukin kirjoittaja, eli kyllä me miehet olemme ihan kantapään kautta oppimme ottaneet, sinänsä surullista että jotkut miehet sitten näköjään siirtävät oppimansa vahingon kiertoon takaisin teille naisille.
Turhaa sitä on mitään tekosyitä keksiä jos ghostaa jonkun, sehän on vallankäyttöä, osoitus ettei toinen ole ihmisenä minkään arvoinen, henkistä väkivaltaa.
Eri mieltä. Kyllä narsisti roikottaa jos siihen vain saa mahdollisuuden. Toinen ei merkitse mitään, hänet voi siirtää katoamalla syrjään, ja palata jälleen kokeilemaan jäätä sitten kun ei parempaakaan lähdettä irtoa. Juuri tämä on narsistista toimintaa; roikottaa ihmissuhteita oman päänsä mukaan.
Me ollaan niin samiksii :D Minäkin nimittäin olen eri mieltä kanssasi :D
Roikottaahan se narsisti tietenkin mutta ei se missään nimessä kynsistään päästä uhriaan joten narsisti ei ghoustaa koska silloin hän menettää sen mikä hänelle on tärkeää, eli otteen uhrista.
Jos joku miettii miten narsistista pääsee eroon niin neuvona antaisin sen ettei narsistia pidä ghoustata vaan hänelle pitää selvästi ja yksiselitteisesti ilmoittaa ettei milloinkaan toivo häneltä mitään yhteydenottoa, tapaamista tai mitään ja hänen on turha odottaa mitään yhteydenottoa tältäkään puolelta. Eli välit pitää katkaista totaalisesti ja pysyä siinä päätöksessä.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on juuri tämä nettiaika. Kun ensikohtaamisetkin tapahtuvat verkon välityksellä, ikään kuin joku mielikuvitushahmo vain yhtäkkiä ilmestyy elämään, niin yhtä helppoa se hahmo on vain pyyhkiä pois sammuttamalla ohjelma. Easy come, easy go.
Lukuisten naisten ghostauksen uhrina olen alkanut tekemään samaa.
Aika outoa että te mammat valitatte tosta kun ihan arkipäivää teille tuo käytös näyttää olevan!!! Ei sitten ookkaan ihan sama juttu kun se osuu omalle kohdalle häh!?!????
Ja just silleen se menee että nainen ghoustaa kymmeniä ei-niin mielenkiintoisia uroksia ja sitten kun se yksi miljoonasta spesiaali komistus tekee sen saman jutut naiselle niin johan alkaa itku ja parku!!!!!
Onko ihme että syntyvyys laskussa ja sinkkuja kohta ollaan kaikki kun koko ajan vaan etsitään parempaa ja parempaa ja ghostataan siinä matkalla monet ihmiset. Lopulta ollaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Lukuisten naisten ghostauksen uhrina olen alkanut tekemään samaa.
Aika outoa että te mammat valitatte tosta kun ihan arkipäivää teille tuo käytös näyttää olevan!!! Ei sitten ookkaan ihan sama juttu kun se osuu omalle kohdalle häh!?!????
Ai. No minä en ghostaa ketään. Mutta minä osaan olla ihmisten kanssa ihan livenäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minutkin ghostattiin vastikään ja tuntui ihan hirveältä. Ensinnäkin mies oli ensimmäinen juttuni pitkän suhteen jälkeen ja peloissani edes haaveilin mistään. Kahden kuukauden tapailun jälkeen ei enää mitään vastausta. Viimeisellä kerralla läheisyyttä ja puhetta seuraavasta tapaamisesta. Ihan uskomatonta, että joku voi tehdä noin. Se vika on siinä ghostaajassa, mutta minäkin syytin ensiksi itseäni.. että olin tehnyt yai sanonut jotain väärää. EN OLLUT!
Ihan sama kokemus. Mäkin oon miettinyt pääni puhki ”mitä tein väärin”, vaik järki sanoo, et vaik oisin jotain tyhmää sanonutkin
, niin ei se tollasta käytöstä selitä.
Kun en kuitenkaan mitenkään loukannut - se on varma.
Tutustuin netissä mukavanoloiseen mieheen. Juttu luisti päivittäin viestein ja noin viikon jälkeen mies soitti minulle. Puhuimme kaksi tuntia. Sovimme tapaamisen, johon hän ei tullut. Neljän päivän jälkeen hän pahoitteli ja kysyi uutta tapaamista. Eikä taaskaan ilmaantunut paikalle.
Pitkään se tuntui todella pahalta. Ei tuntematon ihminen ole minulle mitään velkaa, mutta tuntui se silti ilkeältä teolta. Kahteen kertaa vedättäminen. Että olinkin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihme että syntyvyys laskussa ja sinkkuja kohta ollaan kaikki kun koko ajan vaan etsitään parempaa ja parempaa ja ghostataan siinä matkalla monet ihmiset. Lopulta ollaan yksin.
Joo. Jos jengin ihmissuhdetaidot alkaa olla tätä tasoa, niin ei suomen kansan tulevaisuus hyvältä näytä.
Hurjan nöyryyttävää. Jää sellainen olo, että se toinen on alusta saakka pitänyt minua huonona ja vastenmielisenä, mutta paremman puutteessa tapaillut. Eihän se aina välttämättä niin ole, mutta kuinka muuten mies, joka on alusta ollut se aktiivinen osapuoli, kehunut ja suunnitellut oma-aloitteisesti yhteistä tulevaisuutta, yhtäkkiä vain päättää lopettaa yhteydenpidon seinään? Katoamisen lisäksi nöyryyttää siis tunne siitä, että on alusta saakka tullut huijatuksi.
Nyt ette usko mua, mutta muutama viikko sitten minut ghostasi mies, jonka kanssa tapailtu tiiviisti ja meidän piti mennä yhdelle keikalle yhdessä, liput ostettu.
Ja se bändi on Ghost =)
Kerran. Tosin jälkikäteen syyksi selvisi rankka alkoholismi. Tapailin siis nuorena naisena nuorta miestä, joka vaikutti tosi fiksulta, freesiltä ja luonnonläheiseltä. Sitten se katosi. Kuulin noin vuosi myöhemmin tuttavalta, että miehellä oli korkki auennut ja oli ghostannut monta muutakin kaveria ja tuttavaa samalla kun minutkin. Yhtään en arvannut päihdeongelmaa - tapailumme aikana hän oli kuivilla, eikä niin nuorena habituskaan vielä ollut kärsinyt. Koskaan en ole tyypistä itsestään kuullut mitään sen katoamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on juuri tämä nettiaika. Kun ensikohtaamisetkin tapahtuvat verkon välityksellä, ikään kuin joku mielikuvitushahmo vain yhtäkkiä ilmestyy elämään, niin yhtä helppoa se hahmo on vain pyyhkiä pois sammuttamalla ohjelma. Easy come, easy go.
Niin. Minusta on uskomatonta, että jonkun aivoituksiin ei mahdu, että siellä on ihan elävä ihminen _silti_. Ja uskon että mahtuu, nykyihminen ei vaan välitä.
Olen itse mennyt täysin sekaisin surusta tullessani tällä tavoin hylätyksi. Kärsin rajoitteista ja sairauksista, ja minulle verkkotuttavuudet ovat jopa tärkeämpiä kuin livesuhteet. Mutta minä en ollut tärkeä. En vaikka niin aina sanottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Minusta on uskomatonta, että jonkun aivoituksiin ei mahdu, että siellä on ihan elävä ihminen _silti_. Ja uskon että mahtuu, nykyihminen ei vaan välitä.
Olen itse mennyt täysin sekaisin surusta tullessani tällä tavoin hylätyksi. Kärsin rajoitteista ja sairauksista, ja minulle verkkotuttavuudet ovat jopa tärkeämpiä kuin livesuhteet. Mutta minä en ollut tärkeä. En vaikka niin aina sanottiin.
Oot sä. Oot kohdannut vaan jonkun täys mulkun. Älä välitä. Tuli paha mieli :(
Vierailija kirjoitti:
Nyt ette usko mua, mutta muutama viikko sitten minut ghostasi mies, jonka kanssa tapailtu tiiviisti ja meidän piti mennä yhdelle keikalle yhdessä, liput ostettu.
Ja se bändi on Ghost =)
Reps...😂
Minutkin ghostattiin vastikään ja tuntui ihan hirveältä. Ensinnäkin mies oli ensimmäinen juttuni pitkän suhteen jälkeen ja peloissani edes haaveilin mistään. Kahden kuukauden tapailun jälkeen ei enää mitään vastausta. Viimeisellä kerralla läheisyyttä ja puhetta seuraavasta tapaamisesta. Ihan uskomatonta, että joku voi tehdä noin. Se vika on siinä ghostaajassa, mutta minäkin syytin ensiksi itseäni.. että olin tehnyt yai sanonut jotain väärää. EN OLLUT!