Minkä ikäiseksi lapsi käyttää bodyja?
Äsken yksivuotta täyttäneen esikoisen äiti kyselee.. Minkä ikäiseksi saakka teidän lapset on puettu bodyihin? Mietin vain, kun vaipat ei oikein näytä pysyvän kunnolla ylhäällä ellei ole body päällä vaan pelkkä t-paita ja verkkarit.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
90 senttiseksi käyttivät bodeja enemmän, sitten väheni niiden käyttö.
Kysyn mieluummin ikää, koska minun juuri 1 täyttänyt lapsi käyttää jo koon 92 vaatteita. Ap
No mun 1.5v käyttää vielä bodyja, mutta aika harvakseltaan. Nyt kun oli vähän flunssassa, niin oli näppärää ettei napa vilku. Pääsääntöisesti ollaan siirrytty housuvaippoihin ja t-paitoihin, niin on sitten helpompi aloittaa pottatreenit.
Käytätkö teippi vai housuvaippoja? Itse lopetin bodyjen käytön kun lapset oppivat kävelemään eli siinä 1 vuoden tienoilla ja käytimme housuvaippoja
Ei niitä taida kaupoissa olla isompia kuin 92.
Esikoisella, kesällä syntyneellä, jätettiin bodyt pois kun oppi kävelemään noin 1v iässä. Talvella 1,5v iässä oli välillä body, niin ei jäänyt selkää tai mahaa paljaaksi.
Kevättalvella syntyneellä kuopuksella jäi bodyt pakkasten loputtua vähän reilun vuoden iässä, eikä niitä enää seuraavaksi talveksi ostettu.
Varmaan lapsen koko ja kehitys on ratkaisevampaa kuin ikä.
Bodyt on käteviä niin kauan kuin tenava käyttää vaippaa ja on paljolti nosteltava tapaus. Jotenkin helpompi kun ei koko ajan napa vilku eikä tarvitse sulloa paidanhelmaa takaisin housuihin.
Meillä kuopus oppi potalle aika pienenä (jotain päälle vuoden) ja siinä vaiheessa bodyt jäi pois, koska ei olisi itse saanut niitä haaraneppejä auki. Esikoinen oli haluttomampi pottatreeneihin, joten kyllä bodyja meni varmaan niin kauan kuin vain sopivia löytyi. Käsittääkseni yli 92-senttisiä bodyja ei paljon edes tehdä. En ainakaan ole nähnyt missään.
Silloin, kun alkoivat käymään potalla usein. N. 1,5 v. Eihän bodya saa itse auki. Esikoinen käytti kuitenkin vaippoja vielä 2,5 v ikään, kuopus oppi kuivaksi 1,5 -vuotiaana.
Mun tytär käytti 2 v. asti bodyja vielä aluspaitana (pitkähihaisen alla hihaton body) mutta kun oppi kuivaksi niin bodyt jäi
Mitä ihmettä! Onko noilla ikäraja? Itse käytän vieläkin, näppäriä ovat!
M39
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun alkoivat käymään potalla usein. N. 1,5 v. Eihän bodya saa itse auki. Esikoinen käytti kuitenkin vaippoja vielä 2,5 v ikään, kuopus oppi kuivaksi 1,5 -vuotiaana.
Mistä saitte ostettua noin isoja bodyja? Ap
Kun oppi seisomaan. Paidat ei enää rullaudu toisin kuin lattialla ryömiessä.
Joo, vaipan käyttöön minäkin sen liittäisin, ainakin niin päin, että vaipattomalla bodyn käyttö on epäkäytännöllistä. Pikkuhiljaa varmaan siinä vuoden iän jälkeen bodyt jäivät meillä pois käytöstä, tai viimeistään siinä vaiheessa, kun ei enää löytynyt kokoja (meillä oli tyttö ikäisekseen aika pitkä).
Jotkut kaksivuotiaat on tosi pieniä, siksi voivat käyttää bodyja. Ystävän 2,5v on 86cm pitkä ja hyvin menis bodyt koon puolesta jos ei kävisi itse vessassa. Muistan kerran nähneeni 98cm bodyn jossain mutta ei niitä juuri ole ellei itse tee.
90 senttiseksi käyttivät bodeja enemmän, sitten väheni niiden käyttö.