VVilmaviesti että lapsi ei suostu kirjottamaan kynällä, vastasin että
1900 luku oli ja meni, ei meidän lapsen tarvi enää kirjottaa. Eipä kuulunut sen jälkeen enää koulusta mitään :))
Kommentit (27)
Kirjoitustaidottomuutta jo toisessa polvessa. Niin sitä pitää.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitustaidottomuutta jo toisessa polvessa. Niin sitä pitää.
Kohta on hyvä bisnes sellainen, mikä tarjoaa kirjoittamispalveluita niin käsin kuin koneellakin. Kirjoitustaito on katoava luonnonvara. Yhä useampi ja useampi nuori ei osaa enää kirjoittaa tai ei ymmärrä suomenkieltä kirjoitettuna. Alkaa näitä olemaan enenevissä määrin myös aikuisissa. Nimimerkillä: Pääsin työhaastatteluunkin monen ohi vain siksi, että osasin kirjoittaa suomea.
M24
Käsin kirjoittaminen kehittää motorisia taitoja. Lapsestasi tulee todennäköisesti sohvaperuna, kun motoriikka on tasoa juoppo.
Hyvä, että järjestit opehuoneelle päivän naurut. Sun lapsi on viimeistään nyt se, jolla on ne kajahtaneet vanhemmat.
Me naureskellaan teille idioottivanhemmille muutenkin jo opehuoneessa.
Tajuatko että opettaja tekee tästä luultavasti lasun.
Kun puhelinta ja ipadia jo pystyy puheella ohjaamaan, niin kohta koneet kirjoittelevat pelkästä puheesta,
vai joko liene noitakin on jo olemassa?
Silloinhan ei tarvitse oikeastaan enää osata kirjoittaa kynällä, eikä tietenkään näppäimistölläkään.
Lapset ne vasta edistyksellisiä ovatkin. Elävät jo tänä päivänä, huomisen yhteiskuntaa.
Tulevaisuudessa kynät jäävät tarpeettomiksi työvälineiksi.
Oi! Pitkästä aikaa vähän erikoisempi juttu. En välttis olisi heti itse tämmöstä kekannut, piristävä. Haittapuoli on vaan se että tästä ei ehkä kehity kauheen pitkää ketjua.
No jopas! Pistit oikein jauhot suuhun! Nokkelaa kuin mikä!
Oikeasti, kuka tarvitsee vaikka 10 vuoden päästä jotain kynällä kirjoittamista???
Valitettavasti noin tyhmiä vanhempia löytyy ihan oikeastikin.
Vierailija kirjoitti:
Me naureskellaan teille idioottivanhemmille muutenkin jo opehuoneessa.
Tajuatko että opettaja tekee tästä luultavasti lasun.
Me naureskellaan teille trolleihin uskoviin trollihuoneessa.
Mä laitan aina paskaset naurut kaiken maailman lukuhaasteille. Ketä vielä kiinnostaa joku lukeminen?
Oon sanonut opeille, että meidän pojasta tulee menestyvä tubettaja. Ei sille uralle mitään kirjoja tarvii. Opetkin ja peruskoulu vois siityä 2000-luvulle.
Yhtään kirjaa en ole lukenut enkä lue.
Surullista lapsesi puolesta. Toki digitaalisten taitojen opettelu on tärkeää, mutta toivon, että alkuluokilla kynän käyttöä olisi 90% opiskelusta. Siitä sitten asteittain nostettaisiin koneella kirjoittamista aineissa, joissa sisältö on olennaisempaa, kuin taito kirjoittaa käsillä. Muistiinpanot tehtäisiin kuitenkin silti vielä käsin, että tulee enemmän muistireseptoreita oppimiseen mukaan.
Mä kirjotan edelleen monia asioita käsin, enkä puhelimeen.
Opettaja varmaan totesi että "voi vttu" ja päätti olla vaivaamatta päätään apn kaltaisilla tolloilla ja tollojen lapsilla.
Senpä takia ne käyttääkin nykyään crayoneita seiskalla, kun kynä pysy kädessä... kuvakortit ois aika jees?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, kuka tarvitsee vaikka 10 vuoden päästä jotain kynällä kirjoittamista???
tässä näkee eron ”me tiedetään miten opettaa” ja opettajan välillä.
Vähänkään tiedostava aikuinen tietää, että kynällä kirjoittaminen on paljon muutakin kuin kirjoittamista. Ennen kaikkea se on hienomotoriikkaa, keskittymistä, pitkäjänteistä työskentelyä... jota nyt ei vaan enää nykymössöstä löydy yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ne vasta edistyksellisiä ovatkin. Elävät jo tänä päivänä, huomisen yhteiskuntaa.
Tulevaisuudessa kynät jäävät tarpeettomiksi työvälineiksi.
niin jää aakkosetkin.. tilalle tulevat täpättävät kuvat ”minun kuva” ”haluta” ”vesipisara” - Minä haluan vettä.
matematiikkaakin tekee ne muut, mitä ei wikipediasta löydy. johan kauppoihin on tarvittu prosenttitaulukot, kun älyköt eivät osaa enää perusmatikkaa. osaavat kyllä katsoa tubesta hölmöim,ät. ideot, mutta eivät tiedä, mitä kassalla maksaa. tosin sitäkäön taitoa ei tarvita, kun korttiahan sille koneelle näytetään - sen taidosta kertoo sadattuhannet maksuhäiriöiset nuoret. ”mihin sitä matikkaa nyt tarvii?”
Just näin! Eihän sitä kirjoitustaitoa enää mihinkään tarvi. Fiksut vanhemmat rules!