Vauvan vieminen näytille töihin?!
Saimme n. Kuukausi sitten lapsen. Mieheni kertoi, että hänen työpaikallaan ihmiset olivat kommentoineet, että olisi kiva mikäli menisin joku päivä vauvan kanssa työpaikalle näyttämään pikkuista? Ideana ihan kiva, ja voin vaikka mennäkin. En vaan silti ole ennen kuullut, että olisi yleisesti tapana toimia näin? Onko tämä kuinkakin yleinen käytäntö vai olenko niin sanotusti tämän asian suhteen tynnyrissä kasvanut?!
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina käynyt.
Ai miehen työpaikoilla näyttämässä vauvaa? Enpä ole moisesta kuullut. Miehen työkaverit ovat kyllä käyneet meillä, tuoneet kukkia ja lahjan.
Eiköhän tuo ole sanottu ihan vain puolihuolimattomana kohteliaisuutena. Ei muiden vauvat oikeasti ole niin kiinnostavia, että niitä kesken työpäivän haluaisi pällistellä. :D
Mielummin vaikka perjantaipulloarpajaiset.
Vierailija kirjoitti:
"Riippuu varmaan työyhteisöstä. Omalle työpaikalle olen vienyt, kun on pyydetty. Antoivat lahjoja, kukkia ja halusivat pitää sylissä."
Entä jos kaikki työkaverit eivät haluakaan hankkia lahjoja ja kukkia tai pidellä vauvaa sylissä?
No ei ole pakko. Jos ei kiinnosta vauva niin pysyy taka-alalla ja antaa niitten innokkaitten höösätä. Miten se on keneltäkään pois jos toiset haluaa muistaa työkaverin vauvaa ja nähdä sen?
Minulle on jopa loukkaannuttu kun en mennyt viemään vauvaa näytille. Tietyissä paikoissa se vaan on tapana. Riippuu siis työpaikasta. Ehkä kysyisin mieheltä onko siellä muitten vaimot sitten käyneet esittelemässä vauvoja, ei palstalaiset tiedä millainen just sen työpaikan tapa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Riippuu varmaan työyhteisöstä. Omalle työpaikalle olen vienyt, kun on pyydetty. Antoivat lahjoja, kukkia ja halusivat pitää sylissä."
Entä jos kaikki työkaverit eivät haluakaan hankkia lahjoja ja kukkia tai pidellä vauvaa sylissä?
No ei ole pakko. Jos ei kiinnosta vauva niin pysyy taka-alalla ja antaa niitten innokkaitten höösätä. Miten se on keneltäkään pois jos toiset haluaa muistaa työkaverin vauvaa ja nähdä sen?
Tässähän äiti onkin viemässä vauvaa isän työpaikalle.
Typerää puuhaa, ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun paskatykki
Vierailija kirjoitti:
Minusta on mukava tehdä töitä työpaikalla. PIdän työstäni, enkä kyllä nauttisi hirveäasti jonkun vauvan aiheuttamista keskeytyksistä. Ette kai oikeasti luule, että kukaan nauttii?
Et kai oikeasti luule että kaikki on samanlaisia kuin sinä? Minä ainakin nautin ja ois kiva jos työkaveri toisi vauvan näytille. Tai miksei työkaverin vaimokin, kivahan se ois puolisokin tavata.
Meillä on ollut tapana käydä vauvaa näyttämässä ja se on ihan kiva tapa. Se ei sitten puolestaan ole niin kiva, kun jotkut tulevat vaunujen, eväiden ja vaatekassien kanssa ja viipyvät puoli päivää tai ylikin - ihan semmoinen kahvihetken mittainen piipahdus riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on jopa loukkaannuttu kun en mennyt viemään vauvaa näytille. Tietyissä paikoissa se vaan on tapana. Riippuu siis työpaikasta. Ehkä kysyisin mieheltä onko siellä muitten vaimot sitten käyneet esittelemässä vauvoja, ei palstalaiset tiedä millainen just sen työpaikan tapa on.
No ei kukaan normaali ihminen loukkaannu siitä, ettei äiti tule vauvansa kanssa isän työpaikalle. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sitten? On kai se sen isonkin vauva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isähän voi viedä itse isyysvapaallaan vauvan työpaikalleen.
Uudet vanhemmat joskus luulevat olevansa maailman ensimmäisiä/ainoita vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isähän voi viedä itse isyysvapaallaan vauvan työpaikalleen.
Niin tietenkin voi. Mutta jos on pyydetty äitiä käymään sinne niin varmaan kyseessä ei ole paikka jonne ulkopuoliset ei olisi tervetulleita. Työpaikkoja vaan on erilaisia.
Minusta on ihan huippua, kun työkaverit käy vauvan kanssa piipahtamassa työpaikalla. Meillä on sellainen kaverihenki täällä, tehdään siis vapaa-ajallakin juttuja yhdessä, joten on ihan luontevaa, että vauvat käydään esittelemässä muille. Meillä on iso olohuonemainen taukotila ja kun joku tulee käymään, niin siellä juodaan kahvia ja jutellaan. Ne osallistuu jotka haluaa ja joita kiinnostaa. Meillä on muutaman kerran vuodessa myös koko perheen afterworkejä, joihin siis voi ottaa lapset mukaan, askarrellaan tms. ja syödään herkkuja. Nekin on olleet minusta kivoja, mutta kun omat on jo isompia koululaisia, niin heitä ei enää niin nämä tapahtumat kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän äiti onkin viemässä vauvaa isän
No mitä sitten. Jotkut siellä ehkä haluaa nähdä vauvan ja jotkut ei. Tuo nyt on ihan yleisesti kaikille vauvavihaajille, ei ole pakko mennä sylittelemään jos ei tahdo, ja antaa niitten muitten tykätä vauvoista jos he tahtoo.
En veisi ihan pientä ja nyt kun on tauteja liikkeellä taas.Mies voi näyttää valokuvia.
Se on sellainen tapa jostain syystä, useammassakin työpaikassa ollut näin. Koen lähinnä vaivaannuttavaksi kesken työpäivän näytellä että kiinnostaisi yhtään kun todellinen fiilis on että "vautsi vau, hieno vauva, pääsiskö tästä jo takas töihin" mutta ymmärrän että muita voi oikeastikin kiinnostaa vaikka mua ei. En tule yleensä ihan niin läheiseksi työkaverien kanssa että kiinnostaisi aidosti.
Kuvan voisin näyttää puhelimesta, muu menisi minusta yli.
No siis eihän se ketään oikeasti kiinnosta.