Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan vieminen näytille töihin?!

Vierailija
24.10.2019 |

Saimme n. Kuukausi sitten lapsen. Mieheni kertoi, että hänen työpaikallaan ihmiset olivat kommentoineet, että olisi kiva mikäli menisin joku päivä vauvan kanssa työpaikalle näyttämään pikkuista? Ideana ihan kiva, ja voin vaikka mennäkin. En vaan silti ole ennen kuullut, että olisi yleisesti tapana toimia näin? Onko tämä kuinkakin yleinen käytäntö vai olenko niin sanotusti tämän asian suhteen tynnyrissä kasvanut?!

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali käytäntö. Ne, joita ei kiinnosta lomalainen ollenkaan ei ole kiinnostunut tästä edes töissä (muissa kuin työasioissa).

Kyllä äitiys-/isyyslomalaista työkaveria olis kiva nähdä pitkästä aikaa.

Mutta ei vauvaa. Olisi vaivaannuttavaa yrittää esittää, että muka kiinnostaisi.

Vierailija
42/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukava tehdä töitä työpaikalla. PIdän työstäni, enkä kyllä nauttisi hirveäasti jonkun vauvan aiheuttamista keskeytyksistä. Ette kai oikeasti luule, että kukaan nauttii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on töissä aina niin hiton kiire, että vaikutan varmaan epäkohteliaalta, kun en jää ihastelemaan vauvaa. Tosin työkaverini luultavasti tietävät tämän. Mieluiten tapaan äitiyslomalla olevia työkavereitani ja heidän vauvojaan työpaikan ulkopuolella paremmalla ajalla, niin on aikaa jutellakin.

Vierailija
44/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mukava tehdä töitä työpaikalla. PIdän työstäni, enkä kyllä nauttisi hirveäasti jonkun vauvan aiheuttamista keskeytyksistä. Ette kai oikeasti luule, että kukaan nauttii?

Aloitan tämän avanmukasiella vakio fraasilla riippuu siiis "taas" työpaiskasta. - Surulline tosiasia on, etä on työpaikkoja, joissa ainakin osa töissä olevista eksiivät miä tahansa mieluummin kuin siä työtä, mitä olisi tarkoitus.

Samassa työyhteisössä lienee mahd. enemp myös, heitä  jotka keksivät erilaisia tempauksia ja hankkeita, joilla ei ole itse työn onnistumisen kannalta mitään merkitystä, vaan ovat enempi kiusaksi; vaivaannuavia ja aikaa vieviä  sen puolen tekijöiä mielestä joka ajatelee vielä niin,että töissä tehdään ai tulis tehdä ensi-sijaisesti töitä, eikä miettiä esimerkiksi sitä, kuinka voitaisiin viettää Halloweenia ja voitasiinko kerätä yhteiseen kassaan rahaa, jolla sitten sitä ja tätä niin tai osalle työntekijöitä työnanatja varmaan järjesäsi matkan kylpylään vaikka joku kaamosperjanai..

"Huoh"    

Vierailija
45/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdottaisin mieluummin lounasta niiden kanssa, jotka vauvan haluavat nähdä.

Yleisesti ottaen se on vähän kiusallista kun äitiys/isyyslomalaiset tulevat töihin ja odottavat sitten näiltä työkavereilta sitä vauvan ihastelua.

Meillä on kaikilla omat työhuoneet ja on todella kiusallista kun joku tulee koputtelemaan tai astuu sisään vauvan kanssa ja sitten sitä pitäisi jotenkin painostuksesta ihastella. Korkeintaan kahvihuoneeseen hetkeksi, niin ne joita ei kiinnosta niin voivat siirtää kahvihetkensä myöhemmäksi.

Tuo työhuoneiseisiin tunkeminen on mautonta. Sama kun joku tunkisi teidän koti-ovellenne jonkun random pennun kanssa kehuja kerjäten. Tuntuu epätoivoiselta.

Ja ennen kuin haukutte lapsivihaajaksi niin kaksi omaa löytyy kotoa.

Vierailija
46/108 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on hyvin miesvaltaisessa työpaikassa, olisikohan siellä 70-90 työntekijää joista 2-3 naista ja yksi niistä naisista on sihteeri ja vain kaksi tekee niitä "miesten" töitä. Miehen työkaveri sai toisella kierroksella vauvan ollessaan jo melkein 50-vuotias ja kyllä vaan se vauva tuotiin työpaikalle näytille. Oli kakut ja systeemit ja vaimo paikalla vauvan kanssa ja kaikki sitä vauvaa ihastelemassa. Eniten minua kuitenkin ihmetytti se, että mies kehui sitä vauvaa minulle kotona, että oli tosi söpö ja näytti vauvan kuvia kännykästään! Miten voi viisikymppinen mies mennä vauvasta noin sekaisin!? 

Vierailija
47/108 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vauvoja näytille työpaikalle, kiitos! Jos osa työkavereista erikseen sitä pyytää, voi sopia näiden kanssa vaikkapa lounaan tai kahvittelun työpaikan lähelle. 

Miksei sitä vauvaa voisi tuoda työpaikalle vaikka keittiöön näytille? Tai mitä yhteisiä tiloja missäkin nyt on. Hyvin voisi laittaa sähköpostia, että vauva tavattavissa taukotilassa sinä ja sinä päivänä klo 12-13 ja jokainen halukas voisi poiketa kahvikupposen verran morjestamassa tai olla poikkeamatta jos ei kiinnosta.

Siitä olen samaa mieltä, ettei todellakaan ole ok mennä koputtelemaan työhuoneiden oville ja häiritsemään toisten työntekoa.

Vierailija
48/108 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin kyllä vauvaa töissä, kun saatiin onnittelukortteja työkavereilta syntymän jälkeen. Pitihän niidenkin nähdä, mistä onnittelivat :)

Jos lahetan "onnea vauvasta" -kortin niin oletusarvoisesti oletan, etta vauva sielta on tullut. Etta mulle ei tarvitse erikseen tuoda siita evidenssia. ;)

-ohis 

Vierailija
49/108 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytille kertoo jo , että ei. En veisi lastani ns.näytille muita vaivaannuttamaan.

Se on lapsi , ei Teslan viimeisin malli tai Lamborghini.

Vierailija
50/108 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin pieni ja läheinen työyhteisö että tuntuisi jopa oudolta jos ei veisi näytille :D

Vierailija
51/108 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan kahvihuoneeseen jossa halukkaat voivat moikata vauvaa.

Meillä on inhottavaa kun niitä vauvoja vähän kuin tuputetaan roudaamalla niitä työhuoneesta toiseen. Tottakai sitä on pakko kohteliaisuudesta sitten ihastella sitä vauvaa mutta kiusallistahan tuo on varsinkin kun nuo äidit eivät tajua etteivät heidän vauvojensa touhut ole kovin kiinnostavia muiden kuin vanhempien ja ehkä isovanhempien mielestä.

Vierailija
52/108 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies vei itse vauvan näytille töihinsä, tuttipullossa maitoa mukana niin pärjäsi ihan hyvin vaikka jäin kotiin nauttiman hetken yksinäisyydestä :)

Toisen lapsen kohdalla teki samoin ja otti vanhemmankin lapsen mukaan, kivaa oli ollut.

Vierailija
53/108 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei.

Noloa tyrkyttää vauvaa työkavereille.

Vierailija
54/108 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 13v sano että kyllä vauvoja ihastellaan,mut sit ne unohetaan kun ne on teinejä.

Vierailija
55/108 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuodaan työpaikalle lemmikkejäkin, joten vauvan/lapsen tuominen on myös ok. Kenenkään ei tarvitse ihastella mitään mutta ne, jotka haluavat saavat niin tehdä. Ei ole mikään ongelma. Meillä on hyvä työyhteisö muutenkin.

Vierailija
56/108 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä halutaan nähdä kaikkien vauvat, pyydetään tuomaan näytille ja kyllä ihmiset ovatkin tuoneet. Samoin miehen töissä, antoivat aina lahjankin ja pyysivät käymään. Mies sitten isyyslomalla ollessaan kävi töissä vauvan kanssa.

Vierailija
57/108 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt näyttämässä vauvaa.

Ja olen iloinnu jokaisesta vauvan näyttökäynnistä

Vierailija
58/108 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työpaikalla nyt kolme äityislomalle jäänyttä joista kaksi ovat tuoneet vauvan näytille ja kolmas toivottavasti tuo, kun synnytyksestä on kulunut vähän pidempi aika. Minusta tämä on kiva tapa. Itse olen vela ja lähipiirissä ei ole sattunut vauvoja syntymään, joten oivallinen tapa päästä halailemaan ja ihastelemaan vauvoja siisteinä kerta-annoksina.

Meillä on hyvä työyhteisö, joten varmaan senkin takia nämä vauva-vierailut ovat kovin odoettuja.

Vierailija
59/108 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei kannata. Tautien takia. Kuvan pitäisi riittää. Outoa että miehen työpaikalle pitäs mennä. Mä kävin aikoinaan vain mun työpaikalla.

Vierailija
60/108 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaisuudesta ihailevat. Älä mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme