Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan vieminen näytille töihin?!

Vierailija
24.10.2019 |

Saimme n. Kuukausi sitten lapsen. Mieheni kertoi, että hänen työpaikallaan ihmiset olivat kommentoineet, että olisi kiva mikäli menisin joku päivä vauvan kanssa työpaikalle näyttämään pikkuista? Ideana ihan kiva, ja voin vaikka mennäkin. En vaan silti ole ennen kuullut, että olisi yleisesti tapana toimia näin? Onko tämä kuinkakin yleinen käytäntö vai olenko niin sanotusti tämän asian suhteen tynnyrissä kasvanut?!

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo riippuu myös työpaikasta ja työkavreisa. - Itselläni on takana työpaikkoja jonne en veisi ketään, ellei olisi aivan välttämätöntä pelkstään siksi, että paikkaan joko ei ole ollut suotavaa tuoda ketään ulkopuolisia tai sitten yksin turvallisuus syistä. - Vastaavasti olen  ollu paikassa, jonne lapsi ja kaikki muut halukkaat ovat olleet tervetulleita... 

Monesti kuitenkin luulen, etä vauva -vaiheessa valokuvakin riittää. - Vaikka voihan sen toki ymmärtää kauniina eleenä ja huomaavaista käväsitä paikalla lapsen kanssa, jos vauvan myötä on saanut lahjjoja työkavreilta ja se sopii muutoin luontevasi, jollekin kohtaa työpäivää..

Lapsi ei kuitenkaan ole näyttelyesine, jota kohaan voisi juurikaan odottaa erillsikohelua ja järjeselyjä työpaikalla. Työpaikalla tehdään töitä ja työnantajalla ei pitäsi olla mitään merkitystä sillä näkeekö tai tietääkö hän lapsestasi mitään. - Usein riittää ainoastaan tieto (mahd.) siitä, etä olet n.n ajan vanhempain vapaalla.

Sinkkumies

Vierailija
22/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikissa mun työpaikoissa on tuotu vauvat näytille ja mun mielestä se on kiva tapa! Justiin laitoin tämänhetkiselle äitiyslomalaiselle viestiä kysyäkseni joko pian tulevat käymään.

No eikö sinusta olisi outoa, että työkaverisi sijaan hänen puolisonsa toisi vauvan näytille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös miehen työpaikalta muistettiin ruhtinaalisesti molempien lasten synnyttyä lahjoilla. Vauvaa kävin näyttämässä tokalla kerralla ja mies halusi esitellä samalla minut. Viivyttiin max. 1 min per ovensuu, joten tuskin älyttömästi ketään häirittiin. Ainakin jäi positiivinen kuva kaikista.

Vierailija
24/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en toivoisi. Tauko on tauko, jättäisin sen pitämättä, jos pitäisi ihastella jonkun vauvaa tai tarjolla on muuta sosiaalista pakkoa.

Äiti itsekin

Vierailija
25/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan työyhteisöstä. Omalle työpaikalle olen vienyt, kun on pyydetty. Antoivat lahjoja, kukkia ja halusivat pitää sylissä. Miehen työpaikalla ei ole ollut tapana, sieltäkin on aina kukkia tullut.

Vierailija
26/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Postissa vauva laitettas sorvin ääreen tuuraamaan lakkoilijoita.

Vierailija
27/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä käynyt äitiyslomalaisia iltapäiväkahvilla vauvojensa kanssa ja kivaa vaihteluahan se on jos siinä pikimmiten piipahtavat. :)

Vierailija
28/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi viedä vauvan näytille, kun on isyyslomalla.

Vierailija
29/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina ihmetyttänyt, miksi niitä rumia räkänokkia tuodaan työpaikalle esiteltäväksi??

Joo, ei niistä ole työpaikalla muuta kuin riesaa ja ovat vain tiellä. Ja sitten niille maksetaan vielä oikeaa palkkaa ja niitä pitää kutsua kesäapulaisiksi tai kesäharjottelijoiksi.

Vierailija
30/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikissa mun työpaikoissa on tuotu vauvat näytille ja mun mielestä se on kiva tapa! Justiin laitoin tämänhetkiselle äitiyslomalaiselle viestiä kysyäkseni joko pian tulevat käymään.

No eikö sinusta olisi outoa, että työkaverisi sijaan hänen puolisonsa toisi vauvan näytille?

Ei. Kivahan sitä puolisoakin olisi nähdä! Mä tunnen melkein kaikkein työkavereiden puolisot, osan hyvinkin.

Kätevämpäähän se on että äiti käy näyttämässä vauvaa, varsinkin jos imettää ja/tai isä ei ole enää isyyslomalla. Isän ei tarvitse kesken työpäivän kuskailla vauvaa ja sen tarvikkeita ees taas.

Vierailija
31/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvänen aika suostu!!! Vauvan aivot ovat erittäin herkät tuollaiselle "sosiaaliselle rai-skaukselle"... vauva ei ole mikään näyttelyesine. Kerrassaan hävytön ehdotus.

Vierailija
32/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en haluaisi, sori vaan nähdä työkaverin vauvaa. Ei liikuta mua mitenkään, ja en pidä lapsista/vauvoista. Mielestäni tälläiset tilaisuudet ovat lähinnä vaivaannuttavia. 

Vierailija
33/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina ihmetyttänyt, miksi niitä rumia räkänokkia tuodaan työpaikalle esiteltäväksi??

Ei sinun ole pakko katsoa.

Voit vaikka käydä solvaamassa vauvaa ja äitiä ja sitten jatkaa työtäsi. Samoin kuin kaikki peikuttajat ja muut vihaajat.

Vierailija
34/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Riippuu varmaan työyhteisöstä. Omalle työpaikalle olen vienyt, kun on pyydetty. Antoivat lahjoja, kukkia ja halusivat pitää sylissä."

Entä jos kaikki työkaverit eivät haluakaan hankkia lahjoja ja kukkia tai pidellä vauvaa sylissä?

Vierailija
35/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en haluaisi, sori vaan nähdä työkaverin vauvaa. Ei liikuta mua mitenkään, ja en pidä lapsista/vauvoista. Mielestäni tälläiset tilaisuudet ovat lähinnä vaivaannuttavia. 

Sama. Kolmen lapsen äiti. En todellakaan vienyt näytille, koska tunsin työkaverit. Kohteliaasti puhutaan naaman edessä, selän takana paskaa. "Voitko kuvitella se oikeasti luuli et halutaan nähdä sen penska".

Vierailija
36/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ne vauvojen ja lasten raahaamiset työpaikalle. Yksikin tuli monta kertaa rääkyjän kanssa työpaikalle maleksimaan. Haluan tehdä työni rauhassa ilman ripulin hajua ja meteliä.

Vierailija
37/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvoja näytille työpaikalle, kiitos! Jos osa työkavereista erikseen sitä pyytää, voi sopia näiden kanssa vaikkapa lounaan tai kahvittelun työpaikan lähelle. 

Vierailija
38/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itsellänikin neljä lasta ja pidän lapsista muutenkin, mutta koen nuo pakko-esittelyt kiusaannuttavina ja häiritsevinä. Harvaa oikeasti kiinnostaa muiden lapset.

Toki olen kohtelias ja kehun lapset jne. , mutta on tosi vaivaannuttavaa kun nämä äidit jäävät sinne työhuoneeseeni pyörimään ja tyrkyttämään sitä vauvaa/kerjäämään kehuja vauvasta.

Ei minusta oikein kuulu työpaikalle.

Jos mökki-höperyys alkaa vauvan kanssa iskeä niin on perhekerhoja, vauva-muskaria ja vastaavaa.

Vierailija
39/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vauvoja näytille työpaikalle, kiitos! Jos osa työkavereista erikseen sitä pyytää, voi sopia näiden kanssa vaikkapa lounaan tai kahvittelun työpaikan lähelle. 

Komppaus tälle. Näin ne jotka haluavat vauvan nähdä pääsevät sen näkemään ja muut saavat olla rauhassa. 

Vierailija
40/108 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit oli kyllä ilahtuneita, kun kävin pistäytymässä vauvan kanssa (oli muutakin asiaa työpaikalle, niin hoitui siinä samalla). Seistiin käytävällä tovi ja moikkasin läheisimmät työkaverit, sitten join taukohuoneessa kahvit siellä paikalla olleiden kanssa. Meillä tauot venyy joskus muutenkin, kun jutellaan työasioita samalla, niin en koe olleeni erityisesti häiriöksi.

Edellisessä työpaikassa esikoisen kanssa istuttiin kanssa kahvilla. Ja lahjat saatiin molemmista paikoista, joten ihan mukava käydä kiittämässäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi