Kuukautissuojan pakkauksesta poistetaan naissymbolit
https://www.verkkouutiset.fi/kuukautissuojan-pakkauksesta-poistetaan-na…
Aktivistit ovat pitäneet nykykäytäntöä syrjivänä.
Always-yhtiö on ilmoittanut poistavansa naissukupuoleen viittaavan Venus-symbolin kaikista kuukautistuotteistaan ensi vuoden puolella.
CBS Newsin mukaan päätös on seurausta seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ajavien aktivistien kampanjaan, jossa alan yhtiöitä vaadittiin muuttamaan tuotepakkauksien syrjiväksi koettua ulkoasua. Sukupuolineutraalin ilmeen katsotaan huomioivan myös muunsukupuoliset henkilöt.
– Always on taistellut jo yli 35 vuoden ajan naisten ja tyttöjen puolesta, ja jatkamme tätä työtä edelleen. Olemme myös sitoutuneita erilaisuuden huomioimiseen. Olemme yhä jatkuvalla matkalla ymmärtääksemme paremmin kaikkien asiakkaidemme tarpeita, tuotemerkin omistava Procter & Gamble -yritys muotoili tiedotteessaan.
Asiaa on ajanut muun muassa LGBTQ-aktivistina palkittu Ben Saunders, joka on tuottanut lyhytelokuvia transsukupuolisten ihmisten asemasta Britanniassa.
Aktivistit ovat pitäneet naissymbolin käyttöä ongelmallisena, sillä kuukautiset eivät koske kaikkia naisia. Osa tuotteita käyttävistä henkilöistä ei myöskään koe itseään naissukupuolisiksi.
Arvostelijoiden mukaan muutos tähtää toisen sukupuolen ”eliminointiin”. Sosiaalisessa mediassa aiheesta on käyty raivokasta keskustelua boikottia vaativan #BoycottAlways-tunnisteen alla.
En enää ihan oikeasti kohta halua elää tällä planeetalla enää.
Kommentit (834)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten, itse vielä naisena eläessäni haukuin naisia todella törkeästi, paljon törkeämmin kuin tyhmiksi. Se ei kuitenkaan ketään provosoinut. Kaikki ottivat sen henkilökohtaisesti eikä naisvihana. Nyt miehenä pitää kävellä kananmunankuorilla, ettei vahingossa loukkaa koko naiskuntaa ja leimaudu naisvihaajaksi. Nyt kun saan elää omana itsenäni eikä tarvitse enää erottautua aktiivisesti naisista, vihalle ei ole enää mitään tarvetta.
Käsittämätön kommentti! Et siis edes häpeä sitä, että olet ollut ihmisille törkeä ja vihannut kokonaista sukupuolta vain oman pahan olosi takia. Et näe toiminnassasi mitään pahaa, vaan olet ainoastaan onnellinen, kun sait tahtosi läpi.
Ei, en häpeä sitä, että ollessani pakkohoidossa ala-asteella huorittelin minulle heterotytön roolia tyrkyttävää hoitajaa.
Pointtini on, että ilman hoitoja olisin edelleen samanlainen, mutta sehän olisi mielestäsi parempi.
Mitäs tämä heterotytön roolin tyrkyttäminen sitten oli? Ihanko kehtasi antaa kortsuja tai kysyä onko kokeiltu seksiä?
Ja sinustako on ihan ok huoritella ihmisiä, koska pakkohoito paransi sinut? Jännä logiikka.
Ei todellakaan antanut kortsuja vaan kertoi, että tytöistä kiinnostuminen on vaihe, joka loppuu 100 % varmuudella tavattuani sen oikean.
On hieman eri asia haukkua koulutettu sairaanhoitaja, joka osaa ottaa potilaan pahan olon vastaan kuin joku kadulla vastaantulija. Hän on itse myöhemmin pahoitellut asiaa, ettei ymmärtänyt tilannettani.
Pakkohoitoon joutuminen ilman syytä on elämäni suurin tragedia, josta kärsin edelleen n. 20 vuotta myöhemminkin. Se ei tietenkään auttanut, vaan sukupuolenkorjaushoidot.
Ja tämän yhden terveydenhoitajan takia siis sinusta kaikki naiset ovat tyhmiä bondaajia. Olethan tässäkin ketjussa haukkunut naisia mennen tullen, mutta nyt puhut yhdestä terveydenhoitajasta, joka valitsi sanansa mielenterveyspotilaan kanssa huonosti. Se, että yhdessä tilanteessa oli ehkä ymmärrettävää päästää ruma sana, ei vielä oikeuta kokonaisen sukupuolen halveksuntaan ja vihaan. Kyllä, sinun viesteissäsi tämä paistaa aika kauas.
Se oli siis sairaanhoitaja, joka tuputti tuota 1,5 vuotta.
En ole kertaakaan, yhtä ainoaa kertaa, sanonut naisia tyhmiksi tai mitään vastaavaa, ihan jo siksikin, etten halua antaa kenellekään mahdollisuutta uhriutumiseen mutta toki myös pitääkseni keskustelun asiallisena. Eipä auta, kun väität ja väität minun sanoneen jotain, mitä en ole sanonut.
En tiedä miten asia liittyy tyhmyyteen, mutta olen lapsesta saakka huomannut, että yhteisöissä ihmiset usein bondaavat toistensa kanssa. Tyttönä ja naisena se tuntui kamalalta. Nyt miehenä se tuntuu kivalta, kun joku nainen lähestyy ja juttelee (ihan frendinä), koska tiedän hänen näkevän minut oikein.
Melko uuvuttava keskustelu.
- Olen haukkunut naisia tosi pahasti.
- Onko sinun mielestäsi fiksua haukkua naisia. Se on naisvihaa.
- Ei se ole naisvihaa jos sanoo yhdelle terveydenhoitajalle pahasti. En ole koskaan muulloin haukkunut naisia.
OK, olen hirviö, koska 90-luvulla, ala-asteikäinenä juuri pakkohoitoon joutuneena provosoiduin, kun minulle yritettiin tuputtaa heteronaiseutta.
Ei vaan olet "hirviö", koska ensin ylpeilet, miten rumasti olet haukkunut naisia (huom monikko!) ja sitten sanotkin, että "ei kun yhden kerran vain teininä meni vähän yli". Perut puheitasi, kun se ei saanutakaan ihailevaa vastaanottoa.
Haukkumiset tapahtuivat sairaalassa, kohdistuivat hoitajiin, ja yritän epätoivoisesti tuoda itseäni esiin. En ylpeillyt asialla, vaan totesin faktana asian olleen niin, kun voin pahoin tullessani päivittäin mitätöidyksi. Jos en olisi ymmärtänyt kuka olen, eläisin tänä päivänä lesbona ja käyttäytyisin edelleen noin. Nykyisin sille ei ole enää tarvetta, koska identiteettini on validoitu. Pahoinvoivat ihmiset levittävät pahaa oloa muihin, valitettavasti.
Ja sen huomaa erittäin hyvin näistä sinun teksteistäsi. Minkä ikäinen olit, kun isä lähti?
En minkäänikäinen. Jos ymmärtäisit luettua, olisi sinulle selvinnyt, että voin pahoin viimeksi lapsena, ja se liittyi ainoastaan väärään sukupuoleen, mikä ei liity millään lailla perhemuotoon.
Ohis mutta kenelläkään ei ole muistikuvia 2 vuotiaana. Kaksivuotiaat saattavat muistaa kuukauden parin takaisia joitain juttuja tai henkilöitä mutta aikuisuuteen asti moiset muistikuvat eivät kanna. 3-vuotiaasta lähtien minäkuva ja muisti ovat kehittyneempiä joten muistikuvat ennen sitä ovat jälkeenpäin tehtyjä, eli vanhemmat kertovat ja näyttävät kuvia ”olit kaksi vuotta kun tämä tapahtui”
Kolmevuotias lapseni tietää jo kuka on ja kumpaa sukupuolta on, joten en kiellä etteikö lapsi saata mieltää identiteettiään jo aikaisin.
Kyseenalaistan vain sen että kaksivuotias ei tiedä vielä kuka hän oikeasti on.Jotkut kaksivuotiaat eivät edes puhu kunnolla joten miten heillä olisi oikeasti käsitystä ja käsitteitä kuka ja mikä on?
Itse puhuin noin puolivuotiaana joitakin sanoja, joten voidaan miettiä miten puhuin kaksivuotiaana. Valitettavasti olin kehityksessä edellä ja ehkä siksi hahmotin asioita tavallista aiemmin. Eipä olisi kannattanut.
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi nuo leikkaukset yms. hormonihoidot ei ainakaan paranna oloa kaikilla kun tuon yhden trans''miehen'' kommentteja lukee. Kyllä noihin hoitoihin pitäisi olla vaatimuksena se että ennen niitä käydään pitkä terapia läpi. En pidä siitä että nykyään yritetään saada ihmiset uskomaan että tuollainen olisi normaalia. Ei todellakaan ole ja sen tietää sisimmässään jokainen terve ihminen. Minulla ei ole mitään mielenterveysongelmaisia vastaan, minulla on itsellänikin ollut syömishäiriö ja huomaan paljon samoja piirteitä transihmisten kertomusten ja omien kokemusteni välillä. Varsinkin tuo oman kehon inhoaminen ja vieraaksi tunteminen kuulostaa tutulta. Ja tässäkin ketjussa joku kirjoitti ''me tytöt täällä ja nuo pojat tuolla'' asetelmasta. Minulla tuo oli muodossa ''minä ruma läski täällä ja nuo kauniit ja laihat tuolla''. Itsellä tämä kaikki kumpusi lapsuudessa koetusta traumasta, jota olen nyt terapiassa saanut purettua.
Jouduin rankimpana aikanani osastolle, mistä ei ollut minulle mitään hötyä ja syynä siihen oli oma asenteeni. En halunnut parantua, koska en uskonut olevani sairas. Minun kokemukseni kehostani oli oikea ja muut eivät vain ymmärtäneet. Vihasin joka hetkeä ja tuntui kuin olisin ollut vankilassa ilman syytä, en tajunnut silloin kuinka sekaisin mieleni oli, en tajunnut sitä että muut yrittivät vain auttaa minua. Elin kuplassa, katsoin netistä proanakuvia inspiraatiota saadakseni (osastolla en onneksi voinut), ilmeisesti monet transihmiset myös viettävät paljon aikaa netissä samanmielisten joukossa, saadakseen tukea ajatuksilleen ja mielipiteilleen. Se ikäänkuin minulla ruokki vinksahtanutta mieltä uskomaan että kun nuokin pystyy niin minäkin, nyt näytän noille muille, kohta hekin näkevät minut oikein. Mikään laihdutus ei vaan ikinä riittänyt. Vihasin itseäni niin paljon, että siirsin sen kehooni. Kehoni oli syypää mielessäni. Lapsuuden trauma oli niin hirveä etten pystynyt käsittelemään sitä, hautasin sen itseltäni. Nyt tajuan, yritin varmaan jotenkin suojella itseäni siltä.
Onneksi sentään syömishäiriöihin saa Suomessa hoitoa, ei puhettakaan että anorektikoilta leikattaisiin esim. kylkiluita, että hän saisi kropastaan oikeanlaisen, sellaisen jonka kokee omakseen. Ilmeisesti transihmisille ei terapiaa ole saatavilla, tai näin olen ainakin ymmärtänyt että ainoana hoitona ovat hormoni- ja leikkaushoidot. Mutta uskon että monilla on myös kyse omasta asenteesta, ei haluta parantua, koska oma kokemus kehosta on muka oikea. Niin oikea että se ylittää fyysisen todellisuuden rajat.
Itse uskoin sokeasti että kunhan vain laihdun, niin kaikki muuttuu paremmaksi. Minusta tulisi parempi minä, oikea minä. Sitten uskaltaisin tutustua ihmisiin, mennä kavereiden kanssa leffaan, seurustella yms. Halveksuin lihavia ihmisiä ja arvotin laihat mielessäni korkeammalle, samalla tavalla kuin tämän ketjun trans''mies'' arvottaa miehet korkeammalle. Se sairastunut mieli puski läpi puheissa ja ajatuksissa vähän väliä, huomaamattakin. Pidin sitä normaalina. Lihavuus oli oksettavaa. Minäkin saatoin olla ilkeä ja piikitellä lihavia, mutta kun katsoin peiliin niin näin itseni samanlaisena. Nykypäivänä kadun pahoja sanojani syvästi.
Nyt terveenä tajuan ettei se todellakaan mene noin, yhdestä asiasta oli tullut pakkomielle ja kuvittelin sen maagisesti korjavan kaikki ongelmat. Missä olisinkaan jos omaa inhoani kehoani kohtaan olisi tuolloin kannustettu ja todettu oikeaksi ja normaaliksi. Haudassa varmaankin.
Ihminen ei voi syntyä väärään kehoon. Kroppa on se minkä on syntymässä saanut ja sen kanssa on vain elettävä.
Terv. anoreksiasta parantunut nainen
Oletettavasti puhut minusta, trans"miehestä ", jonka naispuoliset ystävät pitävät minua mukavimpana miehenä, jonka ovat koskaan tavanneet ja joita arvostan yhtä paljon kuin miehiäkin, koska en tee mitään eroa naisten ja miesten välille, nyt kun olen kasvanut prosessin myötä tasapainoiseksi aikuiseksi.
Mutta sinähän et ole koskaan sairastanut anoreksiaa vaan olet se sama troli, joka kirjoittelee lukuisin eri persoonin. Näin voisin tehdä itsekin, mutten tee, koska olen rehellinen aikuinen enkä psyykkisesti sairas, kuten sinä, trolli.
Vierailija kirjoitti:
Korjattu:
Moni ihmettelee, miksi (jotkut) transihmiset ovat näissä keskusteluissa niin vihaisia. Minä en.
He saavat jatkuvasti kuulla olevansa mielisairaita. Lisäksi transihmisten mielisairaus on ilmeisesti niin ilmiselvä asia, että kuka tahansa ilman mitään lääketieteellistä koulutusta voi sen diagnosoida ja jokainen maallikko tottakai myös tietää, millaista hoitoa tähän sairauteen tulee tarjota. Samalla transihmisen argumentit tietysti mitätöidään ad hominem -malliin vetoamalla tähän samaan mielisairauteen. Lisäksi jos missään tehdään mitään transihmisiin liittyvää, se johtuu aina siitä, että transaktivistit mafian lailla uhkailevat ja kiristävät milloin valtioita, milloin lääkäreitä, milloin monikansallisia suuryrityksiä. Tämä uhkailu ja kiristys on niin ilmeistä, että siitä ei tarvitse esittää yhtään minkäänlaisia todisteita.
Kun kaikki omiin oikeuksiin liittyvät keskutelut ovat tällaisia, onko se mikään ihme, ettei jaksa itsekään vastailla kohteliaasti niihin satoihin kysymyksiin, joita vastapuoli "vilpittömästä uteliaisuudestaan" kyselee?
Sinä kommentoit ikään kuin kukaan ei olisi koskaan edes yrittänyt ymmärtää tätä asiaa vaan suoralta kädeltä transhenkilöt leimattaisiin sairaiksi. Etkö ollenkaan lue, millä tasolla ja laajuudella tätä asiaa yritetään ymmärtää, mutta kaikissa näkökulmissa lopulta tulee vastaan tilanne, jossa henkilö puhuu asiasta, joka ei ole selitettävissä mitenkään muuten kuin erikoisella, kieroutuneella tai jopa sairaalla ajatusmaailmalla.
Tässä ketjussa on päästy mm tällaisiin ajatusmalleihin:
- henkilö ei kiihotu omasta vartalostaan
- henkilö luokittelee ihmisten luonteen tiukasti sukupuolen perusteella
- henkilö on lapsena vihannut kaikkia ihmisiä
- henkilö on lapsena kavahtanut normaalia kommunikaatiota tyttöjen kanssa
Missä tahansa muussa tilanteessa ihmiselle sanottaisiin, että tällainen ajatustapa ei ole normaali ja nämä vaativat hoitoa tai muuta työstämistä. Mutta kun nämä asiat sanookin transhenkilö, onkin yhtäkkiä ihan tervettä vihata kaikkia maailman ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi nuo leikkaukset yms. hormonihoidot ei ainakaan paranna oloa kaikilla kun tuon yhden trans''miehen'' kommentteja lukee. Kyllä noihin hoitoihin pitäisi olla vaatimuksena se että ennen niitä käydään pitkä terapia läpi. En pidä siitä että nykyään yritetään saada ihmiset uskomaan että tuollainen olisi normaalia. Ei todellakaan ole ja sen tietää sisimmässään jokainen terve ihminen. Minulla ei ole mitään mielenterveysongelmaisia vastaan, minulla on itsellänikin ollut syömishäiriö ja huomaan paljon samoja piirteitä transihmisten kertomusten ja omien kokemusteni välillä. Varsinkin tuo oman kehon inhoaminen ja vieraaksi tunteminen kuulostaa tutulta. Ja tässäkin ketjussa joku kirjoitti ''me tytöt täällä ja nuo pojat tuolla'' asetelmasta. Minulla tuo oli muodossa ''minä ruma läski täällä ja nuo kauniit ja laihat tuolla''. Itsellä tämä kaikki kumpusi lapsuudessa koetusta traumasta, jota olen nyt terapiassa saanut purettua.
Jouduin rankimpana aikanani osastolle, mistä ei ollut minulle mitään hötyä ja syynä siihen oli oma asenteeni. En halunnut parantua, koska en uskonut olevani sairas. Minun kokemukseni kehostani oli oikea ja muut eivät vain ymmärtäneet. Vihasin joka hetkeä ja tuntui kuin olisin ollut vankilassa ilman syytä, en tajunnut silloin kuinka sekaisin mieleni oli, en tajunnut sitä että muut yrittivät vain auttaa minua. Elin kuplassa, katsoin netistä proanakuvia inspiraatiota saadakseni (osastolla en onneksi voinut), ilmeisesti monet transihmiset myös viettävät paljon aikaa netissä samanmielisten joukossa, saadakseen tukea ajatuksilleen ja mielipiteilleen. Se ikäänkuin minulla ruokki vinksahtanutta mieltä uskomaan että kun nuokin pystyy niin minäkin, nyt näytän noille muille, kohta hekin näkevät minut oikein. Mikään laihdutus ei vaan ikinä riittänyt. Vihasin itseäni niin paljon, että siirsin sen kehooni. Kehoni oli syypää mielessäni. Lapsuuden trauma oli niin hirveä etten pystynyt käsittelemään sitä, hautasin sen itseltäni. Nyt tajuan, yritin varmaan jotenkin suojella itseäni siltä.
Onneksi sentään syömishäiriöihin saa Suomessa hoitoa, ei puhettakaan että anorektikoilta leikattaisiin esim. kylkiluita, että hän saisi kropastaan oikeanlaisen, sellaisen jonka kokee omakseen. Ilmeisesti transihmisille ei terapiaa ole saatavilla, tai näin olen ainakin ymmärtänyt että ainoana hoitona ovat hormoni- ja leikkaushoidot. Mutta uskon että monilla on myös kyse omasta asenteesta, ei haluta parantua, koska oma kokemus kehosta on muka oikea. Niin oikea että se ylittää fyysisen todellisuuden rajat.
Itse uskoin sokeasti että kunhan vain laihdun, niin kaikki muuttuu paremmaksi. Minusta tulisi parempi minä, oikea minä. Sitten uskaltaisin tutustua ihmisiin, mennä kavereiden kanssa leffaan, seurustella yms. Halveksuin lihavia ihmisiä ja arvotin laihat mielessäni korkeammalle, samalla tavalla kuin tämän ketjun trans''mies'' arvottaa miehet korkeammalle. Se sairastunut mieli puski läpi puheissa ja ajatuksissa vähän väliä, huomaamattakin. Pidin sitä normaalina. Lihavuus oli oksettavaa. Minäkin saatoin olla ilkeä ja piikitellä lihavia, mutta kun katsoin peiliin niin näin itseni samanlaisena. Nykypäivänä kadun pahoja sanojani syvästi.
Nyt terveenä tajuan ettei se todellakaan mene noin, yhdestä asiasta oli tullut pakkomielle ja kuvittelin sen maagisesti korjavan kaikki ongelmat. Missä olisinkaan jos omaa inhoani kehoani kohtaan olisi tuolloin kannustettu ja todettu oikeaksi ja normaaliksi. Haudassa varmaankin.
Ihminen ei voi syntyä väärään kehoon. Kroppa on se minkä on syntymässä saanut ja sen kanssa on vain elettävä.
Terv. anoreksiasta parantunut nainen
Oletettavasti puhut minusta, trans"miehestä ", jonka naispuoliset ystävät pitävät minua mukavimpana miehenä, jonka ovat koskaan tavanneet ja joita arvostan yhtä paljon kuin miehiäkin, koska en tee mitään eroa naisten ja miesten välille, nyt kun olen kasvanut prosessin myötä tasapainoiseksi aikuiseksi.
Mutta sinähän et ole koskaan sairastanut anoreksiaa vaan olet se sama troli, joka kirjoittelee lukuisin eri persoonin. Näin voisin tehdä itsekin, mutten tee, koska olen rehellinen aikuinen enkä psyykkisesti sairas, kuten sinä, trolli.
Älä nyt jaksa. Ihan tosissasiko sinä kuvittelet, että tällä palstalla ei ole kuin yksi ihminen, joka näkee vihasi ja ristiriitasi.
Ja sinun on mielestäni turha loukkaantua ja syyttää provoiksi henkilöitä, jotka lukivat sinun kommenttejasi ketjun alkupäästä ja esittivät kommentteja niiden perusteella. Jos nyt totuus onkin, ettei ne tytöt ja naiset koskaan ahdistaneetkaan, saat syyttää vain itseäsi tästä keskustelijoiden väärästä käsityksestä, koska itse asian täsmälleen näin aiemmin kerroit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjattu:
Moni ihmettelee, miksi (jotkut) transihmiset ovat näissä keskusteluissa niin vihaisia. Minä en.
He saavat jatkuvasti kuulla olevansa mielisairaita. Lisäksi transihmisten mielisairaus on ilmeisesti niin ilmiselvä asia, että kuka tahansa ilman mitään lääketieteellistä koulutusta voi sen diagnosoida ja jokainen maallikko tottakai myös tietää, millaista hoitoa tähän sairauteen tulee tarjota. Samalla transihmisen argumentit tietysti mitätöidään ad hominem -malliin vetoamalla tähän samaan mielisairauteen. Lisäksi jos missään tehdään mitään transihmisiin liittyvää, se johtuu aina siitä, että transaktivistit mafian lailla uhkailevat ja kiristävät milloin valtioita, milloin lääkäreitä, milloin monikansallisia suuryrityksiä. Tämä uhkailu ja kiristys on niin ilmeistä, että siitä ei tarvitse esittää yhtään minkäänlaisia todisteita.
Kun kaikki omiin oikeuksiin liittyvät keskutelut ovat tällaisia, onko se mikään ihme, ettei jaksa itsekään vastailla kohteliaasti niihin satoihin kysymyksiin, joita vastapuoli "vilpittömästä uteliaisuudestaan" kyselee?
Sinä kommentoit ikään kuin kukaan ei olisi koskaan edes yrittänyt ymmärtää tätä asiaa vaan suoralta kädeltä transhenkilöt leimattaisiin sairaiksi. Etkö ollenkaan lue, millä tasolla ja laajuudella tätä asiaa yritetään ymmärtää, mutta kaikissa näkökulmissa lopulta tulee vastaan tilanne, jossa henkilö puhuu asiasta, joka ei ole selitettävissä mitenkään muuten kuin erikoisella, kieroutuneella tai jopa sairaalla ajatusmaailmalla.
- henkilö on lapsena kavahtanut normaalia kommunikaatiota tyttöjen kanssaMissä tahansa muussa tilanteessa ihmiselle sanottaisiin, että tällainen ajatustapa ei ole normaali ja nämä vaativat hoitoa tai muuta työstämistä. Mutta kun nämä asiat sanookin transhenkilö, onkin yhtäkkiä ihan tervettä vihata kaikkia maailman ihmisiä.
Lisäksi kyseisen henkilön kommentit lesboista ovat todella outoja, ja samaan hengenvetoon hän kuitenkin väittää, ettei muka ole homofobinen. Hän myös olettaa kaikkien keskustelijoiden olevan "androgyynejä lesboja" (ja lisäksi tuntuu olettavan, että tässä ketjussa keskustelee vain yksi ainoa henkilö, joka lisäksi trollaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on siis fobiaa ym. jos joku puhuu menkoistaan "naistenvaivoina"?
Minua biologisena naisena tämä nykymeininki loukkaa! Vai ei saa enää yhdistää kuukautisia ja naiseutta? Menee siinä bilsankirjatkin uusiksi, kun ei saa puhua, miten TYTÖILLÄ alkaa kuukautiset jne. "Kohdunomistajilla alkaa kuukautiset..."Käytännössä kukaan transihmisistä tai muunsukupuolisista tai kenestäkään ei ajattele noin. Juttu on vaan nyt paisunut.
Eipä vissiin juu. Kukahan sen symbolin poistatti ja kuka se vaatiikaan noiden älyttömien uustermien käyttöä? Nytkö yrität väittää, että kukaan transihminen ei ole vaatinut mitään vaan me tylsät cissut vain kuvittelimme koko asian?
On varmasti paljonkin ihmisiä, jotka ovat halunneet yrittää ymmärtää transihmisiä, minä mukaan lukien. Mutta tällaiset egoistiset ja narsistiset tempaukset kuten naissymbolin poistattaminen naisille tarkoitetusta tuotteesta saa aikaan vain ja ainoastaan tyrmistyneen vastareaktion. Symbolin poistattaminen on kaiken lisäksi vain jäävuoren huippu kaikkiin muihin sekopäisiin vaatimuksiinne verrattuna.
Haluaisin todella ymmärtää transihmisiä, mutta taitaa olla mahdotonta kun eivät he itsekään näytä ymmärtävän. Ei tuo normaalilta vaikuta ja lapset tältä varsinkin pitäisi säästää.
Voi että te puolesta loukkaantujat ootte hellyttäviä sekopäitä taitaa olla aika käyttää niitä suojia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua biologisena naisena tämä nykymeininki loukkaa! Vai ei saa enää yhdistää kuukautisia ja naiseutta? Menee siinä bilsankirjatkin uusiksi, kun ei saa puhua, miten TYTÖILLÄ alkaa kuukautiset jne. "Kohdunomistajilla alkaa kuukautiset..."Käytännössä kukaan transihmisistä tai muunsukupuolisista tai kenestäkään ei ajattele noin. Juttu on vaan nyt paisunut.
Eipä vissiin juu. Kukahan sen symbolin poistatti ja kuka se vaatiikaan noiden älyttömien uustermien käyttöä? Nytkö yrität väittää, että kukaan transihminen ei ole vaatinut mitään vaan me tylsät cissut vain kuvittelimme koko asian?
On varmasti paljonkin ihmisiä, jotka ovat halunneet yrittää ymmärtää transihmisiä, minä mukaan lukien. Mutta tällaiset egoistiset ja narsistiset tempaukset kuten naissymbolin poistattaminen naisille tarkoitetusta tuotteesta saa aikaan vain ja ainoastaan tyrmistyneen vastareaktion. Symbolin poistattaminen on kaiken lisäksi vain jäävuoren huippu kaikkiin muihin sekopäisiin vaatimuksiinne verrattuna.
On virheellistä väittää, että kukaan transihminen ei olisi vaatinut symbolin poistamista, koska selvästi ainakin aktivisti Ben Saunders oli ollut firmaan yhteydessä asiaan. Mitään suurempaa kampanjaa asiasta ei kuitenkaan ollut ja narratiivi uhkailevasta ja kiristävästä transmafiasta on varsin liioiteltu. Kuten se yleensäkin on.
Otetaan nyt esimerkiksi vaikka mainitsemasi uustermit. Niiden käyttöä vaatii melko harva transihminen tai edes transaktivisti. Sen sijaan ns. vastapuoli nostaa ne esille suurin piirtein joka kerta kun keskustellaan mistä tahansa transihmisiin liittyvästä. Esimerkitkin pitää hakea pääasiassa ulkomailta ("uterus-haver" ei ole ainakaan suomea), koska oikeasti näistä puhutaan Suomessa melko vähän. Ja silloin kun puhutaan, yleensä äänessä eivät ole transaktivistit.
Transaktivisteista, kuten muistakin poliittisista aktivisteista toki löytyy kaikenlaisia sekopäitä ja joskus näiden perseilyyn pitäisi puuttua huomattavasti ankarammin (esim. Jessica Yaniv).
Minä olen transfoobikko, enkä häpeä sitä yhtään.
Jokaisen järjissään olevan olisi syytä olla.
Mihin me tuollasta teennäistä "väehmmistöä# tarvitsemme, emme mihinkään. Jokainen syntyy sellaiseksi kuin syntyy, sukupuoli on anatomiaa ja se on sitä jatkossakin, ei mikään valinta.
Jos sukupuoli olisi "identiteetti" eikä anatominen fakta, miksi nämä narsistiset mielenvikaiset "trans"ihmiset sitten vammauttavat genitaalinsa kirurgisesti, ja/tai syövät hormoneita muokatakseen anatomiaansa?
Jaksavat jankuttaa "identiteetistä", mutta teot on ruumiillisia ja stereotyyppisten sukupuoliroolien noudattamista.
VMP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On virheellistä väittää, että kukaan transihminen ei olisi vaatinut symbolin poistamista, koska selvästi ainakin aktivisti Ben Saunders oli ollut firmaan yhteydessä asiaan. Mitään suurempaa kampanjaa asiasta ei kuitenkaan ollut ja narratiivi uhkailevasta ja kiristävästä transmafiasta on varsin liioiteltu. Kuten se yleensäkin on.
Otetaan nyt esimerkiksi vaikka mainitsemasi uustermit. Niiden käyttöä vaatii melko harva transihminen tai edes transaktivisti. Sen sijaan ns. vastapuoli nostaa ne esille suurin piirtein joka kerta kun keskustellaan mistä tahansa transihmisiin liittyvästä. Esimerkitkin pitää hakea pääasiassa ulkomailta ("uterus-haver" ei ole ainakaan suomea), koska oikeasti näistä puhutaan Suomessa melko vähän. Ja silloin kun puhutaan, yleensä äänessä eivät ole transaktivistit.
Transaktivisteista, kuten muistakin poliittisista aktivisteista toki löytyy kaikenlaisia sekopäitä ja joskus näiden perseilyyn pitäisi puuttua huomattavasti ankarammin (esim. Jessica Yaniv).
Kyllä "transmafia" on ihan hyvä sana kuvaamaan tätä touhua, ihan todellinen asia maailmalla varsinkin.
Nämähän käyvät joukolla ihmisten kimppuun ja voivat tuhota ihmisen koko elämänm somekampanjoillaa yms, jos ihminen kertoo totuuden tuosta paskasta.
Esim germaine greer on sanonut suoraan, etteivät trans"naiset" ole naisia, ja häntä on uhkailtu, fyysisestikin ja nämä hörhöt estivät mm. pääsyn korkeaan virkaan greeriltä.
Ja ihan tottahan Greer puhui, eivät ne naisia ole, vaan miehiä jotka leikkivät naisia ja uhkailevat oikeita naisia ja vaativat pääsyä naisten tiloihin, urheilujoukkueisiin jne.
Aivan päätöntä menoa että sellaset friikkihirviöt tulee uhkailemaan oikeita naisia koska heitä on loukattu.. yhyy. Hyi helvetti.
Feministit ovat itse luoneet ilmapiirin, jossa kaikki feministien vaatimukset on automaattisesti oletettava tarpeellisiksi ja hyviksi eikä niistä käydä minkäänlaista kriittistä keskustelua. Jos tuot esille mahdollisia mitään uudistusvaatimuksiin mahdollisesti liittyviä ongelmia tai uhkakuvia, olet vainoharhainen, naisvihaaja tai molempia.
Tottakai transaktivistit pyrkivät puuhailemaan omien tavoitteidensa eteen feminismin alla, koska feminismillä on tällainen pyhän lehmän asema.
Sitä niittää mitä kylvää.
Vierailija kirjoitti:
trans"nainen" on mies, piste
trans"mies" on nainen, piste
Uskotaan, mutta se sana nyt vaan on "transnainen", ei trans"nainen". Yhtä noloa kuin kirjoittaa, kuinka tuntemasi lyhytkasvuinen on 125 senttiä "pitkä".
Vierailija kirjoitti:
Mihin me tuollasta teennäistä "väehmmistöä# tarvitsemme, emme mihinkään. Jokainen syntyy sellaiseksi kuin syntyy, sukupuoli on anatomiaa ja se on sitä jatkossakin, ei mikään valinta.
Jos sukupuoli olisi "identiteetti" eikä anatominen fakta, miksi nämä narsistiset mielenvikaiset "trans"ihmiset sitten vammauttavat genitaalinsa kirurgisesti, ja/tai syövät hormoneita muokatakseen anatomiaansa?
Jaksavat jankuttaa "identiteetistä", mutta teot on ruumiillisia ja stereotyyppisten sukupuoliroolien noudattamista.VMP.
Tunnen hoidot läpikäyneen transmiehen, joka meikkaa, tykkää hameista ja harrastaa seksiä vain miesten kanssa. Millä tavalla hän ylläpitää stereotyyppisiä sukupuolirooleja?
Suurin osa minun ystävistäni on transfoobikkoka eivätkä kuulemma edes osaisi puhua "sellaiselle". Silti heidän erittäin hyvä ystävänsä on transtaustainen, eivätkä edes tiedä asiaa - vaikka kuulemama "sellaiset" erottaa kilometrin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksavat jankuttaa "identiteetistä", mutta teot on ruumiillisia ja stereotyyppisten sukupuoliroolien noudattamista.VMP.
Tunnen hoidot läpikäyneen transmiehen, joka meikkaa, tykkää hameista ja harrastaa seksiä vain miesten kanssa. Millä tavalla hän ylläpitää stereotyyppisiä sukupuolirooleja?
Suurin osa minun ystävistäni on transfoobikkoka eivätkä kuulemma edes osaisi puhua "sellaiselle". Silti heidän erittäin hyvä ystävänsä on transtaustainen, eivätkä edes tiedä asiaa - vaikka kuulemama "sellaiset" erottaa kilometrin päästä.
Ja näköjään me "tällaiset" teemme paljon kirjoitusvirheitä :D
Vierailija kirjoitti:
Transaktivistien mielestä tämä (hormoniblokkeri) on OK lapsille:
"Common side effects of Lupron Injection include:
redness/burning/stinging/pain/bruising at the injection site,
hot flashes (flushing),
increased sweating,
night sweats,
tiredness,
headache,
upset stomach,
nausea,
diarrhea,
constipation,
stomach pain,
breast swelling or tenderness,
acne,
joint/muscle aches or pain,
trouble sleeping (insomnia),
reduced sexual interest,
vaginal discomfort/dryness/itching/discharge,
vaginal bleeding,
swelling of the ankles/feet,
increased urination at night,
dizziness,
breakthrough bleeding in a female child during the first 2 months of leuprolide treatment,
weakness,
chills,
clammy skin,
skin redness,
itching or scaling,
testicle pain,
impotence,
depression,
increased growth of facial hair, or
memory problems"
Kysy tuntemaltasi 167-senttiseltä tavallisen näköiseltä tai kauniilta tytöltä tai nuorelta naiselta mitä sivuvaikutuksia hän sietäisi lääkkeeltä, jota käyttämällä hän ei olisi kasvanut yli 190-senttiseksi mörssäriksi, joka näyttää ja kuulostaa loppuelämänsä täysin mieheltä. Tai kysy 182-senttiseltä teinipojalta mitä hän sietäisi lääkkeeltä, jonka käyttämättä jättäminen olisi leventänyt lantion naiselliseksi ja jättänyt 155-senttiseksi,jonka kengännumero on 36.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät tarvitse omia vessoja tai pukutiloja, mutta näiden sukupuolivammaisten pitää päästä naisten vessoihin ja pukutiloihin ja tämän lisäksi heille pitää vielä rakentaa verovaroilla omat.
Millenniaalit asioista päättämään -> vuosisatojen työllä ja uhrauksilla rakennettu yhteiskunta valuu viemäristä alas ennätysvauhtia.
Mihin vessaan täysin naisen näköinen, naisennäköiseksi myös haaroista leikatun juridisen naisen muuten mielestäsi pitäisi mennä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjattu:
- henkilö on lapsena kavahtanut normaalia kommunikaatiota tyttöjen kanssaMissä tahansa muussa tilanteessa ihmiselle sanottaisiin, että tällainen ajatustapa ei ole normaali ja nämä vaativat hoitoa tai muuta työstämistä. Mutta kun nämä asiat sanookin transhenkilö, onkin yhtäkkiä ihan tervettä vihata kaikkia maailman ihmisiä.
Täytyy todella haluta nähdä asiat noin, mielestäni hän ei kyllä sanonut olenkaan noin. Toisaalta hänhän kertoi parantuneensa kaikesta negatiivisuudesta päästyään sukupuolenkorjaushoitoihin. Lesboista hän kertoi joutuneensa itse kestämään heidän pilkkaansa ja kyseenalaistamista, jonka sivuutat täysin ja leimaat hänet lesbofobiksi, vaikka hän kertoi ystävissään olevan homoja ja lesboja. Ja ettei uskalla kertoa heille olevansa trans, koska pelkäsi heidän tuomitsevan hänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transaktivistien mielestä tämä (hormoniblokkeri) on OK lapsille:
"Common side effects of Lupron Injection include:
redness/burning/stinging/pain/bruising at the injection site,
hot flashes (flushing),
increased sweating,
night sweats,
tiredness,
headache,
upset stomach,
nausea,
diarrhea,
constipation,
stomach pain,
breast swelling or tenderness,
acne,
joint/muscle aches or pain,
trouble sleeping (insomnia),
reduced sexual interest,
vaginal discomfort/dryness/itching/discharge,
vaginal bleeding,
swelling of the ankles/feet,
increased urination at night,
dizziness,
breakthrough bleeding in a female child during the first 2 months of leuprolide treatment,
weakness,
chills,
clammy skin,
skin redness,
itching or scaling,
testicle pain,
impotence,
depression,
increased growth of facial hair, or
memory problems"
Kysy tuntemaltasi 167-senttiseltä tavallisen näköiseltä tai kauniilta tytöltä tai nuorelta naiselta mitä sivuvaikutuksia hän sietäisi lääkkeeltä, jota käyttämällä hän ei olisi kasvanut yli 190-senttiseksi mörssäriksi, joka näyttää ja kuulostaa loppuelämänsä täysin mieheltä. Tai kysy 182-senttiseltä teinipojalta mitä hän sietäisi lääkkeeltä, jonka käyttämättä jättäminen olisi leventänyt lantion naiselliseksi ja jättänyt 155-senttiseksi,jonka kengännumero on 36.
Mitä? MITÄ?
Ei tuossa ole järjen häivää. En tajua tuosta hevon v***a!
Minulla on muistikuvia 2-vuotiaastakin,mutta tässä nyt on kyse siitä, että vanhempani ovat kertoneet, kuinka muutuin ahdistuneeksi täytettyäni 2 ja mm. yritin jatkuvasti pissata seisten.