Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkavereidenne kummallisimmat ruokailutavat?

Vierailija
24.10.2019 |

Siis työpaikalla ruokailuun liittyvät, oudoimmat maneerit tai rutiinit.

Mitä on tullut vastaan?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi bodari ahmi kananmunanvalkuaisia.

Piereskeli niin että silmiä kirveli.

Vierailija
62/63 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ylipainoinen, mutta ei minulla ole mitään mässäily- tai ahmimiskohtauksia enkä harrasta iltaherkuttelua. Syön kotona lämpimän ruuan ja iltapalan. Töissä en välitä syödä raskaasti, koska työteho laskee. Mutta tällä perusteella minut voi leimata mässäilijäksi?

Mistä sinun lihavuus sitten johtuu?

Olen itse 170cm/80kg, ja mulla ainakin johtuu ihan siita, etta olen liian vahan liikuntaa harrastava, yli nelikymppinen toimistotyota tekeva nainen. Eli mun hormonitasapaino alkaa olla silleen vinkurallaan, etta saisin syoda tyyliin 1500 kcal paivassa vaan, ellen haluaisi lihoa. 

Tykkaan kuitenkin hyvasta ruuasta ja vihaan kurnivaa vatsaa, eli syon

- aamiaiseksi yleensa pikapuuron ja leipapalan juustolla,

Sorry noin 180cm miehen ihanne paino on 73kg. 170cm naisen ihanne paino on noin 60kg. Tietysti voi aina valehdella itselleen..

- valipalaksi appelsiinin tai paarynan,

- lounaaksi joko n. 2 dl eilista paivallista tai kuppikeiton ja reissumiehen juustolla ja leikkeleella,

- valipalaksi 4-5 taatelia, ja

- illalliseksi kunnon satsin "kotiruokaa": tama on meilla esim. sahramiriisia ja lammaspataa, jossa myos papuja, ja kylkeen flatbreadia, tai jotain kasvisruokaa kuten herkkusieni- tai fetapastaa. 

- jalkiruuaksi 2-4 palaa suklaata (yleensa tummaa) 

- emme syo iltapalaa, silla illallinen on vasta puoli kahdeksan jalkeen. 

Taman lisaksi rakastan viineja, eli ruuan kanssa, sita ennen tai sen jalkeen tulee juotua miehen kanssa pullo puokkiin lahes joka paiva. 

Perjantai-iltaisin juodaan vahan enemman viinia yleensa juustolautasen kanssa tai jotain tapaksia. 

Ja ehka 1-2 kertaa kuussa noutoruokaa tai ulos syomaan. 

Eipa siihen lihavuuteen muuta tarvitse.

Tuossahan on vaikka kuinka paljon syitä ylipainoosi. Jos olet itse tyytyväinen, niin mikä jottein, mutta ei sinun ruokavaliota kyllä erityisen terveelliseksi (jos nyt ei kuolemanvaaralliseksikaan) voi sanoa. Ota joku viikko ja merkitse ylös kaikki syömisesi, joka ikinen suupala ja juustonviipale ja suklaa, niin huomaat, että aika paljon niitä kaloreita sieltä löytyy, vaikka mielestäsi syötkin "tavallista, terveellistä kotiruokaa". 

Niin varmasti. Enka sanonutkaan etta kotiruokamme on "terveellista" (vaikka on se sita siina mielessa, etta emme kayta puolivalmisteita ym). Ei se ole, siina on aivan liikaa hiilareita. Riisi, pasta ja peruna keskeisessa asemassa, joista ainoastaan pasta kokojyvana. Ja liian suuria annoksia. 

Olen itseasiassa joskus ennenmuinoin pitanytkin ruokapaivakirjaa (kun laihdutin 30kg puolessa vuodessa) ja huomannut etta esim. just joku riisin ja pastan osuus illallisessa on todella pieni suhteessa siihen, mihin olin tottunut. Mulla meni tama niin maaniseksi etta jos esim. halusin joskus syoda noutopizzan, en sitten syonyt koko paivana MITAAN muuta, paitsi jotain etikkapunajuuria ja suolakurkkuja saatoin vetaa nalkaani suoraan purkista. Sit ahmin sen koko pizzan ja nukahdin ruokaovereihin sohvalle. 

Suklaata en syonyt ollenkaan ellen ollut ensin ansainnut sita esim. bodypump-sessiolla. Kerran olin pyortya juoksumatolle, joku salin henkilokuntaan kuuluva pakotti mut syomaan sokeripalan ja lahetti kotiin. Painoin tuolloin 67kg ja kroppa alkoi olla epasuhtainen, alaosa oli kokoa 36-38 mutta ylaosa silti kokoa 42. Ihannepainoni olisi n. 73kg, sanovat BMI:t mita tahansa. 

Ja nyt olen sitten lipsunut syomaan isompia annoksia, ihan koska vaan tykkaan syoda "hyvin" (siis "hyvin" tassa kontekstissa silleen ettei jaa nalka). Ja basmatiriisia enka sita pahvin makuista kokojyvariisia.

Itsehan siis olen sita mielta etta se sudenkuoppa on tuossa "kotiruuassa". Siihen asti ruokailut on kasittaakseni ihan jees, eli luultavasti laihtuisin jos puolittaisin annoskoot ja laittaisin toisen puoliskon tilalle kasviksia. Mutta kun.

Olen lopen kyllastynyt kituuttamaan (minulle) liian pienilla annoksilla ja syomalla aina satoja grammoja vihanneksia illallisen yhteydessa. Olen kypsynyt siihen etta jos otan leipapalan niin se maistuu lahinna perseelta kun siihen voi laittaa tyyliin yhden viipaleen kurkkua paalle ja se leipakin on itseasiassa vaan puolikas nakkari. 

Ei taa paino tasta nousekaan, eli tyydyn olooni L-koossa ja 80-kiloisena, lievasti ylipainoisena ja nautin elamastani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö työaikana ollenkaan, vaan vasta kotona. Se joskus työkavereita ihmetyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän