Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkavereidenne kummallisimmat ruokailutavat?

Vierailija
24.10.2019 |

Siis työpaikalla ruokailuun liittyvät, oudoimmat maneerit tai rutiinit.

Mitä on tullut vastaan?

Kommentit (63)

41/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ylipainoinen, mutta ei minulla ole mitään mässäily- tai ahmimiskohtauksia enkä harrasta iltaherkuttelua. Syön kotona lämpimän ruuan ja iltapalan. Töissä en välitä syödä raskaasti, koska työteho laskee. Mutta tällä perusteella minut voi leimata mässäilijäksi?

Mistä sinun lihavuus sitten johtuu?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
42/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi maiskuttaa korvia riipivästi. Jos pystytte kuuntelemaan videon syöntiääniä, niin saa jonkinlaisen käsityksen mitä se on https://www.youtube.com/watch?v=8CNsvLWRJgc

Yksi käyttää koko viikon samaa kahvikuppia tiskaamatta tai edes huuhtelematta sitä kertaakaan. Siellä ne maitokahvin tipat muhii monta päivää, yök.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan olla se oudoin, koska ruokani poikkeaa

Kotona pitää joka tapauksessa laittaa ruokaa, niin syön mielummin siellä tuoretta hyvää ruokaa lautaselta ihan rauhassa. Työssä vaan jotain mikä laukkuun mahtuu ja antaa vähän lounaan tuntua päivällä. Jos söisin "kunnolla" se alkaisi myös väsyttää.

Syöt kyllä ihan päin helvettiä, jos ruuan jälkeen väsyttää. Niin käy vain jos mussuttaa liikaa hiilaria tai liian paljon ruokaa.

Vierailija
44/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan olla se oudoin, koska ruokani poikkeaa kovasti muiden lounaista. Muilla on pääasiassa mikroaterioita tai nuudeleita, jotka keittävät vedenkeittimessä, tai mikropuuroa.

Mulla aina edellispäivän kotona tehtyä ruokaa rasiassa. Salaatin teen aamulla myös mukaan usein. Oudointa tässä kuitenkin on mielestäni se, että minä olen työporukan nuorin. Toisiksi nuorinkin on toistakymmentä vuotta vanhempi. Jotenkin sitä ajattelee, että nuoret suosivat valmis- ja pika-aterioita, mutta ei meidän (naisvaltaisalla) työpaikalla.

olen huomannut saman omien naistyökavereiden keskuudessa. joko mikroateria, mikä on usein keitto, tai sitten todella ankea annos purkkitonnikalaa ja raejustoa. näin syö sekä hoikat että lihavammat. olen miettinyt johtuuko tuo tapa ryhmäpaineesta, halusta esittää vähäruokaista vai siitä että ei haluta laittaa kuin 3 euroa lounaaseen.

Minun kohdallani johtuu siitä, että en halua panostaa työpaikkaruokaan. Työpaikalla syöminen on pelkkä pakollinen paha, kun ei voi olla koko päivää syömättäkään. Tai voisi tietenkin, mutta paremmin jaksaa kun jotain edes syö.

Sitten kotona omassa rauhassa ja omalla ajalla on mukavampi syödä kunnollisesti.

Vierailija
45/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pari erikoista:

1) Herra Hätähousu on mikrolla klo 11:57 lämmittämässä ruokaansa (lounastunti alkaa klo 12 ja kestää tunnin). Oikeasti, kellon pystyy virittämään hänen mukaansa. Jos joku sattumalta on ennen häntä mikrolla, tulee hän niskaan huohottamaan, että toinen pitäisi kiirettä. Jos vielä kehtaa tehdä niin, että keskeyttää mikron hämmentääkseen esimerkiksi keittoa, palaa hra Hätähousulta pinna. Itse en kerran samalla sekunnilla ollut paikalla ottamassa ruokaani ulos mikrosta, vaan olin noin 2 metrin päässä. Mikro ei ollut ennättänyt piipata kahta kertaa, kun hän oli jo repimässä ruokaani ulos mikrosta. Kun noin sekuntia myöhemmin olin mikrolla, hän työnsi edelleen kylmän ruokani käsiini ja heitti omansa mikroon. "Kyllä se on jo varmasti lämmin." Jos joku tekee samoin hänelle, niin häneltä palaa hihat. Syöminen on samanlaista: mahdollisimman nopeasti mahdollisimman paljon suuhun ja alas. Haarukkaa pitää tietysti nyrkkiotteella. Ahminnan jälkeen valittelee, miten on ähky ja väsy aina siihen saakka, kunnes ruokatunti loppuu, eli noin 52 minuuttia. 

2) Herra Hätähousun kaveri herra Kuunnelkaamuamullaonasiaa: puhuu jatkuvasti ruoka suussa. Ja puhuu muutenkin jatkuvasti. Jos ruokapöydässä keskustellaan asiasta, josta hän ei välitä, alkaa hän katsoa videoita kännykästä äänet päällä, sitten työntää kännykän vieressä istuvan naamalle ja hokee "katso, katso tosi hauska, katso hahhahhaaa". Jos videoista huolimatta ihmiset jatkavat keskustelua aiheesta, josta hän ei ole kiinnostunut, alkaa hän kovaan ääneen (ja ruoka suussa) puhua muiden päälle. Jos hänelle ei edelleenkään suoda huomiota, hän mököttää. Herra Kuunnelkaamuamullaonasiaa haluaa myös jakaa kaiken elämästään ruokapöydässä. Tiedämme perheasiat, seksin puutteen, terveyshuolet, lasten valvomiset, treenipäiväkirjat jne. Tykkää työntää kännykkäänsä muiden naamalle ja esitellä kaikkea mahdollista lastensa kuvista remonttikuviin ja ruoka-annoksiin. Ja samalla edelleen puhuu ruoka suussa. Ei pidä siitä, jos ihmiset lähtevät lounastunniksi kotiin syömään.

Itse yritän välttää molempien seuraa ruokatunnilla, ja siksipä menenkin syömään vasta kun nämä sankarit ovat saaneet sapuskansa huiviin.

Vierailija
46/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50+ mies tuo aina maanantaisin jääkaappiin makkarapaketin, mistä lämmittää joka päivä yhden ja syö sinapin kanssa. Perjantaisin herra herkuttelee yleensä eineshodarilla tai lihapiirakalla.

Vierailija
47/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ylipainoinen, mutta ei minulla ole mitään mässäily- tai ahmimiskohtauksia enkä harrasta iltaherkuttelua. Syön kotona lämpimän ruuan ja iltapalan. Töissä en välitä syödä raskaasti, koska työteho laskee. Mutta tällä perusteella minut voi leimata mässäilijäksi?

Olen itse 170cm/80kg, ja mulla ainakin johtuu ihan siita, etta olen liian vahan liikuntaa harrastava, yli nelikymppinen toimistotyota tekeva nainen. Eli mun hormonitasapaino alkaa olla silleen vinkurallaan, etta saisin syoda tyyliin 1500 kcal paivassa vaan, ellen haluaisi lihoa. 

Tykkaan kuitenkin hyvasta ruuasta ja vihaan kurnivaa vatsaa, eli syon

- aamiaiseksi yleensa pikapuuron ja leipapalan juustolla,

- valipalaksi appelsiinin tai paarynan,

- lounaaksi joko n. 2 dl eilista paivallista tai kuppikeiton ja reissumiehen juustolla ja leikkeleella,

- valipalaksi 4-5 taatelia, ja

- illalliseksi kunnon satsin "kotiruokaa": tama on meilla esim. sahramiriisia ja lammaspataa, jossa myos papuja, ja kylkeen flatbreadia, tai jotain kasvisruokaa kuten herkkusieni- tai fetapastaa. 

- jalkiruuaksi 2-4 palaa suklaata (yleensa tummaa) 

- emme syo iltapalaa, silla illallinen on vasta puoli kahdeksan jalkeen. 

Taman lisaksi rakastan viineja, eli ruuan kanssa, sita ennen tai sen jalkeen tulee juotua miehen kanssa pullo puokkiin lahes joka paiva. 

Perjantai-iltaisin juodaan vahan enemman viinia yleensa juustolautasen kanssa tai jotain tapaksia. 

Ja ehka 1-2 kertaa kuussa noutoruokaa tai ulos syomaan. 

Eipa siihen lihavuuteen muuta tarvitse.

Vierailija
48/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 170cm/80kg, ja mulla ainakin johtuu ihan siita, etta olen liian vahan liikuntaa harrastava, yli nelikymppinen toimistotyota tekeva nainen. Eli mun hormonitasapaino alkaa olla silleen vinkurallaan, etta saisin syoda tyyliin 1500 kcal paivassa vaan, ellen haluaisi lihoa. 

- lounaaksi joko n. 2 dl eilista paivallista tai kuppikeiton ja reissumiehen juustolla ja leikkeleella,

- illalliseksi kunnon satsin "kotiruokaa": tama on meilla esim. sahramiriisia ja lammaspataa, jossa myos papuja, ja kylkeen flatbreadia, tai jotain kasvisruokaa kuten herkkusieni- tai fetapastaa. 

Taman lisaksi rakastan viineja, eli ruuan kanssa, sita ennen tai sen jalkeen tulee juotua miehen kanssa pullo puokkiin lahes joka paiva. 

Perjantai-iltaisin juodaan vahan enemman viinia yleensa juustolautasen kanssa tai jotain tapaksia. 

Tuossahan on vaikka kuinka paljon syitä ylipainoosi. Jos olet itse tyytyväinen, niin mikä jottein, mutta ei sinun ruokavaliota kyllä erityisen terveelliseksi (jos nyt ei kuolemanvaaralliseksikaan) voi sanoa. Ota joku viikko ja merkitse ylös kaikki syömisesi, joka ikinen suupala ja juustonviipale ja suklaa, niin huomaat, että aika paljon niitä kaloreita sieltä löytyy, vaikka mielestäsi syötkin "tavallista, terveellistä kotiruokaa". 

Vierailija
49/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan on vaikka kuinka paljon syitä ylipainoosi. Jos olet itse tyytyväinen, niin mikä jottein, mutta ei sinun ruokavaliota kyllä erityisen terveelliseksi (jos nyt ei kuolemanvaaralliseksikaan) voi sanoa. Ota joku viikko ja merkitse ylös kaikki syömisesi, joka ikinen suupala ja juustonviipale ja suklaa, niin huomaat, että aika paljon niitä kaloreita sieltä löytyy, vaikka mielestäsi syötkin "tavallista, terveellistä kotiruokaa". 

Ihan terveellistä, normaalia ruokaa. Mutta jos ei liiku ja on istumatyössä, kaloreita tulee liiaksi. Senhän tuo vastaaja myönsikin. Miksi jäädä jankkaamaan?

50/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli pulloa viiniä päivässä ei ole normaalia kotiruokaa, vaan alkoholin suurkulutusta.

Just saying...

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
51/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmasti. Enka sanonutkaan etta kotiruokamme on "terveellista" (vaikka on se sita siina mielessa, etta emme kayta puolivalmisteita ym). Ei se ole, siina on aivan liikaa hiilareita. Riisi, pasta ja peruna keskeisessa asemassa, joista ainoastaan pasta kokojyvana. Ja liian suuria annoksia. 

Olen itseasiassa joskus ennenmuinoin pitanytkin ruokapaivakirjaa (kun laihdutin 30kg puolessa vuodessa) ja huomannut etta esim. just joku riisin ja pastan osuus illallisessa on todella pieni suhteessa siihen, mihin olin tottunut. Mulla meni tama niin maaniseksi etta jos esim. halusin joskus syoda noutopizzan, en sitten syonyt koko paivana MITAAN muuta, paitsi jotain etikkapunajuuria ja suolakurkkuja saatoin vetaa nalkaani suoraan purkista. Sit ahmin sen koko pizzan ja nukahdin ruokaovereihin sohvalle. 

Suklaata en syonyt ollenkaan ellen ollut ensin ansainnut sita esim. bodypump-sessiolla. Kerran olin pyortya juoksumatolle, joku salin henkilokuntaan kuuluva pakotti mut syomaan sokeripalan ja lahetti kotiin. Painoin tuolloin 67kg ja kroppa alkoi olla epasuhtainen, alaosa oli kokoa 36-38 mutta ylaosa silti kokoa 42. Ihannepainoni olisi n. 73kg, sanovat BMI:t mita tahansa. 

Ja nyt olen sitten lipsunut syomaan isompia annoksia, ihan koska vaan tykkaan syoda "hyvin" (siis "hyvin" tassa kontekstissa silleen ettei jaa nalka). Ja basmatiriisia enka sita pahvin makuista kokojyvariisia.

Itsehan siis olen sita mielta etta se sudenkuoppa on tuossa "kotiruuassa". Siihen asti ruokailut on kasittaakseni ihan jees, eli luultavasti laihtuisin jos puolittaisin annoskoot ja laittaisin toisen puoliskon tilalle kasviksia. Mutta kun.

Olen lopen kyllastynyt kituuttamaan (minulle) liian pienilla annoksilla ja syomalla aina satoja grammoja vihanneksia illallisen yhteydessa. Olen kypsynyt siihen etta jos otan leipapalan niin se maistuu lahinna perseelta kun siihen voi laittaa tyyliin yhden viipaleen kurkkua paalle ja se leipakin on itseasiassa vaan puolikas nakkari. 

Ei taa paino tasta nousekaan, eli tyydyn olooni L-koossa ja 80-kiloisena, lievasti ylipainoisena ja nautin elamastani. 

Vierailija
52/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli pulloa viiniä päivässä ei ole normaalia kotiruokaa, vaan alkoholin suurkulutusta.

Just saying...

*lahes* joka paiva. Ehka neljana paivana seitsemasta. 

Riskirajoilla mennaan, ei kuitenkaan olla suurkuluttajia viela noilla maarilla. 

Vierailija
53/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just saying...

Lisäksi se tuo noin 240-260 ekstrakaloria kyseisen henkilön päivittäiseen kalorimäärään. Viikossa se on 1650-1850 ekstrakaloria, ja vuodessa 94 000 - 95 000, mikä on noin 12-14 kiloa puhdasta rasvaa. Päälle vielä liikkumattomuus, ei kovin vähärasvainen ruokavalio ja juustot ja avot, tarviiko oikeesti miettiä miksi se paino nousee 5-10 kiloa vuodessa?

Vierailija
54/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla työpaikalla ehdottomasti POSITIIVINEN kummallinen tapa: kukaan ei kursaile. Kaikki kahvipöytään nostetut herkut katoavat aina parissa päivässä, ja niiden syöminen on sosiaalisesti hyväksyttyä. Viimeiset murusetkin syödään.

Meillä tuo sama, mutta ollaan jopa liian innokkaita. Esim joku tuo pullaa. Aamuvuoro ottaa ekalla kahvitauolla ekat pullasiivut, ruokatauolla jälkkäriksi lisää ja iltapäivän kahvitauolle jo valmiiksi jemmaan palat. Iltavuoron tullessa töihin he joutuvat yleensä jakamaan pullanpäädyn paperinohuiksi siivuiksi että jokainen saisi edes vähän.

Itse olen ihmetellyt työkaverin vähäruokaisuutta. Normaalikokoinen nainen, mutta syö arviolta max. 1,5 dl makaronilaatikkoa tai kauhallisen soppaa. Kun näin ekaa kertaa hänen eväänsä, luulin että se on joku eturuoka ja oikea ruoka on vasta tulossa. Ihmettelin mielessäni, miksi hän syö pari lusikallista kinkkukiusausta alkupalaksi.

Vierailija
55/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävin lienee tapa mennä jo puoli 11 lounaalle eli heti kun ruokatunti alkaa. Itse ehkä tullut yhdeksältä ja lähdössä' kotiin viideltä niin tällainen seitsemältä aloittanut määrittää porukan ruoka-ajan. Iltapäivän loppu meneekin sitten puolittaisessa nälässä jos ei ota välipalaa kahvitauolle .

Miksi kaikkien pitää syödä yhtä aikaa?

Jossain töissä ryhmän on oltava samaan aikaan paikalla tai tauolla. Tai sosiaalisuus mutta sehän ei palstan autisteille ja muille hoitsuille ja sosiaalialan ammattilaisille merkitse sanana mitään. 

Vierailija
56/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa outoa, miten erittäin lihava ihminen, syö joka päivä vihersmoothien ja yhden ruisleivän ateriaksi.

Tekisi mieli sanoa, että syö hyvä ihminen kunnon ruokaa päivisin ja jätät sen iltaherkuttelun ja mässäilyn pois.

Tiedän, olen itsekin pudottanut painoa, joten tiedän mistä puhun. Nälkävelkaa ei kannata kerryttää. Pitää syödä riittävästi mutta terveellisesti jotta ei tule nälkään ahmittua.

Ei toimi jos lihavuus johtuu lääkkeistä kuten Ketipinorista. Syön aamulla ja päivällä tasapainoisesti ja terveellisesti, lääkkeen oton jälkeen ahmin. Nälkävelkaa ei ole koskaan ollut, silti lihon.

Vierailija
57/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just saying...

Lisäksi se tuo noin 240-260 ekstrakaloria kyseisen henkilön päivittäiseen kalorimäärään. Viikossa se on 1650-1850 ekstrakaloria, ja vuodessa 94 000 - 95 000, mikä on noin 12-14 kiloa puhdasta rasvaa. Päälle vielä liikkumattomuus, ei kovin vähärasvainen ruokavalio ja juustot ja avot, tarviiko oikeesti miettiä miksi se paino nousee 5-10 kiloa vuodessa?

Ei tarvi, enhan ole ihmetellytkaan vaan painvastoin sanonut etta TIEDAN mista se johtuu ja etta olen ihan ookoo asian kanssa :D Ihme jankkaaja. 

Vierailija
58/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just saying...

Ei tarvi, enhan ole ihmetellytkaan vaan painvastoin sanonut etta TIEDAN mista se johtuu ja etta olen ihan ookoo asian kanssa :D Ihme jankkaaja. 

Joku nyt ei millään suostu uskomaan, että olet mieluummin onnellinen lihava juustoinesi ja viineinesi kuin karsit syömistä. Kyllä pitää ylipainoisen ymmärtää tuntea syyllisyyttä syömisistään, ei tuollainen moraaliton nautiskelu nyt vaan käy!

Vierailija
59/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just saying...

Joku nyt ei millään suostu uskomaan, että olet mieluummin onnellinen lihava juustoinesi ja viineinesi kuin karsit syömistä. Kyllä pitää ylipainoisen ymmärtää tuntea syyllisyyttä syömisistään, ei tuollainen moraaliton nautiskelu nyt vaan käy!

:D :D :D 

<3 <3 <3 

Niin siis kylla mieluummin ne juustot ja viinit kuin esim. tama, saaliksi kay:

https://www.is.fi/viihde/art-2000006080292.html

Vierailija
60/63 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla työpaikalla ehdottomasti POSITIIVINEN kummallinen tapa: kukaan ei kursaile. Kaikki kahvipöytään nostetut herkut katoavat aina parissa päivässä, ja niiden syöminen on sosiaalisesti hyväksyttyä. Viimeiset murusetkin syödään.

Meillä tuo sama, mutta ollaan jopa liian innokkaita. Esim joku tuo pullaa. Aamuvuoro ottaa ekalla kahvitauolla ekat pullasiivut, ruokatauolla jälkkäriksi lisää ja iltapäivän kahvitauolle jo valmiiksi jemmaan palat. Iltavuoron tullessa töihin he joutuvat yleensä jakamaan pullanpäädyn paperinohuiksi siivuiksi että jokainen saisi edes vähän.
Itse olen ihmetellyt työkaverin vähäruokaisuutta. Normaalikokoinen nainen, mutta syö arviolta max. 1,5 dl makaronilaatikkoa tai kauhallisen soppaa. Kun näin ekaa kertaa hänen eväänsä, luulin että se on joku eturuoka ja oikea ruoka on vasta tulossa. Ihmettelin mielessäni, miksi hän syö pari lusikallista kinkkukiusausta alkupalaksi.

Minulle työpaikkalounas on kevyt tankkaus keskellä päivää, määrät siis aika pieniä. Päivän pääaterian syön illemmalla kotona. ehkä työkaverillasi on samoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän