Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä teen, kun poika haluaisi katsoa synttärinään elokuvan, mutta yleensä käy niin, että pikkusisko jotenkin saa häneltä hermot menemään ja veli menee huoneeseensa mököttämään?

Vierailija
24.10.2019 |

Eli poika täyttää 12 eikä enää pidetä kaverisynttäreitä. Ideoimme hänen kanssaan kuitenkin, että katsotaan kotona elokuva, klassikko, sarjasta, jota poika ei ole vielä katsonut, mutta haluaisi nähdä ne elokuvat nyt vähitellen (Star wars). Ongelmana on, että poika on superkiltti ja hyväntahtoinen ja herkkä pahoittamaan mielensä ja tämän pikkusisko todellakin tietää ja ei välitä siitä, vaan ottaa tilaa veljenkin nenän edestä ja veli loukkaantuu.
Ongelmana on, että jos veli loukkaantuu, hän menee huoneeseensa, eikä tule enää pois sieltä. En haluaisi, että lapsen synttäri menee pilalle. Ja se menee, jos hän pahoittaa mielensä, eikä halua katsoa elokuvaa. Hän syyttää synttäriensä pilalle menosta siskoa, joka taas ei koe tehnensä mitään väärää. Asia, josta veli loukkaantuu voi siis olla esim. se, että sisko keskeyttää hänet muutaman kerran. Koska molemmat lapset kaipaavat minun huomiotani kovasti (en asu heidän kanssaan) niin sitten saattaa se tilanne eskaloitua, kun sisko ei ainakaan anna veljelle tilaa edes tämän syntymäpäivänä, vaan tämän puhuessa keksii aina jotain asiaa ja saattaa sivusta nykiä ja vain puhuu minulle myös.
Pojan yliherkkyyspiirre ärsyttää, koska hänellä ei olisi syytä loukkaantua. Mutta toisaalta minkäpä hän tunteilleen mahtaa, jos loukkaantuu, niin loukkaantuu. Se, että hän menee huoneeseensa mököttämään ei ole hänelle hyväksi, hänell on jo lapsena diagnosoitu masennus. Eli häntä pitäisi osata huomioida.
Tuntuisi vain, että ainoa keino tähän on katsoa elokuva niin, ettei pikkusisko ole kotona, mutta silloinkaan veli ei opi yhtään kovanahkaisemmaksi. En tiedä, millä hän oppisi arvostamaan itseään enemmän, eikä pahoittaisi mieltään niin pienistä asioista. :(

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan, miten tämä meidän saamaton, superkiltti ja hyväntahtoinen tylsimyksemme pärjää elämässä ja löytää naisen. Mielenkiinnolla odotan.

Ap

Miksi sä suosit sun tytärtä ja mollaat sun poikaa?

Vierailija
82/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lapselle saisi päähän, että en tarkoita loukata häntä, jos en halua KYSYÄ mitään hänen avaruusolioistaan? Sekin oli aikoinaan ihan liikaa, että piti niistä edes kuunnella. Nykyisin koitan kuunnella, vaikka minusta se on valheellista. Lapsi ressukka luulee, että on kiinnostava, vaikka ei ole.

Ikävä kyllä ketään ei kiinnosta hänen luomiensa avaruusolentojen elämä. Puhuisi saman tien vain maailman kansoista, niin paljon samaa on näissä avaruusolennoissa, kuin maan asukkaissa kuitenkin. Maailman kansat ovat sentään olemassa.

Ap

Mun mielestä on kertakaikkiaan aika järkyttävää, miten välinpitämätön ja hirveä sä voit olla poikaasi ja hänen lempijuttujaan kohtaan. Ihan tuntuu, että nämä ongelmat ovat kaikki sinusta johtuisin. Äitiä ei kiinnosta lasten jutut, äitin mielestä kaikki lasten jutut ovat hirveintä stressiä etkä viitsi kasvattaa tytärtäsi ja opettaa käytöstapoja, mutta sitten annat itse kaiken paskan ja vähättelyn ja mollauksen tapahtua pojalleni omalla käytökselläsi. Hirveää.

Meillä kun poika 7v papattaa suu vaahdossa paloautoista ja ambulansseista niin tottakai osallistutaan ja ollaan kiinnostuneita eikä nyrpeänä kuunnella vieressä ja vähätellä että kuka tuollaista horinaa jaksaa kuunnella ja eihän ketään voi kiinnostaa. Korjaa omaa käytöstäsi ja asennettasi ensin niin ehkä alkaa sujumaan.

Se on eri asia, koska ne ovat oikeassa maailmassa olevia asioita. Niistä voikin vanhempi (ihminen) lapsen kanssa puhua. Voi kysellä asioita, koska tietää, mitä ambulanssit ja paloautot ovat.

Meillä et voi kysyä mitään, koska et kertakaikkiaan tiedä, mitä ne asiat ovat, joista lapsi puhuu. Kaikenlisäksi hän puhui todella epäselvästi (puhevikaa oli) 7-vuotiaaksi saakka, joten jo hänen kuuntelunsa oli yhtä tuskaa. Asioissa ei ollut päätä ei häntää, ei logikkaa, ei mitään. Ja sitten joudut kyselemään asioista, joista et saanut mitään selvää. Ei sellainen ole mitään keskustelua.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan, miten tämä meidän saamaton, superkiltti ja hyväntahtoinen tylsimyksemme pärjää elämässä ja löytää naisen. Mielenkiinnolla odotan.

Ap

Anna hänelle iso ennakkoperintö. Se auttaa.

Vierailija
84/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hän on sukunimihullu

Vierailija
85/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vähän samanlaiset tyttö ja poika, tosin poika ei ole niin hirveän herkkä siskonsa kommenteille. Minusta voisit järjestää jonkun illan jona katsot ne leffat kahdestaan pojan kanssa ja tyttö on sitten kotonaan (isällään?).

Toisekseen ei tyttöä tarvitse hiljentää rumasti, mutta jos hän keskeyttää pojan niin voi sanoa että odota, Villellä oli juttu kesken, mä kuuntelen sen nyt loppuun. Ja sitten pojalle, että jatka vaan Ville.

Meillä on iso ikäero mutta ei olla silti koskaan pakotettu poikaa kestämään mitä tahansa kovapintaiselta pikkusiskolta ja ehkä siksi heillä onkin tosi hyvät välit.

Ei äitihullu ota lapsia koakaan omaan kotiinsa eikä jaksa kahdestaan noin pieniä lapsia hoitaa. Siksi käy välillä kylässä exän ja lasten luona. Exän pitää olla paikalla ettei vaan joudu mitään lastenhoitoa harrastamaan. Se on niin raskasta.

Ei vaan miehen piti olla aikaisemmin paikalla, koska minulta meni stressin takia hermot aivan totaalisesti. Tosin mies huonona tai erilaisena vanhempana vain pahensi ja lisäsi sitä stressiä, ei tullut mieleenkään, että joku haluaa kasvattaa lapsia niin ettei näiltä vaadita koskaan tottelemista. Siis aina houkutellaan tekemään toivotusti. Se on mielestäni arkeen sopimaton, liian työläs ja hidas konsti. Ja varmaan poika siitä kärsiikin. Koska hän on aika hyvä tottelemaan, toisin kuin isäänsä tullut tytär. Siis tytärkin on aivan ihana tapaus, en mä sitä sano, ja arvostan luonteenpiirteitään, on vahva ja omanarvontuntoinen lapsi, mutta rajansa kaikella.

Ap

Oletko kertaakaan ollut molempien lasten kanssa yksin eron jälkeen? Niin että mies voi mennä vaikka juoksemaan?

Ovatko lapset olleet luonasi?

Yötä? Yhtä yötä kahteen vuoteen?

Olen ollut yötä heillä mutta muistaakseni vain pojan kanssa ja kävimme yhdessä uimassa kerran. Muuten tapaan heitä erikseen tai niin, että olemme kaikki siinä.

Ap

Eli et ole kertaakaan ottanut lapsia luoksesi.

Ei yhtään yötä lasten kanssa. Ei edes paria tuntia kahden lapsen kanssa.

Ei näin huonoja etäisiäkään ole.

Lisäksi varastat lapsilisät. Et maksa elatusmaksuja.

Huh!

Vierailija
86/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tee palvelus lapsillesi ja katoa heidän elämästään. Sinä olet varmasti suurin syy miksi poika on tuollainen. Kun oma äitikään ei usko, kannusta tai rakasta. Sinä haukut ja kiusaat ja vähättelet poikaasi ja ylistät pikkusiskoa kun on niin ihana. Häpeä!!

Vierailija
87/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä perheessä taitaa olla aika paljon Ongelmia. Isolla Oolla.

Vierailija
88/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lapselle saisi päähän, että en tarkoita loukata häntä, jos en halua KYSYÄ mitään hänen avaruusolioistaan? Sekin oli aikoinaan ihan liikaa, että piti niistä edes kuunnella. Nykyisin koitan kuunnella, vaikka minusta se on valheellista. Lapsi ressukka luulee, että on kiinnostava, vaikka ei ole.

Ikävä kyllä ketään ei kiinnosta hänen luomiensa avaruusolentojen elämä. Puhuisi saman tien vain maailman kansoista, niin paljon samaa on näissä avaruusolennoissa, kuin maan asukkaissa kuitenkin. Maailman kansat ovat sentään olemassa.

Ap

Mun mielestä on kertakaikkiaan aika järkyttävää, miten välinpitämätön ja hirveä sä voit olla poikaasi ja hänen lempijuttujaan kohtaan. Ihan tuntuu, että nämä ongelmat ovat kaikki sinusta johtuisin. Äitiä ei kiinnosta lasten jutut, äitin mielestä kaikki lasten jutut ovat hirveintä stressiä etkä viitsi kasvattaa tytärtäsi ja opettaa käytöstapoja, mutta sitten annat itse kaiken paskan ja vähättelyn ja mollauksen tapahtua pojalleni omalla käytökselläsi. Hirveää.

Meillä kun poika 7v papattaa suu vaahdossa paloautoista ja ambulansseista niin tottakai osallistutaan ja ollaan kiinnostuneita eikä nyrpeänä kuunnella vieressä ja vähätellä että kuka tuollaista horinaa jaksaa kuunnella ja eihän ketään voi kiinnostaa. Korjaa omaa käytöstäsi ja asennettasi ensin niin ehkä alkaa sujumaan.

Se on eri asia, koska ne ovat oikeassa maailmassa olevia asioita. Niistä voikin vanhempi (ihminen) lapsen kanssa puhua. Voi kysellä asioita, koska tietää, mitä ambulanssit ja paloautot ovat.

Meillä et voi kysyä mitään, koska et kertakaikkiaan tiedä, mitä ne asiat ovat, joista lapsi puhuu. Kaikenlisäksi hän puhui todella epäselvästi (puhevikaa oli) 7-vuotiaaksi saakka, joten jo hänen kuuntelunsa oli yhtä tuskaa. Asioissa ei ollut päätä ei häntää, ei logikkaa, ei mitään. Ja sitten joudut kyselemään asioista, joista et saanut mitään selvää. Ei sellainen ole mitään keskustelua.

Ap

Eikä siinä voinut olla vain että m-hmmm m-hmmm, koska sinun piti myös osoittaa kiinnostustasi kyselemällä lisää aiheesta. Lapsi saattoi tulla joskus keskustelunhaluisena luoksesi, ja aloittaa vain, että olisiko sinulla kysyttävää ”näistä olennoista”?

Ap

Vierailija
89/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sulla menee nyt 2 asiaa sekaisin. Jos sä oikeasti haluat opettaa pojallesi, että sen jutut on tylsiä eikä kiinnosta ketään, niin ok, se on sun oikeus. Mutta se tilanne, jossa voit tehdä noin, ei ole tuo, jota aloituksessa kuvaat, koska siihen on sotkeutunut myös se sisko ja lasten välinen dynamiikka. Ihmiset hermostuvat tässä osittain siksi, että kysyit neuvoa tuohon keskeyttäminen-hermostuminen juttuun ja sittrn kun sait neuvoja aloit valittaa pojan juttujen tylsyydestä, mikä on erillinen ongelma.

Vierailija
90/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten niin mollaan? Hän ei oikeasti huolehdi mistään asioistaan.

Ap

Vierailija
91/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkä auttaisi. Kunhan vannottaisi, ettei siitä luovu, hyödyntää vain sen tuoton tai asumisen tuoman edun. Kauhuskenaarioni olisi se, että lapsi myy saamansa varat ja tuhlaa ne.

Ap

Vierailija
92/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sulla menee nyt 2 asiaa sekaisin. Jos sä oikeasti haluat opettaa pojallesi, että sen jutut on tylsiä eikä kiinnosta ketään, niin ok, se on sun oikeus. Mutta se tilanne, jossa voit tehdä noin, ei ole tuo, jota aloituksessa kuvaat, koska siihen on sotkeutunut myös se sisko ja lasten välinen dynamiikka. Ihmiset hermostuvat tässä osittain siksi, että kysyit neuvoa tuohon keskeyttäminen-hermostuminen juttuun ja sittrn kun sait neuvoja aloit valittaa pojan juttujen tylsyydestä, mikä on erillinen ongelma.

En oikeastaan kysynyt siihen neuvoa. Se oli vain esimerkkinä tilanteesta, jossa poika loukkaantuu. Siis niin pahasti, että antaa sen vaikuttaa oman syntymäpäivänsäkin viettämiseen, eli vie sen ilon pois itseltään.

Ap

Vierailija
93/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät, että hän haluaa naisen?

Miksi ei haluaisi? Meinaatko, että ois aseksuaali?

Ap

Vierailija
94/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta lapsi pahoittaa mielensä jos en h*lvetti s**tana halua esittää KYSYMYKSIÄ näistä avaruusolennoista ja heidän elämästään!!!!! Miettikää nyt! Pakko esittää kiinnostunutta, vaikka ei ole! Mielestäni miehen vika, joka ei ole alun alkaen torpannut tätä piirrettä, että ei kiinnosta. Mies esittää kiinnostunutta. Valehtelija.

Ap

Ehkä mies välittää lapsistaan.

Minusta rehellisyyskin on välittämistä. En ainakaan itse nauttisi, ettei toista kiinnostakaan mun juttuni yhtä paljon kuin minua ja että tämä minun takiani esitti vain. Se on sairasta minusta.

Ap

Vanhemman ja lapsen välinen suhde on erilainen kuin muut ja siinä tosiaan vanhemman pitää kestää vähän enemmän kuin aikuis-aikuissuhteessa. Ethän sä huolehdi kaveriesi aikatauluistakaan tai ruoki heitä.

Toisekseen kyllä aikuisten välisissäkin suhteissa usein kuunnellaan jonkin verran toisen juttuja, jotka ei aivan hirveästi kiinnosta. En minä ainakaan halua enkä kehtaa sanoa ystävälleni tai työkaverilleni että kuule, toi sun mökin remontointijuttu ei vaan kiinnosta, voitko olla hiljaa.

Ei Äitihullu huolehdi lastensa aikatauluista tai ruoki heitä.

Ei edes kun asuivat samassa taloudessa. Ei hän jaksa lapselle tehdä leipää tai siivota. Koska ei hän itse hyödy siitä mitenkään.

Ei vaan en tehnyt niitä siksi, että mies ei välittänyt siitä, että lapset tottelisivat. Niin miksi minäkään tottelisin? Aloin tehdä sitä, mikä huvitti, ja se ei ollut muiden palvelu. Jos mies olisi vaatinut, että lapset tottelevat, niin olisin tehnyt kaikki kotityöt tosi iloisena. Silloinhan lasten huono käytös ei olisi kuormittanut minua.

Ap

Vierailija
95/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkä auttaisi. Kunhan vannottaisi, ettei siitä luovu, hyödyntää vain sen tuoton tai asumisen tuoman edun. Kauhuskenaarioni olisi se, että lapsi myy saamansa varat ja tuhlaa ne.

Ap

Mitä sitten. Se helpottaa hänen elämäänsä. Sinä olet jo vahnha, voit luopua rahoista. Jos poika ei saa lapsia, on vaan oilein, että ne rahat itse käyttää.

Vierailija
96/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät, että hän haluaa naisen?

Miksi ei haluaisi? Meinaatko, että ois aseksuaali?

Ap

Tai mikä muu tahansa. Et sinä voi sitä tietää.

Vierailija
97/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta lapsi pahoittaa mielensä jos en h*lvetti s**tana halua esittää KYSYMYKSIÄ näistä avaruusolennoista ja heidän elämästään!!!!! Miettikää nyt! Pakko esittää kiinnostunutta, vaikka ei ole! Mielestäni miehen vika, joka ei ole alun alkaen torpannut tätä piirrettä, että ei kiinnosta. Mies esittää kiinnostunutta. Valehtelija.

Ap

Minusta rehellisyyskin on välittämistä. En ainakaan itse nauttisi, ettei toista kiinnostakaan mun juttuni yhtä paljon kuin minua ja että tämä minun takiani esitti vain. Se on sairasta minusta.

Ap

Vanhemman ja lapsen välinen suhde on erilainen kuin muut ja siinä tosiaan vanhemman pitää kestää vähän enemmän kuin aikuis-aikuissuhteessa. Ethän sä huolehdi kaveriesi aikatauluistakaan tai ruoki heitä.

Toisekseen kyllä aikuisten välisissäkin suhteissa usein kuunnellaan jonkin verran toisen juttuja, jotka ei aivan hirveästi kiinnosta. En minä ainakaan halua enkä kehtaa sanoa ystävälleni tai työkaverilleni että kuule, toi sun mökin remontointijuttu ei vaan kiinnosta, voitko olla hiljaa.

Ei edes kun asuivat samassa taloudessa. Ei hän jaksa lapselle tehdä leipää tai siivota. Koska ei hän itse hyödy siitä mitenkään.

Ei vaan en tehnyt niitä siksi, että mies ei välittänyt siitä, että lapset tottelisivat. Niin miksi minäkään tottelisin? Aloin tehdä sitä, mikä huvitti, ja se ei ollut muiden palvelu. Jos mies olisi vaatinut, että lapset tottelevat, niin olisin tehnyt kaikki kotityöt tosi iloisena. Silloinhan lasten huono käytös ei olisi kuormittanut minua.

Ap

Höpö höpö. Olet laiska ja saamaton.

Siksi kaltoinkohtelet lapsiasi ja elät vapaamatkustajana. Mies tekee kaiken. Ja on aina tehnyt.

Vierailija
98/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mitä sitten. Se helpottaa hänen elämäänsä. Sinä olet jo vahnha, voit luopua rahoista. Jos poika ei saa lapsia, on vaan oilein, että ne rahat itse käyttää.

Mutta sitäpä ei parikymppisenä tiedä, saako lapsiakaan. Ja siis tavallaan näen sen samanlaisena maapallon tuhoamisena, mitä suuret ikäluokat harrastivat, LYHYTNÄKÖISENÄ ja itsekkäänä tekona, että myy ja tuhlaa rahat. Korkealuokkainen ihminen arvostaa itseään ja vaatii itseltään enemmän, eli että vaikka voisin tuhlata rahat en tee niin, koska varaudun tulevaan.

Ap

Vierailija
99/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsiparat, kun on tuollaisella äidillä rangaistu :(

Vierailija
100/127 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Höpö höpö. Olet laiska ja saamaton.

Siksi kaltoinkohtelet lapsiasi ja elät vapaamatkustajana. Mies tekee kaiken. Ja on aina tehnyt.

En ole, ainoastaan stressaannuin siitä, että mies ei halunnut lasten tottelevan. Niin ei sellaisessa hullunmyllyssä aleta ketään palvelemaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme