Lupasin maksaa miehelle kun tuet tulee. Nyt en pystykään ja mies uhkas ilmoittaa Kelalle!
Oon saanut mieheltä rahaa useita tuhansia euroja tämän vuoden aikana. Asun myös käytännössä miehen omistamassa asunnossa ilmaiseksi enkä asunnossa, josta saan asumistukea.
Lupasin maksaa miehelle velat takaisin (nyt kyse 700€) mut tarvitsen rahat elämiseen.
Miten käy mun jos mies ilmoittaa Kelalle?
Kommentit (47)
Äh miksen osaa selittää selvästi?
Saan työmarkkinatukea, toimeentulotukea ja asumistukea vuokra-asunnosta. Yhteensä noin 1600 € kuussa. Vuokra on tosi korkea, asunto keskustassa..
Mutta en asu siellä vaan miesystäväni luona. Mies on ostanut mulle mm vaatteita, koruja, ulkomaanmatkoja ja muuta. Olen saanut myös rahaa häneltä useiden tuhansien eurojen arvosta. Kesällä lainasin häneltä myös rahaa yhteensä 700 €. En pystynyt maksamaan takaisin oikeastaan yhtään mitään.
Nyt kun on riidelty mies lupasi ilmoittaa kelaan kaikki mitä on ostanut mulle ja että asun hänen luona ja hän antaa ja lainaa mulle rahaa. Annetuista rahoista löytyy whatsapp-viestit esim ”voitko antaa mulle pari sataa niin käyn kampaajalla/ ostan vaatteita/ tms” ”tai tuotko mulle rahaa, niin käyn ruokakaupassa, tuet einole tulleet vielä”. Mues lupasi myös lähettää kelalle korttiensa ja pankkien tilitiedot, joista näkyy kaikki ostokset ja käteisnostot.
Hän väittää, että kela perii multa maksetut tulot takaisin, koska asun samassa taloudessa hänen kanssa ja hän elättää mua, näin siis ollut 2 vuotta.
Ap
Onko se sun vuokra-asunto tyhjillään? Vai asuuko siellä joku muu?
Kaikki extra tulo mikä on yli 50e/kk otetaan tuloina huomioon.
Olet lokki ja elät yli varojesi. Mies on sulle sugardaddy. Yök!
Toimeentulotukeen et ole oikeutettu, jos sulla on rahaa, eli takaisinmaksu on ehkä paikallaan. Niin mitä teet tuolla asunnollasi, joka on tyhjillään vai onko se vuokrattu pimeästi edelleen? Asumistuen takaisinmaksukin voi tulla eteen. Työmarkkinatukeen ehkä olet oikeutettu, jos kerran olet työtön. Tai sitten et, jos olet nuori ja ammattitaidoton.
En tiedä, miten nuo todistusasiat menevät, joku muu voi kertoa sen. Et oikein hallitse alaasi, sugarbabe! Kai sun pitäisi pärjätä sugardaddyn kanssa, muuten joudut tosissaan pärjäämään kelan rahoilla etkä hallitse sitäkään.
Jos tuollainen määrä rahaa olisi laitettu tilille, ei toimeentulotukea olisi myönnetty.
No kyllähän lupaukset täytyy pitää. Luulisi aikuisen ihmisen tietävän mitä voi luvata ja mitä ei. Velkaakaan ei voi ottaa jos ei ole varaa maksaa takaisin. Ihan oikein jos ilmoittaa.
Miksi ihmeessä sä lainaat tuollaisia summia kun tiedät varmasti, että et pysty niitä maksamaan takaisin?
Mihin ne sun 1600 euroa kuussa menee jos mies maksaa elämäsi? Ei oo taas niinku minkäänlaista rahankäsittelytaitoa kyllä sinulla.
Ei tule vastauksia. Onko asuntosi vuokrattu pimeästi edelleen? Jos on, niin paska nakki.
Mihin tarviit lainaa 700 euroa, jos mies on antanut tuhansia? Mihin sulla se raha kuluu? Huumeisiin?
Varsin huonolta näyttää. Olet täysin riippuvainen miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kela välitä teidän välisistä asioista.
Kyllä ne lainat katsotaan toimeentulotuessa tuloksi.
Suossa olet, ei pitäisi riidellä sen kanssa, joka ruokkii.
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ OTA LAINAA, JOS ET MAKSA TAKAISIN.
TOIVOTTAVASTI EROATTE JA MIES LÖYTÄÄ PAREMMAN.
Mies ei löydä mitään, kun nykyistäkin kiristää. Pane caps lock pois päältä, hra Simppelix.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on kirjat siinä asunnossa johon saat tukea, se on sun virallinen asunto. Ei kela pakota oleskelemaan siellä tai kiellä vieraisilla oloa.
Onkos niistä tuhansista mitään näyttöä...tilisiirtoa tms?
Taas yksi varas neuvomassa. Onko veloista näyttöä.
Rehelliselle ihmiselle riittää se, että tietää olevansa muille velkaa ja maksaa velkansa, eikä yritä venkoilla niistä irti.
Sinccis
Siis saako joku ihan oikeasti tukia 1600€!? Sen verran mitä todella moni saa palkkatyöstä käteen. Ei h*lvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kela välitä teidän välisistä asioista.
Kyllä ne lainat katsotaan toimeentulotuessa tuloksi.
Vain jos niistä on näyttöä. Ellei ole velkakirjaa ja tapahtumia tilillä, se on voi voi, mies.
Samoin miehen pitäisi todistaa korujen antaminen.
Mutta olis kyllä idioottimaista jäädä tuollaisen kääkän luo jos omakin asunto on.
Tuskin on asumisesta miehen luonakaan mitään näyttöä?
Inhoan tukien väärinkäyttöä, mutta niin myös kiristystä. Muuta kotiis ja tee rikosilmoitus ukosta. Hyväksikäyttäjähän hän on lahjoista huolimatta. Tuo on prostituutioon pakottamista.
Siis mihin sinun rahat oikein menee, jos se mies maksaa kaiken? Mihin saat tuhlattua tuon mainitsemasi 1600€/kk? Herranjumala itse saan noin 1800€/kk palkkaa käteen ja siitä maksan vuokrat, lainat, laskut, ruuat parturit, vaatteet jne. ja saan silti säästöönkin vielä! Ihmettelen myös mikä s*atanan pummien avustajamaa tämä Suomi on, jos joku saa tukia sen verran mitä moni palkkatyöstä.
Keksitty tarina. Muuten hyvä mutta meni hiukan yli tuo tyhmyyden esittäminen.
Mihin elämiseen sinä rahaa tarvit kerta miehen tykönä loisit etkä maksa mistään? Maksa ne sataanan velat.