Ristiriitaisia tunteita ihastuksesta
Olen tuntenut ihastuksen jo muutaman vuoden ja olemme olleet hyviä kaverieta pitkään. Nyt lähiaikoina olemme lähentyneet enemmän ja viettäneet aikaa yhdessä. Molemmat on selvästi ihastuneita toisiinsa. Mistä johtuu, että kaveriporukassa (jota näemme päivittäin) tunnen oloni "tyhmäksi" tai oudoksi, kun olen ihastuksen kanssa? Ikään kuin haluaisin vältellä häntä ja olla näyttämättä tunteita häntä kohtaan, kun muut näkevät?? Mutta taas kun emme ole yhdessä, tulee olo, että tahdon olla hänen kanssaan.. Jos olemme kahdestaan, nautin kyllä ajasta tosi paljon. Varsinkin kun saadaan olla ihan kahdestaan rauhassa. Muut ihmiset siis saavat aikaan ns. "häpeää". Onko tämä normaalia näin alkuvaiheessa ja meneekö tämä ohi? Olemme olleet nyt läheisemmin yhdessä n. 1-2vk.
Kommentit (3)
En mä nyt ihan noinkaan ajattelisi. Jokainen tietysti omalla tavallaan, mutta miksei muka ystävään voi rakastua myöhemmin?
Tä on mulle vaan niin uutta, kun ekan kerran kunnolla ihastunut. Mietin vaan, onko tä normaali vaihe vai jatkuuko pitkäänkin 🤔
Uskon että historianne vaikuttaa siihen. Se on toisaalta uusi ja outo tilanne että olette suhteessa. Tai ei se että olette suhteessa vaan että olette julkisesti yhdessä yhteisten ystävien ne edessä.
Olin itse monta vuotta ollut ihastunut yhteen hyvään ystävääni ja vaikka olinkin todella ihastunut jne ja me kuljettiin yhdessä paljon, niin se että me oltaisiin pariskuntaa kuljettu samoissa porukoissa olisi tehnyt siitä jollain tapaa kiusallisen?
Jätin hänet taakseni koska hän ei suhdetta missään vaiheessa halunnut vaikka halusikin olla usein yhdessä.. nyt olen suhteessa miehen kanssa jota kukaan ei tunne. Hänen esitteleminen kavereille ja yhdessä kulkeminen on todella erilaista. Molempien kanssa oli hyvä olla kahdestaan mut siinä oli ero kun oltiin sitten kavereiden edessä.
Olette enemmän ystäviä. Rakkaus ja romance alkaa aina suoraan sillä romancella eikä millään kaveruudella. Mä en pysty olemaan naiselle ensiksi ystävä vaan pitää olla ensiksi rakastaja ja sen jälkeen voin vasta olla myös ystävä. Jos olen ystävä ensiksi naiselle hän tulee aina olemaan ystävä tai pelkkä pano korkeintaan.