Miten velkaantunut, ostovoimaltaan heikko kansa saadaan ostamaan sähköautot 10 vuoden kuluessa?
Etenkin kun samalla pitää maksaa myös romahtanut huoltosuhde, ja asuntovarallisuuskin laskee.
Ratkaisu ei ole käytetyt sähköautot, sillä niitä myydään vielä vuosia pieniä määriä.
Jostain siis pitää kaivaa rahat ostaa tilava, kylmässä toimiva, pitkien etäisyyksien sähköauto. Ja tietenkin rakentaa infra sille.
Iltalehti: "Suurin este railakkaille poliittisille ratkaisuille taitaa olla egonsa puolesta pelkäävä bensa-autoilija, 2020-luvun ”mulle ei käy mikään”-ihminen. Jos poliitikot haluavat toteuttaa päästövähennykset, he eivät voi loputtomiin antaa liikaa arvoa tämän pienen mutta äänekkään autoilijaryhmän mekastukselle."
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä suomalaiset eivät noin yleisesti olekaan erityisen velkaantunut ja ostovoimaltaan heikko kansa?
Enemmän kuin puolet on
Tekemalla muista kuin sahkoautoista verotusteknisesti kannattamattomia. Dieselverohan on jo, laitetaan lisaksi bensavero, ymparistovero tietyn ian ylittaville bensa/dieselautoille (on jo isoissa kaupungeissa Keski-Euroopassa), kalliimmat vakuutukset, ym.
Samaan aikaan sitten nostetaan uusiutumattomista lahteista saatujen polttoaineiden hintaa niinikaan verotuksin, niin avot, alkaa loytya sahkoautoja tai ainakin loytya vahemman muita kuin sahkoautoja. :)
Ja sitten ennustan myos etta kimppa-autot ovat tulevaisuus. Eli kaikilla ei tarvitse edes enaa olla omaa autoa.
treffit kirjoitti:
Tekemalla muista kuin sahkoautoista verotusteknisesti kannattamattomia. Dieselverohan on jo, laitetaan lisaksi bensavero, ymparistovero tietyn ian ylittaville bensa/dieselautoille (on jo isoissa kaupungeissa Keski-Euroopassa), kalliimmat vakuutukset, ym.
Samaan aikaan sitten nostetaan uusiutumattomista lahteista saatujen polttoaineiden hintaa niinikaan verotuksin, niin avot, alkaa loytya sahkoautoja tai ainakin loytya vahemman muita kuin sahkoautoja. :)
Ja sitten ennustan myos etta kimppa-autot ovat tulevaisuus. Eli kaikilla ei tarvitse edes enaa olla omaa autoa.
Ei tuo edelleenkään selitä, mistä ihmiset repäisevät ne rahat kun polttomoottoriautoilu muuttuu mahdottomaksi.
Voiko ällöttävämpää ehdotusta olla kuin kimppa-auto!
Suomessa on täyssähköautoja liikenteessä noin 2500, kun taas polttomoottoriautoja noin 2,7 miljoonaa.
treffit kirjoitti:
Tekemalla muista kuin sahkoautoista verotusteknisesti kannattamattomia. Dieselverohan on jo, laitetaan lisaksi bensavero, ymparistovero tietyn ian ylittaville bensa/dieselautoille (on jo isoissa kaupungeissa Keski-Euroopassa), kalliimmat vakuutukset, ym.
Samaan aikaan sitten nostetaan uusiutumattomista lahteista saatujen polttoaineiden hintaa niinikaan verotuksin, niin avot, alkaa loytya sahkoautoja tai ainakin loytya vahemman muita kuin sahkoautoja. :)
Ja sitten ennustan myos etta kimppa-autot ovat tulevaisuus. Eli kaikilla ei tarvitse edes enaa olla omaa autoa.
Kannatan kimppa-autoilua. Osta sinä se auto ja minä kuljen sinun kyydissäsi, ok?
Niille, joilla on duuni jota voi tehdä Virossa tai Norjassa, vaihtoehtona on jättää Antti Rinne ratkaisemaan itse luomansa ongelman.
tällä palstalla kaikki tienaa vähintään 4000 euroa kuussa
Armottomalla verotuksella, syyllistämisellä ja yleisellä ankeutuksella, kuten aina ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
tällä palstalla kaikki tienaa vähintään 4000 euroa kuussa
Tappoverojen jälkeen tuosta jää käteen pennosia.
Jo ajatuksena sähköauto on minusta turvaton ja vastenmielinen. Bensaa voi ottaa aina lisäkanisterin mukaan mutta mites kuljetat jotakin aggregaattia takakontissa. En vaihda sähköautoon ikinä.
Jättämällä tupakan ja osan viinan juonnista pois niin perusjamppa ostaa varsin hienon auton säästyneillä rahoilla. Elämä on valintoja.
Se on tietysti TAAS kerran pakko, jos ei taho! Pakkohan on aina ollut suomalaisille se paras muusa.
Ts. kaikki muu autoilu, kuin sähkö- tai biopolttoaineella tapahtuva, laitetaan NIIN kalliiksi, että
jää vaihtoehdoiksi kimppakyyti, polkupyörä, kävely, liftaus yms.
Näitä ei tarvitse tukea. Tukea tarvitsevia on muutenkin liikaa, joten lähetetään nekin rahat
kehiapuun, joilla voitaisiin tukea liikeenteen muutoksia ympäristön eduksi.
Toinen fakta on se, että Suomi on pieni kansantalous. Jos joku suuri maa, Kiina, Intia, USA, .. tekevät
pienen liikeen ympäristön ehdoilla, se vaikuttaa OIKEASTI johonkin. Tämä vaikuttaa siten, että
sähköautonmyyjät saavat isosti rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Jo ajatuksena sähköauto on minusta turvaton ja vastenmielinen. Bensaa voi ottaa aina lisäkanisterin mukaan mutta mites kuljetat jotakin aggregaattia takakontissa. En vaihda sähköautoon ikinä.
Eikä -20C pakkaset edelleenkään ole harvinaisuus. Lämmitä auto siinä akulla. Ja venkslaa irti hangesta jos juuttuu. Tai jää vaikka ruuhkaan.
Nämä liikenteen rajoituspyrkimykset ovat surkuhupaisia. No persuille menee tulevaisuuden Suomi.
Sähköbussit hankitaan kuntien/valtion budjetista aivan kuten bensalla kulkevatkin, sitten kun tilanne sen sallii. Taksiyrittäjistä osa vaihtanee sähköautoon sitten, kun uskoo sen kannattavan. Minun ei tarvitse tehdä muuta kuin kulkea bussilla entiseen malliin ja taksia käyttäessäni valita sellainen, joka kulkee sähköllä, sitten kun valinnan varaa on. Yksityisautoa en ole koskaan omistanut enkä tule koskaan omistamaankaan, ellei nyt elämäntilanne muutu jotenkin ratkaisevasti.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Tekemalla muista kuin sahkoautoista verotusteknisesti kannattamattomia. Dieselverohan on jo, laitetaan lisaksi bensavero, ymparistovero tietyn ian ylittaville bensa/dieselautoille (on jo isoissa kaupungeissa Keski-Euroopassa), kalliimmat vakuutukset, ym.
Samaan aikaan sitten nostetaan uusiutumattomista lahteista saatujen polttoaineiden hintaa niinikaan verotuksin, niin avot, alkaa loytya sahkoautoja tai ainakin loytya vahemman muita kuin sahkoautoja. :)
Ja sitten ennustan myos etta kimppa-autot ovat tulevaisuus. Eli kaikilla ei tarvitse edes enaa olla omaa autoa.
Ei tuo edelleenkään selitä, mistä ihmiset repäisevät ne rahat kun polttomoottoriautoilu muuttuu mahdottomaksi.
No, eivat repaise. Tamahan oli osaksi se pointti. Eli ovat sitten ilman autoa tai ostavat sen sahkoauton kimpassa. Kummassakin tapauksessa luonto kiittaa.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Tekemalla muista kuin sahkoautoista verotusteknisesti kannattamattomia. Dieselverohan on jo, laitetaan lisaksi bensavero, ymparistovero tietyn ian ylittaville bensa/dieselautoille (on jo isoissa kaupungeissa Keski-Euroopassa), kalliimmat vakuutukset, ym.
Samaan aikaan sitten nostetaan uusiutumattomista lahteista saatujen polttoaineiden hintaa niinikaan verotuksin, niin avot, alkaa loytya sahkoautoja tai ainakin loytya vahemman muita kuin sahkoautoja. :)
Ja sitten ennustan myos etta kimppa-autot ovat tulevaisuus. Eli kaikilla ei tarvitse edes enaa olla omaa autoa.
Ei tuo edelleenkään selitä, mistä ihmiset repäisevät ne rahat kun polttomoottoriautoilu muuttuu mahdottomaksi.
Siirtymäajat ovat kuitenkin aika pitkiä. Reilun kymmenen vuoden päästä on jo tarjolla käytettyjäkin sähkö- tai hybridiautoja varsin paljon. Niiden myynti lisääntyy koko ajan joten niitä tulevaisuuden käytettyjäkin tulee jatkuvasti. Ei kukaan vaadi että huomenna tai ensi vuonna kaikilla pitäisi olla sähköauto.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Tekemalla muista kuin sahkoautoista verotusteknisesti kannattamattomia. Dieselverohan on jo, laitetaan lisaksi bensavero, ymparistovero tietyn ian ylittaville bensa/dieselautoille (on jo isoissa kaupungeissa Keski-Euroopassa), kalliimmat vakuutukset, ym.
Samaan aikaan sitten nostetaan uusiutumattomista lahteista saatujen polttoaineiden hintaa niinikaan verotuksin, niin avot, alkaa loytya sahkoautoja tai ainakin loytya vahemman muita kuin sahkoautoja. :)
Ja sitten ennustan myos etta kimppa-autot ovat tulevaisuus. Eli kaikilla ei tarvitse edes enaa olla omaa autoa.
Ei tuo edelleenkään selitä, mistä ihmiset repäisevät ne rahat kun polttomoottoriautoilu muuttuu mahdottomaksi.
No, eivat repaise. Tamahan oli osaksi se pointti. Eli ovat sitten ilman autoa tai ostavat sen sahkoauton kimpassa. Kummassakin tapauksessa luonto kiittaa.
Oletko sattumoisin vihreiden nuorten äänestäjä?
Ehkä suomalaiset eivät noin yleisesti olekaan erityisen velkaantunut ja ostovoimaltaan heikko kansa?