Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppa menee kiinni klo 22 ja kassalla sanottiin mennessäni maksamaan,

Vierailija
23.10.2019 |

että muut on jo nukkumassa ja sinun takia joudutaan olemaan täällä näin pitkään. Kassakuitissa maksuhetki on tasan klo 22. Kauppa kuulutti sitä ennen klo 21.55, että kauppa on kiinni. Mitä v...a. Onko muilla vastaavaa, että kassa alkaa v...lla siitä, että asiakas käy kaupassa?! Joka tapauksessa he eivät pääse kotiin klo 22, vaan kauppa menee silloin asiakkailta kiinni. Eipä tarvitse mennä kyseiseen puljuun enää.

Kommentit (263)

Vierailija
241/263 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet sinä kuitenkin.

Asiakkaiden lausahdus "En tule tänne enää ikinä" on totta noin viikon. Siinä ajassa ehtii huomata, että kuinka paljon hankalampaa on hakea ostokset kauempana olevasta kaupasta kuin siitä lähikaupasta.

Jotenkin toivoisi ihmisiltä järjenkäyttöä. Jos tarvitset kassillisen ruokaa, et tule viittä vaille kauppaan.

Katsos joskus muutkin on olleet myöhään töissä ja sen takia ei meinaa keretä kauppaan. Voisi joskus vähän miettiä sitäkin omien työkiireiden keskellä, ettei muidenkaan päivä vielä ole välttämättä ohi.

Kaupan jälkeen kusetellaan sitten koiraa ja kokataan jotain ruokaa yms.

Sinccis

Sinä olet töissä 7-23 etkä mitenkään kerkeä siinä aikaikkunassa kauppaan?

Omissa hommissa pahimmillaan ei kerkeä. 1,5h työmatka suuntaansa ja välillä päivä venähtää pahimmillaan suunnittelematta 14 tuntiin. Siinä sitten nälkäsenä tai pizzerian kauttaa kotia, vaikka mukava oisi ollut seuraavalle päivälle käydä eväitä ostamassa mutta ei.. mutta muuten tilanteesta olen sitä mieltä, että asiakas toimi väärin. Voitais minä mukaan lukien ennakoida vaikka mahdollisia kiire tilanteita hankkimalla kotiin kuivamuonaa yms. Kenenkää elämä ei ole siitä maitopurkista kiinni, jos ei kerkeä kaupasta aukioloaikojen sisällä hakemaan.

Tee isot annokset ruokaa ja pakasta, hyvä ihminen, ettei tarvitse joka päivä kauppareissuja miettiä!

Vierailija
242/263 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastainen tarina puhelin/liittymä-myymälästä. Olin miettinyt uuden liittymän ostoa ja ja hankinta meni sitten monesta eri syystä liikkeen sulkemisajan loppuminuuteille. Kaveri möi minulle liittymän ja vielä toiselle asiakkaalle kännykän kuoret sen jälkeen, vaikka kaupan sulkemisaika oli mennyt muutaman minuutin yli. Vittuilemalla olisi jäänyt kaupat tekemättä ja rahat saamatta!

Niin johtuiskohan vaikka siitä, että littymän myyjillä on provikkapalkka, joten hän saa enemmän rahaa mitä enemmän myy.  Tottakai se venyttää sitä aukioloaikaa, jos on onnistuneet kaupat tulossa. Kaupan kassa kun ei saa mitään bonaria jokaista myytyä maitotölkkiä kohden, vaan rahantulo loppuu kuin seinään, heti kun vuoro on ohi. Häneltä jää "rahat saamatta", vaikka palvelisikin sinua. Vaatimus siitä, että joku palvelee sinua vapaa-ajallaan ilmaiseksi on ihan kohtuuttoman törkeä. 

Jos kerta kaupan kassan työaika loppuu kuin seinään klo 22.00, ei kauppaan missään nimessä pidä päästää yhtään asiakasta enää silloin, vaan sisäänkäynti pitäisi olla auki korkeintaan klo 21.45 asti. Sen jälkeen pitäisi olla kuulutuksia, että kassat sulkeutuvat tasan klo 22 eikä ostoksia enää voi maksaa. Nykyinen systeemi on perseestä asiakkaan kannalta.

Nyt kyllä kaipaan selvennystä. Millä tavalla nykyinen systeemi on perseestä asiakkaan kannalta, jos kaupat isoin numeroin ilmoittavat sen ajan, jona aikana heillä voi asioida? "Palvelemme klo 7-22" tarkoittaa sitä, että klo 7 pääset liikkeeseen sisään, ja klo 22 sinun odotetaan olevan sieltä pihalla. Sinun tehtäväsi on arvioida, kauanko asiointisi kestää, eli kuinka vähän tai paljon aikaa ennen palvelun (tai aukioloajan tai mikä ikinä sana onkin valittu, kaikki nämä tarkoittavat samaa) loppumisajankohtaa sinun täytyy aloittaa prosessi kävelemällä ovista sisään.

Ei ole mitään syytä kieltää asiakkailta sisäänpääsyä 15 minuuttia ennen kaupan sulkeutumista, sillä 1-14 minuuttia kestävän asioinnin ehtii hoitamaan vielä vallan mainiosti.

Kyllä välillä joutuu toteamaan, että maalaisjärki alkaa olla katoava luonnonvara.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/263 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaatemyyjänä isossa kauppakeskuksessa. Kuulutukset tulee 20:45, sitten 20:55 ja lopulta klo 21 että olemme sulkeneet tältä päivältä....

...SILTI liikkeeseen jää välillä hengailemaan porukkaa ja joudut käymään sovarilla vähän ennen sulkemista että anteeksi mutta suljemme kohta. Se on vaan fakta, ettei osa tajua että kun liike menee kiinni niin se TARKOITTAA sitä. Työaika on merkitty klo 21:10 ja se sisältää kassojen laskun ym.

Jos kassajonossa ollaan vielä klo 21 se tarkoittaa sitä että työaika tulee venymään. Etsitään kortteja ja mietitään vielä tarviinko mä nyt oikeesti tän...

Asiakas on Kingi.

Sinccis

Vierailija
244/263 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaatemyyjänä isossa kauppakeskuksessa. Kuulutukset tulee 20:45, sitten 20:55 ja lopulta klo 21 että olemme sulkeneet tältä päivältä....

...SILTI liikkeeseen jää välillä hengailemaan porukkaa ja joudut käymään sovarilla vähän ennen sulkemista että anteeksi mutta suljemme kohta. Se on vaan fakta, ettei osa tajua että kun liike menee kiinni niin se TARKOITTAA sitä. Työaika on merkitty klo 21:10 ja se sisältää kassojen laskun ym.

Jos kassajonossa ollaan vielä klo 21 se tarkoittaa sitä että työaika tulee venymään. Etsitään kortteja ja mietitään vielä tarviinko mä nyt oikeesti tän...

Asiakas on Kingi.

Sinccis

Niin se kuvittelee olevansa.

Joka tapauksessa kaikkia meitä aasiakkaita pidetään kaikkena muuta kuin kingeinä.

Vierailija
245/263 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä hiipparit käy viimeminuuteilla kaupassa.

Vierailija
246/263 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan kassan työaika todennäköisesti on laitettu loppumaan myös klo 22. Omalla ajallaan sitten kaikki sen yli menevä.

Järkevä ihminen on kohtelias toisia kohtaan ja menee silloin 21:55 jo kassaa kohti, että kaikki pääsee ajoissa sieltä pois.

Niinhän minä meninkin ja ostokset oli maksettu, kello oli 22! Ketä tuo v..lu hyödytti, kun olin joka tapauksessa lähdössä pois? Varmasti laitan valituksen. Ap

Jurvan kuntaan voi valittaa.

Jurvan kuntaa ei ole. Jurva on jo monta vuotta kuulunut Kurikkaan. 

Vierailija
247/263 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan pitäisi ilmoittaa että kassat sulkeutuu varttia vaille tai sisäänpääsy varttia vaille tasan.  Ei asiakas voi tietää että tasan jälkeen henkilökunta tekee palkatonta. Pakkohan siellä on jotain lopetustöitäkin olla ilman asiakkaita. Vai eikö kassoja tarvitse laskea nykyisin enää.  

Vierailija
248/263 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne kassakoneet vois ajastaa sammumaan tasan sulkemisaikaan?

Vierailija
249/263 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä palkka kyllä juoksee niin kauan että kassat on laskettu ja muut lopetustyöt tehty, mutta ei se paljon lohduta. Ylitöitä ei makseta, lapset odottaa harrastuksissaan tai yksin kotona äitiä saapuvaksi. Ja ei, se ei ole kaupalle tuloa että otetaan yliajalla rahat pois viimeisiltäkin, se tulo ei varmasti kata niitä ylimääräisiä palkkakuluja.

Viimeksi toissapäivänä palvelimme yliajalla lomaturisteja, lapsiperheitä joilla on ilmeisesti OIKEUS mähiä kaupassa kaikessa rauhassa. Sulkemisajan jälkeen väännytään kassalle täyden kärryn kanssa kun ollaan lomalla ja on se kuuluisa oikeus hakea lapsille lomaruuat milloin itseä sattuu huvittamaan. Muita kauppoja olisi ollut ihan vieressä auki vielä monta tuntia. Meillä perheellisillä meni puoli tuntia ylimääräistä aikaa ennen kuin pääsimme omien lastemme luo mutta eihän sillä kai ole väliä :(

Vierailija
250/263 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina (minun aikanani ainakin 60 v, ja isovanhempieni kertoman mukaan aina itsenäisyysajan suomessa) on ollut niin, että sivistykseen kuuluu että asiakkaita kohdellaan kohteliaasti ja arvostaen. Laki sanoo ettei kauppojen ovia saa sulkea ennen kiinnimenoaikaa, ja niin kauan kuin minä muistan on kaupoilla, ainakin niillä joissa käyn, ja jotka asiakkaitaan arvostaa, ollut sääntönä, että asiakkaat jotka sisään ovat tulleet palvellaan. Jos kaupassa on jokin ongelma, esim. ei makseta palkkaa työntekijöille kiinnimenooajan jälkeen tehdystä työstä, pitää kiinnimeno tehdä tuntia ennen, viehän myyjillä aina aikaa töiden lopetukseen, ei sieltä voi koskaan poistua kaikki myyjät sillä silmänräpäykselllä kun ovi menee kiini. Tai sitten omistaja voi järjestää, että ovella on ainakin viisitoista minuuttia ennen sulkemisaikaa henkilö joka kohteliaasti ilmoittaa, että kassa menee kiinni tasan klo xx, ja sen jälkeen ei voi ostoksia maksaa, jotta asiakas voi suunnata paremmmin palvelevaan kauppaan. Jos minua tulee vartija vahtimaan ja hoputtamaan ulos kaupasta klo 22:58 kun kauppa menee kiinni kelloo 23, se oli ikävä kokemus. Nyt en taatusti suin surminkaan toisten siinä kaupassa vieraile, jos vaan mikä tahansa vaihtoehto löytyy jonne ehdin. Toisinaan klo 22:45 loppuvista töistä vain ei aina ehdi muuhun kuin lähimpään kauppaan, enkä siitä kaupasta siihen aikaan muuta jatkossa ostaisikaan kuin jotain välttämätöntä, jonka hakuun muuten menisi tunteja yöaikaan. Mutta onneksi pääkaupunkiseudulla harvoin on tilannetta jolloin sellaiseen asiakkaitaan kunnioittamattomaan kauppaan joutuu astumaan kun muitakin kauppoja on, ja maaseudulla yleensä pätee sama vanha ja hyvä sääntö, että ennen sulkemisaikaa sisään päästetyt palvellaan, kohteliaasti. Äänestetään jaloillamme: myyjä, älä työskentele kaupassa jossa sinulle ei makseta koko ajasta joka töihin menee, ja asiakas, jos kaupasta on tällaisia ikäviä kokemuksia, jaa tietoa muille (somessa ääni kuuluu kauemmas kuin puhe) ja jättäkää käymättä siinä kaupassa aina kun muualle pääsee! Kun tarpeeksi moni tekee niin, kauppias ja myyjät joko ymmärtää muuttaa toimintatapaa tai k.o. kauppa kärsii asiakas- ja työntekijäpulasta, ja ehkä aikaa myöten saamme uuden henkilöstöään ja asiakkaita arvostavan kauppiaan :) ...

Vierailija
251/263 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tapaus on kyllä erikoinen, mutta ai että te sulkemisajan jälkeen myymälässä maleksivat asiakkaat olette #@!/!!! Joskus tekisi vain mieli vetää ovet säppiin, laittaa hälyt päälle ja poistua vähin äänin paikalta. Siinäpä sitten odottelisitte vartioiden tuloa ja selittäisitte.

En tiedä mitä te kuvittelette meidän myyjien olevan, robotteja, jotka kipittää yöksi pukkariin lataukseen ja aamulla sieltä taas käynnistytään palvelemaan? Ei, kyllä meillä on lapset, puolisot, ystävät, koirat, kissat ja mitä kelläkin kotona odottamassa. On kotityöt, harrastukset ja monet velvollisuudet. Kun mun työaika listan mukaan päättyy klo 18 se oikeasti päättyy silloin. Jos palvelen sinua vielä 18.10 palvelen omalla ajallani ja omalla kustannuksellani (en saa siitä ylityökorvauksia), samalla lapsi voi odottaa harrastuksesta hakua tai mies omiin töihinsä pääsyä, mutta sinun välinpitämättömyyden takia mun yksityiselämä kärsii.

Viimeksi eilen seisoin ovilla kellon kanssa valmiina sulkemaan heti kun kello tulee tasan, myymälä oli silloin tyhjä, mutta eikö vain joku pyrähtänyt kahta minuuttia vaille sisään. Oikein iloisena vielä rallatteli, että ehdinpäs vielä. Sanoin kyllä heti, että suljetaan sitten ihan just, kuulutus tuli tasalta, mutta ei tätä rouvaa näkynyt kassalla. Laitoin oven lukkoon, ettei muita tule, ja lähdin etsimään asiakasta joka löytyi ihan kaikessa rauhassa hypistelemässä tavaroita. Sanoin, että ollaan suljettu johon tämä vastasi, että hän kyllä nyt katsoisi ihan rauhassa, kun on niin harvinaista että ehti omien töidensä takia ennen sulkemista. Toivottelin tervetulleeksi viikonloppuna ajan kanssa, mutta ei kun hän on nyt. Niinku #&€@€)(&!!!!! Kertokaa, mitä tällaisten ihmisten päässä tapahtuu?!?

Ihan oikeasti, se sulkemisaika ei ole viimeinen sisääntuloaika, vaan se hetki, kun ovet laitetaan lukkoon ja meidän TYÖVUORO LOPPUU. On SULJETTU.

WORD. Ihan sama meno vaateliikkeessä. Eikö nyt jumaliste ymmärretä, että se liike menee kiinni klo 21. Ennen sulkua ei mennä enää sovariin, eikä fiilistellä yhtään rytkyä enää. Meillä on työajat ja haluan kotiin.

T. Vaatemyyjä

Vierailija
252/263 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein iltavuorossa niin, kun kauppa suljettiin klo21, ilmoitin että kassakone sulkee itse itsensä silloin. Kesken olevan kaupan voi maksaa.

Muutaman kerran jälkeen ei enää ollut matti myöhäsiä.

Ei mun eikä muidenkaan aikaan.

Se kesätyö riitti mulle, valmistuin ihan muulle alalle.

Mutta sen opin, että kassalla ja kaupassa muutoinkin käyttäydyn asiallisesti ja olen kohtelias.

Vierailija
253/263 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kauppa olisi auki klo 23 asti, menisit sinnekin todennäköisesti muutamaa minuuttia vailla ja syntyisi sama tilanne. Sama juttu, jos se kauppa olisi auki klo 24 asti. Mene kauppaan, joka on auki 24/7. Pohjimliltaan tässä kohtuuttomaksi paisuneessa loukkaantumisessasi on kyse siitä, että myyjän asettamat rajat loukkasivat syvästi narsismiasi. Sen käsittely ei ole kauppaketjun asia, vaan erikoissairaanhoidon oman erikoisalansa asia. Se sitten tuottaa tulosta tai ei. Luultavimmin ei.

Vierailija
254/263 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan kassan työaika todennäköisesti on laitettu loppumaan myös klo 22. Omalla ajallaan sitten kaikki sen yli menevä.

Järkevä ihminen on kohtelias toisia kohtaan ja menee silloin 21:55 jo kassaa kohti, että kaikki pääsee ajoissa sieltä pois.

Työnantaja se siinä lakia rikkoo, jos myyjät ovat töissä "omalla ajalla". Kannattaisiko ottaa liittoon yhteyttä tai vaihtaa työpaikkaa? Ei se amiksen/kouluja käymättömän myyjän tarvitse asiakkaalle aukoa päätä. Älytön tyyppi.

Vierailija
255/263 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu selitti pöyristyneenä sitä että oli kaupassa yli sulkemisajan ja loukkaantui kun tultiin ajamaan pois hyllyn välistä. 

On narsistinen, epäempaattinen ja huomionhakuinen ihminen.

Meinasin sanoa että olisipa heitetty "niska-per*seotteella" pihalle niin oppisi jotakin. Vaikka sen että kauppaan voi lähteä ihan hyvissä ajoin. 

Vierailija
256/263 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista vain, jos kassalla oli joku ap:n kaveri tai perheenjäsen, ja vitsillä heitti tuon.

Vierailija
257/263 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi miettiä että haluaako työpaikaltaan pois kun työaika loppuu vai haluaako jäädä sinne vielä virallisen työajan jälkeen esim. ilman palkkaa?! Ihmiset pitää kaupan työntekijöitä jonakin kynnysmattona jotka vaan palvelee heidän tarpeitaan. Ihmisiä hekin ja haluavat ajoissa kotiansa kuten kaikki muutkin ihmiset.

Vierailija
258/263 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettäisi, jos henkilökunta joutuisi hätyyttämään mua.

Kaupat ovat auki tuntitolkulla pöivässä.

Nykyään, kun oon kotona töissä, käyn ruokakaupassa ruokatunnilla.

Ei tarvi käydä ruuhka-aikoina

Vierailija
259/263 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kauppa menee kiinni klo:22.00 niin miksi sinne pitää mennä niin myöhään, että kassaa joudutaan vaan sun takia pitämään yliaikaa auki.

Mä en ymmärrä näitä ihmisiä, jotka tulee 5min ennen sulkemisaikaa shoppaileen ja joillakin ei näytä edes olevan kiire lähteä kassalle.

Työntekijällä on tietty työaika mistä maksetaan, ei ylitöilsi menevästä ajasta.

Ei se niin mee, että kun kaupan ovet laitettu lukkoon, niin työntekijä voi vaan lähtiä kotia, siinä on vielä paljon senkin jälkeen tekemistä.

Vierailija
260/263 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän liikkeessä tulee 3 (!!) kuulutusta ennen lopullista sulkua. Rulo vedetään alemmas ja valoja himmennetään. SILTIKIN näitä kuppaajia riittää. Uskomatonta.

T. Vaatemyyjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi