Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espanjassa kuulemma kaupan kassakin vaihtaa kaikessa rauhassa päivän kuulumiset asiakkaan kanssa

Vierailija
23.10.2019 |

Vähän erilainen mentaliteetti kuin Suomessa.... Varmaan pitäisi muuttaa tuonne.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä Suomessa myös. Ihan normaalia täällä kotipaikkakunnallani.

Vierailija
2/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, miksi kassalla pitäisi jäädä rupattelemaan? Ite ainakin haluan maksaa nopeasti ostokset ja lähteä pois. Tsiisus jos täällä pitäs odotella omaa vuoroa kun kaupantäiti mussuttaa jonkun mummelin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajumala - tuoko on muka hyvä, tavoiteltava asia? Edelläsi kassajonossa on viisi ihmistä, joista jokaisen kanssa kassa ”vaihtaa kaikessa rauhassa kuulumisia”... siinähän se päivä mukavasti vierähtää jonottaen jalkaa vaihtaessa! Onneksi on itsepalvelukassat. Siinä voin mukavasti vaihtaa kuulumisia itseni kanssa (äänettömästi, pään sisällä) ostoksia piipatessani eikä kulu aika hukkaan toisen jorinoita pakkokuunnellessa.

Vierailija
4/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä luulen, että mahdollisimman vähäinen sosiaalisuus on monen mielestä tavoiteltava asia. Että jokainen pysyy tiiviisti omassa kuplassaan, kanssakäymisissä ollaan vain tarkasti valittujen ihmisten kanssa tai sitten somessa.

Vierailija
5/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kaupan kassa Espanjassa käytä aikaa per asiakas siihen kovin paljon. Kyse on enemmänkin siitä, että jokainen ihminen huomoidaan. Erilainen kulttuuri.

Vierailija
6/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaupan kassoilla on todella harvassa aitoa ystävällisyyttä ja palveluhenkisyyttä. Sama myös asiakkaissa. Täällä v..llaan mieluummin kuin kiitetään. Se kertoo kansanluonteesta paljon.

Vierailija
7/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliset kassat pitäisi olla erikseen. Kyllä aikoinaan ketutti, kun asuin pienellä paikkakunnalla. Kauppias jäi jorisemaan niitä näitä, jäi vain pyörittelemään tuotteita käsissään sen sijaan, että olisi rullannut niitä eteenpäin. Jos sanoin, että olisi hieman kiire, niin laittoi muutaman ostoksen eteenpäin, ja taas homma tyssäsi ja jonninjoutava juoruilu jatkui. Olisin vain halunnut käydä kaupassa nopeasti työpäivän jälkeen, että pääsisin lepäilemään...

Vierailija
8/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kaupan kassoilla on todella harvassa aitoa ystävällisyyttä ja palveluhenkisyyttä. Sama myös asiakkaissa. Täällä v..llaan mieluummin kuin kiitetään. Se kertoo kansanluonteesta paljon.

Kannattaa käydä vähän eri puolilla Suomea. Kyllä monessa paikassa ollaan ihan normaalin kohteliaita ja saatetetaan jutella niitä näitä kassalla. Ei joka paikassa ole kauhea kiire ja hirveät jonot täynnä ihmisiä, joiden otsasuonet pullottavat stressistä.

Vierailija
9/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä tuota nähnyt monissa Etelä-Euroopan maissa. Mutta kyseessä ovat siis olleet pienet korttelikaupat jossa ne kassat tuntevat kaikki napuruston vakioasiakkaan. Ei sielläkään missään isoissa supermarketeissa rupatella turhia.

Vierailija
10/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tekeekö jatkuva kiireesti asioiden hoitaminen ihmisille hyvää. Täällä moni asia on mennyt suorittamiseksi. Töissä, kaupassa, kaikkialla. Joskus vois tehdä hyvää pysähtyä hetkiin tai ainakin hidastaa vähän.

Vierailija
11/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpöhöpö, kyllä suomessakin osataan ottaa rauhallisesti. taidat asua stadissa luultavasti. siellä junalla tul

leet böndet ovat juurikin tälläisiä.

me aidot stadilaiset osataan kyllä käyttäytyä, eikä meillä ole mihinkään kiire.

moni ihmettelee, että olenko stadilainen. kertovat, kun sinulla ei ole koskaan kiire. kerroin tuntevani kotikaupungin niin hyvin, ettei tarvitse kiirehtiä.

nyt olen jonkin aikaa asunut maalla ja täällä on tosi kotoisaa.

Vierailija
12/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Espanjassahan on todella töykeä asiakaspalvelu vaikka Suomeen verrattuna? Varmaan erilaista tosiaan jossain korttelikaupoissa, mutta isommissa todellakin noin.

Vierailija
13/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliset kassat pitäisi olla erikseen. Kyllä aikoinaan ketutti, kun asuin pienellä paikkakunnalla. Kauppias jäi jorisemaan niitä näitä, jäi vain pyörittelemään tuotteita käsissään sen sijaan, että olisi rullannut niitä eteenpäin. Jos sanoin, että olisi hieman kiire, niin laittoi muutaman ostoksen eteenpäin, ja taas homma tyssäsi ja jonninjoutava juoruilu jatkui. Olisin vain halunnut käydä kaupassa nopeasti työpäivän jälkeen, että pääsisin lepäilemään...

Olen melkein varma että joskus muutama vuosi sitten luin jutun jossa kerrottiin että joku pääkaupunkiseudun iso marketti oli laittanut yhden tuollaisen "juttelukassan" eli kassan joka oli merkitty kyltein että siellä saa edetä hitaasti ja jutella. Taisi olla muutama tuolikin siinä että asiakas voi levähtää. Onkohan kassa vielä toiminnassa? Kiva idea minusta ja siitä tuli suosittu.

Vierailija
14/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä luulen, että mahdollisimman vähäinen sosiaalisuus on monen mielestä tavoiteltava asia. Että jokainen pysyy tiiviisti omassa kuplassaan, kanssakäymisissä ollaan vain tarkasti valittujen ihmisten kanssa tai sitten somessa.

Suomessa ehkä, mutta ei ei muualla. Kannattaa lukea suomi24 ulkomaalaisten keskustelua Suomesta niin voit nähdä että Suomi ja pohjoismaat on poikkeustapaus.

Vierailija
15/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Espanjassahan on todella töykeä asiakaspalvelu vaikka Suomeen verrattuna? Varmaan erilaista tosiaan jossain korttelikaupoissa, mutta isommissa todellakin noin.

Ei mun mielestä. Osaan toki Espanjan ja niiden maiden alkeet ainakin joissa matkustelen osoittaakseni kunnioitusta. Missään muussa maassa kaupan kassa ei ole sanonut minulle että olen sympaattinen.

Mun mielestä Espanjassa on Euroopan ystävällisimmät ihmiset.

Vierailija
16/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomessa, vaikka Kuopiossa, jutellaan niitä näitä vaikka ruuhkapäivinä. Pienissä ja viimeisissä kyläkaupoissa voi jäädä vaikka vartiksi juttelemaan.

Vierailija
17/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää: kassalla elämäntarinaansa purkavat, oli se sitten mikä tiski tahansa: kauppa, apteekki, labra yms. Aikaa syövä asiakas vie sitä aikaa päivän mittaan aika helvetin paljon muilta asiakkailta. Vanhukset tarvitsevat aikaa mutta miten helvetissä jatkossa, kun vanhusten määrä kasvaa, palvelut organisoidaan niin, että muutkin kuin kaksi asiakasta tunnissa, pääsee siihen palveluun?! Puhelinpalvelujen jonot johtuvat työvoiman vähäisyydestä ja ulkoistamisesta. Eihän mihinkään pääse hoitamaam asiaansa enää suoraan vaan pitää soittaa valtakunnallisiin tai maakunnallisiin numeroihin, jotka on aina tukossa. Kuinka paljon rahaksi muutettuna menee työaikaa hukkaan istumalla puhelin jonoissa? Aivan valtavasti.

Vierailija
18/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melkein varma että joskus muutama vuosi sitten luin jutun jossa kerrottiin että joku pääkaupunkiseudun iso marketti oli laittanut yhden tuollaisen "juttelukassan" eli kassan joka oli merkitty kyltein että siellä saa edetä hitaasti ja jutella. Taisi olla muutama tuolikin siinä että asiakas voi levähtää. Onkohan kassa vielä toiminnassa? Kiva idea minusta ja siitä tuli suosittu.

Erityisesti yksinäisille vanhuksille tällainen kassa olisi hyödyllinen. Siinä samalla pääsisi myös asiakaspalveluhenkiset extrovertit oikeuksiinsa. Kunhan tällainen kassa ei vain ole ainoa vaihtoehto...

Vierailija
19/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minä tuota nähnyt monissa Etelä-Euroopan maissa. Mutta kyseessä ovat siis olleet pienet korttelikaupat jossa ne kassat tuntevat kaikki napuruston vakioasiakkaan. Ei sielläkään missään isoissa supermarketeissa rupatella turhia.

Kyllä rupatellaan. Ja jonossakin rupatellaan. - Muutama minuutti sinne tai tänne ei elämää kaada, varsinkin jos siinä jonossa ei tarvitse kärvistellä, kiristellä hampaita ja polkea raivoissaan jalkaa, vaan voi rennosti jutella ja nauttia pienestä taukohetkestä.

Suomalaiset eivät kohtele kaupan kassoja edes ihmisinä. Eivät sano mitään, eivät katso silmiin, eivät huomio. Tökeröä porukkaa.

Vierailija
20/38 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa ei sitten esimiehet hengitä niskaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi