Olen ihan järkyttynyt ihmisten välinpitämättömyydestä
Olen alkanut kiinnittää huomiota työkavereiden puheisiin. Siihen, mistä kahvitaoilla puhutaan tai muuten vain työn ohessa. Todella monet puhuvat lomistaan tai mökkimatkoistaan. Usein nämä lomat ovat vielä lentokoneella tehtyjä matkoja. Ja useita kertoja vuodessa. Eivätkö nämä tajua, miten paljon aiheuttavat päästöjä? Lentämisen päästöt, päästöt kohteessa, lentokentille liikkumisen päästöt... Mitään puhetta ei ole näistä. Halutaan vaan sille matkalle.
Autot ovat toinen aihe, josta ihmiset jaksavat jauhaa. Ihan kuin se enään olisi joku statussymboli. Ei ole! Näistä saastuttajista haaveilevat ja kertovat, jos ovat uutta autoa hankkimassa (käytettynäkin).
Missä on näiden ihmisten huoli ympäristöstä, tulevista sukupolvista, eläimistä ja tämän planeetam tulevaisuudesta? Miksi pitää olla niin itsekäs? En voi sille mitään, että ärsyttää niin paljon, kun näitä saastuttajia ei saada kuriin. Minä olen tehnyt jo niin paljon, mutta kun kaikkien on tehtävä! On pakko!!
Anteeksi vaan, piti jonnekin avautua, kun en viitsi alkaa aukoa täällä töissä päätä. Menee vielä työpaikkakin.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Mm. lentomatkailua minäkin ihmettelen. Mitä on vialla ihmisen elämässä, jos on koko ajan pakko päästä pois?
Mitä vikaa on ihmisissä, joiden on aina ostettava tavaraa. Ruokaakin ostetaan niin paljon, että lihotaan. Pitää olla tavaraa kotiin, mökille, harrastuksiin. Kymmeniä tuhansia tavaroita, joita heitetään tasaisin välein pois. Sen jälkeen kun niiden pakkaukset ovat pelkästään kuluttaneet järkyttävät määrät luonnonvaroja ja energiaa.
Matkustamisesta pitää saada vähemmän saastuttava ja tavaroiden kuljettaminen kaukomailta loppumaan. Ongelma ei ole ihmiset, jotka haluavat kokea, vaan he jotka kotona haluavat kuluttaa ja paljon haluavatkin.
Minä en ainakaan ala mitään vouhottaa ja alkaa muuttamaan elämääni. Olen aina elänyt suht hyvin, nyt 32-vuotiaana olen lentänyt ulkomaille yhteensä viisi kertaa, käynyt laivalla yhteensä ehkä 10 kertaa, omistanut auton korkeintaan neljän vuoden ajan ja käyttänyt aina loppuun huonekalut, vaatteet jne. Jos minulla menee joskus ruokaa vähän hukkaan tai teen jonkun ei-ekoteon, niin mielestäni en ansaitse arvostelua siitä koska elämäntyylini on aina ollut yleisesti ottaen kohtuullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en jaksa tuota joka tuutista tulevaa jatkuvaa ilmastofanaattisuutta ja ihmisten syyllistämistä. Tiedostan kyllä asian ja tottakai sille on tehtävä jotain, mutta tämä pohjoismaiden fanaattisuus asian suhteen vain ja ainoastaan peiliin katsomalla alkaa ärsyttää.
Tiedostat? Tehtävä jotain? Kun nyt tarvitaan konkretiaa. Nyt, siis ihan juuri tänään, on lopettava autoilu ja lentäminen. On alettava liikkumaan julkisilla ja syömään kasvispainotteisesti. Nämä on pakko tehdä tänään, koska 10 v päästä on liian myöhäistä.
Ap
Ja 10 v päästä saatat olla kuollut. Elämä on tässä ja nyt ja sitä pitää elää itseään varten. Sama kuoppa on edessä sinullakin vaikka kuinka yrittäisit tavoitella sitä kirkkaanpaa kruunua tuolla huonosti piilotetulla itsekorostuksella.
tämä...itsellä ei lapsia.
En kerskakuluta..en heitä ruokaa hävikkiin.
kun kuolen EN välitä mitä tapahtuu
En usko satuihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en jaksa tuota joka tuutista tulevaa jatkuvaa ilmastofanaattisuutta ja ihmisten syyllistämistä. Tiedostan kyllä asian ja tottakai sille on tehtävä jotain, mutta tämä pohjoismaiden fanaattisuus asian suhteen vain ja ainoastaan peiliin katsomalla alkaa ärsyttää.
Tiedostat? Tehtävä jotain? Kun nyt tarvitaan konkretiaa. Nyt, siis ihan juuri tänään, on lopettava autoilu ja lentäminen. On alettava liikkumaan julkisilla ja syömään kasvispainotteisesti. Nämä on pakko tehdä tänään, koska 10 v päästä on liian myöhäistä.
Ap
Ollaan jo myöhässä. Ois pitäny tehdä jo 70-luvulla. Ja muutokset ei tapahdu hetkessä eli toivominen on turhaa. Ja kerro toki miten mä liikun ilman autoa jos julkisia ei ole? Töihin pitää päästä kuitenkin
Polkupyörällä tai kävellen. Mukavuudestahan et tosin ala tinkimään, joten.
45km/suunta päivässä kävellen tai fillarilla, 90km päivässä? Kaksi lasta fillarin tavaratelineellä päiväkotiin ja takaisin, kaupan kautta vielä kotiin eli pari kassia ruokaa roikkumaan ohjaustangolle.
Jauhetaan ihmisten matkustamisesta, kun ensin ihmiset on pakotettu siihen, lopettamalla kaikki lähellä olevat palvelut rahaan vedoten, näin pakotetaan matkustamaan satoja kilometrejä viikossa. Koulut, työ ja tarhat voitaisiin uudelleen organisoida toisin. Jokaiseen pikkupaikkakuntaan voitaisiin laittaa koulutetut perhepäivähoitajat halutessa. Ei laiteta, koska lapset halutaan suuriin laitoksiin. Etäkouluja voisi olla, mutta ei lapset halutaan busseihin tunneiksi istumaan.
Tai sitten heidät painostetaan muuttamaan keskustoihin ja käyttämään kaikki rahansa elämiseen, kuten monelle pääkaupunkiseudulla on käynyt.
Kohta suomessa ei KELLÄÄN taviksella ole töitä =ei lomia, ei autoa
helpottiko??????
Ajoin tänään mersulla ruokajonon ohi ja järkytyin.
Hakevat ilmaista ruokaa ja tuhlaavat säästetyt rahat viinaan ja huvituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ollaan jo myöhässä. Ois pitäny tehdä jo 70-luvulla. Ja muutokset ei tapahdu hetkessä eli toivominen on turhaa. Ja kerro toki miten mä liikun ilman autoa jos julkisia ei ole? Töihin pitää päästä kuitenkin
45km/suunta päivässä kävellen tai fillarilla, 90km päivässä? Kaksi lasta fillarin tavaratelineellä päiväkotiin ja takaisin, kaupan kautta vielä kotiin eli pari kassia ruokaa roikkumaan ohjaustangolle.
Jauhetaan ihmisten matkustamisesta, kun ensin ihmiset on pakotettu siihen, lopettamalla kaikki lähellä olevat palvelut rahaan vedoten, näin pakotetaan matkustamaan satoja kilometrejä viikossa. Koulut, työ ja tarhat voitaisiin uudelleen organisoida toisin. Jokaiseen pikkupaikkakuntaan voitaisiin laittaa koulutetut perhepäivähoitajat halutessa. Ei laiteta, koska lapset halutaan suuriin laitoksiin. Etäkouluja voisi olla, mutta ei lapset halutaan busseihin tunneiksi istumaan.
Tai sitten heidät painostetaan muuttamaan keskustoihin ja käyttämään kaikki rahansa elämiseen, kuten monelle pääkaupunkiseudulla on käynyt.
Kaikki rahat menee elämiseen..mitä?
Eiks kaikki matkustele..niinkuin meidän työntekijät???Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja 10 v päästä saatat olla kuollut. Elämä on tässä ja nyt ja sitä pitää elää itseään varten. Sama kuoppa on edessä sinullakin vaikka kuinka yrittäisit tavoitella sitä kirkkaanpaa kruunua tuolla huonosti piilotetulla itsekorostuksella.
tämä...itsellä ei lapsia.
En kerskakuluta..en heitä ruokaa hävikkiin.
kun kuolen EN välitä mitä tapahtuu
En usko satuihin
Jumala sainoi: menkää naimaan ja täyttäkää maa..
Syntymättömät lapsesi itkevät kuoltuasi taivaasta ja sinä olet aivan märkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuinka jalkavaivaiset menevät töihin jos pyörällä ei voi ajaa? Pitääkö kävellä 10km sivu. Jos julkiset eivät kulje eikä ole mahdollisuutta kimppakyytiin. Kuinka vanhukset pääsevät liikkumaan asioilleen. Vai pitääkö ihmisen muuttaa maakuoppaan ja alkaa viljelemään naurista ja pysymään muutaman sata metriä maakuopasta koko elämänsä. Saako elämästä nauttia, kielletäänkö vapaa-ajan liikkuminen ja sukulaisten ja ystävien tapaaminen. Voisiko ap valottaa tätä puolta.
Aina te vedätte nämä jutut yli: ”jos minä nyt en saa ajaa autolla tuhoten yhteisen ilmaston, niin muutetaan sitten kiviluolaan!!” Kyllä mukavuuksista pitää luopua osittain. Asunto voi olla pienempi ja sijaita kaupungissa. Ystävien luokse voi mennä pyörällä tai junalla. Jos haluaa asua syrjäseudulla, se ei vaan voi olla peruste ylimääräiselle saastuttamiselle. Kaikkien on vain pakko venyä!
Ap
Edelleenkin: miksi juuri sinulla pitäisi olla oikeus määrittää, mistä ihmisten pitää luopua ja mikä puolestaan menee ”yli”? Niin kauan, kun meitä ihmisiä on tällä maapallolla niin valtavasti kuin nyt on (ja lisää tulee jatkuvasti), niin mainitsemasi asiat ovat ikävä kyllä aika turhaa puuhastelua.
Mies nimeltä onania heitti siemenensä maahan ja rikkoi jumalan käskyä
Heitä siemenesi naisen sisään
Vierailija kirjoitti:
Ajoin tänään mersulla ruokajonon ohi ja järkytyin.
Hakevat ilmaista ruokaa ja tuhlaavat säästetyt rahat viinaan ja huvituksiin.
Yx Andymaccoys tällä palstalla aina leuhkii miten hakee vantaan helluntaiseurakunnasta herkkuruokia.
On jopa ottanut niistä kuvia ja jakanut täällä palstalla.
Muutoin käyttää rahansa viinaan ja aikansa provoiluun vauva palstalla
eskustelun etusivu | Aihe vapaa
tulipas taas ruoka-avsuta evästä , katkarapusalaatia ja lihaa viikoksi!!!
Andymccoys
klo 14:11 | 21.10.2019
katkarapusalaattri
sweet chili broileri patonki
naudan minuuttisuikale
hernekeitto
härkäpapusuikale
proteiinivanukas
kanaburgeri 2 kpl
piimä
makea seesami-härkjä nuudeli wok
hunajafilesuikale 800g
polar leppäsavu juusto 300g
vadelmia 150g
kirsikkatomaatit
ruusukaalia rasia
tofu
naudanpaisti 150g
chinaman kung po chiken &noodeli
apenade oliivitahna
tulinen wok micx salad
vesimeloni
ruisleipä
semmosta, eikä ole monessa e3des 30 pros alelappua ainakaan naudanfileessä ei olllut
laskin nopeasti että tuossa on 40 euron edestä ruokaa jos haen kaupasta, no loppuviikosta taas uusi satsi, näillä viikko pärjää kun keittelee riisiä
Keskustelun etusivu | Aihe vapaa
ruoka-.avusta tänään 40e(kg pihvi, ovh 8 e ja savuporokeittoo ja pekonia ja hampurilainen ja 1 litra kastriketta
Andymccoys
klo 13:31 | 18.10.2019
en viittinyt ottaa 5 kg liha-.perunakiusausta kun se ei ole herkkua, vähän maityoo ja leipiä ja joku juusto lisukkeeksi , mutta paras oli tuo 8 e pihvi , ovh 40 e kg kaupassa, sisäfilettä
mulla menee vain noin 10 e kuussa rahaa ruokaan!!!
Andymccoys
klo 13:38 | 14.9.2019
jos en halua herkutella joskus esim buffetilla tai hakea jotain mehuja
koska saan ruoka-avusta kaikki ruokani, ja tuo 10 e tuleee siitä että ruoka-avusssa on kerran viikossa 2,5 e ruokailu jonka jälkeen saa kassillisen ruokaa, yleensä n. 30-40 euron edestä, joskus enemmänkin . itse en edes käyt kuin kerran viikossa vaikka ruoka-apuja olisi 3 kertaa viikossa samassa paikassa ja muuallakin lisää
eli ruokaa saisin n 300-400 edestä ilmaiseksi kuussa, toki vähempikin riittää
Siis VANTAAN HELLUNTAISEURAKUNTA tarjoaa nämä herkut ilmaiseksi!!!!!
Miksi köyhät valittaa..minä en syö noin hyvin ja käyn töissä?????
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhät valittaa..minä en syö noin hyvin ja käyn töissä?????
muuta VANTAALLE
Edelleenkin: miksi juuri sinulla pitäisi olla oikeus määrittää, mistä ihmisten pitää luopua ja mikä puolestaan menee ”yli”? Niin kauan, kun meitä ihmisiä on tällä maapallolla niin valtavasti kuin nyt on (ja lisää tulee jatkuvasti), niin mainitsemasi asiat ovat ikävä kyllä aika turhaa puuhastelua.