Olen ihan järkyttynyt ihmisten välinpitämättömyydestä
Olen alkanut kiinnittää huomiota työkavereiden puheisiin. Siihen, mistä kahvitaoilla puhutaan tai muuten vain työn ohessa. Todella monet puhuvat lomistaan tai mökkimatkoistaan. Usein nämä lomat ovat vielä lentokoneella tehtyjä matkoja. Ja useita kertoja vuodessa. Eivätkö nämä tajua, miten paljon aiheuttavat päästöjä? Lentämisen päästöt, päästöt kohteessa, lentokentille liikkumisen päästöt... Mitään puhetta ei ole näistä. Halutaan vaan sille matkalle.
Autot ovat toinen aihe, josta ihmiset jaksavat jauhaa. Ihan kuin se enään olisi joku statussymboli. Ei ole! Näistä saastuttajista haaveilevat ja kertovat, jos ovat uutta autoa hankkimassa (käytettynäkin).
Missä on näiden ihmisten huoli ympäristöstä, tulevista sukupolvista, eläimistä ja tämän planeetam tulevaisuudesta? Miksi pitää olla niin itsekäs? En voi sille mitään, että ärsyttää niin paljon, kun näitä saastuttajia ei saada kuriin. Minä olen tehnyt jo niin paljon, mutta kun kaikkien on tehtävä! On pakko!!
Anteeksi vaan, piti jonnekin avautua, kun en viitsi alkaa aukoa täällä töissä päätä. Menee vielä työpaikkakin.
Kommentit (97)
plaa, plaa, plaa, oliko muuta, piereskele vähemmän ni maailma pelastuu, metaania se sinäki tuotat hiton ilmansaastuttaja..
Et ole ap yksin. Onneksi tämä nykyinen hallitus kurittaa ainakin autoilijoita, niin autoilu vähenee ja paljon.
Jotenkin alkaa tulla mieleen entisaikojen naisten "hysteria"-diagnoosi näistä ilmastohulluista. :D
Mm. lentomatkailua minäkin ihmettelen. Mitä on vialla ihmisen elämässä, jos on koko ajan pakko päästä pois?
Vierailija kirjoitti:
Mm. lentomatkailua minäkin ihmettelen. Mitä on vialla ihmisen elämässä, jos on koko ajan pakko päästä pois?
Päästä pois? Maailmaan tutustuminen on hyödyllistä itse kullekin.
Maailmassa on 7,5 miljardia ihmistä ja vaikka kaikki suomalaiset kuolisivat maailmassa on edelleen 7,5 miljardia ihmistä.
Jos et kuluta, niin et sitä työpaikkaakaan tarvitse. Palkkarahat kulutat kuitenkin johonkin ja se aina saastuttaa.
Siinäpähän ahdistut. Miksi ilmastosta pitäisi välittää? Ihmisten vuoksiko? Hahaha. Itse toivon, että ihmiset ajavat itsensä sukupuuttoon, tämän planeetan ystävällisellä avustuksella.
Minä taas en jaksa tuota joka tuutista tulevaa jatkuvaa ilmastofanaattisuutta ja ihmisten syyllistämistä. Tiedostan kyllä asian ja tottakai sille on tehtävä jotain, mutta tämä pohjoismaiden fanaattisuus asian suhteen vain ja ainoastaan peiliin katsomalla alkaa ärsyttää.
Keksin jollekin taiteelliselle juuri projektin!
Tarvitaan lentohäpeän propagandalehtisiä, joita voisi tulostaa a4 kokoon ja halutessaan kiinnittää työpaikan kahvihuoneen ja wc:n seinät täyteen passiivis-aggressiivisesti!
Kuvaksi jokin mahdollisimman järkyttävä skenaario, jossa lentokone lentää sademetsän yli ja koneesta putoava paksu saastekerros syövyttää altaan kaiken elämän. :D
Ehkä siks et suurinta osaa kiinnostaa asia niin kauan kunnes pitäs ite tehdä jotain. Ei sillä, emmmäkään tee mitään asian eteen koska se vaatis rahaa jota ei ole. Täällä Lapissa on aika hankala elää ilman autoa
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en jaksa tuota joka tuutista tulevaa jatkuvaa ilmastofanaattisuutta ja ihmisten syyllistämistä. Tiedostan kyllä asian ja tottakai sille on tehtävä jotain, mutta tämä pohjoismaiden fanaattisuus asian suhteen vain ja ainoastaan peiliin katsomalla alkaa ärsyttää.
Tiedostat? Tehtävä jotain? Kun nyt tarvitaan konkretiaa. Nyt, siis ihan juuri tänään, on lopettava autoilu ja lentäminen. On alettava liikkumaan julkisilla ja syömään kasvispainotteisesti. Nämä on pakko tehdä tänään, koska 10 v päästä on liian myöhäistä.
Ap
AP:kin kannattasi miettiä näitä asioiden mittakaavoja. Enemmän minua ihmetyttää kaiken sen kertakäyttömuotivaatteiden kulutus. Vaateteollisuus aiheuttaa tolkuttomasti päästöjä. Sitten kun iso osa tuotteista rahdataan tänne laivalla, niin tulee lisää päästöjä.
Ja sitten jos vertaillaan Kiinan ja Suomen päästöjä, niin se on aivan se ja sama mitä me täällä teemme, niin se ei näy missään mittareissa lainkaan.
Ilmassa on kokoajan yli miljoona ihmistä. Paljonko niistä on sosialistisen suomen kansalaisia.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedostat? Tehtävä jotain? Kun nyt tarvitaan konkretiaa. Nyt, siis ihan juuri tänään, on lopettava autoilu ja lentäminen. On alettava liikkumaan julkisilla ja syömään kasvispainotteisesti. Nämä on pakko tehdä tänään, koska 10 v päästä on liian myöhäistä.
Ap
Samalla voidaan lopettaa kaikki Kiinasta tuotavan krääsän kuskaaminen tänne. Ja talojen lämmittäminen. Mennään kaikki takaisin omavaraistalouteen, niin maapallo pelastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ollaan jo myöhässä. Ois pitäny tehdä jo 70-luvulla. Ja muutokset ei tapahdu hetkessä eli toivominen on turhaa. Ja kerro toki miten mä liikun ilman autoa jos julkisia ei ole? Töihin pitää päästä kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ollaan jo myöhässä. Ois pitäny tehdä jo 70-luvulla. Ja muutokset ei tapahdu hetkessä eli toivominen on turhaa. Ja kerro toki miten mä liikun ilman autoa jos julkisia ei ole? Töihin pitää päästä kuitenkin
Polkupyörällä tai kävellen. Mukavuudestahan et tosin ala tinkimään, joten.
Vierailija kirjoitti:
Ilmassa on kokoajan yli miljoona ihmistä. Paljonko niistä on sosialistisen suomen kansalaisia.?
Ei voida ajatella, että ei tehdä mitään, kun olemme niin pieni kansa. Kaikilla teoilla on vaikutusta ja samalla näytämme mallia muille maille. Suomalaiset kuluttavat niin älyttömästi, että meidän teoillamme on todella merkitystä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja 10 v päästä saatat olla kuollut. Elämä on tässä ja nyt ja sitä pitää elää itseään varten. Sama kuoppa on edessä sinullakin vaikka kuinka yrittäisit tavoitella sitä kirkkaanpaa kruunua tuolla huonosti piilotetulla itsekorostuksella.
Ihmiset ovat mukakiinnostuneita ilmastosta. Todellisuudessa he ovat "kiinnostuneita" siitä niin pitkään kunnes se tulee omalle mukavuusalueelle, johon sitten vedetään se raja sillä ajatuksella että tämä on ok koska enhän minä nyt yksinään ilmastoa pysty tuhoamaan.