Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä astiastoa keräät tai sinulta löytyy kotoa?

Vierailija
23.10.2019 |

Itselläni käytössä Pentikin Aino astiasto ja Iittalan laseja.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin Saagaa ja Iittalaa oliivinvihreänä. 

Vierailija
62/72 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

En keraa, mutta ostin muutama vuosi sitten kirpparilta Arabian Ruska-astiaston 70-luvulta teekannuineen ja uunivuokineen kaikkineen ja sita kaytan ahkerasti ja rakkaudella paivittain. 

Hahaa, löytyihän täältä samanhenkinen :) Mä olen kirppiksiltä keräillyt nykyään kaikkien inhoaman Karelia-astiaston tosi halvalla. Näistä halutaan kilpaa päästä eroon, ja minähän ostan. Kestäviä ja lautaset tarpeeksi isoja, ja useita kokoja löytyy, ja sopivat arkeen ja juhlaan. Perinteikkään näköiset, kun kannuun laittaa katajan oksia ja pellavaista liinaa pöytään. Taisi olla käytössä nämä kokkien Vanamo ja Kolmonen-ohjelmissa.

Minäkin olen aina inhonnut äidin Karelioita.  Sitten kuitenkin olen niitä lautasia ja  kuppejakin huolinut itsekin, kun olen ilmaiseksi saanut.  Ja täytyy sanoa, että kyllä ovat kuitenkin hyvät lautaset arkikäytössä.  Arvostan lopultakin eniten kestävyyttä.

Mutta se täytyy sanoa, että ne Karelia-kannut ovat hirveitä, etenkin teekannu on ihan käsittämättömän ruma ja kömpelö, kerta kaikkiaan typerä tavara.  Kansikin vaikuttaa siltä kuin ei kannuun kuuluisikaan, sellainen korkealla töröttävä hattu, joka vielä tuppaa jäämään vinoon asentoon.  Kahvikannu on jopa siedettävän näköinen ja maitokannu peräti kaunis.  Maitokannun hyväksyn arkikäyttöön, melkein jopa saatan pitää siitä, mutta tee- ja kahvikannu - ei, ei ja ei.

Saga

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on matalat lautaset Teemaa ja syvät lautaset Arcticaa. On myös eriparisia vanhoja Arabian lautasia ym. Lasit on vedenvihreää Aino Aaltoa ja säilykepurkkeja. Ruokalautaset on keskikokoista tummansinistä Teemaa. Tätä kokoa ei valmisteta ja oon etsinyt lautaset kirpparilta ja torista. Leipälautaset on valkoista Teemaa. Lisäksi mulla on pieniä tummansinisiä kahvikupin aluslautasia esim. jälkiruoka- ja kakkulautasiksi. Arctica on valkoista. Olen valinnut nämä astiat sekä käytännöllisyyden että estetiikan takia. Tykkään siitä, että muotokieli on astioissa yksinkertaista ja funktionaalista. En kuitenkaan halua pelkkää valkoista, vaan lempiväriäni tummansinistä ja siihen sopivia värejä. Innostus tummansiniseen Teemaan tuli, kun perin veljeltäni tummansiniset kahvikupit.

Vierailija
64/72 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa. Ostin lasit euron per kappale, oli poistot. Mutta minulla on yksi kuppi jota ihailen pöydällä, väri. Siitä sai alennuksen kerran.

Vierailija
65/72 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää mitään kun ne tehdään Vietnamissa Thaimaassa Turkissa Kiinassa eikä ne enää ole suomalaisia tuotteita . 

Vierailija
66/72 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä asunnosta joku hellarisiionisti varasti pappan antaman sinivalkoisen missä musta kansi peltipurkin missä kahvia . Siis myös kahvivaras.  Tulikivi järveen vaan . 

Vierailija
67/72 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli nyt ei. Jotain Iittala vielä. Työkaveri antoi lahjaksi pari Iittalan vähän hienompaa pikari mallista lasia . 

Vierailija
68/72 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaikkea sekaisin. Lautasina on Teemaa minullakin, erivärisiä. Pidän värien yhdistelystä. Minulla on keltaisia, valkoisia ja turkooseja. Kahvikupit ovat marimekon räsymattoja, kaikki erivärisiä. Veikkaan ettei tyylini miellytä kaikkia. Sitten on iittalan thulea, kun olen kristallilasi tuulella. Lasit on aikalailla iittalaa, mutta löytyy eri sarjoja

Vierailija
69/72 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiastioina V&B Tipo Blue ja parempina Ikean Skyn sarja.

2. kodissa Ikean ihana Ofantlig, jälkkäri- ja aamiaisastioina Enthusiasm

Pidän Ikean astioista sta kun ne ovat oikeaa posliinia

Vierailija
70/72 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

En keraa, mutta ostin muutama vuosi sitten kirpparilta Arabian Ruska-astiaston 70-luvulta teekannuineen ja uunivuokineen kaikkineen ja sita kaytan ahkerasti ja rakkaudella paivittain. 

Hahaa, löytyihän täältä samanhenkinen :) Mä olen kirppiksiltä keräillyt nykyään kaikkien inhoaman Karelia-astiaston tosi halvalla. Näistä halutaan kilpaa päästä eroon, ja minähän ostan. Kestäviä ja lautaset tarpeeksi isoja, ja useita kokoja löytyy, ja sopivat arkeen ja juhlaan. Perinteikkään näköiset, kun kannuun laittaa katajan oksia ja pellavaista liinaa pöytään. Taisi olla käytössä nämä kokkien Vanamo ja Kolmonen-ohjelmissa.

Minäkin olen aina inhonnut äidin Karelioita.  Sitten kuitenkin olen niitä lautasia ja  kuppejakin huolinut itsekin, kun olen ilmaiseksi saanut.  Ja täytyy sanoa, että kyllä ovat kuitenkin hyvät lautaset arkikäytössä.  Arvostan lopultakin eniten kestävyyttä.

Mutta se täytyy sanoa, että ne Karelia-kannut ovat hirveitä, etenkin teekannu on ihan käsittämättömän ruma ja kömpelö, kerta kaikkiaan typerä tavara.  Kansikin vaikuttaa siltä kuin ei kannuun kuuluisikaan, sellainen korkealla töröttävä hattu, joka vielä tuppaa jäämään vinoon asentoon.  Kahvikannu on jopa siedettävän näköinen ja maitokannu peräti kaunis.  Maitokannun hyväksyn arkikäyttöön, melkein jopa saatan pitää siitä, mutta tee- ja kahvikannu - ei, ei ja ei.

Saga

Tarkemmin ajatellen, se kahvikannu on lopultakin aika hauskan näköinen.  Mutta teekannu on rumilus.  Vain sille sanon ehdottoman ein.

Tosin en oikein voi kuvitella, että käyttäisin kahvikannua…. Taatusti ei ole äitinikään ikinä käyttänyt sitä kahvi- tai teekannuasn.  Ovat varmasti tavallaan uudet, vaikka ovatkin vuosikymmeniä seisseet kaapissa:)

Äsken söin sellaista sileätä soppaa pieneltä Karelia keittolautaselta.  Kyllä oli mukava ottaa käteen sellainen näppärän kokoinen  lautanen.

Arctica on toinen astiasarja, jota näkee kirppiksillä todella edullisesti.  Itse olen aina pitänyt Arcticasta.  Siitä nyt on variaatioita, mutta se perusvalkoinen on mielestäni kaunis.  Kermaisen pehmeä valkoisen sävy on ihastuttava ja sopivasti pyöristetty muoto miellyttää silmää.

Saga

Vierailija
71/72 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvisto on Rörstrandin Gracea. Ruokaisto Arabian Arcticaa. Sitten paljon yksittäisiä mukeja, Paratiisia, Kajoa, Piilopaikkaa…

Vierailija
72/72 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan astioita. Niitä löytyykin erilaisia. Marimekkoa, muumimukeja, villeroy & bochin old luxemburgia, röstrandin royal grace, pentikin posio ja saaga, nosse x heirol edge, iittalan gaissa ja grapponia. Kastehelmeäkin on