Mitä astiastoa keräät tai sinulta löytyy kotoa?
Itselläni käytössä Pentikin Aino astiasto ja Iittalan laseja.
Kommentit (61)
En kerää. Käytän. Kauniita ja käytännöllisiä.
Muumimukeja vaatimattomasti. Tarkoitus ei ole hamstrata kaikki mahdollinen, vaan ne kivoimmat.
Sain rippilahjaksi aikanaan ensimmäiset Parstiisi-astiat, ja koska äiti ja sukulaiset mielellään ovat lahjoittaneet niitä minulle vuosien varrella aina jouluisin ja syntymäpäivänä, sarja on ollut käytännössä täysi jo kymmenen vuotta, eli tavallaan en kerää enää mitään. Sarja on täydentynyt valkoisella ja keltaisella Teemalla niin että on helppo yhdistellä ja sekoittaa astioita erilaisissa kattauksissa.
Joidenkin mielestä tosi tylsää ja tavanomaista, mutta itse en ryhtyisi vain sen takia vaihtamaan hyviä ja toimivia astioita toisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sain rippilahjaksi aikanaan ensimmäiset Parstiisi-astiat, ja koska äiti ja sukulaiset mielellään ovat lahjoittaneet niitä minulle vuosien varrella aina jouluisin ja syntymäpäivänä, sarja on ollut käytännössä täysi jo kymmenen vuotta, eli tavallaan en kerää enää mitään. Sarja on täydentynyt valkoisella ja keltaisella Teemalla niin että on helppo yhdistellä ja sekoittaa astioita erilaisissa kattauksissa.
Joidenkin mielestä tosi tylsää ja tavanomaista, mutta itse en ryhtyisi vain sen takia vaihtamaan hyviä ja toimivia astioita toisiin.
*Paratiisi-astiat
Lasisarjoja olen joutunut vuosien varrella vaihtamaan, koska niitä menee meillä usein rikki. Nyt kaapissa on Aino Aalto -laseja sekä pieniä Kartioita. Viinilasit Essenceä. Suurin osa on lahjaksi saatuja.
Paratiisi ja Teema ovat eri muotokieltä. Löytyy täydellisempiäkin yhdistelmiä. Ei tarvitse pidättäytyä vain Suomessa suunnitelluissa astioissa.
Meillä siisti valkoinen 24h, ei tykätä mistää kukkais- tai pöllökuvioista. Tuntuu että värit menevät pois muodista tai kyllästyttävät, siksi klassista valkoista. Arkikäytössä tavislasit, mutta meiltä löytyy myös suht suuri kattaus Iittalan Aarne-laseja. Ne on pohjasta painavia ja kauniita,ja sarjan kuohuviinilasit kilahtavat upean soinnikkaasti kilistellessä ♥ :)
Teemaa ja Ikean 365+ -astiota on, mutta en keräile niitä vaan ostin settinä enkä aio enää ostaa jatkossa niitä.
Ikean perusastiasto löytyy. 20lle hengelle.
Pentikin omena-astiaston olen kerännyt nuorena. Juomalaseina on Iittalan Vernaa. Viinilaseina on Iittalan Sentaa. Lisäksi on eriparilautasia ja mukeja, joita mies on saanut nuorena lahjaksi ja, joita ei ole halunnut heittää menemään.
Minä kerään valkoisia Teema-lautasia, vaaleansinisiä Kartio-laseja sekä Savonia aterimia. Lisäksi minulla on Taika-mukeja.
Suomalaisia olutlaseja löytyy paljon.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia olutlaseja löytyy paljon.
Vai ovatko ne suomalaisista ravintoloista pöllittyjä laseja...?
Tuntuu joskus siltä että olen ainoa ihminen Suomessa jolla ei ole Teema lautasia, Iittalan laseja ja Hackmanin aterimia 🙄
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu joskus siltä että olen ainoa ihminen Suomessa jolla ei ole Teema lautasia, Iittalan laseja ja Hackmanin aterimia 🙄
Ei hätää. Minulla astiat ja aterimet on lähinnä Tokmannin tarjouksesta.
Vierailija kirjoitti:
Et ole yksin! Minulla ei ole mitään noista, eikä kattilat ja pannutkaan ole suomalaisvalmisteisia.
M 45
Teema ja Iittala....voiko tylsempää olla.
Joskus keräsin Arabian vanhoja siis yli 100 vuotiaita, ovaaleja lautasia ja tarjoiluvateja. Samoin kannut ja kermanekat löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Teema ja Iittala....voiko tylsempää olla.
Joskus keräsin Arabian vanhoja siis yli 100 vuotiaita, ovaaleja lautasia ja tarjoiluvateja. Samoin kannut ja kermanekat löytyy.
Itse olen saanut Teemaa (ja sitä Paratiisia) vuosien ajan lahjaksi; nuorena en osannut nimetä mitään sarjaa josta pitäisin, joten tavallaan valinta ei ole minun. Mutta vaikka astiat olisivat vieraidemme tai jonkun av:n lukijan mielestä kuinka tylsiä, en ryhtyisi hankkimaan sen vuoksi uusia astioita hyvien ja toimivien tilalle. Siinä ei olisi mitään järkeä! Ne nyt kuitenkin ovat pelkkiä astioita, ja niillä saa tarpeeksi kauniit kattaukset aikaan.
Meillä on Royal Doultonit käsinmaalattuine talvioineen.
Vanhoja, puolustusvoimien ja laitosten peltilautasia sekä mukeja. Kattaus viidelle löytyy.
M 42