Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää niin paljon ihmiset jotka pitävät muita itseään tyhmempänä!!

Vierailija
23.10.2019 |

Esim luulee että jotkut typerät selitykset ja suoranaiset valheet menevät läpi. Minusta tuo on tosi suuri loukkaus minua kohtaan, jos joku kohtelee minua noin. Pitää minua itseään tyhmempänä, luulee etten tajua jotain. Näitä ihmisiä on yllättävän paljon.

Ajatuksia tähän liittyen?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä asiaa voi tosiaan lähestyä monelta kantilta, mutta itse olen huomannut joissain esimiehissä mielenkiintoisen ilmiön. Aivan ilmiselvää asiaa selitetään kuin vähä-älyiselle.

"Hei tähän mun työsoppariin on jäänyt väärä palkka!"

"Öh seliseli tyyliin kato kun puutarhatonttu vei sun palkkarahat, meillä ei muutenkaan ole rahaa kun on talous tiukalla"

"Mut siis tässähän on selvä virhe. Sitäpaitsi pidän itse tämän projektin talousseurantaa ja meillä on 100 t ylimääräistä tälle vuodelle".

Tämä tapahtui itselleni, ei siis aivan noin kärjistettynä paitsi viimeinen kohta, oikeasti. Toisen kerran kahden täysin saman työtehtävän tekijän palkkaeroa selitettiin toisen esimiehen taholta muille alentuvaan sävyyn että kun Elvi tekee niin paljon vaativampaa hommaa kuin Helvi. Työ oli täysin samaa, eikä tuolloin ollut vielä vaativuuden mukaan palkkausta ja muita pärstäkerroin-harkintoja ja kyse julkisesta toimijasta. Mutta kun nuo luulevat että kaikki mitä keksitään sanoa menee läpi.

Tässä tapauksessa siis alaiset aivan fiksuja ammattitaitoisia ihmisiä. 

Vierailija
22/23 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 21. alaiset eivät ole hyväksikäyttöön alistuvia? Ihmiset on taas kerran niin  syvältä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä asiaa voi tosiaan lähestyä monelta kantilta, mutta itse olen huomannut joissain esimiehissä mielenkiintoisen ilmiön. Aivan ilmiselvää asiaa selitetään kuin vähä-älyiselle.

"Hei tähän mun työsoppariin on jäänyt väärä palkka!"

"Öh seliseli tyyliin kato kun puutarhatonttu vei sun palkkarahat, meillä ei muutenkaan ole rahaa kun on talous tiukalla"

"Mut siis tässähän on selvä virhe. Sitäpaitsi pidän itse tämän projektin talousseurantaa ja meillä on 100 t ylimääräistä tälle vuodelle".

Tämä tapahtui itselleni, ei siis aivan noin kärjistettynä paitsi viimeinen kohta, oikeasti. Toisen kerran kahden täysin saman työtehtävän tekijän palkkaeroa selitettiin toisen esimiehen taholta muille alentuvaan sävyyn että kun Elvi tekee niin paljon vaativampaa hommaa kuin Helvi. Työ oli täysin samaa, eikä tuolloin ollut vielä vaativuuden mukaan palkkausta ja muita pärstäkerroin-harkintoja ja kyse julkisesta toimijasta. Mutta kun nuo luulevat että kaikki mitä keksitään sanoa menee läpi.

Tässä tapauksessa siis alaiset aivan fiksuja ammattitaitoisia ihmisiä. 

Joo tämäkin totta! Esimiehet selittävät asioita itselleen parhain päin ja samalla saattavat kieltää tosiasioita. Pitävät alaisia itseään tyhmempinä varmaan. Samaa selittelyä harrastivat myös jotkut opettajat ammattikoulussa. Lupailivat hoitaa sitä sun tätä, mutta mitään eivät saaneet hoidetuksi, ja aina löytyi selitys kaikelle... Oikeasti heitä ei vaan kiinnostanut tippaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan