Lapseni paras ystävä sanoi, ettei tule lapseni synttäreille, koska lapseni ei tehnyt niin kuin tämä ystävä halusi
Siis miettikää. Lapseni istui sängyllä aivan järkyttyneenä ja itki. Kyseessä 9-vuotiaat. Syy, miksi sanoi noin oli, että lapseni ei halunnut mennä tämän toisen luo yökylään synttäreitään edellisenä iltana. Pisteet lapselleni siitä, ettei taipunut tämän toisen tahtoon. Lopulta ystävä sitten soitti kun ei saanutkaan uhkailemalla ystävänsä taipumaan tahtoonsa, että tulee synttäreille. Hän ainoastaan sai ystävänsä itkemään. Että sellainen herranterrtu se siellä.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Tai että mikä h*lvetin vaihtoehto se on, että paras kaveri jää pois synttäreilä, ei ole mikään vaihtoehto. Kuulostaa aivan äitini sairaalta toiminnalta tuo, ihan samanlainen kuin tuo ystävä hirveydessään niitä kohtaan, jotka joutuvat lähelleen. Mullahan ei ollut vaihtoehtoa paeta siitä.
Ap
Kristallikissa hei, pitkästä aikaa. Miten voit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai että mikä h*lvetin vaihtoehto se on, että paras kaveri jää pois synttäreilä, ei ole mikään vaihtoehto. Kuulostaa aivan äitini sairaalta toiminnalta tuo, ihan samanlainen kuin tuo ystävä hirveydessään niitä kohtaan, jotka joutuvat lähelleen. Mullahan ei ollut vaihtoehtoa paeta siitä.
ApKristallikissa hei, pitkästä aikaa. Miten voit?
Väsyttää. Stressi.
Ap
Lapseni on rohkea (tai jääräpäinen), kun valitsi sen, ettei saa ystäväänsä synttäreilleen, mutta yöksi ei mene, jos se ei itselle sovi. Ansaitsisi mitalin. Ei hän ole kellekään mitään velkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKristallikissa hei, pitkästä aikaa. Miten voit?
Väsyttää. Stressi.
Ap
Kurjaa. Lapsen tilanne tietenkin stressaa, mutta rauhallisella keskustelulla asia selviää. Tsemppiä!
Siis tämähän on varmaan yleisin kiristyskeino päiväkoti-ikäistenkin keskuudessa, jos kaveri ei tee niinkuin haluat niin uhkaat että en sitten kutsu sua mun synttäreille/en sitten tuu sun synttäreille. Ja tätä tekee ihan jokainen lapsista, toinen toisiltaan oppivat sen aina ja jokainen muistaa sitä käyttää. Kasvattajina puutumme kiristykseen joka kerta ja laitamme kaksikon eri leikkeihin siksi päiväksi mutta ei se mitään vaikuta kun aina joku tämän kortin vetää esiin ja siitä se taas alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus meininkiä ja perseilyähän tuo lapsilta on. Ja aika draamailua omaltasi tuo kuolemasta höpinä.
Tämä. Ties kuin monta kertaa kuullut 7-9 vuotiaiden uhkailevan just tuolla. "no en tuu sun synttäreille" "no et saa kutsua mun juhliin".
Ne on lapsia, ei ne ajattele asioita noin pitkälle.
Kyllä tuota kuulee jo päiväkodissakin. Joku tussahtaa ja toteaa kaverille noin, ja pian taas leikitään yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus meininkiä ja perseilyähän tuo lapsilta on. Ja aika draamailua omaltasi tuo kuolemasta höpinä.
Tämä. Ties kuin monta kertaa kuullut 7-9 vuotiaiden uhkailevan just tuolla. "no en tuu sun synttäreille" "no et saa kutsua mun juhliin".
Ei ole lapsen ominaisuus, vaan häiriintyneen ihmisen. Ei kukaan hyvä ystävä ikinä halua että toinen pakottaan itselle yökylään ja nauti siitä. Luonnehäiriö sillä lapsella on, valitettavasti.
ApYmmärrän että oman lapsen suru on hankala käsitellä, mutta älä nyt hyvänen aika diagnosoi 9 vuotiaalle luonnehäiriöitä yhden riidan takia.
Tiedätkö varmaksi edes totuuden, millä tavalla oma lapsesi on puhunut tälle kaverille?
Millähän tavalla olisi nyt voinut puhua? Eiköhän tämä toinen vain vetänyt herneet nenään, koska lapseni ei pyllistee hänelle ( hän voi sen takia toki jättää tulematta synttäreille, miksei siis jää pois??) mutta jos näköjään ystävyys kelpaakin, niin herne on siellä ihan hänen omasta sormestaan.
ApVoi kuule... Osaavat puhua kaikenlaista. Pointtina on se, että kuulet tästä vain lapsesi puolen.
Lasta on tottakai hyvä lohduttaa ja asiasta puhua, mutta turha höyryäminen tekee vain hallaa ja saa lapsen entistä hysteerisemmäksi.
Ja siis mitä lapseni on tässä puhunut? Ei mitään. Hän ITKI istuen sängyllä, ja sanoi, että”mä kuolen”. Se on sen kaverin vika.
Ap
Itki, koska äiti kielsi menemästä yökylään, ja kaveri suuttui siitä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tämähän on varmaan yleisin kiristyskeino päiväkoti-ikäistenkin keskuudessa, jos kaveri ei tee niinkuin haluat niin uhkaat että en sitten kutsu sua mun synttäreille/en sitten tuu sun synttäreille. Ja tätä tekee ihan jokainen lapsista, toinen toisiltaan oppivat sen aina ja jokainen muistaa sitä käyttää. Kasvattajina puutumme kiristykseen joka kerta ja laitamme kaksikon eri leikkeihin siksi päiväksi mutta ei se mitään vaikuta kun aina joku tämän kortin vetää esiin ja siitä se taas alkaa.
Ei tee. Itse en ole koskaan kuullut kenenkään toimivan noin. Selkeästikin jokin wt-lasten toimintamalli.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuota kuulee jo päiväkodissakin. Joku tussahtaa ja toteaa kaverille noin, ja pian taas leikitään yhdessä.
Ei kuule. Lapseni järkyttyi siitä, että ”ystävä” voi tehdä noin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lapsen ominaisuus, vaan häiriintyneen ihmisen. Ei kukaan hyvä ystävä ikinä halua että toinen pakottaan itselle yökylään ja nauti siitä. Luonnehäiriö sillä lapsella on, valitettavasti.
ApYmmärrän että oman lapsen suru on hankala käsitellä, mutta älä nyt hyvänen aika diagnosoi 9 vuotiaalle luonnehäiriöitä yhden riidan takia.
Tiedätkö varmaksi edes totuuden, millä tavalla oma lapsesi on puhunut tälle kaverille?
Millähän tavalla olisi nyt voinut puhua? Eiköhän tämä toinen vain vetänyt herneet nenään, koska lapseni ei pyllistee hänelle ( hän voi sen takia toki jättää tulematta synttäreille, miksei siis jää pois??) mutta jos näköjään ystävyys kelpaakin, niin herne on siellä ihan hänen omasta sormestaan.
ApVoi kuule... Osaavat puhua kaikenlaista. Pointtina on se, että kuulet tästä vain lapsesi puolen.
Lasta on tottakai hyvä lohduttaa ja asiasta puhua, mutta turha höyryäminen tekee vain hallaa ja saa lapsen entistä hysteerisemmäksi.
Ja siis mitä lapseni on tässä puhunut? Ei mitään. Hän ITKI istuen sängyllä, ja sanoi, että”mä kuolen”. Se on sen kaverin vika.
ApItki, koska äiti kielsi menemästä yökylään, ja kaveri suuttui siitä.
En kieltänyt. En ollut ennen itkemista kuullut edes koko kyläilystä, koska en asu lapsen kanssa. Lapsi soitti minulle, että kaveri sanoi, ettei HALUA tulla hänen synttäreilleen, itki jo puhelimessa, ja itki, että syntymäpäivä menee pilalle. Menin paikalle lohduttamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kauankos olet ollut päiväkodissa töissä?
Mä olen sijaistanut päiväkoteja ja ryhmiksiä parikymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKauankos olet ollut päiväkodissa töissä?
Mä olen sijaistanut päiväkoteja ja ryhmiksiä parikymmentä vuotta.
Oolen ollut itse lapsena päiväkodissa 4 vuotta, enkä sinä aikana kuullut kertaakaan. Ihme narsisteja ne lapset siellä teidän päiväkodissa ja kamalaa ettette sano toisia kiristäville kiusaajalapsille, että sellaista käytöstä on pyydettävä anteeksi, ennen kuin saa anteeksi.
Ap
Tuo ei ole mikään pettymys. Jos invalidisoituisit onnettomuudessa Kun rattijuoppo ajaisi päällesi, niin sekö olisi pettymys? Tuo oli väärinkäytöstä ja sen kohteeksi joutumista.
Ap