Lapseni paras ystävä sanoi, ettei tule lapseni synttäreille, koska lapseni ei tehnyt niin kuin tämä ystävä halusi
Siis miettikää. Lapseni istui sängyllä aivan järkyttyneenä ja itki. Kyseessä 9-vuotiaat. Syy, miksi sanoi noin oli, että lapseni ei halunnut mennä tämän toisen luo yökylään synttäreitään edellisenä iltana. Pisteet lapselleni siitä, ettei taipunut tämän toisen tahtoon. Lopulta ystävä sitten soitti kun ei saanutkaan uhkailemalla ystävänsä taipumaan tahtoonsa, että tulee synttäreille. Hän ainoastaan sai ystävänsä itkemään. Että sellainen herranterrtu se siellä.
Kommentit (113)
Tekisi mieli hieroa hänen naamaansa, kun tulee, sanomalla, että etkös sä melkein peruuttanutkin nämä juhlat [äänellä, että sinä senkin typerä bi mbo-bööna], mutta ei tietenkään voi 🙄
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos omalle lapselle noin tehtäisiin, niin olisi todella jäänyt väliin ne synttärit silti kaverilta, ei lapsi opi mitään, jos teoilla ei ole seurauksia...
Mä en pysty, koska lapseni sanoi, että ”mä kuolen”, kun oli vielä se tilanne päällä, että tämä tyttö ei ole tulossa.
Ap
En kyllä oikein tiedä, miten ihmeessä tuollaisen narsistikaverin saisi kammettua hemmettiin 🤷♀️
Ap
Ihan perus meininkiä ja perseilyähän tuo lapsilta on. Ja aika draamailua omaltasi tuo kuolemasta höpinä.
Voisin tietenkin sanoa lapselle ihan keskustelutyyliin, että voisi sen xxxx jättää kutsumattakin, kun noin toimii. Että jättäis siemenen itämään, että ei kaikkea vain pidä sietää. Vaikka tuntuuhan se ihan tosi pahalta, jos on ystävä, josta itse pitää, kyseessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus meininkiä ja perseilyähän tuo lapsilta on. Ja aika draamailua omaltasi tuo kuolemasta höpinä.
Anteeksi mitä? Perusmeininkiä? Siis ilmeisesti sinun elämässäsi, ei meillä. Ja lapsi oli oikeasti aivan mutenina, eikö sulla siis ole lainkaan tunteita tai väliä ihmisillä, läheisilläsi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ties kuin monta kertaa kuullut 7-9 vuotiaiden uhkailevan just tuolla. "no en tuu sun synttäreille" "no et saa kutsua mun juhliin".
Ne on lapsia, ei ne ajattele asioita noin pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Toimisiko oma lapsesi siis kuin tämä lapseni ystävä, ja yrität tällä valkopestä sitä hyväksyttäväksi toiminnaksi? Sori, sun lapsellasi ei ole ystäviä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimisiko oma lapsesi siis kuin tämä lapseni ystävä, ja yrität tällä valkopestä sitä hyväksyttäväksi toiminnaksi? Sori, sun lapsellasi ei ole ystäviä.
Ap
Pitäisikö sun nyt vähän rauhoittua? Lapsilla on riita ja se menee ohi, sinä hiiltymässä asiasta ei auta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ties kuin monta kertaa kuullut 7-9 vuotiaiden uhkailevan just tuolla. "no en tuu sun synttäreille" "no et saa kutsua mun juhliin".
Ei ole lapsen ominaisuus, vaan häiriintyneen ihmisen. Ei kukaan hyvä ystävä ikinä halua että toinen pakottaan itselle yökylään ja nauti siitä. Luonnehäiriö sillä lapsella on, valitettavasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisena toki puutut oman pilttisi käytökseen eikö niin?
Meidän naapuristossa tuota käyttivät ihan puhtaasti kiusaamiseen. Omassa kodissa oli hankalaa, niin sitten kiusattiin muita.
hmm.. jos lapsesi ei halunnut mennä kaverilleen yökylään niin miksi toisen pitäisi tulla synttäreille? Kuulostaa siltä että molemmissa on nyt vikaa eikä ole mikään yksipuolinen riita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApPitäisikö sun nyt vähän rauhoittua? Lapsilla on riita ja se menee ohi, sinä hiiltymässä asiasta ei auta mitään.
Ei ole riita, vaan selkeä merkki siitä, että kyseinen ystävä ei ole ystäväainesta. Annan lapseni kyllä huomata asian itse. Ei muutakaan oikein voi.
Ap
Ai kauhee. Sääliks käy tän AP:n lasta. Onko tää nyt sellanen helikopterivanhempi vai mitä ne nyt on?
Vierailija kirjoitti:
hmm.. jos lapsesi ei halunnut mennä kaverilleen yökylään niin miksi toisen pitäisi tulla synttäreille? Kuulostaa siltä että molemmissa on nyt vikaa eikä ole mikään yksipuolinen riita
Ei lapseni ollutkaan pakottamassa tärä tulemaan, vaan ystävä oli kutsuttu (tiedätkö, mikä on kutsu) ja hän oli sanonut, ettei HALUA tulla! Lapseni ITKI SEN TAKIA sängyllään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisena toki puutut oman pilttisi käytökseen eikö niin?
Meidän naapuristossa tuota käyttivät ihan puhtaasti kiusaamiseen. Omassa kodissa oli hankalaa, niin sitten kiusattiin muita.
No tottakai puutun, eikä tuota oman lapsen suusta ole kuulunutkaan.
Koulun välkällä perus kauraa tuo "en enää leiki sun kaa, et tuu mun synttäreille"-mantra myös.
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhee. Sääliks käy tän AP:n lasta. Onko tää nyt sellanen helikopterivanhempi vai mitä ne nyt on?
Mihin perustat säälin? Vastaa, tai et sääli lasta todellisuudessa yhään. Ilman perusteluita se ei ole kuin sanahelinää vain, ei oikea ajatus ja tunne.
Ap
Mikä on mutenina???
Ja toisekseen, sanot napakasti lapsellesi että tuo sinun ystäväsi teki sinulle todella ilkeästi, eikä ole siten tervetullut teille ennenkuin pyytää anteeksi käytöstään kuten kuuluu. Sanot että jos se kaveri ei pyydä anteeksi, niin hän ei ole mikään ystävä. Ystävyys ei ole tuollaista.
Siinä saa sitten kaverin vanhemmat ihmetellä kun synttärikutsu perutaan.
Ja muistat että samat säännöt koskee myös sinun lastasi, opeta hänet kohtelemaan muita siten kun hän toivoo että häntä kohdellaan.
Jos omalle lapselle noin tehtäisiin, niin olisi todella jäänyt väliin ne synttärit silti kaverilta, ei lapsi opi mitään, jos teoilla ei ole seurauksia...