Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten valmistaudun oikeustieteellisen pääsykokeisiin ennen pääsykoekirjonen julkaisua?

Vierailija
22.10.2019 |

Joo elikkä oikiksen 2020 pääsykokeet kutsuis mua nyt ensi keväänä. Valmennuskurssi alkaa vasta maaliskuussa ja haluaisin jo sitä ennen lukea jotakin mutta entiedä yhtään mitä.

Kiitos vastauksista!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tuhannesti kiitoksia kaikille ihanille vastanneille! Näistä vinkeistä on mulle paljon apua kiitoksia!!

Vierailija
22/27 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et kuitenkaan menis.

Anteeks kuinka?

JOS ET KUITENKAAN MENIS.

Juristilla on välttämätöntä olla hyvä kirjallinen ulosanti. Tärkeää on ymmärtää ja huolellisesti tarkastaa millaista tekstiä laskee muiden luettavaksi. Aloituksesi on täynnä kielioppivirheitä ja sisällöllisesti kirjoitus on kehno. Toki em. voi opiskella ja oppia, mutta tuossa iässä (oletan ettet ole enää alakoululainen) pitäisi ainakin kieliopin perusteet olla jo hallussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hkiin vaikeinta päästä. Osa pääsee todistuksella. Pitikö olla Hkiin 4 L ja E. Ellet oo huippu niin kuulemma pitää käydä muutaman tonnin valmennuskurssi.

Vierailija
24/27 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin neuvo on lukea jotain oikeuskirjallisuutta, esim. vanhoja pääsykoekirjoja. Se teksti on aluksi ihan käsittämätöntä, mutta sitä oppii lukemaan lukemalla. On aika iso etu, jos pääsee lukemaan pääsykoekirjoja niin, että heti ainakin melkein ymmärtää sen mitä lukee.

T. Juristi

Vierailija
25/27 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et kuitenkaan menis.

Anteeks kuinka?

JOS ET KUITENKAAN MENIS.

Juristilla on välttämätöntä olla hyvä kirjallinen ulosanti. Tärkeää on ymmärtää ja huolellisesti tarkastaa millaista tekstiä laskee muiden luettavaksi. Aloituksesi on täynnä kielioppivirheitä ja sisällöllisesti kirjoitus on kehno. Toki em. voi opiskella ja oppia, mutta tuossa iässä (oletan ettet ole enää alakoululainen) pitäisi ainakin kieliopin perusteet olla jo hallussa.

Tuosta noin vain siis luokittelet minut vauva.fi tekstini perusteella, ettei minusta olisi oikeustieteelliseen? Pakko sanoa te jotka tänne kirjoitatte näitä ilkeyksiä on törkeää. Olen nuori lukiolainen ja saan vastaanottaa tällaista tekstiä kun kyselen vinkkejä liittyen tulevaisuuteni urasuunnitelmiin. Nämä kommentit eivät todellakaan lannista minua, mutta suuresti ihmettelen tällaista kritiikkiä.

Vierailija
26/27 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin pitää tajuta hakea sinne mihin pääsee helpoten eliRovaniemen oikikseen sinnehän monet poliisit on päässeet mikä kertoo paljon opiskeljoiden tasosta

Nykyään on yhteishaku, eli voi hakea jokaiseen kohteeseen samalla kokeella.

Minä olen sitä mieltä, että ei kannattane rasittaa itseään liialla lukemisella etukäteen, kun kuitenkin kaiketi on ylioppilaskirjoituksetkin vielä edessä. Tärkeintä tosiaan on hyvä vastaustekniikka. Eli perustellut vastaukset, joissa selitetään mikä lainkohta soveltuu tehtävässä kuvailtuun tilanteeseen ja miksi. Vanhojen pääsykoekysymysten tutkiminen voi olla ihan hyödyllistä, ja jos niihin jostain saa mallivastauksia (en tiedä saako) niin aina parempi.

-oikeustieteen yo, 3. vuosikurssi.

Vierailija
27/27 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et kuitenkaan menis.

Anteeks kuinka?

JOS ET KUITENKAAN MENIS.

Tuosta noin vain siis luokittelet minut vauva.fi tekstini perusteella, ettei minusta olisi oikeustieteelliseen? Pakko sanoa te jotka tänne kirjoitatte näitä ilkeyksiä on törkeää. Olen nuori lukiolainen ja saan vastaanottaa tällaista tekstiä kun kyselen vinkkejä liittyen tulevaisuuteni urasuunnitelmiin. Nämä kommentit eivät todellakaan lannista minua, mutta suuresti ihmettelen tällaista kritiikkiä.

Kuulehan, keski-ikäisenä täti-ihmisenä voin sanoa että tämä palsta on täynnä elämäänsä ja valintoihinsa pettyneitä, katkeria ja kateellisia ihmisiä. Monella on jääneet omat haaveet esim. juuri opintojen suhteen toteuttamatta. Tai sitten on näitä kuten tuo kielioppivirheistä paasaava joka ei vaan halua että kukaan muu saavuttaa mitään akateemisella saralla koska hän on Itse Täydellisyys.

Olet nuori ja elämä edessä. Älä anna koskaan kenenkään lannistaa itseäsi koska lannistajilla on aina alhaiset motiivit. Usko minua, tähän ikään mennessä tuntee jo ihmisluonteen. Tsemppiä pääsykokeisiin!