Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten psyykkaan itseni ajamiseen?

Vierailija
21.10.2019 |

Olen nyt tän syksyn aikana yrittäny päästä ajopelosta ja paniikista mut ei vaan onnistu. Olen aikoinaan käyny autokoulun (6v sit) ja kortin saanut ja en uskaltanu ajaa autolla sen jälkeen. Nyt pitääki hankkia kortti uudestaan. Ajo-opettajat sanoo, että osaisin mut ku meen paniikiinn jo yhestä virheestä ja sit loppu tunti menee pilalle. Aika ankarasti tänään ope yritti mua ”kannustaa”, etten muka välitä ja just et mulla on vähä asenneongelmaa. Teoriakoe on tehty ja melkein kaikki meni oikein, ensimäinen ajokoe meni ihan päin mäntyä kun iski se jäätävä paniikki ennenku sain ees auton käyntiin.

Eli osaisin, mutta sit meen lukkoon siinä paniikissa ja kaikki menee pieleen. Mitä ihmettä teen? 😞

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene taksilla. Tosin ei nekään häävejä kuskeja ole. Ne ei vaan välitä.

Vierailija
2/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdat kortin heti. Muiden ja oman turvallisuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh miksi joudut uudelleen inssiin jos olet käynyt autokoulun jo 6 vuotta sitten? Vanheniko 2. vaihe vai?

Vierailija
4/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanheni😩-ap

Vierailija
5/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus tuo varmuutta, mutta liika varmuus vie kolariin. On pelkästään positiivista, että tajuat elämän haurauden.

Kokeile rentoutusharjoituksia ja keskity siihen mitä tuulilasista näet, yritä unohtaa omat tuntemuksesi ja itsesi kokonaan.

Tyttäristä eka sai kortin toisella yrityksellä ja toka neljännellä, muttakumpiin on kokemuksen kerryttyä rauhallinen ja ennakoiva kuljettaja. On syytä täysillä bonuksillaollakin. Perheen isä kolaroi noin 3 x talvessa, tuo lievä idiootti.

Vierailija
6/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ajaminen suosiolla muille, olisit vaaraksi liikenteessä.

Vierailija
7/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kai se varmaan täytyy luovuttaa 😩-ap

Vierailija
8/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa jostain pikkuvirheestä, niitä tekee kaikki. Kokemusta, kokeusta, kokemusta... sillä se itsevarmuus kasvaa, ei siihen voi muuta neuvoa antaa.

T. Ammattikuski.

Vierailija
9/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajamaan oppii vain ajamalla. Jos tilanne nyt tuntuu ylitsepääsemättömältä, voithan aina kokeilla uudelleen vaikka vasta muutaman vuoden päästä. Jotkut hankkivat kortin vasta kypsemmällä iällä. Ja aina on vaihtoehtona ostaa myös lisää ajotunteja, mikäli raha ei ole kynnyskysymys.

Jos asut kaupungissa, et tarvitse ajokorttia välttämättä ollenkaan. Ainakin täällä pk-seudulla pärjää mainiosti ilmankin. Maalla tilanne on tietysti toinen.

Ei kannata heittää kirvestä kaivoon, ihmiset oppivat asioita eri tahdissa. Tsemppiä, päätitpä mitä tahansa!

Vierailija
10/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista kommenteista!

Ärsyttää olla tällänen helvetin stressaaja ja epävarma yksilö.

-ap

Vierailija
11/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentous

Pienet, minimaaliset tavoitteet ja harjoittelua opetusluvan kanssa tai muuten yksityisesti.

Kunnes sujuu! Askel kerrallaan siis.

Varmasti selviät.

Vierailija
12/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyempi ajopeli ensin käyttöön ja sillä liikenteeseen.

Vierailija
13/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. 😩 tuntuu vaa etten selviä, et ajopelko kasvanu liian suureks.

-ap

Vierailija
14/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut ajopelkoa ja siihen on auttanut ainoastaan harjoittelu omassa rauhassa ja tahdissa.

Olen myös opetellut hengitysharjoituksilla rauhoittamaan itseäni.

Vierailija
15/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin harjoitella omassa rauhassa rauhallisella alueella ja pikkuhiljaa edetä vaativimpiin nopeuksiin. Toi ajo-opettajan läsnäolo vaa ressaa entisestään, mut minkäs sille voi. Iteppähä oon itteni tilanteeseen ajanut😅-ap

Vierailija
16/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos siitä ajamisesta ei yksinkertaisesti tule mitään niin silloin ei kannata ajaakaan. Minun mielestäni esimerkiksi Anna Kontulalle ajokortin myöntänyt olisi sietänyt saada vankilatuomion virheestään.

Vierailija
17/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajele ensin joillain hiljaisemmilla seuduilla ja ei ruuhka-aikaan. Saat rauhassa tuntumaa ajamiseen. pikkuhiljaa eteenpäin. Ja kaikilla on niitä risteyksiä, joista ei tykkää ajaa. Pyri välttämään niitä.

Vierailija
18/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä suosittelisin sulle opetusluvalla harjoittelua. Saisit edetä rennommin ja omaan tahtiin. Onko sulla äitiä/isää/puolisoa/kaveria, joka voisi opettaa? Usein jännitykseen auttaa se, kun listaa, mitä konkreettisesti jännittää ja harjoittelee riittävästi niitä juttuja, jotka aiheuttavat paniikkia. Jos saa aina autoon istuessa paniikkikohtauksen tai valvoo ajoa edeltävän yön, niin silloin siedätys vie tietty enemmän aikaa, kun pitää edetä hyvin pienin askelin.

Vierailija
19/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajele ensin joillain hiljaisemmilla seuduilla ja ei ruuhka-aikaan. Saat rauhassa tuntumaa ajamiseen. pikkuhiljaa eteenpäin. Ja kaikilla on niitä risteyksiä, joista ei tykkää ajaa. Pyri välttämään niitä.

Ai että ilman ajokorttia ja panikoivana sinne vaan ajelemaan?

Vierailija
20/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemaus koskenkorvaa ja minttupastilli suuhun, tupakkatakkiin pukeutuminen antaa myös itsevarmuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme