Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten psyykkaan itseni ajamiseen?

Vierailija
21.10.2019 |

Olen nyt tän syksyn aikana yrittäny päästä ajopelosta ja paniikista mut ei vaan onnistu. Olen aikoinaan käyny autokoulun (6v sit) ja kortin saanut ja en uskaltanu ajaa autolla sen jälkeen. Nyt pitääki hankkia kortti uudestaan. Ajo-opettajat sanoo, että osaisin mut ku meen paniikiinn jo yhestä virheestä ja sit loppu tunti menee pilalle. Aika ankarasti tänään ope yritti mua ”kannustaa”, etten muka välitä ja just et mulla on vähä asenneongelmaa. Teoriakoe on tehty ja melkein kaikki meni oikein, ensimäinen ajokoe meni ihan päin mäntyä kun iski se jäätävä paniikki ennenku sain ees auton käyntiin.

Eli osaisin, mutta sit meen lukkoon siinä paniikissa ja kaikki menee pieleen. Mitä ihmettä teen? 😞

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko tuo Anna Kontula seittemännellä kerralla inssin läpi..? Voi apua..

Ite aikoinaan sain toisella yrittämällä. Nyt kyl pelottaa etten enää saa ikinä sitä läpi.

-ap

Vierailija
22/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko tuo Anna Kontula seittemännellä kerralla inssin läpi..? Voi apua..

Ite aikoinaan sain toisella yrittämällä. Nyt kyl pelottaa etten enää saa ikinä sitä läpi.

-ap

Anna Kontula ei olisi ikinä saanut ajokorttia ellei olisi niin tunnettu poliitikko. Ei mennyt kauaakaan kun Kontula romutti autonsa ja aiheutti selvän vaaratilanteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kai se varmaan täytyy luovuttaa 😩-ap

Osaatko kavella? Ajaa polkupyoralla? Samanlaista eteenpainmenoa se ajaminekin on, vahan erilainen kapine. Et sina oppinut kavelemaankaan paivassa.

Vierailija
24/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt saisin päättää uudestaan niin olisin halunnut opetella opetusluvalla poikaystävän kanssa. Ois tullu halvemmaks ja ei ois tarvinnu ajaa inhottavien opettajien kanssa :(

-ap

Vierailija
25/50 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ajamisessa pelottaa? Onko auton hallinta vaikeaa, vai muun liikenteen hahmottaminen? Vai tuleeko paniikki siitä, ettet heti osaa?

Ajotunteja vaan lisää ja jos pääsisit jonnekin pellolle tai suljetulle alueelle harjoittelemaan itsenäisesti. Koeta myös iskostaa itsellesi se ajatus, että opettaja on autossa opettamassa sinua: virheet eivät ole mikään maailmanloppu, niitä sattuu ja niistä opitaan. Liikenteessä ei voi jäädä murehtimaan, vaan on katsottava eteenpäin. Oletetaan nyt kuitenkin, ettet ole ollut vähällä vahingoittaa tai tappaa jotakuta.

Tsemppiä, sain itsekin inssin läpi vasta neljännellä yrityksellä. Jännityksen takia tein virheitä, mutta viimeisellä kerralla löysin jonkin sisäisen tyyneyden ja ajoin hyvin. Lisätunnit tekivät tehtävänsä.

Vierailija
26/50 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes oikein hahmota mikä siinä pelottaa. Ehkä se ku pitää hallita niin monta asiaa samaan aikaan ja pelottaa että mokaan. Ja sitku mokaan niin jään liikaa sitä märehtimään. Esim jos auto sammuu tms..

Miten sinä löysit sen tyyneyden? Minkälaisia virheitä teit jännityksen alaisena?

:/ -ap

Vierailija
27/50 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi valita ajatuksensa ja muuttaa myös asennettaan. Älä lähde ajamaan, vaan lähde mokailemaan. Yritä kuitenkin jättää joku henkiinkin.

Vierailija
28/50 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu kans et tos on enemmän tuo henkinen puoli vähän vaikeuttamassa ajamista. Täytyis jotenki koittaa saada positiivisempi asenne, et mähän osaan jos opettajatkin ovat niin sanoneet. Tarttua härkää sarvista ja oikeasti yrittää kunnolla eikä mennä sellasella -hälläväliä, en mä osaa kuitenkaan asenteella-

Eikä antaa sen paniikin lamauttaa niitä ajatuksia. Kun tiedät varmasti miten liikenteessä täytyy toimia, jos oot kortin jo saanut ja teoriakokeen suorittanut..

Vierailija
29/50 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😫

Vierailija
30/50 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😩

Vierailija
31/50 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako ees yrittää?😅

Vierailija
32/50 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu sen ajo-opettajan kanssa, ette menette ihan tyhjälle kentälle / parkkipaikalle ajelemaan pari seuraavaa tuntia. Opettelet siellä ihan rauhassa liikkeellelähdön, kiihdytyksen, jarrutuksen, kääntymistä, pysäköintiä. Sitten kun saat varmuuden siihen, että saat auton liikkelle ja pysymään ajolinjoilla, lähdette vasta tien päälle / kaduille. Vähän niinkuin aloittaisit autokoulun ihan alusta - munkin eka tunti oli tyhjällä parkkiksella, vaikka olinkin peltoautoa, traktoria ja mopoa ajanut jo useamman vuoden.

Vierailija
33/50 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mää nyt auton liikkeelle saan ja tollaset perusjutut.. Sittenku oon sillä tuulella ja fiiliksellä, et osaan. Paniikissa en osaa yhtää mitään 😅

-ap

Vierailija
34/50 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh

Vierailija
35/50 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajamaan oppii ajamalla. Itsellänikin iski aikoinaan aina kauhea paniikki päälle inssissä, ja pääsin sitten läpi vasta useamman kerran jälkeen, vaikka  autokoulun opettaja kehui, että osasin ajaa paremmin kuin moni inssin läpi päässyt. Nykyään ajan pitkää työmatkaa ja olen itsevarma mutta sopivan varovainen kuski, vaikka tuossa jossain välissä, kun ei tarvinnut ajaa, otinkin ajamisesta tosi paljon paineita.  Kyllä sinäkin opit, kun yrität jättää stressaamisen vähemmälle, kyllä se siitä.

Vierailija
36/50 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mukavasta kommentista. Ihana kuulla, ettei oo ainoa ketä ajaminen jännittää. Lähipiirissä ei oo yhtäkää sellasta 😞-ap

Vierailija
37/50 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole ajamisesta, vaan sairaudesta nimellä paniikkihäiriö. Minä panikoin myös aikoinaan juuri autolla ajaessa ja panikoisin vieläkin, jollei minulla olisi lääkitystä paniikkihäiriöön.

Syitä panikoimiseen on useita ja kaikilla ei hermosto vaan ole parhaimmasta päästä. Sen kanssa on elettävä ja oltava itselleen armollinen. Suosittelen jotain ratkaisukeskeistä terapiaa näin alkuun ja tulevaisuudessa huristeletkin autolla ja laulat lempibiisien tahdissa liikennevaloissa!

Vierailija
38/50 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten psyykkaan itseni ajamiseen?"

Samalla tavalla kuin eksorsisti psyykkaa itsensä.

Vierailija
39/50 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriö? Voe voe. Mää hain kyl lääkäriltä propral nimistä lääkettä jännitykseen.. en tie auttoko se viimeisimmällä ajotunnilla

Ei täs ny kyl oo aikaa ruveta käymään terapiassa ku inssi on perjantaina. Mut muuten kyl ois varmaa aihetta käydä jollai psykiatrilla ku tuntuu nii moni asia olevan mulle niin vaikeaa (henkisesti)

Vierailija
40/50 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sammui koko auto inssissä sekä motarille liittyessä vaihteet sekosivat enkä enää uskaltanut koskea koko vaihdekeppiin kun en tiennyt millä vaihteella olen. Mutta pääsin läpi silti, ensimmäisellä yrityksellä vieläpä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi