Oletteko suomalaiset oikeesti noin köyhiä? (Raastekeittomainos)
Olen syntynyt 1979 eli olen kai vähän vanhempi kuin ne raastekeittonaiset.
Muistan hyvin 1990-luvun. Me asuimme kyllä ulkomailla vuoteen 1992 ja sitten taas vuodesta 1999 eteenpäin. Mutta se väli asuimme Helsingissä.
En ole koskaan kuullut tuollaisesta, että lähdetään autolla lomalle ja keitetään iso kattila keittoa auton takaboxiin, jota sitten syödään matkan aikana.
Mä en ymmärrä tuosta yhtään mitään. Sen mainoksen pitäisi kai herättää jotain lapsuuden muistoja mutta minua se vaan naurattaa. Hölmöt lomalla keitot tavaraluukussa.
Ehkä Suomessa sitten oltiin noin köyhiä?
Me lomailtiin Lapissa joulun ja uudenvuoden välillä, käytiin Thaimaassa ja Malesiassa, kesällä Euroopassa, meillä oli silloin talo Ranskassa. Ihan samanlailla minun kaverien perheet eli (paitsi niillä ei ollut taloa Ranskassa) ja se oli normaalia.
Kellään ei ollut keitot takaboxissa
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti varakkaat ihmiset eivät rehentele.
Oikeasti myös oikeasti varakkaita ihmisiä on paljon. Ja totuuden kertominen ei ole rehentelyä.
Vaihda tuohon varakas-sanan tilalle vaikka älykäs (ja tietysti muutkin sitä vastaaviksi), ja sano sitten ettei tuollainen kielenkäyttö ole rehentelyä. Oikeasti: varakkaiden ja älykkäiden ihmisten ei tarvitse siitä muille kertoa, se huomataan kyllä.
- eri
Mitä jos ne vaan sattuivat tykkäämään siitä keitosta? Kai jotain kesäkeittoakin voi köyhät ja rikkaat halutessaan pitää lempiruokana? Ja toiseksi, jos ovat vaikka menneet jonnekin mökille, missä työlästä alkaa raastaa ja valmistaa isoa kattilallista keittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että mainoksen naiset ovat noin viisikymppisiä tai vähän alle. Omassa lapsuudessani 90-luvulla oli tapana, että otettiin mukaan eväsleivät, kahvitermari ja muut tykötarpeet ja pidettiin pari ensimmäistä taukoa jossain levähdysalueella.
Höh eivät voi olla! Jotain 30-35
Ihan selvästi yli 40-vuotiaita.
Joka tapauksessa olivat lapsia 90-luvulla mainoksen mukaan.
Missä kohdassa mainosta sanotaan, että kyse on 90-luvusta?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi minun huono suomi, en käytä sitä paljon.
Mutta katsoit kuitenkin asiaksesi tulla suomenkieliselle foorumille provosoimaan ja ihan aloittamaan keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti varakkaat ihmiset eivät rehentele.
Oikeasti myös oikeasti varakkaita ihmisiä on paljon. Ja totuuden kertominen ei ole rehentelyä.
Vaihda tuohon varakas-sanan tilalle vaikka älykäs (ja tietysti muutkin sitä vastaaviksi), ja sano sitten ettei tuollainen kielenkäyttö ole rehentelyä. Oikeasti: varakkaiden ja älykkäiden ihmisten ei tarvitse siitä muille kertoa, se huomataan kyllä.
- eri
Oikeasti varakkaan varallisuus ei kyllä välttämättä näy missään. Voi näyttää köyhältä kuin kirkonrotta. Olen tätä todistanut, kerran menin paikallisen osakesäästäjäporukan kanssa bussilla messuille, ja aivan kerjäläisen näköinen äijä jutteli todella fiksuja viimeaikaisista markkinaliikkeistä.
Katsos kun sitä rahaa jää kun sitä ei käytä.
No eihän ne mainoksen ihmiset oikeita kavereita ole vaan esiintyvät mainoksessa. Luuletteko, että tuo on muka totta? Mainostoimiston kirjoittama ja kuvaama juttu asiakkaalleen (oliko K-kauppa?).
Ennen ei kyllä ollut abc-asemia pitkin maakuntaa, muistan kun -70 -luvulla meillä oli pieni keitin mukana automatkoilla, jolla tehtiin ruokaa pysähtymispaikoilla.
Raastekeitto on hyvää. Itse löysin reseptin jostain ruokablogista muutama vuosi sitten, Oltermannin sijaan laitan siihen Koskenlaskijaa kuten ohjeessa on.
Kylläpä mainos herättää tunteita. Itse en ole sitä nähnyt, täytyy yrittää bongata jotta ymmärrän paremmin tätä keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Eipä googlekaan tunne montaa raastekeiton reseptiä, joten lienee todella harvinaista tuo mainoksen touhu. Olisi edes ollut hernekkeitto ja Turun sinappi niin olisi ollut uskottavampaa.
Olen syntynyt v. 1965 ja ennen tätä mainosta en ollut raastekeitosta kuullutkaan. Olen Lounais-Suomesta kotoisin, ehkä jossain muualla Suomessa raasteita on lykätty keittoihinkin?
Eniten minua kuitenkin rassaa näiden naisten teennäisyys. Eikö kameran eteen olisi löytynyt luontevampia ystävyksiä, vai ovatko ystäviä ollenkaan? Kolme random naista raahattu kadulta studioon esittämään vanhoja ystävyksiä? Joka tapauksessa ärsytyskynnyksen ylittävä mainos. Onneksi ei kauhean paljon tule mainoksia nähtyä, koska lähes jokainen kaupallisten kanavien ohjelma meillä tallennetaan digiboksiin ja katsottaessa kelataan mainokset yli.
Tunnistin ainakin yhden Ruokamuisto-naisen kesäteatterissa näkemäkseni näyttelijäksi! Ei ne mitään aitoja kuluttajia ole.
Pakastin ruoat kun lähdin lomalle.
Eikö kattilassa oleva keitto läiky?
Lol kuulostatpa debiililtä juttuinesi :D
Jos olisitkin oikeasti varakkaasta perheestä, niin ainakin olisit loistoesimerkki siitä, miten junttius ei katso varallisuutta.
En katso telkkaria niin en näe mainoksia, mitä ihmettä on raastekeitto??
Meillä oli aina 90-luvulla automatkoilla eväänä täytettyjä voileipiä. Matkustettiin paljon kotimaassa, koluttiin läpi mahdollisimman monet suomalaiset nähtävyydet. Lämmintä ruokaa syötiin reissussa joko jossain Teboililla tai sitten vasta perillä hotellissa tai tuttujen luona.
Kerran tektiin levähdyspaikalla nakkikastiketta ja perunamuusia trangialla
Oli upealla paikalla levähdyspaikka joka tiedettiin ennen matkaan lähtöä
Penskat kävi uimassa ja silläaikaa kokkailtiin ruoat. kivaa oli kaikilla
ja mukavat muistot.
Lihapullat ja muusi kirjoitti:
Ihmettelen kans ja olen ekaa kommentoijaa 10v vanhempi.En ymmärrä oikein kyseistä mainosta. Tai se inhottaa.
Enemmän ärsytti se hinttapuli poika ja patteriin juossut tyttö sekä mummon lihapullat.
https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/kotoisia-ruokamuistoja/raastekeitto
Tuosta näkee mainoksen.
Vierailija kirjoitti:
Me siis ajettiin autolla joka kesä Ranskaan ja takaisin koko perhe. Joskus Ruotsin kautta ja joskus mentiin laivalla Saksaan.
Olihan se haastavaa vanhemmille kun on kolme lasta 8-15 vuotta autossa. Mutta me ostettiin kunnon eväät ja iltaisin haettiin joku kiva ravintola. Nukuttiin hotellissa. Kerran isä ja äiti ajoi vuorotellen Travemyndestä (?) Dijoniin, kun piti päästä perille nopeesti. Muuten voitiin vähän kierrelläkin, mm käytiin Disneyland Pariisissa ym
Meidän perhe oli taasen kesähommissa,rakennetiin kesämökkiä ja omaa taloa,koko perhe oli mukana talkoissa. Syötiin keittoa kattilasta jossa oli juustoa,niinkuin mainoksessa. Ei ollut rikas perhe rahallisesti,mutta jäipähän mökkiä ja taloa pystyyn -niin ja sitä töiden tuomaa taitoa,mitä tuskin Dijonin reissulla olisin loppuelämäkseni saanut. Raharikkaus ei ole kaikkien onnentuoja tässä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran tektiin levähdyspaikalla nakkikastiketta ja perunamuusia trangialla
Oli upealla paikalla levähdyspaikka joka tiedettiin ennen matkaan lähtöä
Penskat kävi uimassa ja silläaikaa kokkailtiin ruoat. kivaa oli kaikilla
ja mukavat muistot.
Tuollainen olisi oikeasti kivaa vaihtelua ABC-murkinalle, täytyy pitää mielessä ensi kesän reissuille.
Se raastekeitto on varmaan joku uusi resepti.
Mutta kyllä muistan nuoruudestani sen kuinka perhe matkusti tavallaan työn vuoksi. Ei siis pelkkiä huvimatkoja, niitä ei tehty.
Eväänä oli voileipiä, ja voi miten minua harmitti kun olisin halunnut näissä tapahtumissa niitä hyviä grillimakkaroita (ja maailman parasta sinappia) ja lihksiä, ja piti syödä vain leipää, kun ei ollut rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ne vaan sattuivat tykkäämään siitä keitosta? Kai jotain kesäkeittoakin voi köyhät ja rikkaat halutessaan pitää lempiruokana? Ja toiseksi, jos ovat vaikka menneet jonnekin mökille, missä työlästä alkaa raastaa ja valmistaa isoa kattilallista keittoa.
Tämä.
Mulla on ystävä, joka omistaa purjeveneen (ei ihan pienen) ja ei tosiaankaan laita siellä mitään gurmeeta. Syö perunoita ja halpoja nakkeja kylmänä AINA vaikka rahaa olisi.
Oltermanni ei ole juustoa edes.