Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko suomalaiset oikeesti noin köyhiä? (Raastekeittomainos)

Vierailija
21.10.2019 |

Olen syntynyt 1979 eli olen kai vähän vanhempi kuin ne raastekeittonaiset.

Muistan hyvin 1990-luvun. Me asuimme kyllä ulkomailla vuoteen 1992 ja sitten taas vuodesta 1999 eteenpäin. Mutta se väli asuimme Helsingissä.

En ole koskaan kuullut tuollaisesta, että lähdetään autolla lomalle ja keitetään iso kattila keittoa auton takaboxiin, jota sitten syödään matkan aikana.

Mä en ymmärrä tuosta yhtään mitään. Sen mainoksen pitäisi kai herättää jotain lapsuuden muistoja mutta minua se vaan naurattaa. Hölmöt lomalla keitot tavaraluukussa.

Ehkä Suomessa sitten oltiin noin köyhiä?

Me lomailtiin Lapissa joulun ja uudenvuoden välillä, käytiin Thaimaassa ja Malesiassa, kesällä Euroopassa, meillä oli silloin talo Ranskassa. Ihan samanlailla minun kaverien perheet eli (paitsi niillä ei ollut taloa Ranskassa) ja se oli normaalia.

Kellään ei ollut keitot takaboxissa

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi minun huono suomi, en käytä sitä paljon.

Vierailija
2/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti varakkaat ihmiset eivät rehentele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis ajattelet, että kaikkien suomalaisten perheet edustivat tuolloin samaa sosio-ekonomista asemaa kuin sinun ja kaveriesi perheet, ja toisaalta et ole oikein perillä suomalaisen yhteiskunnan lähihistoriasta?

Vierailija
4/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis ajattelet, että kaikkien suomalaisten perheet edustivat tuolloin samaa sosio-ekonomista asemaa kuin sinun ja kaveriesi perheet, ja toisaalta et ole oikein perillä suomalaisen yhteiskunnan lähihistoriasta?

Joo, niin ajattelin kyllä. Tai en osannut odottaa tuollasta extreme köyhyyttä tai sivistyksen puutetta.

Ja miksi sitä pitää esitellä mainoksessa?

Matkailussahan autolla on juuri yks pointsi se että etsitään joku kiva ravintola, jossa syödään. Michelin on aluksi autoilijoille laadittu matkaopas ja ne tähdet tulee siitä kannattaako vaan poiketa (1 tähti) vai mennä ihan ravintolan takia (3 tähteä)

Vierailija
5/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kans ja olen ekaa kommentoijaa 10v vanhempi.En ymmärrä oikein kyseistä mainosta. Tai se inhottaa.

Vierailija
6/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää just oli mun pointsi, että ne mainoksen naiset on jotenkin fake.

Vierailija
7/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun motiivi vttuilla köyhille?

Vierailija
8/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, niin ajattelin kyllä. Tai en osannut odottaa tuollasta extreme köyhyyttä tai sivistyksen puutetta.

Ja miksi sitä pitää esitellä mainoksessa?

Matkailussahan autolla on juuri yks pointsi se että etsitään joku kiva ravintola, jossa syödään. Michelin on aluksi autoilijoille laadittu matkaopas ja ne tähdet tulee siitä kannattaako vaan poiketa (1 tähti) vai mennä ihan ravintolan takia (3 tähteä)

Sivistyksen puutetta on se, että sinulla ei ole mitään tietoa synnyinmaasi lähihistoriasta. Lopeta löpöttäminen vauvapalstalla ja googlaa Suomen lama 90-luvulla.

Vierailija
9/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin koko homma on pelkkää fuulaa. Joskus tehtiin omat eväät mukaan, mutta jos oli pitempi reissu, niin ostettiin ravintolassa yms.. Ja tämä jo 70- ja 80-luvuilla.

Vierailija
10/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syntynyt -69 ja ei kyllä lomalla ajeltu mitkään keitot takakontissa. Ikinä en ole mistään raastekeitosta kuullutkaan. Ja ihan tavis perhe.

Vierailija
11/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että mainoksen naiset ovat noin viisikymppisiä tai vähän alle. Omassa lapsuudessani 90-luvulla oli tapana, että otettiin mukaan eväsleivät, kahvitermari ja muut tykötarpeet ja pidettiin pari ensimmäistä taukoa jossain levähdysalueella.

Vierailija
12/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan omanlaiselta juntin alalajilta.

Vierailija
13/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti myös oikeasti varakkaita ihmisiä on paljon. Ja totuuden kertominen ei ole rehentelyä.

Vierailija
14/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me siis ajettiin autolla joka kesä Ranskaan ja takaisin koko perhe. Joskus Ruotsin kautta ja joskus mentiin laivalla Saksaan.

Olihan se haastavaa vanhemmille kun on kolme lasta 8-15 vuotta autossa. Mutta me ostettiin kunnon eväät ja iltaisin haettiin joku kiva ravintola. Nukuttiin hotellissa. Kerran isä ja äiti ajoi vuorotellen Travemyndestä (?) Dijoniin, kun piti päästä perille nopeesti. Muuten voitiin vähän kierrelläkin, mm käytiin Disneyland Pariisissa ym

Vierailija
15/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun motiivi vttuilla köyhille?

Anteeksi mitä? En tee tuollaista.

Vierailija
16/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän perhe teki automatkoja, eväät oli kylmälaukussa mukana. Yövyttiin teltassa tai edullisissa majataloissa/mökeissä matkan varrella. Ruoka tehtiin itse nuotiolla tai mökin liedellä.

Vierailija
17/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin koko homma on pelkkää fuulaa. Joskus tehtiin omat eväät mukaan, mutta jos oli pitempi reissu, niin ostettiin ravintolassa yms.. Ja tämä jo 70- ja 80-luvuilla.

Näin minäkin ajattelin. Tää raastekeitto ei vaan yhtään sovi siihen Suomeen mikä oli 1990-luvulla. Esim se miten ihmiset kävi Lapissa laskemassa

Vierailija
18/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meidän perhe teki automatkoja, eväät oli kylmälaukussa mukana. Yövyttiin teltassa tai edullisissa majataloissa/mökeissä matkan varrella. Ruoka tehtiin itse nuotiolla tai mökin liedellä.

Ja ihan Suomen alueella oli noi automatkat

Sama

Vierailija
19/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että mainoksen naiset ovat noin viisikymppisiä tai vähän alle. Omassa lapsuudessani 90-luvulla oli tapana, että otettiin mukaan eväsleivät, kahvitermari ja muut tykötarpeet ja pidettiin pari ensimmäistä taukoa jossain levähdysalueella.

Höh eivät voi olla! Jotain 30-35

Vierailija
20/70 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä googlekaan tunne montaa raastekeiton reseptiä, joten lienee todella harvinaista tuo mainoksen touhu. Olisi edes ollut hernekkeitto ja Turun sinappi niin olisi ollut uskottavampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi