Ärsyttävimmät ilmiöt keskustelupalstoilla?
Oletteko huomanneet toistuvia tai ärsyttäviä ilmiöitä vauvapalstalla tai muilla vastaavilla keskustelupalstoilla yleisesti?
Mikä ilmiö/keskustelijatyyppi ärsyttää?
Minä aloitan: Ihmiset jotka itse klikkaavat tiensä ketjuun ja sitten raivoavat ap:lle että lopetettaisiin aiheesta jauhaminen tällä palstalla. Kuka on pakottanut heidät lukemaan niitä inhokkiketjujaan ja eikö he itse huomaa että kommentoimalla ovat nostamassa ketjua suosituinpien joukkoon? Esim. itse en avaa telkkaria kanavalta, josta tulee jääkiekkoa, jos ihan välttämättä en halua sitä katsoa. :D
Kommentit (44)
Ja moderoinnin mielivaltaisuus ärsyttää, kokonaisia ketjuja poistetaan muutaman pskan kommentin takia tai sitten "siistitään" ketjua ettei siinä ole enää mitään mieltä.
Kysyt jotain, kukaan ei vastaa mutta alapeukkuja satelee
Se että pari keskustelijaa jää sivukaupalla inttämään jostain aiheeseen liittymättömästä asiasta.
Onhan se ikävää jos loputon jankuttaja ei saa rauhassa jatkaa muiden haukkumista ja solvaamista.
Puutun siihen jatkossakin.
Se, kun ei vastata kysymykseen. Hulluimmat vielä yrittävät ylentää itseään. Esimerkiksi kysytään viinisuositusta juustotarjottimelle. Kohta joku aivokuollut kirmaa kertomaan, ettei juo viiniä laisinkaan.
Hyviä pointteja. Omasta mielestä ärsyttävintä on vaatia poisto kun ei tykkää aiheesta. Ihan eri juttu kuin asiattomat viestit.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ikävää jos loputon jankuttaja ei saa rauhassa jatkaa muiden haukkumista ja solvaamista.
Etkö pääse poliisiksi? Tuli meille ilmiantajaksi!
Ihmiset jotka vaan solvaa muita keskustelijoita esim kirjoitusvirheen takia.
www,vauva.fi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö pääse poliisiksi? Tuli meille ilmiantajaksi!
Ottaapa koville kun ei saa rauhassa solvata muita.
Tämä kertoo kaiken oleellisen.....
Se kun köyhyysketjuun tullaan vartavasten kertomaan että onneksi MINULLA juuri loppuu asuntolainan lyhennys ja sijoituksiakin on niin ja niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä alapeukutetaan?
Kannatatteko nettikiusaamista?
Homonisaation tyrkyttäminen uutena uskontona Jaakko Parkkalin, Salkkareiden ja BB:n varjolla.
Hyvää päivää - kirvesvartta kirjoitti:
Se, kun ei vastata kysymykseen. Hulluimmat vielä yrittävät ylentää itseään. Esimerkiksi kysytään viinisuositusta juustotarjottimelle. Kohta joku aivokuollut kirmaa kertomaan, ettei juo viiniä laisinkaan.
Joku toinen laittaa paremmaksi ja muistuttaa että viinin juominen on niiiiiin wt.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä pointteja. Omasta mielestä ärsyttävintä on vaatia poisto kun ei tykkää aiheesta. Ihan eri juttu kuin asiattomat viestit.
Ilmoitin viestisi asiattomaksi.
Yleinen tapa on leimata kommentoija joko persuksi tai vihervassariksi. Mitään muita ei Suomesta enää löydy.
Se kun meitä setämiehiä heti haukutaan, kun sanomme, että haluamme 30v naisen itsellemme. En pidä siitä yhtään. T.44-v setämies
Ehkä semmonen jonkintyyppinen naisviha. En tosin ole oikein näin nuorena ihmisenä varma et kuinka suuri osa teksteistä on ihan oikeaa todellisuutta ja mikä sit ilkeilyä.
Kateuskortti ärsyttää suunnattomasti. Heti kun joku on jostain erimieltä tai ei pidä jostain niin "on vain kateellinen".
Se kun joku käy kirjoittamaan järkyttävän pitkää tekstiä omasta elämästään joka ei oikeastaan edes liity ketjun aloitukseen.
Aiheena vaikkapa joku lasten huvipuistoreissu ja joku tulee paikalle kirjoittaakseen ainakin 7000 sanan esseen siitä miten hän itse vie lapset vain pihalle viltin päälle istuskelemaan ja nauttimaan aidosta luonnosta, mehutkin keittelee itse mukaan pihalta poimituista marjoista ja annostelee ne juomapulloihin. Eväänä voileipiä ja hedelmiä, on niin paljon terveellisempää kuin lintsin makkaraperunat ja limut eikä maksa kuin murto-osan. Tai ravintolakeskusteluihin siitä miten hän käy ostamassa kaupasta kympillä makaronilaatikon ainekset ja valmistaa siitä koko viikolle ruokaa, laittaa jopa koskenlaskijajuustoa ja porkkanaraastetta sekaan. Jämät tämä satutäti/setä pakastaa ja syö sitten viikonloppuna uudelleen. Tämä tarina jatkuu ja jatkuu ilman kappalejakoja. Tai sitten aletaan purkamaan traumoja miten vanhemmat laiminlöi ja koulussa kiusattiin, tästä pitää avautua ketjuun jossa keskustellaan siitä että lapsi ei suostu pesemään hampaitaan.
Ketään ei oikeasti kiinnosta. Skippaan tällaiset viestit joka kerta, ne eivät tuo mitään hedelmällistä keskusteluun ja ovat olemassa lähinnä jotta kirjoittaja pääsee kerjäämään huomiota tai tuntemaan ylemmyydentuntoa. Usein myös johtavat jatkuvaan aiheen vierestä menevään keskusteluun joka pilaa mielenkiintoisen ketjun perusteellisesti.
Se kyllä ärsyttää kun samasta aiheesta voi olla monia eri ketjuja ja niiden ei tarvi olla ihan samanlaisia mutta aiheesta saa silti keskustella ja jos ei halua niin ei tarvi tulla siitä erikseen sanomaan
Sitten sekin ärsyttää kun jos puhutaan jostain aiheesta ja sitten joku kirjoittaa jostain joka ei mitenkään aiheeseen liity