Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaatko soittaa jotain soitinta? Mä en mutta haluisin.

Vierailija
20.10.2019 |

Miten muut?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut pianoa koko lapsuuteni ja jopanqikuosena, enkä koskaan tykännyt 😂. Sitten soitin huilua Sibelius- Akatemiassa ja suoritin siellä tutkinnonkin.

Nykysin piano on tosi mieluinen soitin, harjoittrlen säännöllisesti ja soitan sitä seurakunnan tilaisuuksissa. Eli lapsuuden ja nuoruuden rääkki kannatti!!

Vierailija
22/42 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein ymmärrä, miten soittimen voi täysin unohtaa.

Itselläni yli 20 vuotta aikaa pianotunneista, ja kyllä mä edelleen soitan tolppaykkösen ohjelmistoa pitkiä pätkiä ulkomuistista ja tarvittaessa toivelaulukirjoja prima vistana. Enkä koskaan ollut sen paremmin musiikillisesti lahjakas kuin ahkerakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastikään aloittanut ukulelen soiton.

Vierailija
24/42 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota nokkahuilua ihmettelin kun sellaista piti pojan opetella koulussa vinguttamaan. Ei omassa nuoruudessa tuota ollut (aloitin peruskoulun 1986)

Tykkäsin soittaa nokkahuilua. Siinä oli jotain mieltä ylentävää, kun soitti nokkahuilulla varpunen jouluaamuna. Sielu värisi.

Vierailija
25/42 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pianoa, kitaraa ja vähän viulua.

Vierailija
26/42 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkafagottia ja ouboita.

Vierailija
27/42 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitaraa vähän pianoa vähän ukulelea vähän enemmänkin.

Vierailija
28/42 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin haluaisin osata maalata sellaisia tauluja kuin osaan kuvitella mielessäni.

Musiikkia on tarjolla ihan liikaakin. Enkä osaisi itse säveltää parempaa.

Vierailija
29/42 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumpuja.

Vierailija
30/42 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin haluaisin osata maalata sellaisia tauluja kuin osaan kuvitella mielessäni.

Musiikkia on tarjolla ihan liikaakin. Enkä osaisi itse säveltää parempaa.

Tässä ei varsinaisesti ole kyse musiikista, vaan siitä osaatko soittaa jotain soitinta. Soittaminen on hieno harrastus ja sopivan harvoin keikkaileminen on mahtavaa.

Vierailija
31/42 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin bändissäkin, vaikka en osannut soittaa. Kaikki on mahdollista.

Vierailija
32/42 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkilautaa ja jänisräikkää sekä kastanjoita osaan.

Vierailija
33/42 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ja osaan tosi hyvin laulaakin.

Vierailija
34/42 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan soittaa kitaraa ja useita sen kaltaisia kielisoittimia, pianoa, haitaria ja rumpuja. Laulan lähes yhtä hyvin kuin M.A. Numminen, joten olen ollut armollinen muita kohtaan ja ollut laulamatta peruskoulun pakollisten laulukokeiden jälkeen. Laulaminen taitaa olla peruskoulussa ainoa, mitä testataan tai ainakin 80-luvulla testattiin vuosittain, mutta yhtään minuuttia ei minun peruskouluaikana kuitenkaan laulua opetettu. Yhtä hullulta tuntuisi vaatia peruskoulussa suorittamaan inssiajo vuosittain...

Vierailija
35/42 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitara, rummut, basso, suu.

Vierailija
36/42 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin osata soittaa kitaraa, mutta kärsivällisyys ei riitä eikä sorminäppäryys. Osaan soinnut kyllä, mutta olen vain liian kömpelö.

Sain sitten lahjaksi laadukkaan ukulelen ja sitä olen oppinut soittamaan melko hyvin. Osaan säestää lähes biisin kuin biisin jos vain soinnut löytyy.

Ukulele on helppo soitin. Siinä on niin pieni kaula ja soinnut ovat suht helppoja. Suosittelen.

Vierailija
37/42 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin bändissäkin, vaikka en osannut soittaa. Kaikki on mahdollista.

Punk-bändissä voit soittaa niin kauan kun et osaa soittaa. Jos opit soittamaan, sinut potkitaan pois tai joudut roudariksi.

Vierailija
38/42 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin osata soittaa kitaraa, mutta kärsivällisyys ei riitä eikä sorminäppäryys. Osaan soinnut kyllä, mutta olen vain liian kömpelö.

Oletko kokeillut nylonkielistä kitaraa? Siinä on leveämpi kaula ja kielten välit suuremmat. Ei minullekaan sovi teräskielinen akustinen eikä sähkökitara.

Vierailija
39/42 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan hanuristani aikaan ääntä, mutten tunnista mitä kappaleita ne muistuttavat.

Sama täällä. Viimeaikoina hanurini alkanut iskemään äänen lisäksi suuliekkiä.

Vierailija
40/42 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut nylonkielistä kitaraa? Siinä on leveämpi kaula ja kielten välit suuremmat. Ei minullekaan sovi teräskielinen akustinen eikä sähkökitara.

Joo olen ja meiltä löytyy niin nylon -kuin teräskielinen kitara, sekä sähkökitara. Ihastuin vain niin kovin tuohon ukuleleen, että saa nyt kitaransoittohaaveet jäädä. Kitaralla haluaisin lähinnä oppia näppäilemään, mutta siihen olen tosiaan liian kömpelö. Ja kärsimätön.