Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa kasvoista puhuttaessa esim. ”selkeät piirteet”?

Vierailija
20.10.2019 |

On paljon ilmauksia, josta eivät aukene mulle.
En tiedä, onko hahmottamisessani jotain vikaa.
Onke teillä vaikka esimerkkejä seuraavista?

- selkeät piirteet
- klassiset piirteet
- korkeat poskipäät

Nää ei ole koskaan auenneet mulle. Myös vastakohdan näkeminen auttaisi hahmottamaan.

Onko muilla ongelmaa näiden käsittämisessä?
Olen kuitenkin jo nelikymppinen.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeat poskipäät tarkoittaa, että on korkeat poskipäät. Selkeät kasvonpiirteet on mielestäni sellaiset, että luusto on hyvä, leuka selkeästi erottuva, ei luisu, liian pieni eikä huku kaulaan.

Silmät erottuu eikä ole missään syvällä tai poimujen seassa. Tai liian lähekkäin tms.

Nenä suora ja mielellään sopivan kokoinen kasvoihin nähden.

Että kasvojen mittasuhteet ovat kokonaisuutena "oikeat".

Mikään kohta ei huku tai vie liikaa tilaa kasvoissa.

No, sanotaan, että ihmisen kasvot ovat miellyttävät katsoa eikä katse kiinnity mihinkään yksityiskohtaan negatiivisesti.

Anne Pohtamolla esimerkiksi on hyvä luusto ja korkeat poskipäät ja selkeät kasvonpiirteet.

Mä kerron aina ensimmäisenä keskustelukumppanilleni, jos hänen kasvonsa ovat epämiellyttävät katsoa.

Samoin. Minulla yksi tuttu sairastaa vaikeasti ja kiskoo kipuihinsa kortisonia. No siitähän sen lärvi turpoaa. Yrittää jotenki korjailla asiaa ottamalla yläkulma-selfieitä. Vit_tuilen suoraan - kyllä pitää kestää sellainen jos kerran on ruma pallonaama. Ihan normaalia tällainen käytö.

M55

Joo, hankkisi vaikka syömishäiriönsä takaisin! Tekisi jotakin!

Vierailija
22/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeisiin piirteisiin voi liittää yleensä myös tummat kulmakarvat. Hailakoilla suomalaisilla ei ole niin usein sellaisia kuin esim. eteläeurooppalaisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset on korkeat poskipäät? Ikinä en ole tajunnut tätä, ja en tiedä onko esim. minulla sellaiset.

Sitten jos on ”silmät syvällä päässä”, niin mitä se tarkoittaa?

Vierailija
24/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt vitosella Kauneusoperaatio helvetistä. Kävivät läpi kasvojen mittasuhteita. Kun silmien väli , nenän ja suun väli jne on ihanteellinen niin eikös se näytä selkeältä?

Vierailija
25/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset on korkeat poskipäät? Ikinä en ole tajunnut tätä, ja en tiedä onko esim. minulla sellaiset.

Eiköhän nuo sanat jo ihan kerro, mistä on kyse. Mieti nyt vähän aikaa itseksesi.

Vierailija
26/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritetään kuvailla:

Korkeat poskipäät = Kasvon luiden levein kohta on ylhäällä. Kasvot eivät ole pystysuunnassa ”tasapaksut” tai varsinkaan siten, että suun kohta olisi leveämpi ts. roikkuvat posket.

Silmät syvällä = Silmien kohdalta luusto asettaa silmät syvälle vrt. ulkonevat silmät. Usein pienet silmät ja tuijottava katse korostaa efektiä.

Vierailija
27/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos silmät ovat syvällä päässä niin ne ovat.

Tätä on vaikea selittää jos joku ei sitä itse tajua mitä tarkoitetaan.

Tajuatko eron silloin jos sanotaan, että jollain ihmisellä on ulkonevat silmät?

Jos on kaksi ihmistä rinnakkain, toisella silmät syvällä päässä ja toisella ulkonevat niin huomaatko kumpi on kumpi?

Sanotaanhan, että on silmät kuopalla, silmät ovat silloin ikäänkuin kuopassa.

Vierailija
28/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas niin selkeä asia, että vaikea selittää. Kun on selvät piirteet niin kasvojen luusto erottuu hyvin. Pullataikinanaama on selkeäpiirteisen vastakohta. Sellanen littana ja pehmeä naama, poskipääluut tai leuka eivät erotu ja nenä on epämääräisen muotoinen. Lihavilla on monesti tällaiset kasvot kun rasva poskissa ja leuassa häivyttää luonnollisia piirteitä.

Vierailija
29/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nuo sanat jo ihan kerro, mistä on kyse. Mieti nyt vähän aikaa itseksesi.

En ole se, jolle vastasit, mutta ymmärrät varmaan, ettei veetuilusta ole apua.

Ilmaus ”korkeat poskipäät” kuvaa harvinaisen huonosti suomen kielessä sitä, mitä tuolla pitäisi tarkoittaa. Tässä ketjussa annetuista kuvailuistakin osa on niin metsässä, että on selvää, ettei ilmaus mitenkään informatiivinen itsessään ole.

Vierailija
30/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaus ”korkeat poskipäät” kuvaa harvinaisen huonosti suomen kielessä sitä, mitä tuolla pitäisi tarkoittaa. Tässä ketjussa annetuista kuvailuistakin osa on niin metsässä, että on selvää, ettei ilmaus mitenkään informatiivinen itsessään ole.

Mitä ihmettä? Etkö tiedä mitkä ovat poskipäät? Tai mitä tarkoittaa korkea??

Vierailija
31/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeat poskipäät=ulkonevat poskipäät. Itselläni on pelkkää lituskaa silmistä alaspäin. Korkeissa poskipäissä on silmän alla ulkoneva kumpu, kun puolittain sivusta katsoo, myös silloin kun ei hymyile.

Vierailija
32/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisitkohan sitten meille metsässä oleville ihan omin sanoin INFORMATIIVISESTI selittää mitä vertaus SINUN mielestäsi tarkoittaa?

Ihan hyvin ja selkeästi ovat monet asian kuvailleen, minun mielestäni.

Ja minulle sanoissa "korkeat poskipäät" on ihan riittävästi informaatiota kuvailemaan kyseinen asia.. 😁

Kun ei ole mistään ydinfysiikasta kyse kuitenkaan.

Vierailija
34/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut jo hyviä kuvauksia. Jos ei vieläkään ymmärrä, mistä on kyse, niin sitten on vain ymmärryksessä vikaa.

Vierailija
35/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chrissy Teigen on hyvä esimerkki korkeista poskipäistä, mutta hänellä ei ole selkeät piirteet.

Vierailija
36/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä jotain vinkkiä:

- Selkeät piirteet = Ei ainakaan turvonneet, ympäripyöreät tai lihavat kasvot, vaan silmät, kulmakarvat, poskipäät, hymykuopat, nenä erottuvat selkeästi.

- Klassiset piirteet = Symmetriset kasvot, mutta ei huomiota herättävän söpöt tai ylimeikatut/leikellyt

- Korkeat poskipäät = Kuten nimikin kertoo, kasvojen luusto poskien yläosan kohdalla erottuu selkeästi ulkonevina poskipäinä.

Nyt on pakko korjata: korkeat poskipäät tarkoittaa sitä, että poskipään korkein kohta on lähellä silmiä, eli ylhäällä. Tämä sotketaan usein "pyörteisiin poskiin", eli pullaposkiin, joita suurimmalla osalla suomalaisista on. Vaikka olisi miten ulkonevat poskipäät, mutta ne ovat alhaalla, ne eivät ole korkeat poskipäät.

Vierailija
37/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritetään kuvailla:

Korkeat poskipäät = Kasvon luiden levein kohta on ylhäällä. Kasvot eivät ole pystysuunnassa ”tasapaksut” tai varsinkaan siten, että suun kohta olisi leveämpi ts. roikkuvat posket.

Silmät syvällä = Silmien kohdalta luusto asettaa silmät syvälle vrt. ulkonevat silmät. Usein pienet silmät ja tuijottava katse korostaa efektiä.

Esim saamelaisnaisilla on usein korkeat poskipäät mutta nöpönenä (kuten eskimoilla ja muilla pohjoisen alkuperäiskansoilla). Länsirannikon naisia saamelaistuttuni sanoo "hevosennaamoiksi" pitkänomaisten piiirteiden vuoksi. Näillä hevosnaamaisilla minun näkökulmastani, on usein klassiset piirteet, varsinkin nenä. Itse pidän välimerellisistä "kreikkalaista nenistä". Jokin kauneusihanne sekin. Lähi-Idän kaapunaiset taas jo pienentelevät neniään.

Silmät voivat olla millä tasolla vain, yleensä ne ovat jopa keskenään eri paria ja eri korkeudella keskenään. 

Summaten: ihmisellä voi olla vaikka yksi selkeistä piirteistä.

Vierailija
38/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunistahan se tarkoittaa. Ylipaino hävittää "piirteet" kasvoilta ja vartalolta, kaikki on pyöreää ja pehmoista.

Vierailija
39/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäselvä isopiirteinen kasvo voi olla komea, ei miellyttävä.

Selkeäpiirteinen on melko kapeakasvoinen ja rehellisen oloinen.

Vierailija
40/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsoo niitä "klassisen kauniita" antiikin kreikkalaisia tai roomalaisia veistoksia niin ainakin naiset on justiinsa sellaisia pehmeäkasvoisia babyfaceja. Nenä ehkä on isohko ja suora, muut piirteet ei todellakaan mitään selkeän kulmikkaita.