Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Evoluutio­psykologi: Vauva­kadon olennainen syy on unohtunut – ”Naiset ovat muuttuneet miehekkäämmiksi”

Kommentit (1323)

Vierailija
1201/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Testosteroni on kadoksissa nykypäivän miehillä. Ovat lyhyitä hartiattomia karvattomia pelkkää pullamössöä"

Miesten keskipituus on kyllä ollut koko ajan nousussa ja yleistyneen saliharrastuksen takia lihaksikkaita miehiä näkee paljon enemmän kuin ennen.

Jaa en ole itse tälläistä todistanut. Ovat kuin naisia nykyään. 

Jos olet vannoitunut feministi, niin ei miehekkäät miehet ympärillänne parveile.

Vierailija
1202/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole sellaista tehnyt. Eli nyt sinä valehtelet."

Et ehkä sinä mutta sille jolle minä alunperin vastasi kyllä teki juuri niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pieniä lapsia toki naiset pahoinpitelevät hieman useammin. Pääasiallinen syy on, että naiset viettävät pienten lasten kanssa paljon enemmän aikaa kuin miehet."

Todella mielenkiintoinen syy oikeuttaa väkivalta lapsia kohtaan.

Aika mahdoton sellaista lasta on pahoinpidellä, jonka seurassa ei ole. Melko selkeä logiikka tässä. 

Eli väkivaltaisten äitien lasten henkiä on vuoroviikkosysteemi pelastanut huikeasti.

Ja taas, missä logiikka?

Eri

Vierailija
1204/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sun oletuksesi ovat parempia kuin muiden?"

Minähän en ole olettanut mitään. Minun sanomaani ei uskottu ja sitten vielä toinen myönsi että pitää naisia valehtelijoina joten ei tuossa tarvitse kuin laskea yksi ynnä yksi.

Teit oletuksia ja vedit herneen nenään. Ja suutuit siitä että joku muu teki oletuksia. Eli 1+1 = vedit herneen nenään siksi että pystyit.

Vierailija
1205/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotamme innolla anteeksipyyntöä mieheltä, joka totuudenvastaisesti syytti naisia siitä, etteivät naiset pyydä ikinä anteeksi. Missä anteeksipyyntösi siis viipyy?

Todista ensin olevasi nainen...

Miljoona tekosyytä miehellä olla pyytämättä anteeksi...

Naisillako ei?

Enkä voi olla huomaamatta, että et osannut vastata kysymykseen.

Vierailija
1206/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Salilla hankitut pallolihakset eivät eroa jostain kystista, niillä ei tee mitään eivätkä ne edes näytä viehättäviltä vaan siltä että henkilö on retardi"

Ei nyt puhuta mistään bodareista vaan normaalista treenatusta vartalosta. Sellaisia on nyt miehillä paljon ennemmän kuin ennen. 70-luvulla treenattuja miehiä oli paljon vähemmän kuin nyt ja miesten keskipituus melkein 10 senttiä lyhempi kuin nyt.

Ihan heteromiehenä ja perheenisänä pakko sanoa, että paremmalta edes vähänkin treenattu kroppa näyttää verrattuna oikein löysään naisvartaloon läskeineen. Onneksi omakin kroppa suht lihaksikas, vaikka en treenaakaan.

Vierailija
1207/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa naisten on pakko olla kovia jätikä.

Pakko ottaa jätkän rooli vaikkei edes haluaisi.

Suomalaiset miehet ovat uustaaperoita.

Ei ole ollut mitään miehen mallia.

Yksinhuoltajaäitien kasvattamia.

Isää ei ole / isä on etäinen / väkivaltainen.

Olen todennut että viimeiset kunnon ukot syntyivät 1940 - luvulla.

Naisista tulee näin ollen vastoin tahtoaan miehekkäitä.

Vierailija
1208/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Et sinä vaimosta puhunut mitään. Täällä varsinkin naiset valehtelevan minkä ehtivät ja keksivät usein aiheeseen sopivia tarinoita, joten siksi heitin, että olisi mielenkiintoista kuulla myös toisen osapuolen mielipide."

Eli siis oletit minun olevan (valehteleva) nainen. Sitähän minä juuri sanoinkin.

Koska et halunnut uskoa sanomaani niin ajattelit että se on silloin naisen sanoma koska pidät naisia lähtökohtaisesti valehtelevina. Tämä ei muuten muuttanut kuvaa sinusta yhtään paremmaksi, päinvastoin.

Sun oletuksesi ovat parempia kuin muiden?

-eri

Nyt menee sekavaksi. Alkuperäinen kirjoittaja sanoi, etteivät naiset koskaan pyydä anteeksi. Johon tämä mies puuttui. Hänhän ei siis oleta mitään, tämä alkuperäinen kiukuttelee, kun ei kykene järkiperäisesti vastaamaan. 

Erieri

Vierailija
1209/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään nainen ei koe henkisenä väkivaltana sitä, mitä kaikkea levittää omasta miehestään ja perheestään.

Yksi palstalle kirjoittava mies on kertonut hyvin yksityiskohtaisia tietoja ulkomaalaisesta vaimostaan, mm. kuvaillut naisen sukuelimiä ja kaikkea mahdollista heidän seksielämästään. Muutenkin hän on kertonut perheestään, itsestään ja heidän elämästään niin paljon, että varmasti joku hänet tunnistaa. Minä ja moni muu on kommentoinut hänelle, että se ei ole asiallista. Mies tosin itse lukee vaimolleen palstan kommentteja, mutta tuskin niitä, joissa hän kertoo vaimostaan.

Vierailija
1210/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kela elätillä huoli kuka homostelun tulevaisuudessa rahoittaa. 

Vierailija
1211/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internetin myötä naisten performatiivinen heteroseksuaalisuus on paljastunut, ja miehet ovat kuulleet siitä, miten jotkut miehet eivät "saa" seksiä, vaan naiset haluavat sitä myös ilman alkoholia, sirkustemppuja tai omakotitaloa.

Naiset viestittävät koko ajan miehille, että eivät ole heteroita, mutta miehet eivät voi uskoa sitä, koska se veisi pohjan seksuaalisuudelta, mikä on ihmistä isompi voima. Naiskoomikoiden stand-up osasto on tätä tasoa:

"Yäk seksin jälkeen löysän nakin voi laittaa piiloon haha!"

"Miehen naurettava orgasminaama haha!"

"Voiko mitään palleja rumempaa olla olemassakaan? Haha!"

"Alle 185cm mies! Hahaha!"

Monesti naiset myös postittavat palstalle, miten miehen voimakas seksuaalisuus, ihailu tai halu olla lähellä ahdistaa. En ole koskaan nähnyt miehen kirjoittavan samoin. Miehet ovat tietoisia tuosta eivätkä voi koskaan rentoutua, koska pelkäävät näyttävänsä naurettavilta ja ällöttävänsä naisia. Mies ei saa ikinä olla "söpö", vaan se on varattu naisille (ja tytöille). Kaikki, mitä nainen tekee on aina ihanaa, ja miehen pitää varovasti performoida teatraalista maskuliinisuutta varoen jokaista askelta. Osa naisista myös seurustelee sosiaalisen hyväksynnän takia, koska "niin on ennenkin tehty". Eivät he silti halua miehiä.

On kyllä naisia, jotka pitävät seksistä ja miehistä ja ehkä osa muulloinkin kuin ovulaation aikaan, mutta nämä miehistä pitävät naiset yleensä valikoivat vain isomunaisimmat ja pisimmät miehet seurakseen, eli käytännössä hekin ovat tyhjä arpa tavallisen miehen kannalta. 

Vierailija
1212/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ole sellaista tehnyt. Eli nyt sinä valehtelet."

Et ehkä sinä mutta sille jolle minä alunperin vastasi kyllä teki juuri niin.

Eli olin vain sopivasti kohdalla ja koit oikeudeksesi potkaista.

Vierailija
1213/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja miehethän ne ovat, jotka suuttuessaan kilahtavat pahasti alkaen väkivaltaisiksi, kun toinen ei ole hänen kanssaan samaa mieltä. Naisten kanssa sen sijaan on turvallista olla eri mieltä."

Epäilemättä sinä koet asian noin, mutta kuitenkin väkivaltatilastot osoittavat vääjäämättä, että fyysistä lähisuhdeväkivaltaa käyttävät naiset todella paljon enemmän kuin miehet. Kohteena myös lapset.

Lähde kiitos.

Lähden ihan kohta. Lapsi pitää hakea koulusta.

Vierailija
1214/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pieniä lapsia toki naiset pahoinpitelevät hieman useammin. Pääasiallinen syy on, että naiset viettävät pienten lasten kanssa paljon enemmän aikaa kuin miehet."

Ei oikeutus, vaan taustatietoa. Mikä onkaan väkivaltatekojen suhde yhtä yksin lasten kanssa vietetty tuntia kohden naisilla/miehillä

Eli jos mies pieksee vttumaisen eukkonsa vihdoin ja viimein, siitä voi syyttää eukkoa joka aikansa vttuili.

Parisuhteissa miesten käyttämä väkivalta on useinmiten toistuvaa, naisten kertaluonteista.

"Naiset kokevat useammin toistuvaa ja vakavaa parisuhdeväkivaltaa, kun taas miesten kokema väkivalta on useammin kertaluonteisempaa ja siihen liittyy useammin henkistä alistamista."

Yle

Vierailija
1215/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeutus, vaan taustatietoa. Mikä onkaan väkivaltatekojen suhde yhtä yksin lasten kanssa vietetty tuntia kohden naisilla/miehillä

Eli jos mies pieksee vttumaisen eukkonsa vihdoin ja viimein, siitä voi syyttää eukkoa joka aikansa vttuili.

Mikään ei pelasta miestä syyllisyydestä, jos naisensa pieksee. 

Vierailija
1216/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teit oletuksia ja vedit herneen nenään. "

Olen jo muissa vastauksissa vääntänyt rautalangasta miksi oletus minun naisudestani on ainoa looginen selitys sille että minua vaadittiin kertomaan myös parisuhteen toisen osapuolen kanta asiaan. Se ei vänkäämällä katoa mihinkään.

Vierailija
1217/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Et sinä vaimosta puhunut mitään. Täällä varsinkin naiset valehtelevan minkä ehtivät ja keksivät usein aiheeseen sopivia tarinoita, joten siksi heitin, että olisi mielenkiintoista kuulla myös toisen osapuolen mielipide."

Eli siis oletit minun olevan (valehteleva) nainen. Sitähän minä juuri sanoinkin.

Koska et halunnut uskoa sanomaani niin ajattelit että se on silloin naisen sanoma koska pidät naisia lähtökohtaisesti valehtelevina. Tämä ei muuten muuttanut kuvaa sinusta yhtään paremmaksi, päinvastoin.

Sun oletuksesi ovat parempia kuin muiden?

-eri

Nyt menee sekavaksi. Alkuperäinen kirjoittaja sanoi, etteivät naiset koskaan pyydä anteeksi. Johon tämä mies puuttui. Hänhän ei siis oleta mitään, tämä alkuperäinen kiukuttelee, kun ei kykene järkiperäisesti vas

Yksikään nainen ei ole koskaan pyytänyt minulta anteeksi. Yhtään mitään. Ja olen kokenut sekä pahoinpitelyä (henkistä ja fyysistä) että ahdistelua. Eli minulla on erittäin hyvä syy olettaa, että nainen ei kykene pyytämään anteeksi. Kuitenkin varmaan tuhansia naisia tullut elämän aikana vastaan.

Onko tarpeeksi järkiperäistä?

Vierailija
1218/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan heteromiehenä ja perheenisänä pakko sanoa, että paremmalta edes vähänkin treenattu kroppa näyttää verrattuna oikein löysään naisvartaloon läskeineen."

No makunsa kullakin mitä tykkää katsella.

Vierailija
1219/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On kyllä naisia, jotka pitävät seksistä ja miehistä ja ehkä osa muulloinkin kuin ovulaation aikaan, mutta nämä miehistä pitävät naiset yleensä valikoivat vain isomunaisimmat ja pisimmät miehet seurakseen, eli käytännössä hekin ovat tyhjä arpa tavallisen miehen kannalta."

Ja kaikesta tästä huolimatta valtaosa tavallisista miehistä saa elämänsä aikana seksiä ja on jossain vaiheessa parisuhteessakin.

Vierailija
1220/1323 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ylimielinen asenteesi varmasti auttaa tuossa"

Eikö sinusta ole ylimielistä miehenä julistaa mitä kaikki naiset aina tekevät?

Ahaa, oletit siis tuon toisen olevan mies?!

Eri

Taitaa tää yks ja sama kompata omia juttujaan erinä.

Erieri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän