Evoluutiopsykologi: Vauvakadon olennainen syy on unohtunut – ”Naiset ovat muuttuneet miehekkäämmiksi”
Kommentit (1271)
Vierailija kirjoitti:
"Ennen vanhaan moni avioliitto oli huono ja onneton. Silti ei vain erottu koska se olisi ollut häpeä. Ei siihenkään aikaan kannata haikailla.
Heti kun aviero alkoi olla sosiaalisesti hyväksyttävämpi, siis 70-luvulla, alkoi avioeroja olla ihan melkein nykymalliin. Esim. oma isoaitini erosi juoposta isoisästäni. Ja hyvä niin. Onnettomia olivat sitä ennen jo vuosia."
Naisille pitäisi perustaa jonkinlainen sisäoppilaitos, jossa on tiukka kuri, tarvittaessa jopa fyysinen kuritus hyväksyttäisi. Naisille opetettaisi kunnioittamaan suomalaista miestä ja osoittaa suurta rakkautta miehiä kohtaan. Hyvin moni alkoholisoitunut mies on seurausta siitä, että on joutunut huonon naisen pauloihin.
Omasta isästänikin oli vähällä tulla juoppo, mutta onneksi tajusi erota ja löysi oikein mukavan uuden naisen, jonka kanssa myös meidän lasten oli hyvä olla.
Huutonaurua! Sellaiset harhat palstapeikolla tänään.
Vierailija kirjoitti:
Jännä nosto tuohon otsikkoon, kun jutussa kuitenkin puhutaan miesten sperman laadun heikentymisestä.
Jännä, että esimerkiksi minun spermani laatua ei ole koskaan testattu. Ja silti väitetään että sen laatu on laskenut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä siis feministiä ei haittaa ettei se tarpeeton mies tue kohtua.
Ei niin, parempi kun pysyttelee mahdollisimman kaukana.Ymmärrätkö mitä tarkoitat?
Ai kohturauhalla? Tietty. Jos sen sijaan yrität rivien välistä uhkailla että "jos ette anna pillua niin alamme tuhoamaan kaikkea" tai jotain yhtä muuta ulivammaista niin sitten et ole puska r aiskaajaa kummempi ja on vielä enemmän oikein ettet pääse lähellekään yhtäkään kohtua elämäsi aikana.
Sinä se sairas olet
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Naiset ja miehet ovat pääosin nykyisin joko läskejä tai vaihtoehtoisesti salilla keinotekoisesti ylitreenattuja lihaskimppuja.
Terveellisen luonnollisen näköiset kropat harvinaista verrattuna vaikkapa 1950/1960-lukuihin, jolloin ei käyty salilla, mutta oltiin hoikkia.
Tinderissä hyvin moni nainen ilmoittaa käyvänsä salilla päivittäin ja kropat lihaksikkaampia kuin salilla käymättömällä luontaisella miehellä on. Siinä on epäkohtaa.
Yksi mies ja yksi nainen eivät tarvitse kuin yhden mätsin, joten ihan turha valittaa siitä että epäsopivia mätsejä on paljon. Polygaminen haaremiajattelu on ihan oma ongelmansa
Vierailija kirjoitti:
Tähän en jaksa uskoa alkuunkaan.
Taloudellinen epävarmuus on se asia joka on pakko ottaa huomioon. Naisilla oltava vakituinen työ ennenkuin voi jäädä kotiin lapsia hoitamaan. Minimi äitiyspäiväraha taitaa olla alle 600€ nettona. Kotihoidontuki 280€. Miettikääpä päättäjät siellä isolla kirkolla jäisittekö itse pois työelämästä hoitamaan lasta tuolla summalla?
Mun palkka töistä oli 2300e plus ilta- ja vuorolisät kun jäin vanhempainvapaille. Tukien määrä lasketaan edellisen 12 kuukauden tulojen mukaan. Lisäksi mahdollisen samassa taloudessa asuvan puolison ( tai jos on avioliitossa niin asuinpaikka ei vaikuta ) tulot vaikuttaa.
Lisäksi voi saada asumistukea, toimeentulotukea ja lapsilisän saa kaikki.
Yksinhuoltaja voi myös saada elatustuen tai leskeneläkettä, lapseneläkettä tai muun näitä vastaavan tuen riippuen tilanteesta.
Mä olin 3 vuotta lapsen kanssa kotona. Olen yksinhuoltaja ja hyvin pärjäsin, kun vähään tyydyin. Tosin, loppupuolella jouduin tosiaan toimeentulotuelle kun ne vanhempainrahat pieneni porrastetusti. Vähän jouduin myös osamaksua joihinkin hankintoihin käyttämään, esim. Kun asunto kuumeni helteellä kesällä 2018 liikaa niin oli pakko ostaa ilmanviilennin.
Riippuu tosi paljon omasta tilanteesta. Jos on iso asuntolaina ja puoliso jonka tuet vaikuttaa mutta ovat pienet niin ei ole ehkä varaa jäädä. Mä asun pienessä halvassa vuokra-asunnossa niin ei ollut niin tiukkaa.
Kaikki vauva-ajan vaatteet ja tavarat tulivat joko lahjoituksina kavereilta jotka halusivat vain päästä niistä eroon, tai käytettyinä kirppareilta, paitsi yhdistelmävaunut, kantokopan ja kantorepun jotka ostin uusina ja vaippoja piti ostaa. Sain jopa Kelan äitiyspakkauksen kaverilta, niin että Kelalta otin sen rahana.
Lasten kenkiä jotka maksaa kaupassa 40-80e, saa nettikirppareilta jopa 5e hintaan. Lasten jalat kasvaa niin nopeasti että niitä myydään lähes käyttämättöminä paljon. Aina on vanhempia, jotka haluaa ostaa lapsille kaiken uusina ja vielä jotain kallista merkkiä ( vaikka taapero ei edes osaa toivoa väriä tai mallia ).
Älypuhelinta tai tablettia en ole lapselle ostanut vaikka hän on jo alakoululainen eikä hän sellaista ole koskaan pyytänyt.
Isommalle lapselle auton turva-istuin ja pyöräilykypärä pitää ostaa uusina lain mukaan, mutta pyörän voi ostaa käytettynä. Ostin 200e hintaan nettikirpparilta pyörän jonka ovh on 400e.
Lapseen saa toki halutessaan tuhlattua paljonkin mutta onko silloin kyse lapsen vai vanhemman tarpeesta, sitä voi miettiä.
Vierailija kirjoitti:
"Valitsemme huonot miehet, ja syy siihen on kaikissa miehissä"
aina sama typerä uhriutumisvirsi.
Ikinä ei kyetä katsomaan peiliin
-sivusta
"Totta kai se on regressiota ryhtyä matkimaan jotain kaloja. "
Regressio suhteessa mihin ja kenen mielestä? Evoluutiolla ei ole mitään tietoisia tavoitteita joten mikään ei myöskään voi silloin regressoitua suhteessa mihinkään.
"Kehityksellä on yksi suunta ja se ei myöskään ole "lisätä elinvoimaisuutta""
Luonnossa tapahtuu muutosta, ei kehitystä siinä mielessä missä sanaa "kehitys" yleensä käytetään. Kehitys viittaa yleensä johonkin parempaan. Luonto vain muuttuu ja sitten tietyt ominaisuudet sattuvat olemaan tietyissä paikoissa ja tiettyinä aikoina paremmin siihen sopivia kuin toiset.
"Todella miestyypillinen eli kehittymätön ajatus, että "elinvoimaisuus" olisi jotenkin tavoiteltava asia"
Kuten sanoin, evoluutio ei tavoittele mitään. On vain matemaattinen tosiasia että laji jonka yksilömäärä kasvaa tai pysyy samana on elinvoimainen ja se jonka yksilömäärä laskee on vaarassa kuolla sukupuuttoon.
Yksin nainenko vain lapsista päättää? Minä olisin halunnut lapsia, ex-mies ei. Johtunee miehekkyydestäni? 🥴
Vierailija kirjoitti:
Naiset ja miehet ovat pääosin nykyisin joko läskejä tai vaihtoehtoisesti salilla keinotekoisesti ylitreenattuja lihaskimppuja.
Terveellisen luonnollisen näköiset kropat harvinaista verrattuna vaikkapa 1950/1960-lukuihin, jolloin ei käyty salilla, mutta oltiin hoikkia.
Tinderissä hyvin moni nainen ilmoittaa käyvänsä salilla päivittäin ja kropat lihaksikkaampia kuin salilla käymättömällä luontaisella miehellä on. Siinä on epäkohtaa.
Tuollaisen kropan omaavana en esittele sitä tinderissä enkä edes livenä, vaan pukeudun peittäviin ja löysiin vaatteisiin. Aurinkoa otan vain yksityisrannoilla. Tinderissä ja julkisilla paikoilla on paljon roskaa, r aiskaajia, hyväksikäyttäjiä, pervoja, jne. Miksi sinä et pääse tekemisiin meidän normaalin ja terveen vartalon omaavien naisten kanssa? Oletko kenties itse joku ongelmakimppu?
Vierailija kirjoitti:
"Laitatko lakikirjasta ne pakkokohdat?"
Kyse on moraalista ja selkärangasta. Naisille on keskimäärin moraalisesti paljon hankalampaa vain lyödä hanskat tiskiin sen lapsen hoidon suhteen kuin miehille. Miehille on välillä käsittämättömän helppoa vain ajatella että voin olla tekemättä juuri mitään ja siinä ei juuri omatunto näköjaan kolkuta.
Ja sanon tämän ihan miehenä joka on aina ihmetellyt osan sen oman sukupuolen edustajista täysin vastuutonta ja selkärangatonta käytöstä.
T. kahden lapsen isä.
Minua taas ihmetyttää se puhdas pska mitä jopa satunnaiselle, vastaantulevalle miehelle voidaan sanoa mm "tasa-arvon" nimissä.
-toinen mies
"Yleensä mies tulee paremmin toimeen 2. vaimonsa kanssa, koska hänellä on syntipukkina se 1. vaimo, johon voi kohdistaa kaiken luonteenomaisen vihansa ja väkivaltansa. "
Väärin. Toiset avioliitot kestävät keskimäärin heikommin kuin ensimmäiset joten ne eivät ole sopuisampia tai paremmin toimivia kuin ensimmäiset liitot.
Ihmiset joilla on hyvät ihmissuhdetaidot ja kyky rakastaa toista pysyvät useammin niissä 1. avioliitoissaan joten heitä on vähemmän solmimassa toisia liittoja.
Tåsså unohtuu se fakta että ennen eka lapsi saatiin 16-17 vuuotiaana. Nyt laki eståä tållaisen ja tuon ikäiseyät opetetaan että mies on rikollinen jos on kiinnostumut ja että sinä olet lapsi 17 vuotiaana eikä saa koskea.
Ennen lapsi saatiin luonnostaan tuon ikäisenä. En usko ettå tuon ikäistem seksuaalivietti on hävinnyt,yhteiskunta vaan puuttuu tuohon nykyään.
Hormoonit laslee naisilla jo yli 24 vuotiaana niin onhan se sitten väkinäisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuo miesten naisiin kohdistama kaltoinkohtelu on tabu ja suoranainen normi - sen ymmärtää vasta kun nainen elää muutaman vuoden itsekseen itselleen, että mitä onkaan tullut miehiltä siedettyä. "
Tabu se varmaan on mutta en nyt ihan normiksi kutsuisi. Iso enemmistö miehistä on ihan kunnollisia mutta niitä huonoja on silti liikaa.
Eipä olekaan. Valtaosa vaatii esim. lastensa äidiltä s eksiorjuutta tai sitten tulee ero ja polygamia, eli lapsi joutuu kasvamaan apinahaaremissa. Tämä naisen ja lapsen kaltoinkohtelun muoto on täysin normalisoitu.
Edelleen horiset orjuuttamisesta...
Sama levy pyörii
"Se johti siihen mitä tässäkin keskustelussa vammastelijat haluavat, lisääntymiseen. "
Mutta johtiko se siihen mitä sinä haluat kun toit se esiin jotenkin positiivisena? Eivät nämä muut keskustelijat ole siitä puhuneet vaan sinä.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä! Meillä on yksi lapsi, mutta oma työelämä on pätkätöitä (ja vuorotyötä!) ja jatkuvaa epävarmuutta. Jos taloudellinen tilanne olisi turvattu (esim. vakipaikka ja parempi palkka) niin voisimme harkita toista lasta. Miehellä vakipaikka ja OK-tulot, mutta yhteinen combomme ei riitä toiseen lapseen. Tähän yhteen riittää. Tosin.. haluaisimme toisen, mutta tähän epävarmuuteen, EI !
Toisaalta toinen lapsi voi käyttää edelliseltä pieneksi jääneitä vaatteita jne, jos niitä on tallessa. Jos ei, niin niitä saa ilmaiseksi ja halvalla käytettyinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen kropan omaavana en esittele sitä tinderissä enkä edes livenä, vaan pukeudun peittäviin ja löysiin vaatteisiin. Aurinkoa otan vain yksityisrannoilla. Tinderissä ja julkisilla paikoilla on paljon roskaa, r aiskaajia, hyväksikäyttäjiä, pervoja, jne. Miksi sinä et pääse tekemisiin meidän normaalin ja terveen vartalon omaavien naisten kanssa? Oletko kenties itse joku ongelmakimppu?
Löytyykö Niuvanniemestä jopa kuntosali siitoshullulle?
"Minua taas ihmetyttää se puhdas pska mitä jopa satunnaiselle, vastaantulevalle miehelle voidaan sanoa mm "tasa-arvon" nimissä.
-toinen mies"
Mielenkiintoista. Minulle ei ole koskaan kadulla (eikä muuallakaan) sanottu mitään ikävää tasa-arvon nimissä ja mittarissa on jo kohta 50 vuotta miehen elämää. Kotonakin on vaimo joka sanoo olevansa feministi mutta oikein mukavia se silti minulle puhuu.
Ehkä kyse on siitä että minulla on miehinen itsetunto kohdillaan eikä se heilahtele jokaisesta jutusta jonka joku netin syövereissä miehistä kirjoittaa.
Oon läski ja miehekäs nainen. Kammoksun monia naisellisia juttuja ja tykkään äijäillä. Kuitenkin oon äiti ja lapsia useampi. Mites tutkija tämän selittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naisen elämä on kaikista turvallisinta ilman yhtäkään miestä lähipiirissä ja tämä on tilastollinen fakta"
Ei vaan naisen elämä on turvallisinta jos hänellä ei ole väkivaltaisia ihmisiä lähipiirissään eikä hän sellaisia siihen valitse sukupuolesta riippumatta. Tilastolliseen todennäköisyyteen voi vaikuttaa monella eri tavalla.Äläpä vääristele, tiedät itsekin että tuo on totuus. Kysy keneltä tahansa naiselta kuka on hänen todennäköisin pahoinpitelijänsä niin jokainen tietää vastauksen, ainoastaan nämä tekijät eivät tiedä :D Ihan niinkuin r aiskaajatkaan eivät koskaan myönnä tekojaan
Ja jokainen niistä miehistä on kyseisen naisen valitsema - kyseisen naisen "parhaaksi" arvioima...