Nostaako liemikuutioiden käyttö tavallisen keittiömamman huippukokkien arvostettuun luokkaan?
Laita ruokaan ennemmin voinappi, niin saat aitoa makua. Palmuöljynapit maistuvat pahalta!
Kommentit (10)
Itse käytän tarvittaessa liemijauheita. Helppoja annostella ja ovat verrattain hyvän makuisiakin. Liemikuutioihin en ole koskenut vuosiin.
Aika harvalta taitaa löytyä nykyään pakastimesta omat liemipohjat.
No kyllä nostaa! Ei muuta kun Knorrin ostoon.
Liemikuutioita voi käyttää muotonsa puolesta ainoastaan laatikkoruokiin.
Ei toki kukaan varmasti niin luule. Jos huippuhyvää tavoittelisi, tekisi liemipohjansa itse. Mutta kuutiot on käteviä kiireisen arjen tuotteita, joilla saa ihan ookoo makua helposti, ilman liemen tekemisen vaivaa. Itse käytän esim. risoton riisin keitinliemen tekoon, arkikeittoihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvalta taitaa löytyä nykyään pakastimesta omat liemipohjat.
Multa löytyy kasvislientä. Ei ole vaiva keitellä kasvislientä samalla pakkaseen, jos joka tapauksessa keittää keiton.
Aikoinaan välttelin liemikuutioita, mutta lopulta tulin siihen tulokseen että mitähän väliä, kunhan ruoka on hyvää. Minulla ei ole varaa keitellä mitään liemiäkään.
Jo pelkästä makaronista saa syötävää kanaliemikuutiolla, näillä mennään iso osa kuukaudesta.
No ei. Minä käytän fondia välillä, kun en ehdi keitellä liemipohjia. Mutta ne ovat ruuassa vain antamassa umamia, lisäksi käytän toki paljon muitakin mausteita. Esimerkiksi nyt hauduttelen parhaillaan lihakastiketta, jossa on lihan ja fondinapin lisäksi sipulia, valkosipulia, pippurisekoitusta, suolaa, puoli tl sokeria, tomaattimurskaa, punaviiniä, laakerinlehtiä ja unkarilaista paprikatahnaa. Lisään vielä ennen syöntiä siihen smetanaa.
Pala voita ei kyllä maistuisi tuossa mitenkään.