Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukkaraivo

Vierailija
19.10.2019 |

Ajattelinpa sitten menneisyyden pettymyksistä huolimatta että villasukkien kutominen voisi olla sopivaa iltapuhdetta. Hankin puikot, koukun ja langat.

Lanka: 7 Veljestä Simeoni

Puikot: Novita alumiini 4mm

Koukku: Novita alumiini 4mm

Olen luonteeltani rauhallinen ihminen, mutta nyt useamman tunnin aherruksen jälkeen kun olen jälleen kerran purkanut aloittamani sukan tekee mieli paiskata kutimet takkaan.

Vähänkään löysemmillä silmukoilla puikot kilisee pitkin lattioita ja silmukat karkaa. Hivenen tiukemmalla neuleella puikot pysyy menossa mukana mutta silmukoita joutuu repimään väkivalloin auki että voi luoda uusia. Virkkuumallit sukille tuntuu olevan hepreaa. Puikkijen teippaaminen niiden putoilun estämiseksi hidastaa työtä kohtuuttomasti ja teippejä irrotellessa olen hukannut jo useamman kerran silmukoita.

Oon peukku keskellä käsitöissä, mutta en muista lankojen ja puikkojen olleen ihan näin liukasta laatua vielä muutama vuosikymmen takaperin. Kikkakuutosia? Vinkkejä tahmeampiin puikkoihin/lankaan? Pyöröpuikoilla en ole koskaan kokeillut, kuvittelisin että silmukoita on vaikeampi pudottaa niillä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta puiset sukkapuikot. On paljon miellyttävämmät käyttää.

Vierailija
2/4 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvon ostamaan Regia premium silk 4-ply, aivan ihanaa neulottavaa, puikot pysyvät.

Myös puiset puikot hyviä.

Onnistumisen iloa sinne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä!😄 Kaupassa oli jo puiset puikot kädessä, mutta viimehetken epäilys sai tarttumaan niihin "perinteisiin"...

Vierailija
4/4 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkapa sitten ne pyöröpuikot? Onko kokemusta sukkien kilkuttelusta niillä? Helpompi? Vaikeampi? Vain erilainen?