Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kodinhoidontukea taas leikataan eli summat vähenee. Kyl tää on outo yhteiskunta.

Vierailija
19.10.2019 |

Miksi ihmeessä jos lapsiakin syntyy vähemmän.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan turhaa maksaa vanhemmille siitä että he hoitavat kotona lasta joka olisi jo tarpeeksi iso päiväkotiin. Koko kotihoidontuen voisi siis lakkauttaa vaikka samantien.

Vierailija
22/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta Suomessa ollaan kuin Venäjällä. Äiti on lapsensa kanssa täysin riippuvainen miehestään. Vaikka mies olisi juoppo hakkaaja, on pakko pysyä yhdessä rahan takia.

Ei tarvitse olla taloudellisesti riippuvainen miehestä, kun laittaa laosen päiväkotiin ja menee itse töihin tienaamaan omat rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei makseta kodinhoidontukea.

Olet ilmeisesti vieraskielinen tai debiili.

Jollet ymmärtänyt mistä ap kirjoitti, niin kysy mitä hän tarkoitti.

Et selkeästi ole saanut hyvää kasvatusta ja hyviä neuvoja vanhemmiltasi, voi miten kurjaa.

Vierailija
24/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on sisaruslisä yli 3-vuotiaasta lapsesta. Ei kotihoidon tukea olla leikkaamassa. Ruotsissa ei tunneta koko tukea ja syntyvyys on siellä ja kaikissa muissakin pohjoismaissa korkeammalla tasolla kuin Suomessa. 

Ruotsissa suurin osa vanhemmista tekee osa-aikatöitä 4-6 tuntia päivässä. Tulot on kuitenkin samat kuin kokopäivätyössä, koska yhteiskunta kompensoi palkanvähennyksen. Suomessa olisi sama juttu, jos 3000 e/kk tienaava saisi 20 h/vko työajalla 1500 e palkkaa ja 1500 e tukia.

Vierailija
25/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta Suomessa ollaan kuin Venäjällä. Äiti on lapsensa kanssa täysin riippuvainen miehestään. Vaikka mies olisi juoppo hakkaaja, on pakko pysyä yhdessä rahan takia.

Mikäs teitä naisia estää lyllertämästä töihin?

Vierailija
26/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei käske naista jäämään kotiin hoitamaan lapsia. Tuki maksetaan miehelle ihan yhtälailla. Nainen voisi vaikka säästää etukäteen, jos pelkää nälkää, kun jää vapaaehtoisesti pois työelämästä ja palkkatuloista.

Vierailija
27/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naiset eivät tietenkään voi vaikuttaa omaan säästämiseensä ja rahatilanteeseensa.

Ei voi, kun pitää ostaa kenkiä, meikkejä, rättejä ja käydä tyttöjen kanssa skumppabrunssilla ja Greikassa panemassa sivukujilla roskiksia vasten. Kyllä on suomalainen niin alistettu ja heikoimmassa asemassa kaikista maailman naisista.

"Nainen on aina uhri!"

Mitä tarkoitat? Eiköhän jokainen järkevä nainen säästä rahaa etukäteen ennen suunniteltua raskauttansa ja vähennä omaa kulutustaan lapsen syntymän myötä. Mutta sinulla nyt ei taida naisista muuta kokemusta ollakaan, kuin sivukujilla minuutin verran kanssakäymisistä.

Eipä naista muuhun tarvitakaan. 

Eikä miestäkään, jos suoraan sanotaan. Tai onhan se ihan kiva, että autonrenkaat vaihtuu kahdesti vuodessa, mutta vaihtuivat ne kyllä ennen avioliittoakin.

Vierailija
28/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kunpa kodin hoitamisesta jotain maksettaisiinkin. :D

Jaa, eikö tämä ollutkaan totta. Oisin heti siivoojan soittanut, selkään sattuu...

Vierailija
29/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni meni päiväkotiin kaksivuotiaana. Olin siis vuoden kotona äitiysloman jälkeen. Säästin sitä varten etukäteen. Nyt lapsi on eskarissa, ja olen koko päiväkotiajan tehnyt 5-6-tuntista työaikaa, jolloin lapsen päiväkotipäivä ei veny liiaksi vaan ehdimme viettää aikaa yhdessä myös kotona ja lisäksi päivähoitomaksut ovat olleet pienempiä. Tienaan siltikin enemmän kuin lapsen isä. Ensi vuodeksi tarkoitukseni on lyhentää työpäivääni nelituntiseksi, jotta lapsen koulutaival alkaa sujuvasti.

Elämä on aika monessa käänteessä kiinni omista valinnoista. Minä valitsin hyväpalkkaisen ammatin, huonopalkkaisen miehen (koska minulla oli siihen varaa), yhden lapsen, säästämisen ja osa-aikatyön muutamaksi vuodeksi. Onneksi olen ollut terve ja olen pystynyt tähän. Vähän nälkää ja köyhyyttä se vaati opiskeluaikana, koska en halunnut opintolainaa niskaani, mutta sen kesti, kun ajatteli tulevaisuutta ja hyviä tuloja.

Vierailija
30/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et selkeästi ole saanut hyvää kasvatusta ja hyviä neuvoja vanhemmiltasi, voi miten kurjaa.

Täällä on vuosikaudet toitotettu viikoittain, että se on kotihoidon tuki eikä kodinhoidontuki. Debiili on pikemminkin se, joka ei saa taottua sitä kalloonsa - enkä ole ihan varma sinunkaan älynlahjoistasi, saati hyvästä kasvatuksesta.

Vierailija
31/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni meni päiväkotiin kaksivuotiaana. Olin siis vuoden kotona äitiysloman jälkeen. Säästin sitä varten etukäteen. Nyt lapsi on eskarissa, ja olen koko päiväkotiajan tehnyt 5-6-tuntista työaikaa, jolloin lapsen päiväkotipäivä ei veny liiaksi vaan ehdimme viettää aikaa yhdessä myös kotona ja lisäksi päivähoitomaksut ovat olleet pienempiä. Tienaan siltikin enemmän kuin lapsen isä. Ensi vuodeksi tarkoitukseni on lyhentää työpäivääni nelituntiseksi, jotta lapsen koulutaival alkaa sujuvasti.

Elämä on aika monessa käänteessä kiinni omista valinnoista. Minä valitsin hyväpalkkaisen ammatin, huonopalkkaisen miehen (koska minulla oli siihen varaa), yhden lapsen, säästämisen ja osa-aikatyön muutamaksi vuodeksi. Onneksi olen ollut terve ja olen pystynyt tähän. Vähän nälkää ja köyhyyttä se vaati opiskeluaikana, koska en halunnut opintolainaa niskaani, mutta sen kesti, kun ajatteli tulevaisuutta ja hyviä tuloja.

Fiksua. Toivottavasti tulevat kymmenen lapsen, kolmen koiran ja kuuden kissan elämämkoululais-wt-vanhemmat ottavat tästä oppia. Ja turhaa muistuttaa, että tekevät veronmaksajia, kun köyhyys ja kouluttautumattomuuskin periytyvät, eli lisää elättejä. Ja onko edes töitä...

Vierailija
32/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOTIHOIDONTUKEA.

Kodinhoidontukea ei ole olemassakaan.

Vierailija
33/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on vuosikaudet toitotettu viikoittain, että se on kotihoidon tuki eikä kodinhoidontuki. Debiili on pikemminkin se, joka ei saa taottua sitä kalloonsa - enkä ole ihan varma sinunkaan älynlahjoistasi, saati hyvästä kasvatuksesta.

Just. Jos olisin virkailija, joka ottaa vastaan näitä hakemuksia, en malttaisi olla kysymättä, että haetko todellakin tukea kotisi hoitamiseen, vai mitä tarkoitat. Jos on veronmaksajilta rahaa vaatimassa, on kohteliasta edes ottaa selvää mitä on tekemässä.

Vierailija
34/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon siitä, että olet löytänyt sellaisen työpaikan, missä joustetaan. Kaikki eivät voi tehdä osa-aikatyötä, vaikka haluaisivat. Moni työnantaja ei siihen suostu, sanoi sitten lakipykälät mitä tahansa.

Vierailija
35/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei tajua, ettei kotihoidon tukea leikata vaan sisaruslisää, jota maksetaan yli 3-vuotiaasta sisaruksesta. Päivähoitomaksuja on tarkoitus laskea.

Vierailija
36/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun te äänestätte puolueita, jotka päästävät maahamme aina vain jatkuvasti lisää loisia, joiden elättämiseen ja tarpeisiin menee vuosi vuodelta enemmän rahaa. Peruspalvelut joudutaan tämän takia lopettamaan.

Vierailija
37/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nollasummapeliä. Niitä tukirahoja tarvitaan muualle, you know.

Vierailija
38/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiisus taas tätä jeesustelua. Omat valinnat tuuban voi unohtaa, kun elämä harvoin menee niinkuin sen itse toivoo menevän. t. nuorileski

Vierailija
39/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska äitiyttä, vanhemmuutta tai edes sitä isyyttä ei arvosteta tässä yhteiskunnassa. Oletus lähtee siitä että vanhemmat eivät ole tarpeeksi päteviä kasvattamaan omaa lastaan yksin, joten päättäjät haluavat kaikki lapset tarhaan viimeistään siinä 2-3-vuotiaana. Siellä heille annetaan “laadukasta varhaiskasvatusta”, jonka kautta voidaan jo pienestä pitäen aivopestä lapsia “oikeaan” elämänkatsomukseen, mielipiteisiin, ideologioihin jne. kun he eivät ole vain lähimpien perheenjäsenten vaikutusvallassa.

Uskokaa tai älkää, mutta Suomessa vanhempi ei tiedä lapsen parasta, vaan sen tietää viranomainen. Ainakin jos viranomaisilta ja valtaapitäviltä kysytään.. suomalainen ei itsekkään usko omiin kasvatustaitoihinsa, koska perheiden kontrollointi on jo niin arkipäiväistä.

Vierailija
40/63 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja naiset eivät tietenkään voi vaikuttaa omaan säästämiseensä ja rahatilanteeseensa.

Ei voi, kun pitää ostaa kenkiä, meikkejä, rättejä ja käydä tyttöjen kanssa skumppabrunssilla ja Greikassa panemassa sivukujilla roskiksia vasten. Kyllä on suomalainen niin alistettu ja heikoimmassa asemassa kaikista maailman naisista.

"Nainen on aina uhri!"

Ikävä että naisesi teki sinulle noin ja oikein Greikassa!

Mutta kotihoidontuki pitåä olla enintään siihen asti kun lapsi täyttåå kaksi vuotta jotta naiset pysyvät työelåmässä paremmin kiinni ja näin niin perhe kuin koko yhteiskunta voi hyvin.

Ja jos jota kuta miestä huolestuttaa ettå lapsia ei kotihoideta pitkåän niin mikä estää miestå jäämästä pois töistä ja ilolla hoitamaan omat lapset? Sekö ettå mies ei osaa säästäå ja vaikuttaa omaan rahatilanteseensa?

Se on kans jännä kun osa miehistä haluaa elää ns vanhanaikaisesti niin ettå nainen olisi kotona hoitamassa lapsia ja kotia ja unohtaa sen ettå siinä systeemisså mies elättåä koko perheen yksin eli lapset ja sen vaimonkin. Ja tässåkin edeltävässä viestisså vingutaan siitå ettå nainen ei osaa sääståä ja vaikuttaa omaan! rahatilanteeseensa niin ettå voisi olla kotona lasten kanssa.

Vastuuttomat ja naisella kaiken yhteisistä! lapsista maksattavat nykymiehet on suurin syy siihen että lapsia ei synny. Lapsen hoitaminen, kasvattaminen ja elättäminen kuuluu tasapuolisesti molemmillle vanhemmille. Lapset eivät ole projekti joka kuuluu yksin naiselle eikä lapsen kulut ole naisen kuluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme