Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"

Vierailija
19.10.2019 |

Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.

Kommentit (610)

Vierailija
61/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä sitten? Noita törppöjä nyt on. Olisit hetken aikaa tuijottanut häntä ja sanonut, että ostetaankin se auto muualta. Tai vielä parempi, vaatinut toisen myyjän palvelemaan teitä, koska et halua tämän törpön saavan bonusta kaupoista, vaan joutuisi katsomaan vierestä, kun toinen myyjä saa sen. 

Itse erittäin harvoin jaksan loukkaantua tuollaisista jutuista, mutta joskus loukkaannun, riippuu niin paljon tilanteesta ja siitä kuka sanoo ja miten. 

Vierailija
62/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin aikanaan ostamaan autoa ihan itselleni ja omilla rahoillani. Myyjä esitteli autoa miehelleni. Myöhemmin vielä naapurin ukko kehui, että kuinka hyvä mies mulla on ja olenko kiitollinen, kun tämä osti mulle auton. Eikä suostunut uskomaan kuka sen auton oikeasti maksoi.

Naapurin ukolle sanoisin että voitettiin lotossa. Saisi sitten lisää pähkäiltävää kuinka paljon, mihin ja kuka niitä rahoja mahdollisesti seuraavaksi käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se menee, että melkein aina jos pariskunta on yhdessä liikkeellä niin mies on se joka ajaa. Ne muutamat poikkeukset eivät sitä asiaa muuta. Alkakaa oikeasti naiset ajaa niitä autoja myös kun mies on kyydissä niin tuollaiset kommentit jäävät historiaan.

Vanhempani olivat tuollaisia. Äitini oli se, joka oikeasti osasi ja tiesi asiat, tienasi enemmän, omisti oman auton jne. Mutta yhdessä kun lähdettiin autolla, isä sai näyttää miehuuttaan ajamalla. Paitsi kun tultiin kehä III:n sisäpuolelle, vaihdettiin kuskiksi äiti, joka osasi ajaa muuallakin kuin maalla.

Vierailija
64/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se menee, että melkein aina jos pariskunta on yhdessä liikkeellä niin mies on se joka ajaa. Ne muutamat poikkeukset eivät sitä asiaa muuta. Alkakaa oikeasti naiset ajaa niitä autoja myös kun mies on kyydissä niin tuollaiset kommentit jäävät historiaan.

Nyt teillä on kerrankin homma, jonka mies tyypillisesti hoitaa. Sinun ohjeesi on, että tehkää naiset sekin.

Tämäpä se. Perheessä tein jo leijonanosan, miksi ihmeessä minun pitäisi tehdä tämäkin?

Vierailija
65/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä on suominaisille hirveä loukkaus,?

No ruotsin perässä tulette, totutte ajallaan että teitä ei sitten huomioida, nähdä enää ollenkaan riippuen puhujan, myyjän kulttuurista.

Vierailija
66/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole kehu onnistuneesta avioliitosta ennemminkin? Ei kukaan eipäile ettetkö osaisi ajaa autoa, eikä sinun naisena tarvi sitä todistaa, jos kerta ajokortin olet läpäissyt inssissä. Kuitekin herrat istuu aina takapenkillä ja "chauffeur" ajaa autoa, eikä siitä tule koskaan sanomista ;)

Vierailija
67/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että pariskunnan ollessa autolla liikkeellä mies ajaa 9/10 tapauksessa 🤔 Nainen saa ajaa jos mies on ottanut alkoa 👍

Vierailija
68/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole kehu onnistuneesta avioliitosta ennemminkin? Ei kukaan eipäile ettetkö osaisi ajaa autoa, eikä sinun naisena tarvi sitä todistaa, jos kerta ajokortin olet läpäissyt inssissä. Kuitekin herrat istuu aina takapenkillä ja "chauffeur" ajaa autoa, eikä siitä tule koskaan sanomista ;)

Tämä on omituista suomalaista logiikkaa, jonka mukaan työhevosen lailla raatava nainen on tasa-arvoinen. Tosiasiassahan naiset käyvät työssä ja sen lisäksi hoitavat kodin ja lapset. (Mun sukupolvi, toivottavasti nuoremmat eivät ole yhtä typeriä.)

Vierailija
69/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit ehkä kännissä kuin käki, pullo kurkisti käsväskystä? Jos otat et aja.

Vierailija
70/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän vika minussa on, kun olen ollut itselleni ostamassa autoa, niin myyjät on kaikissa paikoissa olleet asiallisia ja kohdistaneet puheensa juuri minuun, vaikka on ollut mies ja aikuinen poika mukana. Mä muuten tiedän ainakin kaksi pariskuntaa, joissa naisella on ajokortti, miehellä ei ole koskaan ollutkaan. Me ajetaan aika tasan 50/50, kun ollaan yhdessä liikkeellä. 

Vierailija
71/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta on, että pariskunnan ollessa autolla liikkeellä mies ajaa 9/10 tapauksessa 🤔 Nainen saa ajaa jos mies on ottanut alkoa 👍

Tämä on yksi syy siihen miksi mies saa ajaa varsinkin kun ollaan "viihteellä", minä voin ottaa, mies ei. Jos otetaan molemmat mies maksaa taksin.

Vierailija
72/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu maailma menee eteenpäin, autokauppiaat on jääneet jälkeen jo kauan sitten.

Vierailija
73/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin esitellyt takakonttia, että tänne sopii sovinisti

Hahha! Repesin! :D

Vierailija
74/610 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän vika minussa on, kun olen ollut itselleni ostamassa autoa, niin myyjät on kaikissa paikoissa olleet asiallisia ja kohdistaneet puheensa juuri minuun, vaikka on ollut mies ja aikuinen poika mukana. Mä muuten tiedän ainakin kaksi pariskuntaa, joissa naisella on ajokortti, miehellä ei ole koskaan ollutkaan. Me ajetaan aika tasan 50/50, kun ollaan yhdessä liikkeellä. 

Näinhän sen luulisi olevan tänäpäivänä, että palvelua saisi ja ilman kettuilua. Itse olen saanut pyöriä autokaupassa yksin ilman että kukaan tulee esittelemään autoja minulle, miehen kimppuun sen sijaan on heti hyökätty kyselemään että autonostoko on mielessä. Vaikka minä olen se, joka ei todellakaan huvikseen autokaupoilla pyöri.

Kodinkonekaupoilla on päin vastoin. Mikä on myös typerää. Myyjät esittelevät minulle into piukkana jotain kodinkonetta, vaikka mies on vieressä ja häntä se kone kiinnostaa. Olen joskus sanonutkin, että mä olen vain seurana, sovi siitä imurista miehen kanssa.

Sen olen päättänyt, että jos joku myyjä vielä sanoo minua "pikkurouvaksi" ja muuten jättää minut huomiotta, niin joko kaupat loppuvat siihen tai kettuilen ankarasti takaisin pikkumyyjälle, otan pikkurahani mukaan ja todellakin laitan palautetta vielä jälkeen päin että ymmärtävät, että pikkurouva ei ole mikään neutraali sana tai kehu. Pitää hitaampienkin vähitellen oppia.

Vierailija
75/610 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh..meillä isäntä päättää,vaihdetaan värejäkin onneksi.Aina uusi auto,2v välein.Ei mitään kotteroita.Nyt ei kyl kelpaa kummallekaan kun seuraava hyvä..Näin mutta kun täällä on oltava auto,ei tääl mihkään pääse muuten.Töihin päästävä..kauppaan muu onkin pääsee tai ei.Turhia ajoja karsittu.Nyt kaikki kesäloma matkat,vierailut.Omalle mökille kyllä mutta muu olkoon,kesäkulutus muutenkin kaikessa minimiin.

Vierailija
76/610 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin aikanaan ostamaan autoa ihan itselleni ja omilla rahoillani. Myyjä esitteli autoa miehelleni. Myöhemmin vielä naapurin ukko kehui, että kuinka hyvä mies mulla on ja olenko kiitollinen, kun tämä osti mulle auton. Eikä suostunut uskomaan kuka sen auton oikeasti maksoi.

Minä ostin itselleni useamman tonnin kellon.

Täti sitten ihasteli kelloa ja tokaisi että onpa minulla hyvä aviomies.

On minulla hyvä mieskin mutta ostokseni maksat itse.

Vierailija
77/610 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kääntynyt 360 astetta välittömästi.

Vierailija
78/610 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäkääs mammat silmät auki liikenteessä ja oikeen ajatuksella laskette vastaan tulevista autoista monessako nainen ajaa ja mies istuu vänkärin paikalla? Fakta vaan on, että pariskunnissa mies ajaa useammin 👍

Tottakai mun mies ajaa koska mulla ei ole ajokorttia.

Vierailija
79/610 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla kortti, mutta ajan ihan joka ikinen kerta kun olemme kahdestaan liikenteessä. Mies vieressä. On tuollainen ennakkoasenne kyllä ärsyttävää.

Vierailija
80/610 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään ajoin töihin ja kyydissä oli kaksikin työkaveri-miestä. Oman miehen kanssa minä ajan yleensä kaupungissa ja mies pitemmät matkat. Mies ei tahdo kaupungissa löytää perille ja hermostuu, minua taas alkaa väsyttää maantieajossa. Meillä on vain yksi auto, joka on minun nimissä, yhdessä valittiin ja maksetaan se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan