Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"
Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.
Kommentit (610)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkääs mammat silmät auki liikenteessä ja oikeen ajatuksella laskette vastaan tulevista autoista monessako nainen ajaa ja mies istuu vänkärin paikalla? Fakta vaan on, että pariskunnissa mies ajaa useammin 👍
Aika harvoin se nainenkaan nykyisin istuu vänkärin paikalla. Useammin nainen on liikenteessä omalla autolla yksin, lasten tai jonkun muun kuin miehensä kanssa.
Niin, koska suomalainen mies öööliöliöli.
Repsikan? Jos puhuu kuin rouva, eikä normaaliälyinen ihminen, on mahdotonta odottaa, että laskettaisiin auton rattiin. Sinne pistettään meidät tokiotot rallinaiset!
Olimme autokaupoilla ja ensin myyjä esitteli moottorin kokoa yms. Kun hän kuuli, että auto tulee pääasiassa naisen käyttöön, hän alkoi esittelemään turvakaaria ja auton turvallisuutta, ettei vasn sattuis mitään😂🤣😅
Jaa. Ehkä helponta jos mies ostaa oman autonsa, vaimo sen omansa. Näin meillä on tehty, kumpikin saa hyvää palvelua ja mieleisensä auton.
Kun mä ja mun mies matkustetaan samalla autolla, mä olen ratin takana lähinnä silloin, kun mies on juonut tai katsoo tabletilta urheilua. Tämä mulle ok, koska mies nauttii ajamisesta, minä en niinkään. On myös huomattavasti parempi kuski kuin minä. Paljon ajetaan erikseen, kun asutaan maalla ja joka paikkaan pitkä matka.
Vierailija kirjoitti:
Kun mä ja mun mies matkustetaan samalla autolla, mä olen ratin takana lähinnä silloin, kun mies on juonut tai katsoo tabletilta urheilua. Tämä mulle ok, koska mies nauttii ajamisesta, minä en niinkään. On myös huomattavasti parempi kuski kuin minä. Paljon ajetaan erikseen, kun asutaan maalla ja joka paikkaan pitkä matka.
No takuulla on parempi kuski kuin sinä, jos kerran ajaa paljon enemmän kuin sinä.
Mites, jos alkaisit ajaa enemmän?
Vierailija kirjoitti:
No kaikille aika selkee kuka siinä kuskin paikalla on 😂
No kuka? Minä ainakin ajan omaa autoani, samoin äitini ajaa omallaan. Mummolassa anoppi toimi pääsääntöisesti kuskina ja appiukko istui repsikan paikalla. t. kahdenäiti, joka kuskaa harrastuksiin ja peleihin vuorollaan isoa lapsikööriä
Vierailija kirjoitti:
Joo niin aina. Ja autokaupassa tietenkin taas.
Tästä tosin puuttui se käänne, jossa nainen marssii tuohtuneena BMW-kauppaan ja ostaa käteisellä sadan tonnin kiesin.
Tällaisen asian voi oikaista heti, niin ei tarvitse alkaa pikkujuttua paisuttelemaan kohtuuttomuuksiin. Ainakin itse koen elämäni helpoksi, kun tuon tämänkaltaiset asiat heti esiin, jolloin toinen osapuolikin voi reagoida vaikka pahoittelemalla liian hätäisiä luulojaan.
Minulla on auto, jonka takapenkillä ei ole istuttu koskaan. Pelkääjän paikalla on ollut vain kaksi matkustajaa.
En edes ostanut autoa mieheni kanssa, vaan kävin yksin autokaupoilla. Itsehän sen maksoinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No takuulla on parempi kuski kuin sinä, jos kerran ajaa paljon enemmän kuin sinä.
Mulla on mies sitä varten että hän ajaa kun ollaa liikenteessä yhdessä. Ei minulla ole mitään tarvetta ajaa nykyistä enenpää.
Onko autolla ajaminenkin joku patriarkaatin etuoikeus, josta kannattaa vauhkoontua tuolla tavalla? Tympäisevä ja monotoninen kotityönomainen suoritus. Hyvä vaan, jos joku muu sen suorittaa.
Tuohon auttaa se, että menet ja ostat itsellesi auton. Niin olen itse tehnyt jo kolmesti.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon auttaa se, että menet ja ostat itsellesi auton. Niin olen itse tehnyt jo kolmesti.
Siitäkö saat itsenäisyyden ja vallan tunnetta?
Kato isi, mä osaan ajaa ilman käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko autolla ajaminenkin joku patriarkaatin etuoikeus, josta kannattaa vauhkoontua tuolla tavalla? Tympäisevä ja monotoninen kotityönomainen suoritus. Hyvä vaan, jos joku muu sen suorittaa.
Höpsis. Maa on täynnä naisia, jotka ajaa 50 000- 100 000 km vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mies sitä varten että hän ajaa kun ollaa liikenteessä yhdessä. Ei minulla ole mitään tarvetta ajaa nykyistä enenpää.
No, itse ainakin mieluummin olen oman taitoni varassa kuin toisen.
Vierailija kirjoitti:
Pyysittekö paikalle toista myyjää? Itse olisin lopettanut kaupanteot siihen paikkaan ja pyytänyt esimiehen paikalle. Jos kaikki vaan nielee tyrmistyksensä, niin tuo sovinismin viljely vaan jatkuu.
Voi hellanlettas kun sitä ollaan tosikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitäkö saat itsenäisyyden ja vallan tunnetta?
Kato isi, mä osaan ajaa ilman käsiä.
Oletpa lapsellinen 😂
Olen itsenäinen. Siksi ostin asunnon ja auton itse, yksin, omalla rahalla ja ilman lainaa. Olen myös rakentanut ja myynyt ok-talon hyvällä voitolla. Sinä varmaankin elät vanhempiesi tai Kelan loisena. Siksi kuvittelet, että muutkin tekevät niin.
Mä olisi esimiehenä ajanut teidät lumihankeen ja sanonut että on muitakin asiakkaita