Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"

Vierailija
19.10.2019 |

Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.

Kommentit (610)

Vierailija
41/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysittekö paikalle toista myyjää? Itse olisin lopettanut kaupanteot siihen paikkaan ja pyytänyt esimiehen paikalle. Jos kaikki vaan nielee tyrmistyksensä, niin tuo sovinismin viljely vaan jatkuu.

Voi hellanlettas kun sitä ollaan tosikkoja.

Itse jos olen maksamassa tonneja autosta, niin odotan myyjältä asiallisuutta v*ttuilun sijaan.

Vierailija
42/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäkääs mammat silmät auki liikenteessä ja oikeen ajatuksella laskette vastaan tulevista autoista monessako nainen ajaa ja mies istuu vänkärin paikalla? Fakta vaan on, että pariskunnissa mies ajaa useammin 👍

Aika harvoin se nainenkaan nykyisin istuu vänkärin paikalla. Useammin nainen on liikenteessä omalla autolla yksin, lasten tai jonkun muun kuin miehensä kanssa.

Tätä samaa olin tulossa sanomaan. Ajetaan miehen kanssa autoilla päivittäin ja ehkä kerran kuukaudessa ollaan samassa autossa. Ja kyllä, mies ajaa lähes aina silloin, koska tykkää siitä enemmän kuin maisemien katselusta. Toisin sanoen minä ajan autolla 29 päivänä kuukaudessa, mies 30 päivänä. (Eikä nyt tarvitse tulla saivartelemaan eri kuukausien päivien määrästä.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon auttaa se, että menet ja ostat itsellesi auton. Niin olen itse tehnyt jo kolmesti.

Siitäkö saat itsenäisyyden ja vallan tunnetta?

Kato isi, mä osaan ajaa ilman käsiä.

Oletpa lapsellinen 😂

Olen itsenäinen. Siksi ostin asunnon ja auton itse, yksin, omalla rahalla ja ilman lainaa. Olen myös rakentanut ja myynyt ok-talon hyvällä voitolla. Sinä varmaankin elät vanhempiesi tai Kelan loisena. Siksi kuvittelet, että muutkin tekevät niin.

Tulkitsin siis oikein, että et ole saanut elämässäsi mitään merkittävää aikaan. Miksipä muuten kukaan fiilistelisi, kuinka osaa ihan itse käydä kaupassa.

Vierailija
44/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mä ja mun mies matkustetaan samalla autolla, mä olen ratin takana lähinnä silloin, kun mies on juonut tai katsoo tabletilta urheilua. Tämä mulle ok, koska mies nauttii ajamisesta, minä en niinkään. On myös huomattavasti parempi kuski kuin minä. Paljon ajetaan erikseen, kun asutaan maalla ja joka paikkaan pitkä matka.

No takuulla on parempi kuski kuin sinä, jos kerran ajaa paljon enemmän kuin sinä.

Mites, jos alkaisit ajaa enemmän?

Mulla on mies sitä varten että hän ajaa kun ollaa liikenteessä yhdessä. Ei minulla ole mitään tarvetta ajaa nykyistä enenpää.

No, itse ainakin mieluummin olen oman taitoni varassa kuin toisen.

Ole vaan. Itse käyn lääkärissä, parturissa, ostan siivouksen ja rempat ulkopuolisilta sekä ajan mieluiten taksilla. Meitä on moneksi.

Vierailija
45/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies syrjäytyy kuvitellessaan, että eletään 1930-lukua.

Nyt on 2019, naiset käyvät töissä, savat palkkaa, voivat itse ostaa ja myydä omaisuutta ja tehdä oikeustoimia. Nainen pystyy kaikkeen mihin mies, mutta mies ei pysty kaikkeen mihin nainen.

Näille peräkamarin pojille ottaa koville sopeutua asiaan, etenkin kun mopokorttikin on kuivumassa ja mopo pazkana, viikkorahat peruttu.

Vierailija
46/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mä ja mun mies matkustetaan samalla autolla, mä olen ratin takana lähinnä silloin, kun mies on juonut tai katsoo tabletilta urheilua. Tämä mulle ok, koska mies nauttii ajamisesta, minä en niinkään. On myös huomattavasti parempi kuski kuin minä. Paljon ajetaan erikseen, kun asutaan maalla ja joka paikkaan pitkä matka.

No takuulla on parempi kuski kuin sinä, jos kerran ajaa paljon enemmän kuin sinä.

Mites, jos alkaisit ajaa enemmän?

Mulla on mies sitä varten että hän ajaa kun ollaa liikenteessä yhdessä. Ei minulla ole mitään tarvetta ajaa nykyistä enenpää.

No, itse ainakin mieluummin olen oman taitoni varassa kuin toisen.

Omaa tahtoa saan ihan riittävästi käyttää myös silloin kun mies ajaa. Samoin toki silloin kun olen liikenteessä yksin tai lasten kanssa. Parisuhteessa ei onneksi ole tarvetta siihen valtataisteluun koska sitä on ihan riittävästi molemmille.

Vierailija
47/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siis on repsikka?

Repsikka on auto apumi.. eikun apuhenkilö!  Ennen vanhaan esim. kuorma-autoissa piti olla apuhenkilö lastastausta ja purkua varten.

Vierailija
48/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee, että melkein aina jos pariskunta on yhdessä liikkeellä niin mies on se joka ajaa. Ne muutamat poikkeukset eivät sitä asiaa muuta. Alkakaa oikeasti naiset ajaa niitä autoja myös kun mies on kyydissä niin tuollaiset kommentit jäävät historiaan.

Vierailija
49/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on 2019, naiset käyvät töissä, savat palkkaa, voivat itse ostaa ja myydä omaisuutta ja tehdä oikeustoimia. Nainen pystyy kaikkeen mihin mies, mutta mies ei pysty kaikkeen mihin nainen.

Näille peräkamarin pojille ottaa koville sopeutua asiaan, etenkin kun mopokorttikin on kuivumassa ja mopo pazkana, viikkorahat peruttu.

Missä vaiheessa naisten nostamisen ja etuoikeuksien rakentamisen voisi lopettaa? Alkaako kohta riittää?

Vierailija
50/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se menee, että melkein aina jos pariskunta on yhdessä liikkeellä niin mies on se joka ajaa. Ne muutamat poikkeukset eivät sitä asiaa muuta. Alkakaa oikeasti naiset ajaa niitä autoja myös kun mies on kyydissä niin tuollaiset kommentit jäävät historiaan.

Nyt teillä on kerrankin homma, jonka mies tyypillisesti hoitaa. Sinun ohjeesi on, että tehkää naiset sekin.

Vierailija
51/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa naisten nostamisen ja etuoikeuksien rakentamisen voisi lopettaa? Alkaako kohta riittää?

Se loppuu sitten, kun naisten alas painaminen ja halventaminen loppuu. Joten ole hyvä ja lopeta.

Vierailija
52/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Pääsit muka etupenkille

Joo "uskotaan"

Vierailija
53/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Hiukan arrogantit, itsevarmat ja sovinistisia mielipiteitä omaavat miehet eivät todellakaan jää ilman naisia. Päinvastoin saavat valita parhaat päältä.

Vierailija
54/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tämä tuli puheeksi. Olen piakkoin ostamassa itselleni autoa ja varmaan vuoden sisään myös maksamassa miehelle autoa (koska minulla on enemmän varallisuutta). Olen useasti ollut tilanteessa, jossa myyjä (esim. remonttia ostaessa) on sanonut jotain naisia alistavaa, mutta siinä hetkessä en ole keksinyt mitään nasevaa sanottavaa. Myöhemmin sitten on tullut mieleen vaikka mitä. Myös se on nyt huomattu, että oma mies ei noita typeryyksiä huomaa, mutta jos vaikka toistan myyjän sanat, niin ymmärtää niiden hölmöyden.

Vierailija
55/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei yhtään häiritse repsikan paikka. Mies hoitaa ajamisen, minä keskityn maisemiin, nettiin, musiikkiin tai ajatuksiini. On kyllä hyvä kuski, ei tarvitse kommentoida.

Vierailija
56/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun mies jo istuu kuskinpaikalla, niin mihin se  rouva laitetaan? Takakonttiin?

Olen itse esitellyt vanhempi nainen/nuorehko mies -pariskunnalle ihan tahallani, että tähän saa sitten turvaistuimen kätevästi.

Vierailija
57/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäkähän siinä on, että olen saanut autokaupoilla asiallista palvelua jo vuodesta 1998 lähtien. Naisena.

Vierailija
58/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun mies jo istuu kuskinpaikalla, niin mihin se  rouva laitetaan? Takakonttiin?

Olen itse esitellyt vanhempi nainen/nuorehko mies -pariskunnalle ihan tahallani, että tähän saa sitten turvaistuimen kätevästi.

Jokainen toki hoitaa asiakaspalvelun tyylillään. Toiset vain osaa myydä paremmin kuin toiset. Luultavasti tuolla tyylillä et saisi myytyä autoa minulle tai puolisolleni ainakaan jos ne vaatumukset mitä itse asetamme autolle ei tule esittelyssä esille.

Vierailija
59/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvan ei tarvitse ajaa itse. Perinteinen kunniapaikka on takapenkillä, oikealla puolen.

Vierailija
60/610 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin aikanaan ostamaan autoa ihan itselleni ja omilla rahoillani. Myyjä esitteli autoa miehelleni. Myöhemmin vielä naapurin ukko kehui, että kuinka hyvä mies mulla on ja olenko kiitollinen, kun tämä osti mulle auton. Eikä suostunut uskomaan kuka sen auton oikeasti maksoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän