Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"
Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.
Kommentit (610)
No jos mies ajaa, niin rouvan paikka on vierellä. Ja toisinpäin. Mitä ihmeellistä tuossa nyt muka on...jestas sentään
OMG mikä vääryys on nyt tapahtunut. Ap:n pitää varmasti nyt hakeutua terapeutille.
Vierailija kirjoitti:
Myyjä olisi selvä Trumpin äänestäjä.
Todennäköisesti. Oli töissä tai yrittäjänä, kuitenkin omillaan toimeentuleva veronmaksaja. Eikä mikään tuilla, kotona pleikkaa hakkaava loinen, joka odottelee, että paistetut varpuset lentävät suoraan lautaselle.
Hätävilkut laitoit päälle ja vedit käsijarrua, kun mies antoi ratin takaa käsikaasua. Ja sitten heräsit autokauppaunestasi.
Myyjän ammatissa tarvitaan nöyryyttä ja asiakkaan kuuntelemista. Autokaupat on menetetty, kun suhtauduttu töykeästi asiakkaaseen. Asiakas on kunkku ei myyjä. Verska-asuinen mersun käteisostaja jäi huomiotta, kun "voitko tulla tunnin päästä. kun meillä on tässä juuri päivittäinen myyntipalaveri alkamassa". Kolmelle naiselle haluttiin myydä pikkuauto väkisin, Naiset olivat tulleet ostamaan kuusipyttyistä premium autoa firman ykkösautoksi. Heidän oli pakko ajaa naapurikaupunkiin kaupoille. Kävivät piruuttaan em liikkeessä näyttämässä ja kysymässä miksette halua myydä autoja käteisostajille...Myyjän kaljulle oli kuulemma noussu puna ja hikikarpaloita.
Minun luokseni avokonttoriin tuli kitalakihalkiosta kärsinyt hieman änkyttävä asiakas. Hän halusi keskustella kasvokkain, vaikka useimmat "keikat" hoidettiin puhelimitse,faksilla tms. Kollegojen suhtautuminen ärsytti ja ehdotin asiakkaalle että käymme lounaalla kun oli lounasaikakin. Lounasravintolassa juttelimme niitä näitä, kerroin rehellisesti miten toimin ja mitä yhtiömme voi tarjota.
Pari viikkoa myöhemmin tuli tilaus, joka oli suurin yrityksen historiassa. Luvatut bonukset jäivät saamatta, "ei noin suurta bonusta voi maksaa", koska pomon kanssa oli suullinen sopimus. Siirryin toiseen yritykseen ja sain tuon asiakkaan mukaani. Hänenkin liiketoimintansa kasvoi, sillä ratkaisuni olivat edullisia ja tehokkaita. Hän sai kilpailuetua. Siis aina kirjallisesti kaikki, alkaen työn suorituspaikkakunta,
Kävin vastikään ostamassa auton. Menin ensin suuremman valikoiman liikkeeseen (r-j), siellä ei edes tervehditty. Suuntasin pienempään paikalliseen liikkeeseen ja palvelu oli nuorekkaan rentoa mutta asiallista. Kaupat syntyi.
Olen keski ikäinen nainen
Saa kai sitä sanoa, sinua ei kuitenkaan haitannut, että sanoi sokeasti rouvaksi, vaikkei tiennyt edes teidän siviilisäätyä. Ihanaa vanhan ajan tunnelmaa myyjällä, kun näkee miehen perheen päänä ja vahvana johtajana, eikä "passenger princessinä", koska sitähän hän on. Vai onko nyt niin tärkeää olla tasa-arvoinen ja todeta, että mieskin voi olla kyydittävänä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lapsuudesta asti ollut semmoinen naispuoleinen tuttava joka vaihtaa talvirenkaat itse. Siis vanteelta toiselle rengasraudoilla ja meisseleillä. Koska kyse oli Taunuksesta oli hänellä myös kaasutin irti ja tiskialtaassa putsausta varten. Minä haluaisin nähdä kuinka pahoin tämä vetelisi tämmöistä urpoa myyjää pitkin lattioita tai kysyisi ihan vaan mikä on tämän auton moottorin puristussuhde ja kaasuttimen seossuhde tms. kun kiinnostaa mihin on rahojaan laittamassa. Arvostan! Toki Taunusta helpompiakin tapoja on elää mutta onneton tumpelo ei tarvii olla. Naistenkaan. Naisia lentää jo Hornetillakin ja ovat hyviä siinä hommassa. Eläköön suomalainen nainen t. Uhanalainen lihaa syövä, bensalla ajava ja käsillä töitä tekevä hetero sukupuolensa tietävä mies
Kaasarikysymys on varmaankin trikkikysymys, koska niitä ei uusissa autoissa ole ollut enää 34 vuoteen ja seossuhde ruiskukoneessa katilla on aina stökiömetrinen, Lambda-arvo 1.00. jolloin katalysaattori puhdistaa pakokaasut.
Vaikeimman kautta kyllä muutenkin tekee jos vaihtaa kesä- ja talvirenkaat samoille vanteille, paljon helpompi olisi olla kaksi sarjaa vanteita joilla talvi- ja kesärenkaat valmiiksi asennettuna ja tasapainotettuna. Eikö se jo tasapainotuskin mene pieleen kumeja vanteille ronkkiessa sattumanvaraiseen asentoon.
Vierailija kirjoitti:
Myyjän ammatissa tarvitaan nöyryyttä ja asiakkaan kuuntelemista. Autokaupat on menetetty, kun suhtauduttu töykeästi asiakkaaseen. Asiakas on kunkku ei myyjä. Verska-asuinen mersun käteisostaja jäi huomiotta, kun "voitko tulla tunnin päästä. kun meillä on tässä juuri päivittäinen myyntipalaveri alkamassa". Kolmelle naiselle haluttiin myydä pikkuauto väkisin, Naiset olivat tulleet ostamaan kuusipyttyistä premium autoa firman ykkösautoksi. Heidän oli pakko ajaa naapurikaupunkiin kaupoille. Kävivät piruuttaan em liikkeessä näyttämässä ja kysymässä miksette halua myydä autoja käteisostajille...Myyjän kaljulle oli kuulemma noussu puna ja hikikarpaloita.
Minun luokseni avokonttoriin tuli kitalakihalkiosta kärsinyt hieman änkyttävä asiakas. Hän halusi keskustella kasvokkain, vaikka useimmat "keikat" hoidettiin puhelimitse,faksilla tms. Kollegojen suhtautuminen ärsytti ja ehdotin asiakkaalle että käymme lo
no kylläpäs olet hyvä
Minulla on lapsuudesta asti ollut semmoinen naispuoleinen tuttava joka vaihtaa talvirenkaat itse. Siis vanteelta toiselle rengasraudoilla ja meisseleillä. Koska kyse oli Taunuksesta oli hänellä myös kaasutin irti ja tiskialtaassa putsausta varten. Minä haluaisin nähdä kuinka pahoin tämä vetelisi tämmöistä urpoa myyjää pitkin lattioita tai kysyisi ihan vaan mikä on tämän auton moottorin puristussuhde ja kaasuttimen seossuhde tms. kun kiinnostaa mihin on rahojaan laittamassa. Arvostan! Toki Taunusta helpompiakin tapoja on elää mutta onneton tumpelo ei tarvii olla. Naistenkaan. Naisia lentää jo Hornetillakin ja ovat hyviä siinä hommassa. Eläköön suomalainen nainen t. Uhanalainen lihaa syövä, bensalla ajava ja käsillä töitä tekevä hetero sukupuolensa tietävä mies