Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"
Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.
Kommentit (610)
Kyllä minä tunnustan, että en hirveän paljon halua ajaa, jos mies tekee sen mielellään. Neuvon vierestä. Sen verran tietysti pitää ajaa, että joku tuntuma säilyy.
Naapurini mies joutui hoivakotiin ja rouva ei ollut ajanut varmaan 40 vuoteen, eli ei ollut eläessään ajanut esim. liikenneympyrässä. Neuvoin ottamaan muutaman ajotunnin autokoulusta ja olikin ottanut. Nyt hoitaa kauppareissunsa ihan itsenäisesti.
Oltiin miehen kanssa ostamassa sohvaa. Myyjä esitteli muhkeaa versiota ja totesi, että siinä on erinomainen sohva isännän lojua ja odotella ruokaa.
Olen surkea kokki ja mies laittaa meillä sapuskat. Lisäksi hän on innokas liikunnan harrastaja eikä tykkää lojua. Sohva ostettiin ja olen siinä tyytyväisenä lojunut. Myyjä oli oikeassa. Se on erinomainen lojumiseen. Vielä jälkeenpäin on monesti naurettu asialle.
Jos naiset kohtaisivat yhtä paljon karhuja kuin miehiä, niin naiset ymmärtäisivät kuinka typerä heidän väitteensä on.
Naiset ovat tyhmiä lehmiä ja miehet myös kohtaavat karhun mielummin kuin tyhmän lehmän.
Tuohan on kohteliaisuus. Auton ajaminen on työtä. Vieressä matkustajan paikalla istuminen on matkasta nauttimista ilman liikenteen aiheuttamaa stressiä. Minusta on kunnia-asia, että vaimoni istuu ja minä ajan. Kyllä hän on ansainnut sen matkaaan kuluvan rentoutumishetken. Ja silloin harvoin kun vaimoni haluaa ajaa, hän tietenkin saa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin miehen kanssa ostamassa sohvaa. Myyjä esitteli muhkeaa versiota ja totesi, että siinä on erinomainen sohva isännän lojua ja odotella ruokaa.
Olen surkea kokki ja mies laittaa meillä sapuskat. Lisäksi hän on innokas liikunnan harrastaja eikä tykkää lojua. Sohva ostettiin ja olen siinä tyytyväisenä lojunut. Myyjä oli oikeassa. Se on erinomainen lojumiseen. Vielä jälkeenpäin on monesti naurettu asialle.
Kun mies menee naisen kanssa huonekalukauppaan mies maksaa huonekalut kantaa ne autoon ja kasaa ne kotona.
Nainen osallistuu tähän prosessiin sillä että hän päättää mihin mies sijoittaa huonekalun kun hän on sen kasannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mies menee naisen kanssa huonekalukauppaan mies maksaa huonekalut kantaa ne autoon ja kasaa ne kotona.
Nainen osallistuu tähän prosessiin sillä että hän päättää mihin mies sijoittaa huonekalun kun hän on sen kasannut.
Tämä unohtui.
Mies ajaa omalla autollaan naisen huonekalunkauppaan.
On se elämä vaikeeta kun tuollaisestakin pitää vetää hernettä nokkaan. Mitä jos vaikka tänään miettisit, miten hyvin sinulla on asia on on varaa ostaa uusi auto?
No olihan se ystävällistä että näytettiin paikka ja että oli kuitenkin autossa sisällä eikä esimerkiksi takakontissa.
Ammattimaisempi myyjä olisi esitellyt samalla myös katolle pieneen lisähintaan asennettavan anopin kuljettimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mies menee naisen kanssa huonekalukauppaan mies maksaa huonekalut kantaa ne autoon ja kasaa ne
Tämä unohtui.
Mies ajaa omalla autollaan naisen huonekalunkauppaan.
Tapauskohtaista varmaan. Joillain on perinteiset roolit käytössä.
Minä kyllä ajoin työpakulla sohvakauppaan ja maksoin sohvan. Mies auttoi kantamisessa, mutta kokoamisen hoidin itse. Mies kävi sillä välin lenkillä.
Kannattaa sopia keskinäinen työnjako perheessä niin, ettei katkeroidu.
Vierailija kirjoitti:
Pitäkääs mammat silmät auki liikenteessä ja oikeen ajatuksella laskette vastaan tulevista autoista monessako nainen ajaa ja mies istuu vänkärin paikalla? Fakta vaan on, että pariskunnissa mies ajaa useammin 👍
Ja mitä väliä sillä edes on. Todellinen tasa-arvo on sitä, ettei sillä ole väliä kumpi ajaa ja vaikka se olisi jopa mies joka ajaa yleensä. Vai mitä?
Tämä nyt on 5 vuotta vanha ketju, mutta kai tällaisia perämettässä kasvaneita äijiä on vieläkin olemassa. He vaan eivät ole kuulleetkaan, että pitäisi varmaan laskeutua sieltä puusta. Katsovat peiliin ja näkevät kurttuisen, vanhan gorillan.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on kohteliaisuus. Auton ajaminen on työtä. Vieressä matkustajan paikalla istuminen on matkasta nauttimista ilman liikenteen aiheuttamaa stressiä. Minusta on kunnia-asia, että vaimoni istuu ja minä ajan. Kyllä hän on ansainnut sen matkaaan kuluvan rentoutumishetken. Ja silloin harvoin kun vaimoni haluaa ajaa, hän tietenkin saa ajaa.
😂 Suurinta stressiä on istua vieressä, kun toinen ajaa. Siitä on nautinto kaukana. Kun itse ajaa, on homma hallussa ainakin omassa päässä. Ei ehkä apukuskilla siinäkään tapauksessa.
En ymmärrä, miksi kiistelette tällaisista asioista.
Jos työnjako perheessänne on mielestänne pielessä, ottakaa asia puheeksi puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pyysittekö paikalle toista myyjää? Itse olisin lopettanut kaupanteot siihen paikkaan ja pyytänyt esimiehen paikalle. Jos kaikki vaan nielee tyrmistyksensä, niin tuo sovinismin viljely vaan jatkuu.
Miksi pelkäät miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt on 5 vuotta vanha ketju, mutta kai tällaisia perämettässä kasvaneita äijiä on vieläkin olemassa. He vaan eivät ole kuulleetkaan, että pitäisi varmaan laskeutua sieltä puusta. Katsovat peiliin ja näkevät kurttuisen, vanhan gorillan.
#miespelkonäkyväksi
#female fragility