Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"

Vierailija
19.10.2019 |

Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.

Kommentit (610)

Vierailija
361/610 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse naisena minua kiinnostaa autossa iso moottori, tehot, tyyppiviat jne. Jos myyjä alkaisi esittelemään auton turvavarusteita ja mihin saa lastenistuimet ja muuta liibalaabaa, niin menisin toiseen myymälään.

Vaikka olen nainen niin en ole tyhmä myöskään autojen kanssa. Ei tosiaan eletä mitään 50-lukua.

Minusta esimerkiksi lastenistuimen mahtuminen on yksi oleellisimmista asioista autossa, jos ollaan lapsiperheelle autoa ostamassa. Tai niitten rattaiden mahtuminen konttiin. Ne eivät siis ole todellakaan turhaa liibalaabaa, eikä niistä kiinnostuminen sulje pois sitä etteikö olisi kiinnostunut teknisistä ominaisuuksista. Jostain syystä vaan joillekin myyjille on ihan ylitsepääsemätön ongelma, jos esim peräkontin koko on olennainen kriteeri autoa ostaessa. Kaveri oli ollut ostamassa autoa johon saisi harrastusvälineensä mahtumaan ja myyjä oli vaan naureskellut naisten hölmöilyille kun kaveri mittaili takakonttia. Väliäkö sillä sopiiko auto käyttötarkoitukseen jos on iso moottori ja vähän ajettu.

Vierailija
362/610 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen viitsisi alkaa loukkaantumaan tuollaisesta. Itse oikeastaan mieluummin istun sillä rouvan istuimella, kuin ajan, jos on vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
363/610 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AatunKrokotiili kirjoitti:

Ihan normisettiä jos AUTOA ollaan ostamassa isännälle. Vaimon kauppakassi on sitten erikseen.

Ha haa, täällä rouva ajaa isolla bemarilla

Vierailija
364/610 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse naisena minua kiinnostaa autossa iso moottori, tehot, tyyppiviat jne. Jos myyjä alkaisi esittelemään auton turvavarusteita ja mihin saa lastenistuimet ja muuta liibalaabaa, niin menisin toiseen myymälään.

Vaikka olen nainen niin en ole tyhmä myöskään autojen kanssa. Ei tosiaan eletä mitään 50-lukua.

Isoja moottoreita ei viherpiipertäjien takia ole enää olemassakaan täällä Euroopassa, ne ovat vain USA:n markkinoita varten! Täällä pitää valita jostain 1,0 - 1,2 litraisista, kun USA:ssa on samassa autossa 2-litrainen kone tai isompikin!

Vierailija
365/610 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli verhosuunnittelijalle aika. Mies ehti paikalle ajoissa, minä vähän myöhästyin. Verhosuunnittelija ei tervehtinyt minua, puhui koko ajan miehelleni, joka ei ole edes komea. Mutta kun oli mies. Jos sanoin jotain, ei noteerannut. Kun lähdimme pois, sanoin, että kiitos, suunnittelen ja ompelen verhoni omaan olohuoneeseeni itte!

Eli ei-komean miehesi mielipide ei kiinnosta sinua. Miksi olet hänen kanssaan?

Vierailija
366/610 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä autoa läheskään aina ajeta ratin takaa.

'...Vihdoin mies hermostuksissaan tokaisi: Kuka tätä autoa oikein ajaa?

Siinäs kuulit Oskari!, sanoi vaimo. Mies on ratissa, eikä edes tiedä kuka ajaa.

Voisko joku selittää tämän kun en tajua?

Mieson ratissa ja kysyy, kuka sitä autoa ajaa. Eiks hölmö tajuu ajavansa autoa itse.

Väärin kerrottu vitsi.

Mies ajoi ja kyydissä oli vaimo ja anoppi. Kummankin suusta tuli koko ajan ohjeita, joten lopulta mies hermostui, pysäytti auton kadun laitaan ja tivasi vaimoltaan, että kumpi sitä autoa ajaa, sinä vai äitisi.

Vierailija
367/610 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sina triggeröidyit niin tottahan se vain puhui

Vierailija
368/610 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen vielä myyjä 2020-luvulla.

Vierailija
369/610 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

👀Häh? Meillä ei ole ukolla edes korttia. Ei se saa ajaa.

Nainen meillä ajaa. Ihan siinä kuskin paikalla. Vaikee sieltä pelkääjän paikalta olis kurotella. Tuskin laillista.

Vierailija
370/610 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan ääliö? Juu!

Vierailija
371/610 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se 'repsikka' muuten tarkoitakin kuorma-auton apumies?

Ainakin minä olin sellaisena joskus 16-vuotiaana erään rakennusliikkeen kuorma-autokuskin apuna.

Eihän henkilöautossa puhuta minun mielestäni muusta kuin vain etupenkin matkustajapaikasta...

Vierailija
372/610 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätitkö kuitenkin auton väristä? Siihenhän ne naisen rahkeet riittää. 

Auton värilläkin on muuten aika paljon merkitystä. Tosin aina olen enemmän laittanut painoarvoa merkille ja kulutukselle. Kolme autoa ostanut ihan itse. T: eri.

Kuka viitsii maksaa ekstraa jostain auton väristä? Varsinkin jos on ostamassa käytettyä niin miten sen värin edes voi valita, kai nyt kaikki katsoo ensin ihan muita ominaisuuksia. Itsekään en tykkää harmaista autoista mutta kaksi viimeisintä on ollut harmaita kun ne on muuten ollut sopivia.

Minulla oli viimeksi vuosi sitten autoa vaihtaessani useampi samanikäinen, kilsoiltaan ja varusteluiltaan lähes identtinen vaihdokki tarjolla ja lopulta väri oli juuri se, joka auton valinnan ratkaisi.

Itse ajan työssäni päivittäin omalla autolla mitä tahansa 5-120 kilsan väliltä, saan siis ajaa autolla ihan tarpeeksi muutenkin joten vapaa-ajalla annan ihan mielelläni miehen ajaa, ihan jo siksikin että hän ei saa aikaa kulumaan vieressä istuessa. Itse ajan sujuvasti kaupungissa, matka-ajoa ja vedän myös kärryä tai traileria, ollaan sitten yhdessä liikkeellä missä tahansa niin aina voidaan vaihtaa kujettajaa lennossa tarpeen ja ajohalujen mukaan.

No jos tosiaan olisi useampi ihan samanlainen auto siinä tarjolla niin tottahan sitä sitten ottaisi sen punaisen, mutta harvemmin sitä sattuu vaihtoautoa ostaessa.

Ja joo sama täällä, ajan paljon työn takia niin vapaa-ajalla annan mieluusti miehen ajaa. Mut ei sekään hitsi vie aina halua ajaa, joten vaihdellaan välillä. Riippuu myös minne mennään, yleensä se ajaa joka tuntee reitin paremmin.

Minulla ei ikinä ole ollut eikä tule olemaan punaista autoa. Vaihtoehdot autolle silloin olivat musta, sininen, valkoinen ja hiekanvärinen, valitsin hiekanvärisen. Kaikki samanvuotisia ja kisat välillä 80000-110000, hinnat olivat kolmen tonnin sisällä toisiinsa nähden.

Hiekanvärinen? Hiekotushiekan? Sitten vastapuoli ihmettelee talvella, kun aurausvalli alkoi liikkua ja ajoi kylkeen.

Sinun kannattaisi varmaan käydä optikolla jos et enää erota auranvallia ja autoa toisistaan.

Kyllä minä ne erotan, mutta liikenteessä on huomattavan paljon sellaisia, jotka eivät erota.

Esim paras moottoripyöräilijälle annettu ohje, minkä olen kuullut, meni näin:

Suhtaudu jokaiseen autoon, niin kuin se olisi tiellä toikkaroiva hirvi. Se voi tehdä ihan mitä tahansa.

Vierailija
373/610 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätitkö kuitenkin auton väristä? Siihenhän ne naisen rahkeet riittää. 

Auton värilläkin on muuten aika paljon merkitystä. Tosin aina olen enemmän laittanut painoarvoa merkille ja kulutukselle. Kolme autoa ostanut ihan itse. T: eri.

Kuka viitsii maksaa ekstraa jostain auton väristä? Varsinkin jos on ostamassa käytettyä niin miten sen värin edes voi valita, kai nyt kaikki katsoo ensin ihan muita ominaisuuksia. Itsekään en tykkää harmaista autoista mutta kaksi viimeisintä on ollut harmaita kun ne on muuten ollut sopivia.

Minulla oli viimeksi vuosi sitten autoa vaihtaessani useampi samanikäinen, kilsoiltaan ja varusteluiltaan lähes identtinen vaihdokki tarjolla ja lopulta väri oli juuri se, joka auton valinnan ratkaisi.

Itse ajan työssäni päivittäin omalla autolla mitä tahansa 5-120 kilsan väliltä, saan siis ajaa autolla ihan tarpeeksi muutenkin joten vapaa-ajalla annan ihan mielelläni miehen ajaa, ihan jo siksikin että hän ei saa aikaa kulumaan vieressä istuessa. Itse ajan sujuvasti kaupungissa, matka-ajoa ja vedän myös kärryä tai traileria, ollaan sitten yhdessä liikkeellä missä tahansa niin aina voidaan vaihtaa kujettajaa lennossa tarpeen ja ajohalujen mukaan.

No jos tosiaan olisi useampi ihan samanlainen auto siinä tarjolla niin tottahan sitä sitten ottaisi sen punaisen, mutta harvemmin sitä sattuu vaihtoautoa ostaessa.

Ja joo sama täällä, ajan paljon työn takia niin vapaa-ajalla annan mieluusti miehen ajaa. Mut ei sekään hitsi vie aina halua ajaa, joten vaihdellaan välillä. Riippuu myös minne mennään, yleensä se ajaa joka tuntee reitin paremmin.

Minulla ei ikinä ole ollut eikä tule olemaan punaista autoa. Vaihtoehdot autolle silloin olivat musta, sininen, valkoinen ja hiekanvärinen, valitsin hiekanvärisen. Kaikki samanvuotisia ja kisat välillä 80000-110000, hinnat olivat kolmen tonnin sisällä toisiinsa nähden.

Hiekanvärinen? Hiekotushiekan? Sitten vastapuoli ihmettelee talvella, kun aurausvalli alkoi liikkua ja ajoi kylkeen.

Sinun kannattaisi varmaan käydä optikolla jos et enää erota auranvallia ja autoa toisistaan.

Kyllä minä ne erotan, mutta liikenteessä on huomattavan paljon sellaisia, jotka eivät erota.

Esim paras moottoripyöräilijälle annettu ohje, minkä olen kuullut, meni näin:

Suhtaudu jokaiseen autoon, niin kuin se olisi tiellä toikkaroiva hirvi. Se voi tehdä ihan mitä tahansa.

Mun työkaverilla oli mustavalkoinen auto (katto taisi olla musta, muuten valkoinen). Keväällä kun lumia oli sulanut paikka paikoin, maisema oli kovin mustavalkoinen. Kolmion takaa tuli auto eteen ja työkaverin auto meni lunastukseen. Kolmion takaa tullut sanoi vaan, että hän ei kyllä lainkaan nähnyt autoa. Nykyään kun ei ajovalojakaan pidetä aina päällä. 

En missään nimessä ottaisi valkoista tai mustaa autoa, jos sillä ajellaan Suomessa. Punainen esim. erottuu aina. 

Vierailija
374/610 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-repsikka kirjoitti:

Eikös se 'repsikka' muuten tarkoitakin kuorma-auton apumies?

Ainakin minä olin sellaisena joskus 16-vuotiaana erään rakennusliikkeen kuorma-autokuskin apuna.

Eihän henkilöautossa puhuta minun mielestäni muusta kuin vain etupenkin matkustajapaikasta...

No kyä se on repsikan paikka. Mulle on ihan sama kummalla paikalla istun. Jos ajellaan yli 500 km putkeen, on ihan kiva vaihtaa siinä kohtaa toiselle istuimelle mutta ei välttämättä.

Helsingin keskustassa annan mielellään miehen ajaa kun se on paljasjalkainen stadilainen. Muuten ei väliä.

Vierailija
375/610 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen vielä myyjä 2020-luvulla.

Eiköhän ollut trolli jo vuonna 2019.

Tilastollisesti toki pariskunnista mies ajanee selvästi useammin kuin nainen, jos kumpikin samassa autossa. 

Vierailija
376/610 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkonttia sun tapaselle joka asiaan tarttuja-nillittäjälle ois pitäny esitellä.

Vierailija
377/610 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
378/610 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmäreän ärsyynnyksesi erittäin hyvin. Hölmö myyjä, ei siinä sen enempää. Mutta kyllä, kun mietit, teetkö usean kymppitonnin kauppoja vai et, tuollainen saattaa alkaa veetuttaa, koska myyjä nyt ylipäänsä vain solvaa. Pienet asiat merkitsevät tuollaisissa kaupoissa, ja tulee olo, että "nääh, vien tän 40000 mieluummin naapuriliikkeeseen" paremmalla mielellä. Meillä ainakin ajetaan aika lailla puokkiin. Molemmat tykkäävät ajamisesta, itse olen miestäni ärhäkämpi kuski. Autoista tiedetään suunnilleen saman verran.

Vierailija
379/610 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana olin avopuolisoni kanssa ostamassa autoa itselleni ja tiesin aika tarkalleen, mitä halusin. Myyjä jutteli sitten miehelleni autosta eikä juurikaan ottanut minua huomioon. Koska joka tapauksessa tiesin mitä halusin ja olin osatmassa, niin en siihen sen kummemmin kiinnittänyt huomiota vaan tutkin autoa itsekseni. Jossain vaiheessa mieheni kuitenkin ilmoitti myyjälle, että ihan turha häntä koittaa vakuuttaa, koska minä olen se, joka auton ostaa ja hanellä ei siihen ole sanottavaa, koska silloin emme olisi kyseisessä autoliikkeessä. Tämän jälkeen myyjä hämmentyi ja pyyteli vuolaasti anteeksi erehdystään, teimme kaupat ja sain vielä anteeksipyyntöalennuksen. Seuraavatkin autot ostin samalta myyjältä, mutta enää ei moista erehdystä tapahtunut, ja kerran kahvilla hän jopa sanoi, että oli sillä kertaa oppinut elämänsä parhaan opetuksen ja otti nykyisin aina molemmat puoliskot mukaan esittelyyn eikä tehnyt "oletuksia".

Vierailija
380/610 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysittekö paikalle toista myyjää? Itse olisin lopettanut kaupanteot siihen paikkaan ja pyytänyt esimiehen paikalle. Jos kaikki vaan nielee tyrmistyksensä, niin tuo sovinismin viljely vaan jatkuu.

No entäs tämä naisten tyrkkyäminen? Naistakin oksettaa jatkuva tissien ja perseiden tyrkytys joka tuutista? Eikö muuta tekemistä ole?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme