Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"
Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.
Kommentit (610)
Kärpix kirjoitti:
Mies tekee kuitenkin ostopäätöksen autosta, kun auton huollot, katsastukset, verot, vakuutukset ja muut menot maksetaan kuitenkin miehen rahoista. Nainen saa päättää auton värin.
Mies maksaa, hah hah haa! Kunpa näkis, omii vain kaikki itselleen, itsekkäitä suurin osa.
olisin ottanu nimen selville, siitä osote kirjekuoreen ihmissontaa postin kautta kotiin ja keskellä yötä vielä piinannu puheluilla. MIKÄ SIKA
olisit pyytäny esimiestä leikkaan myyjältä toisen käden niin tietäs mitä on istua repsikassa
Ihan normisettiä jos AUTOA ollaan ostamassa isännälle. Vaimon kauppakassi on sitten erikseen.
Niin typerä aloitus tämäkin.
Mistä rellusta oikein horiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pariskunta ajaa autolla, niin 99% kuskin paikalla istuu mies.
Tuo luku nyt on liioiteltu, mutta ei todellakaan ole miehille imartelevaa , että jotkut miehet EIVÄT ANNA naisen ajaa autoa!!!!
Siis voitteko kuvitella, osa suomalaista miehistä käyttäytyy, kuin jotkut huivipäämiesten hallitsemassa valtiossa miehet toimii, eli eivät anna naisten ajaa autoa.
Voi luoja näitä luomakunnan kruunuja. Ja vielä täällä kehtaavat kehua, että miehethän ne autoa ajaa.
No niin ajavat, kun ei naisen anneta ajaa.
Ja vielä suomimies kuvittelee olevansa jotenkin parempi ja suvaitsevaisempi, kuin nämä huivipäät.
Mutta kyllä tämäkin ketju antaa täysin ymmärtää, miten paljon parempia ihmisiä miehet kuvittelevat olevansa. Ja tämä taitaa päteä ihan koko maailmaan.
Ajan vuodessa lähemmäs 50 tkm ja tulee nähtyä kaikenlaisia kuskeja. Mutta parhaat ilmeet ovat miehillä, joita ohittelen. V*tutus paistaa naamalta kuin Naatalin aurinko ja ajokäyttäytyminen muuttuu ihan perseilyksi.
Dwayne Wayne kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetti on repsikka? :D
Jos et tiedä, niin googleta.
"Repsikka on sanana tunnettu jo ainakin 1800-luvulla Kaakkois-Suomessa, Etelä-Pohjanmaalla ja hämäläismurteessa. Koska sanan lähtökohta on venäjän kielestä (grebshcik=haravoitsija), alkuperä on ilmeisesti kaakossa. Repsikka oli alkuaan apumies nimenomaan sahoilla. Repsikan tehtäviin kuului muun muassa sahanpurujen kerääminen varastoalueella.
Myöhemmin repsikka on yleisimmin tarkoittanut kuorma-auton tai rekan apumiestä eli vänkäriä, mutta myös henkilöauton oikeanpuoleista istuinta on kutsuttu repsikan paikaksi. Joskus myös linja-auton rahastajaa ja jopa juoksupoikaa tai -tyttöä on sanottu repsikaksi. Repsikka on siis monessakin mielessä apulainen, aputehtäviä hoitava henkilö. Repsikan puoleinen on siis apulaisen puoleinen paikka."
Syystäkään en googleta ja kysyvä ei tieltä eksy. En ollut koskaan kuullut sanaa repsikka. :D
Vierailija kirjoitti:
Minusta on sama kuka autoa ajaa, että naiset muka eivät ole tasa-arvoisia.
Hän sen auton korjaa ja pesee ja pakkaa kun lähdetään jonnekin. Että on kuitenkin minulla helppoa.
Kuka teistä naisista/miehistä korjaa, pesee, huoltaa ja tankkaa autonne?
Minä (nainen) pesen, tankkaan ja huollan pienet jutut autossamme. Isommat huollot tehdään liikkeessä. Renkaat vaihdoin aiemmin myös, mutta polvet kosahti ja tekonivelisillä polvilla ei saa renkaita enää vaihdettua.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen av mamma voi laskea seuraavan kerran vastaatulevien autojen kuskit pariskunnista. Mies siellä ratin takana on 99%.
Ei ollut. Laskin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamalaa. Ap selviätkö tästä hurjasta traumastasi?
Ei Jeesus tätä mielensäpahoittaja kansaa... en jaksa
Heh, sinähän se mielesi pahoitit! Ainakin kommentin perusteella selkeästi! Ja koita nyt vaan jaksaa. Se, että joku kertoo mitä tapahtui, on ihan ok. Se, että kertomuksessa tapahtuu jotain, joka kertoo tästä päivästä, on sekin ihan ok. Totuus ei vaan aina ole ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätitkö kuitenkin auton väristä? Siihenhän ne naisen rahkeet riittää.
Ihan pakko kysyä, onko sinulla vaimo, tai tyttöystävä?
Tuskin!
Eivät sinun sinun rahkeesi moiseen taida riittää!Sinullapa taitaa olla....vaimo meinaan.
Vaimon lisäksi sinulla on ylipainoa 50kg.
Sov inis mi elää ja voi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Käytiin miehen kanssa katsomassa sohvia eri liikkeissä ja huomasimme, että myyjä esitteli tuotteita ensisijaisesti sille, joka keskustelun aloitti tyyliin "sohvaa ollaan etsimässä". Jos minä kysyin verhoilusta, myyjä esitteli vaihtoehtoja minulle ja jos mies kysyi kotiinkuljetuksesta, niin myyjä kertoi siitä ensisijaisesti miehelle.
On ne outoja ne myyjät, olettavat sen asioista kyselevän olevan aiheesta kiinnostunut eikä niin, että tuppisuuna oleva nainen onkin autoa ostamassa ja mies on vain puhemiehenä.
On se outoa, että pitää väkisin olla ymmärtämättä jutun pointtia. Selittää se tavalla millä hyvänsä "pois". Kyllä kaikki tuon stereotypian olemassaolon vahvistuksen ymmärtää, mut väkisin pitää vääntää se joksikin muuksi. Jos vaimo olikin (sitä ei tarina kerro) tuppisuuna, miksi hälle piti mitään kommentoida?
Vierailija kirjoitti:
Eli ap ja miehensä pyysivät yhteen ääneen automyyjää esittelemään autoa?
Vai kumpi aloitti keskustelun?
Jotenkin myös epäilyttää että myyjä olisi sanonut mitään rouvan paikasta.
Miksi siitä pitäisi mainita? Useimmiten autoissa on 5 istumapaikkaa ja suunnilleen kaikki tietävät sen.
0/5.
Eli väität, että juttu on keksitty? Haluat nollata jutun pointin keksimällä selityksiä ja epäilemällä ap tä valehtelijaksi. On varmaan mies kaiken lisäksi. Mut silti on monia, joille näin on oikeasti käynyt. Valehtelavatko hekin? Miksi?
IhanKauheeSika kirjoitti:
Kai tästäkin voi loukkaantua jos oikein haluaa
Sulla on oikeus sun tunteisiin!
Vierailija kirjoitti:
Miksi otit äijän mukaan? Olisit mennyt itse. Mä hain itselleni auton kaupasta ja mukana oli tytär; ei jäänyt epäselväksi kuka sen auton ostaa ja ketkä sillä ajavat.
Ei kikkelin mukana mitään tekniikkaosaamista tule.
Paljon (hyväntahtoisia?) neuvoja, miten olisi pitänyt toimia. Lähtökohtana se, koska toimit, kuten toimit, tapahtui, kuten tapahtui. Ikäänkuin tuon vanhanaikaisen ajattelutavan syynä oliskin apn toiminta. Ei myyjän vanhanaikainen ajattelutapa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on mies, joka jatkuvasti kirjoittelee aloituksia "naisena", "nuorena naisena", "kauniina naisena" jne.
Hän on incel, jonka tarkoitus on esittää naiset typerinä olentoina.
Voi olla, mutta kommentit aloitukseen tuskin on kaikki häneltä. Siis ne, joissa on samankaltaisia kokemuksia naisilla miesmyyjistä autokauppoilla.
Vierailija kirjoitti:
Toksista feminismiä. Terveellä itsetunnolla oleva ihminen ei tartu tuollaisiin asioihin.
Mutta sinä tartuit tähän. Mikä on sun itsetunnon ongelma?
Tässä tilanteessa itse kysyisin myyjältä seuraavaksi lähimmän kilpailevan autoliikkeen osoitetta ja lähdettäisiin sinne ostoksille. Typerää ja turhaa arkipäivän sovinismia, meilläkin minä ajan autolla enemmän kuin mies, koska se tekee töitä kotoa käsin mutta minä ajan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
No jo on. Meillä mies ajaa omaa autoaan lähes aina. Minulle se iso pakettiauto on hankala oikealta puolelta. Auto on ihana vanha auto. Hän sitä korjaakin, en minä. Laitan silloin hyvää ruokaa. Minun autoa ajoin minä aina. Ei kai tässä ole vaikeuksia. Hänen autonsa ei ole täysvakuutettu, joten en halua kolaroida sitä. Minä en nyt saa bonuksia kun minulla ei ole omaa autoa, mutta yksi auto riittää meille.
Minusta on sama kuka autoa ajaa, että naiset muka eivät ole tasa-arvoisia.
Hän sen auton korjaa ja pesee ja pakkaa kun lähdetään jonnekin. Että on kuitenkin minulla helppoa.
Kuka teistä naisista/miehistä korjaa, pesee, huoltaa ja tankkaa autonne?
Pesen, siivoan ja tankkaan autoni itse. Huollot hoitaa merkkiliike, samoin korjaukset jos sellaisille joskus tarve ilmenisi, toistaiseksi ei ole ollut tarvetta.
N47
Mies maksaa, hah hah haa! Kunpa näkis. Itsekkäitä suurin osa.