Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"

Vierailija
19.10.2019 |

Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.

Kommentit (610)

Vierailija
321/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikee sanoa kun ei oo tullut käytettyjä autoja osteltua.456

Ajatteletko siis ettei aloituksen kaltaiseen ilmiöön ole mahdollista törmätä silloin kun on autoliikkeessä ostamassa uutta, tehtaalta tilattavaa ja toimitettavaa autoa?

Kyllä minä ainakin päätän etukäteen minkä auton ostan enkä lähde liikkeeseen ihmettelemään mitähän sitä ostaisi.

Aina kun alkaa tehdä mieli ostaa jotain, menen autoliikkeeseen istumaan ja miettimään mitähän sitä ostaisi. Viimeksikin keksin sitten, että jospa ostaisi sukat tällä kertaa ja menin sitten cittarille ja ostin halvimmat sukat mitä löysin!

Vierailija
322/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppupeleissä mies ajaa, ohjaa, hallitsee ja vetää letkaa. Johtaa joukkoja.

Nainen seuraa, istuu, peesailee.

Näin se on aina ollut ja tulee olevan.

Keskimäärin siis näin on vaikka on pikkuruisia poikkeuksiakin.

Meillä olisi isä joutunut  ajamaan, ohjaamaan ja vetämään sitä letkaa traktorilla, kun ei ollut hällä autokorttia, mutta äiti olisi voinut ohjata ja hallita letkaa autolla, kun omisti seka auton, että autokortin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä katsoo kumpaa kannattaa nuolaista. Nyt se ei ollut ap. 

Vierailija
324/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pariskunta ajaa autolla, niin 99% kuskin paikalla istuu mies.

Tuo luku nyt on liioiteltu, mutta ei todellakaan ole miehille imartelevaa , että jotkut miehet EIVÄT ANNA naisen ajaa autoa!!!!

Siis voitteko kuvitella, osa suomalaista miehistä käyttäytyy, kuin jotkut huivipäämiesten hallitsemassa valtiossa miehet toimii, eli eivät anna naisten ajaa autoa.

Voi luoja näitä luomakunnan kruunuja. Ja vielä täällä kehtaavat kehua, että miehethän ne autoa ajaa. 

No niin ajavat, kun ei naisen anneta ajaa. 

Ja vielä suomimies kuvittelee olevansa jotenkin parempi ja suvaitsevaisempi, kuin nämä huivipäät.

Mutta kyllä tämäkin ketju antaa täysin ymmärtää, miten paljon parempia ihmisiä miehet kuvittelevat olevansa. Ja tämä taitaa päteä ihan koko maailmaan.

Vierailija
325/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo on ärsyttävää. Joskus oltiin ostamassa miehelle jotain tonnin romuautoa, joka sattui olemaan "perheauto". Myyjä tyrkytti sitä autoa koko ajan mulle, vaikka en ollut yhtään kiinnostunut siitä enkä edes koeajanut sitä.

Koko ajan jotain: sinullehan tämä tulee! Sinunhan nimiisi tämä tulee! Vaikka sanoin koko ajan että ei tule, mulla on jo auto.

Vois kääntää sen kalenterin oikealle vuosituhannelle jo pikkuhiljaa.

Vierailija
326/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pariskunta ajaa autolla, niin 99% kuskin paikalla istuu mies.

Meillä monä, nainen, ajan käytännössä aina kun liikumme yhdessä. Mies ajaa vain kun liikkuu yksin.

Vierailija
327/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin naisethan osaa toki lentää, eivät tarvitse autoa 🤣

Vierailija
328/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä älymölöötä tässä, olisit istunut siihen ja kokeillut millaista on istua siinä .

Vierailija
329/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on. Meillä mies ajaa omaa autoaan lähes aina. Minulle se iso pakettiauto on hankala oikealta puolelta. Auto on ihana vanha auto. Hän sitä korjaakin, en minä. Laitan silloin hyvää ruokaa. Minun autoa ajoin minä aina. Ei kai tässä ole vaikeuksia. Hänen autonsa ei ole täysvakuutettu, joten en halua kolaroida sitä. Minä en nyt saa bonuksia kun minulla ei ole omaa autoa, mutta yksi auto riittää meille.

Minusta on sama kuka autoa ajaa, että naiset muka eivät ole tasa-arvoisia.

Hän sen auton korjaa ja pesee ja pakkaa kun lähdetään jonnekin. Että on kuitenkin minulla helppoa.

Kuka teistä naisista/miehistä korjaa, pesee, huoltaa ja tankkaa autonne?

Vierailija
330/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan, kun mun mies ajaa autoa ja minun ei tarvitse. Hän on mahdottoman hyvä kuljettaja, ajaa vauhdikkaasti, mutta turvallisesti. Ei ainoatakaan hänen aiheuttamaa pientäkään vahinkoa tai kolaria kymmenien vuosien ajamisuran aikana. Minua ei haittaa jos automyyjä osoittaa kuskin viereisen paikan minun paikakseni, koska se on minun paikkani. Rakastan isoja ja vauhdikkaita autoja.

Vierailija
331/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoliikkessä ollaan asioitu useamman kerran, mä olen enempi se kaupan sovittelija ja hyvin on asiat sujuneet. Tosin ollaan asioitu aina saman automerkkiliikkeen myymälöissä.

Mutta meillä sattui toisenlainen tapaus, kun mentiin naimisiin ja ostettiin parisänky.

Ne ukot toi sen sitten kotiin ja jotenkin virnuillen sanoivat, että siinä sitä on panoalustaa.

Mua loukkasi se ja siksi muistan sen, siitä on jo hyvin kauan, eikä sitä myymälää enää ole olemassakaan.

Vierailija
332/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sen auton korjaa ja pesee ja pakkaa kun lähdetään jonnekin. Että on kuitenkin minulla helppoa.

Vierailija
333/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan, kun mun mies ajaa autoa ja minun ei tarvitse. Hän on mahdottoman hyvä kuljettaja, ajaa vauhdikkaasti, mutta turvallisesti. Ei ainoatakaan hänen aiheuttamaa pientäkään vahinkoa tai kolaria kymmenien vuosien ajamisuran aikana. Minua ei haittaa jos automyyjä osoittaa kuskin viereisen paikan minun paikakseni, koska se on minun paikkani. Rakastan isoja ja vauhdikkaita autoja.

Onko sinulla myös korkeasti koulutettu mies ja varsinkin se iso upea omakotitalo parhaalla paikalla?

Vai onko kaikki velkaa? Ja ajat mopolla.

Vierailija
334/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tuollaisesta lausahduksesta loukkaantuu, niin varmaan elämä on sitten koko ajan loukkaantumista.

Ei kai nyt loukkaantumisesta sinänsä ollut kysymys? Huomio, joka kertoo jotain tästäkin ajasta.

Vierailija
335/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla myös korkeasti koulutettu mies ja varsinkin se iso upea omakotitalo parhaalla paikalla?

Vai onko kaikki velkaa? Ja ajat mopolla.

Meillä on kiva omakotitalo, ja mies tienaa todella hyvin. Sijoitusasunnosta on velkaa. En aja mopolla.

Vierailija
336/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppupeleissä mies ajaa, ohjaa, hallitsee ja vetää letkaa. Johtaa joukkoja.

Nainen seuraa, istuu, peesailee.

Näin se on aina ollut ja tulee olevan.

Keskimäärin siis näin on vaikka on pikkuruisia poikkeuksiakin.

Meillä olisi isä joutunut  ajamaan, ohjaamaan ja vetämään sitä letkaa traktorilla, kun ei ollut hällä autokorttia, mutta äiti olisi voinut ohjata ja hallita letkaa autolla, kun omisti seka auton, että autokortin.

Olis jääny aika vähäisiksi meidän menot ja ajot, jos isäni olisi kuskina ollut. Äitini onneks oli suvereeni siinä hommassa, eikä ollu ees pikkuruinen. Jo viiskytluvulla...

Vierailija
337/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempaan viestiin lisäten, mä käytän auton huollossa ja vaihdatan renkaat, korjautan kolhut, pesen tai pesetän ja siivoan auton ja mä tankkaan ja maksan bensakulut koska mä sillä pääasiassa ajan. Mies olisi halunnut luovuttaa auton mun nimiin (terveyssyistä) mutta kun vakuutus on hänen nimissä, niin olen haltijaksi merkitty. Lisäksi nykyisin luotan omaan ajotaitooni paljon häntä enemmän.

Vierailija
338/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on. Meillä mies ajaa omaa autoaan lähes aina. Minulle se iso pakettiauto on hankala oikealta puolelta. Auto on ihana vanha auto. Hän sitä korjaakin, en minä. Laitan silloin hyvää ruokaa. Minun autoa ajoin minä aina. Ei kai tässä ole vaikeuksia. Hänen autonsa ei ole täysvakuutettu, joten en halua kolaroida sitä. Minä en nyt saa bonuksia kun minulla ei ole omaa autoa, mutta yksi auto riittää meille.

Systeri tekee tuon kaiken, kun se on sen auto. Ja ajaakin aina, kun mulla ei o korttia.

Vierailija
339/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin pelottaisi istua naisen ohjaamassa ajoneuvossa.

Vierailija
340/610 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, luin vaan aloituksen vuodelta 2019, en kommentteja.

Mutta siinä toivossa, että joku autmyyjäkin täällä surffailisi, haluan kertoa näkemykseni.

Viimeksi, kun autoa ostaessani, alkoi jopa kahdessa liikkeessä myyjä esitellä autoa puolisolleni ( joka on mies, itse olen nainen). Kummastakin kaupasta vaan kävelin ulos.

Kolmannessa sitten tilanteeseen ilmeisen kyllästynyt puolisoni sanoi jo heti myyjälle, että juttelet nyt vaan toin ostajan kanssa. Olin siinä vaiheessa jo niin veetuuntunut koko autonostoon, että höykytin tätä ihan kunnolla. Tinkasin ja vittuilin, mutta hyvän auton sain, edullisella hinnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi