Ei kai kukaan enää syö riisiä? Tuottaa päästöjä 10 x enemmän kuin kotimainen peruna.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo siirtynyt pois riisin käytöstä. Paitsi joskus tehdään riisipuuroa. Ohra ei toki ole saman makuista, mutta kelvollinen riisinkorvike. Ja parempi, kun ei ole valkaistu kokonaan. Odotan, koska tähän herätään laajemmiltikin. Hullua, miksi ei kasvi- ja viljamaailmassa suosita kotimaisia. Joka kerta ihmettelen, kuka ostaa tuoreita mansikoita joulukuussa. Kai joku ostaa, kun niitä kaupassa on. Täysin ajattelematonta. En toki ole täydellinen itse, mutta pahimmat luonnonvarojen tuhlaajat jätän kauppaan.
Ohrapuuro on kyllä parempaa kun riisipuuro.
Molemmat ovat hyviä, mutta kyseessä ihan eri makuiset puurot. Ennemmin herkuttelen riisipuurolla omatekosella hillosilmällä, kuin ostan epäeettistä suklaata, johon käytetään käytännössä orjia tuottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisi on niitä harvoja asioita jotka sopivat ruoansulatukselleni, joten syön riisiä. Perunat ovat tärkkelyshöttöä enkä edes pidä niistä.
Väärä argumentointi tähän ketjuun.
Miten niin? Selitys sille, miksi syö riisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo siirtynyt pois riisin käytöstä. Paitsi joskus tehdään riisipuuroa. Ohra ei toki ole saman makuista, mutta kelvollinen riisinkorvike. Ja parempi, kun ei ole valkaistu kokonaan. Odotan, koska tähän herätään laajemmiltikin. Hullua, miksi ei kasvi- ja viljamaailmassa suosita kotimaisia. Joka kerta ihmettelen, kuka ostaa tuoreita mansikoita joulukuussa. Kai joku ostaa, kun niitä kaupassa on. Täysin ajattelematonta. En toki ole täydellinen itse, mutta pahimmat luonnonvarojen tuhlaajat jätän kauppaan.
Tämä kertoo enemmän sinun pääsi sisäisestä ahdistuksesta ja tarpeesta hallita sitä, kuin faktisesta luonnon pelastamisesta. Anteeksi nyt vaan, mutta minä syön sitä, mikä sattuu maistumaan (poislukien joku hanhenmaksa tuotanotavan takia) ja ei tulisi mieleenkään syyllistyä OMALTA LAUTASELTA LÖYTYVÄSTÄ RUUASTA ilmaston takia! Lol, ajatuskin naurattaa.
Syön possua ja syön nautaa, kalaa, kanaa, ihan kaikkea. Juustoa!
Enemmän sua näyttää ahdistavan mun valinnat, kuin itseäni. Ei ahdista ollenkaan omat päätökset, mitä lautaselleni laitan. Olen itse asiassa oikein tyytyväinen päätöksessäni, että käytän 80% kotimaisia tuotteita. Joskus olisi kiva päästä 100%. Tai edes 95%, kun otetaan pois ne kerrat, kun käyn muualla kuin kotona syömässä. Eikä ole edes mahdotonta, kun oikein miettii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä syön pelkästään riisiä koska perunoissa on liian kova kuoriminen.
Osta uudempia perunoita, ei tarvitse kuoria lainkaan
Uudempia perunoita lokakuun lopussa Suomessa, aivan niin. :D
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kertoo enemmän sinun pääsi sisäisestä ahdistuksesta ja tarpeesta hallita sitä, kuin faktisesta luonnon pelastamisesta. Anteeksi nyt vaan, mutta minä syön sitä, mikä sattuu maistumaan (poislukien joku hanhenmaksa tuotanotavan takia) ja ei tulisi mieleenkään syyllistyä OMALTA LAUTASELTA LÖYTYVÄSTÄ RUUASTA ilmaston takia! Lol, ajatuskin naurattaa.
Syön possua ja syön nautaa, kalaa, kanaa, ihan kaikkea. Juustoa!Enemmän sua näyttää ahdistavan mun valinnat, kuin itseäni. Ei ahdista ollenkaan omat päätökset, mitä lautaselleni laitan. Olen itse asiassa oikein tyytyväinen päätöksessäni, että käytän 80% kotimaisia tuotteita. Joskus olisi kiva päästä 100%. Tai edes 95%, kun otetaan pois ne kerrat, kun käyn muualla kuin kotona syömässä. Eikä ole edes mahdotonta, kun oikein miettii.
”Odotan, koska tähän herätään laajemmiltikin. Hullua, miksi ei kasvi- ja viljamaailmassa suosita kotimaisia. Joka kerta ihmettelen, kuka ostaa tuoreita mansikoita joulukuussa. Kai joku ostaa, kun niitä kaupassa on. Täysin ajattelematonta.”
Seli seli. SINUA ahdistaa se, miten muut syövät, käytit 2/3 kirjoituksestasi sen paheksumiseen. Minua EI AHDISTA syödä riisiä, possua tai nautaa eikä juustoa, joten mitä h*lvettiä sinä siinä pyörittelet silmiäsi, että ”milloin muut tajuavat tämän”? Vaikka tajuaisinkin, miksi söisin eri tavalla? Ei mun tarvitse minkään ilmaston takia muuttaa sitä, miten syön, kuten sinun, vaikkei valinnoillasi mitään konkreettista merkitystä olekaan. Jos olisi, sitten minäkin toimisin. Mutta en toimi niin kauan kun se ei vaikuta mihinkään. Vaikka Unicafeissa ei tarjoiltaisi enää nautaa, sekään ei muuta yhtään mitään. Maailman co2-päästöt ovat niin valtavat, eikä se ole yhden ihmisen ruokatavoista kiinni. Ei vain ole.
Minä syön riisiä ja aion jatkaa sen syömistä.
Ohra on pahaa, vain täydellinen pahasta ruuasta tkkääjä käskee muiden syödä sitä.
Jättäähän ap kauppaan myös kaikki kaukomailta rahdatut hedelmät?
No en todellakaan syö mitään ankeaa perunaa.
Ei tietenkään kukaan. Paitsi Aasiassa about joka ikinen.
Ihmisiä syyllistämällä ei saada hyvää aikaan.
Vasrareaktio on jo syntynyt ja voimistuu koko ajan.
3/5. Tulipa trolliroskaa monelta!
https://www.hs.fi/mielipide/art-.html2000006277627
Riisi tuottaa enemmän päästöjä kuin suomalainen maidontuotanto.
Ja yön yli hautunut ohrauunipuuro hakkaa mennen tullen riisipuuron.
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/mielipide/art-.html2000006277627
Riisi tuottaa enemmän päästöjä kuin suomalainen maidontuotanto.
Ja yön yli hautunut ohrauunipuuro hakkaa mennen tullen riisipuuron.
Ja samassa mielipidekirjoituksessa on siteerattu Greenpeacen tutkimusta, jossa on todettu, että riisi saastuttaa 10 x enemmän kuin peruna.
ap
Huutista. Perus kalliolainen ei kykene luopumaan sushista.
Ilmasto-Greta kertoo muistelmissaan syövän riisiä ja avokadoja välittämättä siitä, että ne ovat ilmastoa tuhoavilla menetelmillä kasvatettuja ja jostain kaukaa lennätettyjä...
Hyi, eikä ole.