Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai kukaan enää syö riisiä? Tuottaa päästöjä 10 x enemmän kuin kotimainen peruna.

Vierailija
19.10.2019 |

Ohrasuurimot ovat myös hyvä vaihtoehto.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta? Jos on, siirryn riisin käyttäjäksi.

Vierailija
2/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön pelkästään riisiä koska perunoissa on liian kova kuoriminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin Unicafe lopettaa riisilisukkeen tarjoamisen, ja siirtyy kotimaiseen perunaan, nauriiseen ja porkkanaan?

Vierailija
4/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ulkomailta roudattua soijaa tai soijavalmisteita. Meillä on kotimaiset kaura- ja härkäpapuvalmisteet - ravintoarvoiltaankin huippuja!

Vierailija
5/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön. Kaikessa on päästönsä.

Vierailija
6/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sitä mihin on varaa.

Vierailija
7/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta uudempia perunoita, ei tarvitse kuoria lainkaan

Vierailija
8/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miten jotakuta voi kiinnostaa se, mitä ruoka-aineita toiset syövät! Oletko ap vähän tyhmä ja tärähtänyt? Olet. Jos sillä olisikin oikeasti jotain merkitystä, sanoissasi olisi jotain painoarvoa, mutta nyt taidat vähän kuvitella ohrasuurimoistasi liikoja.

Vierailija
9/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo 10 vuoden ajan vältellyt riisä, mutta kyllä mä silti sitä joskus syön. Esim. huomiseksi on suunnitteilla risotto. Enemmän laitan kyllä perunaa ja pastaa. Laitan joskus kyllä speltti- tai ohrasuurimoita sellaisiin ruokiin, joihin tulisi normaalisti riisiä. Ohrattokin on oikein hyvää.

Vierailija
10/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö linssit yms tule kaikki ulkomailta? Ei tässä pian voi syödä yhtään mitään.

Vierailija
11/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi "ilmastoystävälliset" ravintolat käyttävät riisiä? Jos riisin käytettyä määrää vertaa aiemmin käytettyyn kotimaiseen naudanlihaan, niin riisin poisjättäminen olisi vaikutuksiltaan vähintään yhtä tehokasta, todennäköisesti vaikuttavampaa.

Vierailija
12/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisin kuoriminen se vasta onkin

Vierailija
13/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi on niitä harvoja asioita jotka sopivat ruoansulatukselleni, joten syön riisiä. Perunat ovat tärkkelyshöttöä enkä edes pidä niistä.

Vierailija
14/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne just riisiä keittele siellä köyhimmissä maissa, järkyttävää ilmastoterrorismia. Kasvoiko nyt kehitys maalaisen hiilijälki?

Vierailija
15/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo siirtynyt pois riisin käytöstä. Paitsi joskus tehdään riisipuuroa. Ohra ei toki ole saman makuista, mutta kelvollinen riisinkorvike. Ja parempi, kun ei ole valkaistu kokonaan. Odotan, koska tähän herätään laajemmiltikin. Hullua, miksi ei kasvi- ja viljamaailmassa suosita kotimaisia. Joka kerta ihmettelen, kuka ostaa tuoreita mansikoita joulukuussa. Kai joku ostaa, kun niitä kaupassa on. Täysin ajattelematonta. En toki ole täydellinen itse, mutta pahimmat luonnonvarojen tuhlaajat jätän kauppaan.

Vierailija
16/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi "ilmastoystävälliset" ravintolat käyttävät riisiä? Jos riisin käytettyä määrää vertaa aiemmin käytettyyn kotimaiseen naudanlihaan, niin riisin poisjättäminen olisi vaikutuksiltaan vähintään yhtä tehokasta, todennäköisesti vaikuttavampaa.

Eikö riisi ole myös niitä harvoja ruoka-aineita joita pyhä Greta syö?

Vierailija
17/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin Unicafe lopettaa riisilisukkeen tarjoamisen, ja siirtyy kotimaiseen perunaan, nauriiseen ja porkkanaan?

ja bloireli pitää heti lopettaa, oikein ilmastopahis.

Vierailija
18/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo siirtynyt pois riisin käytöstä. Paitsi joskus tehdään riisipuuroa. Ohra ei toki ole saman makuista, mutta kelvollinen riisinkorvike. Ja parempi, kun ei ole valkaistu kokonaan. Odotan, koska tähän herätään laajemmiltikin. Hullua, miksi ei kasvi- ja viljamaailmassa suosita kotimaisia. Joka kerta ihmettelen, kuka ostaa tuoreita mansikoita joulukuussa. Kai joku ostaa, kun niitä kaupassa on. Täysin ajattelematonta. En toki ole täydellinen itse, mutta pahimmat luonnonvarojen tuhlaajat jätän kauppaan.

Ohrapuuro on kyllä parempaa kun riisipuuro.

Vierailija
19/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisi on niitä harvoja asioita jotka sopivat ruoansulatukselleni, joten syön riisiä. Perunat ovat tärkkelyshöttöä enkä edes pidä niistä.

Väärä argumentointi tähän ketjuun.

Vierailija
20/56 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kertoo enemmän sinun pääsi sisäisestä ahdistuksesta ja tarpeesta hallita sitä, kuin faktisesta luonnon pelastamisesta. Anteeksi nyt vaan, mutta minä syön sitä, mikä sattuu maistumaan (poislukien joku hanhenmaksa tuotanotavan takia) ja ei tulisi mieleenkään syyllistyä OMALTA LAUTASELTA LÖYTYVÄSTÄ RUUASTA ilmaston takia! Lol, ajatuskin naurattaa.

Syön possua ja syön nautaa, kalaa, kanaa, ihan kaikkea. Juustoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi